Wibracje i Muzyka

My, śmiertelnicy, mówimy łatwo i pewnie o wibracjach, jakbyśmy całkowicie rozumieli ich charakter i moc. Ale co z wibracjami, których prędkość przewyższa światło, których szybkość jest niemal poza ziemskim obliczeniem? Dowiadujemy się czegoś o takich siłach z opisów podróży i muzyki w królestwie niebieskim.
„Vibracja,” jak nam powiedziano, „jest wielką siłą ducha tutaj, jak i wielką siłą materialną tam; bo to jest moc wpływająca zarówno na ducha, jak i materię. Naukowcy zatrzymują się na ziemskich wibracjach; ale dlaczego mają tak robić? Istnieją liczne dowody na wyższe, gdyby tylko zaakceptowali te dowody.”

„Cały system wibracji jest kontrolowany przez ducha, ponieważ jest to jedna z sił należących do ruchu i mocy ducha. Wszystko w tym życiu jest bardziej lub mniej związane z wibracją, i w dużej mierze kontrolowane przez indywidualnego ducha. Czy ktoś chce podróżować z prędkością, używa szybkiego działania wibracyjnego. Czy ktoś chce muzyki, wtedy inne wibracje są wprawiane w ruch. Niektóre są produkowane przez indywidualny wysiłek, niektóre są mocą używaną przez indywidualność; tak jak różne moce są używane na ziemi.”

„Czy masz jakiekolwiek pojęcie, czym może być muzyka tego życia? Zastanawiasz się kiedykolwiek, jak ona brzmi? Jest spowodowana przez wibracje, ale produkowana w eterze przez warunki, które nie są ci znane. Są inicjowane przez wolę muzyka w sposób, którego nie możesz zrozumieć; ale możesz wiedzieć, że myśl kompozytora może wyrażać się bezpośrednio, bez wolnego medium pisania, czy nawet wykonywania. Czy możesz pojąć myśl jako materialny atom, jeśli możemy tak to wyrazić, który porusza się na zewnątrz od swojego twórcy i kontynuuje swoją drogę z wpływem proporcjonalnym do jego jakości?”

’Czy macie mechaniczne sposoby reprodukowania muzyki, czy autor musi wysyłać ją ze swojego umysłu za każdym razem?’

„Mamy instrumenty duchowe tak, jak mamy duchowe domy. Jak inaczej moglibyśmy osiągnąć wielką całość harmonijnej produkcji? Dźwięki są wprawiane w wibracje na instrumentach duchowych zgodnie z koncepcją artysty lub wykonawcy, a różnorodność tonu lub tematu jest tak zróżnicowana, jak myśl muzycznego umysłu. Niektórzy preferują szybkie i radosne tony i akordy; inni nadal trzymają wspomnienia ziemi w retrospektywnej myśli, i ich muzyka staje się zamyślona, a może i patetyczna; podczas gdy inni są wypełnieni pragnieniem skomplikowanych harmonii. Ale wszystkie są piękne, każde na swój sposób. „Jakikolwiek opis instrumentów duchowych byłby poza twoją koncepcją. Ale nic na ziemi nie jest tak doskonałe i tak piękne w tonie.”

„Co z wielkimi śpiewakami, którzy byli tak sławni i tak kochani na ziemi?”

„Piękno muzyki i jej moc wyrazu nie zależą od głosu i mogą przekazać swoje przesłanie
do serca bez śpiewu. Może oddziaływać na kogoś z taką samą mocą, ale innymi środkami. Możemy śpiewać, jeśli chcemy, chociaż wyrafinowane efekty produkowane przez niebiańskie instrumenty sprawiają, że używanie głosu jest mniej pożądane.”

’Czy macie tam coś porównywalnego do orkiestry lub do organów?’
„Czy możesz wyeliminować z umysłu każdą myśl, że niebiańska muzyka jest gorsza od tej ziemskiej! Nie pojmujesz mocy ducha ani niebiańskiej muzyki. Są to rzeczy, których nie możemy wam wyjaśnić. Ale muzyka, którą najbardziej kochasz, jest tylko najmniejszą wskazówką tej, którą możesz „O, brakuje mi słów!”

Sis zapytała starego szkolnego przyjaciela, który był znakomitym pianistą na ziemi, czy kontynuuje swoją muzykę tam. „Nie za bardzo”, odpowiedział. „Wszystko jest tak cudowne, że czuję się niezdolna do nauki metod, przez które jest produkowana.”

„Muzyka była dla ciebie łatwym osiągnięciem tutaj.”
„Miałem przed sobą klawiaturę tam i mogłem łatwo znajdować kombinacje, to prawda. Ale tutaj! Och, mój drogi! Gdybyś tylko wiedział różnicę między ziemską a niebiańską muzyką!
„Zastanawiasz się, jak to możliwe, że ja, który jestem tutaj znacznie dłużej niż Mary, nie zacząłem studium muzyki przed nią. Widzisz, jeśli chodzi o duchową wiedzę, byłem dzieckiem, kiedy przyszedłem, i musiałem zacząć jak dzieci zaczynają. Długo nie mogłem słyszeć dźwięków; duchowa głuchota, można by to nazwać. I tak zacząłem od innych rzeczy i tak się zainteresowałem, że prawie zapomniałem o muzyce. Potem, gdy odkryłem muzyczne wibracje, chciałem wiedzieć, jak są produkowane, i poszedłem do nauczyciela tej nauki. Ale nie poświęciłem wystarczająco dużo czasu, ponieważ interesowały mnie inne rzeczy; i tak Mary wyprzedziła mnie. Studium jest fascynujące, jak sam się przekonasz, gdy przyjdziesz. Może będziemy tworzyć muzykę razem jak w starych czasach. Czy to nie będzie wspaniałe?”

Rozmawialiśmy o różnych specjalnościach w studiach tam, i Sis zapytała Mary, czym prawdopodobnie będzie moje studium.

„Mary myśli, że spodoba mu się historia i filozofia, oraz muzyka też; choć raczej nie uczyni z muzyki specjalności. Muzyka jest bardzo absorbująca i często bardzo zajmuje uwagę tych, którzy ją wybierają.”

Zauważyłem, że to mogłoby sprawić, że staną się jednostronni, jak czasami znajdujemy muzyków tutaj.

„Jednostronni? Nie! Nie tutaj! Ale zaokrągleni i w sympatycznym kontakcie ze wszelką wiedzą.” Następnie osoba, którą Sis znała jako nauczycielkę muzyki w dniach swojej młodości, dodała:

„Nie trzeba być pochłoniętym przez jeden gust czy studium tutaj; dni są dłuższe, a nauka łatwiejsza niż na ziemi. Interesuję się sztuką, filozofią i wieloma innymi rzeczami oprócz muzyki. Właśnie teraz tworzę nowy instrument muzyczny i nowe harmonie dostosowane do instrumentu. Mam nadzieję na sukces, a kiedy przyjdziesz, będziesz mógł usłyszeć rezultat.”

Pewnego wieczoru, kiedy wciąż dyskutowaliśmy o wibracjach, ołówek napisał:
„Czy chciałbyś przyjąć wiadomość od kogoś, kto rozumie wibracje?”

A następnie przyszła wiadomość, która wydawała się być podsumowaniem różnych uwag na ten temat, które zostały dane wcześniej. „Na początku wyeliminuj z umysłu wszelkie idee zwykłego ruchu. Bo nic nie istnieje w materialnym życiu tak finezyjne, tak potężne i tak szybkie jak wibracja duchowa.

Używamy tego ruchu do naszej pracy w niemal wszystkich sposobach: – w podróży, w budowaniu, w muzyce, w sztuce, nawet w samej mowie tego życia. A studiowanie tej siły jest najbardziej staranne i być może najtrudniejsze ze wszystkich. Moc zależy od prędkości; prędkość zależy od ducha. Bo pracownik musi nauczyć się gradować i używać siły zgodnie z prawem. Nic nie jest dziełem przypadku; nic nie dzieje się przez przypadek. Wszystko jest uporządkowane. Wszystko można zdobyć przez naukę.

„Mówisz, że to nie jest konkretne. Czy mógłbyś opisać niewidzialną i nieznaną właściwość komuś, kto jest całkowicie nieświadomy tej właściwości? Próbując porównania, Mary zapytała, czy mógłbyś opisać zapach róży.

Co z smakiem owocu dla kogoś, kto nigdy nie znał smaku? Możesz powiedzieć słodkie lub kwaśne lub gorzkie; ale to nie przekazuje znaczenia komuś, kto nigdy nie smakował słodkiego, kwaśnego czy gorzkiego. Więc widzisz, możemy tylko dać najprostsze przykłady efektów pewnych mocy, ponieważ nie możemy wyjaśnić subtelniejszego znaczenia.

„Mogę więc powiedzieć, że wibracja jest naszą mocą. Studiujemy jej właściwości i zastosowania. Uczymy się kontrolować. I kiedy w końcu staniemy się zdolni do jej używania, stajemy się pracownikami z nieskończonymi zasobami i mocą do naszej dyspozycji.”

Następnie Mary dodała:
„Ten nauczyciel był kimś, kto był naukowcem na ziemi, i użyłby terminów naukowych, gdyby mógł wpłynąć nimi na twój umysł. Ale ponieważ nie mogłeś ich przyjąć, starał się dać ci bardziej ogólne pomysły.”

’Czy nie ma medium, przez które możecie pisać dowolne słowo, jakie chcecie?’
„Myślę, że tak, ale są one rzadkie. Zazwyczaj musimy dostosować nasz język do zdolności medium. To jest powodem, dla którego zdarza się wiele błędów i dlaczego wiadomości są nieufnie traktowane: – ponieważ język nie jest taki, jakiego używał komunikator na ziemi.”

źródło: VIBRATIONS AND MUSIC from „SPIRIT WORLD AND SPIRIT LIFE”, Los Angeles 1922.