Urządzenia do badań okultystycznych.
Autor: C. W. Morlian.
Przekonanie, że za pomocą urządzeń można badać okultystyczne byty, wynika z naukowego dążenia do zgłębiania rzeczy. Należy wymienić:
Wahadło. Trzymając na około 30 cm długiej nici między kciukiem a palcem wskazującym przy podpartym łokciu – pierścień, kawałek metalu w kształcie podkowy lub igły itp. nad listem, fotografią lub przedmiotem używanym przez kogoś, obserwuje się co się wydarzy. Wahadło zacznie kreślić koła, elipsy, linie lub pozostanie nieruchome. Ruchy kołowe zazwyczaj są związane z typowo męskimi cechami, elipsy z typowo żeńskimi, linie z zaprzeczeniem, wyrazem kryminalnym itp., choć mogą występować różne wariacje, które operator wahadła musi badać poprzez porównania i trening, aby interpretować i oceniać ich znaczenie odpowiednio. Jeśli wahadło pozostaje w spoczynku, oznacza to, że wspomniane typowe ruchy się nie odbywają, co wskazuje na to, że życie ziemskie osoby, która dostarczyła przedmioty, zostało zakończone.
Wahadło w rękach osoby wrażliwej jest oczywiście znacznie bardziej efektywne niż w rękach osoby mniej lub nie wrażliwej. Jednak każdy może doświadczyć, że wahadło wykonuje ruchy kołowe, elipsy, linie itp., jeśli tylko mocno się na tym skoncentruje. Oznacza to, że myśląc intensywnie, w ręce następują nieświadome zazwyczaj napięcia mięśniowe, które wprowadzają wahadło w ruch. Dlatego, aby uzyskać jak najbardziej obiektywne wyniki, należy podczas wahadłowania wyłączyć swoje myślenie, życzenia i osobowość.
W ten sposób można osiągnąć pewne informacje dzięki wahadłu.
To, co pochodzi od człowieka, jest nim naładowane odem, fluidem, energią itp. Pozostaje w okultystycznym związku z tym, co wydaje. Dlatego można wrócić do osoby, która coś wydała, bez względu na to, gdzie się aktualnie w świecie znajduje. Jeśli jednak nastąpiła śmierć, wahadło staje. Co to oznacza? Znaczy to, że odpowiadająca odisch Lohe opuściła dokumenty. Ale zauważono, że jakiś czas po śmierci, wahadło nad odpowiednimi przedmiotami zaczyna ponownie się kołysać, choć w inny, odczuwalny i widoczny sposób. Wynika z tego, że człowiek po śmierci fizycznej musi przejść przez stan przejściowy, w którym wszystkie jego myśli, cechy, siły itp. są zbierane, aby można było w pełni ocenić obraz jego istoty w nim samym i przez niego, w celu określenia kierunku i tendencji postępu w transcendentnym bycie.
Gdy stan przejściowy, który w zależności od stylu życia może trwać krócej lub dłużej, zostaje przezwyciężony, duchowa świadomość z kosmicznego punktu widzenia zaczyna na nowo łączyć nici życia, teraz już w zupełnie innym znaczeniu, do rzeczy, które były własnością, wyrazem itd. „Co posiadałem, widziałem jakby na odległość, a to co zniknęło, staje się dla mnie rzeczywistością” (Goethe, „Faust”, Dedykacja). Tak mówi człowiek ziemski, ale skierowany ku duchowemu. Duchowy człowiek, mówiący w kontekście ziemskim, może z kolei powiedzieć: „Co posiadałem, widziałem krążące w kosmosie, a to co znalazłem, to istota obu tych rzeczy.” Dlatego możliwe jest, że wahadło może wykazać inny rodzaj ruchu.
Jeśli śmierć fizyczna danej osoby, dla której przeprowadza się wahadłowanie, miała miejsce bardzo dawno temu, 80, 100 lat lub więcej, wahadło zazwyczaj reaguje tylko słabo, aż w końcu powraca do pozycji spoczynkowej. Dla światopoglądu spirytualistycznego można by wyciągnąć wniosek, że dusza tej osoby wzniosła się do wyższych, duchowych sfer i już nie jest związana z Ziemią. Trudno jest jednak stwierdzić, kiedy i w jakim zakresie, zakładając reinkarnację (wcielenie), mogą później wystąpić dowody na związki z rzeczami z poprzedniego życia na Ziemi. Można przypuszczać, że te związki będą całkowicie inne i zatem charakterystyka wahadła (teraz po raz trzeci) również musiałaby być inna. Trudno jednoznacznie stwierdzić, że obecnie istniejące przedmioty były około 1200 lat temu w posiadaniu określonej osoby – to mogłoby określić jedynie duchowe, jasnowidzące świadomość. Możliwe jest jednak natknąć się na takie przedmioty lub być do nich nieświadomie prowadzonym (działanie podświadomości lub kosmiczno-duchowe działanie przez podświadomość), co może prowadzić do tzw. osobistych amuletów lub talizmanów, lub z drugiej strony, kamieni przeszkody itp., które w kontekście ogólnej kosmicznej aktywności, jaką oferują na przykład kamienie szlachetne, odgrywałyby nieco inną rolę czy wywoływałyby inną eksplozję sił.
Osoby zainteresowane wahadłowaniem mogą chcieć się tym zająć. Wahadłowanie, jak już wspomniano, jest często subiektywnie zabarwione. Osobowość osoby wahadłującej może łatwo wpłynąć na wynik, co tłumaczy, dlaczego prawie nigdy nie uzyskuje się identycznych trajektorii wahadła między różnymi osobami – zazwyczaj występują drobne modyfikacje, wariacje. Jednak osoba, która przeprowadza liczne porównawcze badania i zachowuje spokój, może osiągnąć znaczące wnioski. Chorobowe miejsca na ciele, chore wewnętrzne organy również można skutecznie zdiagnozować za pomocą wahadła, podobnie jak żywność korzystna lub niekorzystna dla chorych i zdrowych, oraz wiele innych rzeczy.
Wahadło, które nazywane jest dalej wahadłem radiestezyjnym, jest dostępne także dla stanów nadziemskich, jak wynika z zachowania podczas i po zgonie. Może być używane, przy odpowiedniej rozwadze i ostrożności, jako pośredniczący aparat dla wielu osobistych zastosowań, choć zawsze należy brać pod uwagę subiektywność i możliwe błędy osoby operującej wahadłem. Dlatego wahadło trudno uznać za odpowiednie obiektywne urządzenie naukowe.
Medialny stół. Chodzi tu o nowy, niezwykle pomysłowy, można by rzec inteligentnie zaprojektowany stół do medialnych objawień (D.R.P.), wynaleziony przez dr. Petersena z Flensburga. Stół o wysokości około 68 cm i średnicy blatu około 45 cm, jest lekki, ale zarazem trwały, ma trzy nogi, z których jedna opiera się na podwyższeniu, aby jak najbardziej zbliżyć się do labilnej równowagi. Pod blatem znajduje się przestrzeń z wałem, wskaźnikiem, sznurem, elektryczną żarówką itp. Blat ma 38 otworów, które od spodu, od strony przestrzeni, są pokryte czerwonym papierem pergaminowym. Na nich znajdują się litery alfabetu oraz często używane grupy liter i pojedyncze całe słowa, które po włączeniu światła wyglądają na czarne na czerwonym tle. Dalszy opis byłby zbyt rozbudowany. Uczestnicy sesji kładą ręce na blacie, jak to bywa na seansach spirytystycznych. Dzięki nim i medium może rozpocząć się działanie fluidalne przy zgaszonym lub przyciemnionym świetle. Stół się przechyla, żarówka świeci, wskaźnik się porusza i można odczytać, na co wskazuje. To pozwala na znacznie szybszą metodę komunikacji niż tradycyjne obracanie stołem czy stukanie w stół jedną nogą, używanie tablicy z literami, psychografu, skryptoskopu, tablicy Ouija, wahadła itp., co również znacznie zmniejsza zużycie energii nerwowej i zmęczenie uczestników.
Znaczące wyniki, tzw. dowody tożsamości, zostały osiągnięte za pomocą tego medialnego stołu. Inteligencje, które objawiały się przez medium, dostarczały wskazówki postępowania, porady lekarskie i dane z ich ziemskiego życia, które po weryfikacji w księgach kościelnych itp. okazały się prawdziwe. Podczas medialnych objawień zazwyczaj nie osiąga się wszystkiego, ale wartość użyteczna na poziomie 90 do 95 procent, co pozwala uzasadnić przypuszczenie, że poza znanymi nam stanami i miejscem obecnego bytu duchowych inteligencji (ich istnienie jest bardziej wiarygodne niż przypuszczenie, że chodzi o siły nieświadome w normalnym życiu, podświadomość medium, uczestników itp.) istnieją jeszcze inne stany lub warstwy, które można określić jako wyższe duchowe królestwa.
Ponadto, medialny stół minimalizuje ryzyko fałszywych efektów, takich jak udawanie czy ciemności, zbliżając się jak najbardziej do obiektywnego zachowania. Te zalety są bardzo cenne, ponieważ w badaniach okultystycznych łatwo jest o zabarwienie subiektywne.
Wiele zależy jednak od przydatności medium i charakteru uczestników. Jednak po głębszym zastanowieniu jest tu podobnie jak w nauce zewnętrznej: najpierw stawia się hipotezy, a potem próbuje się je zrealizować. Jednakże, gdy samemu zagłębia się w byt duchowy, doświadcza się przeżyć duchowych, które również oddziałują na ciało fizyczne i umożliwiają odpowiednie zmiany fizyczne, podczas gdy w nauce zewnętrznej pozostaje się przy ograniczeniu do fizyczności, jeśli nie jest się skłonnym do uznania również bytu duchowego. Chodzi więc przede wszystkim o podstawowe nastawienie w życiu, które także w codziennym życiu przy zmysłowych sprawach przynosi satysfakcję lub jej brak, podczas gdy postępowanie zgodne z duchem zawsze przynosi satysfakcję, gdyż stopniowo obejmuje całą istotę człowieka, tak że nie pozostają niezaspokojone resztki.
Co do medialnego stołu, można powiedzieć, że kto chce się tym zająć, może to robić. Może robić postępy na własną rękę. W końcu również dojdzie do wniosku, że musi sam wykazać aktywność, jeśli chce rozwijać własne duchowe poznanie i przede wszystkim duchowe doświadczenie. Zawsze jest pięknie, gdy można spojrzeć wstecz na inspiracje i wskazówki, aby powiedzieć: to dało mi impulsy lub dzięki temu stałem się szlachetniejszym człowiekiem i osiągnąłem — 263 — dalsze bytowanie w duchowym kosmosie. – Stół, pokryty obrusem, może również być uważany za całkiem zacny element wyposażenia, pamiątkę itp.
Romansowane wynalazki, maszyny generujące myśli lub sfery. To wyrażenie może wydać się zaawansowanemu okultyście sensacyjne lub fascynujące, a może nawet zabawne. Ale do rzeczy! Chodzi o „cudowną maszynę” do generowania ducha i myśli itp., wymyśloną i skonstruowaną przez dra inż. Teltschera z Innsbrucka. Na podstawie opisów można sobie wyobrazić, że maszyna wygląda jak rodzaj skrzyni lub pudełka z kilkoma oknami, które są pokryte artystycznie malowanymi papierami kalkowymi, podświetlanymi od tyłu podczas działania maszyny. Część przedstawia oko, inną ucho, usta itp. Papiery kalkowe mogą być nazywane „fluidalnymi filtrami”, które są ze sobą połączone. Na urządzeniu znajduje się także metalowe lustro do zdmuchiwania (kontakt z podświadomością itp.). Badacz zakłada na prawy przedramię pierścień z aluminium, łączy się kilkoma przewodami z maszyną, bierze coś w rodzaju słuchawki telefonicznej i mówi do maszyny, aby odpowiedziała na zadane pytanie, co następnie szybko się dzieje. Odwiedzający piszą swoje pytania na kartkach, dmuchają na nie i na metalowe lustro na maszynie, po czym pośrednik, medium (dr Teltscher), słyszy odpowiedź wewnętrznym uchem, zapisuje ją lub przekazuje pytającemu.
Nie trzeba od razu zakładać, że przez tę maszynę mówi obca inteligencja z innych sfer, można sobie wyobrazić, że nietypowo zbudowana maszyna jest miejscem zbierania odemów, fluidów itp. Wymienione zdmuchiwanie kartek i metalowego lustra tworzy połączenie z podświadomością pytającego, a zgromadzony w maszynie od lub, jeśli wolno tak powiedzieć, jądro Ja bierze odpowiedź z podświadomości pytającego, która należy do kosmicznej świadomości, by przez wrażliwość pośrednika, medium, ją objawić. To prowadzi nas z powrotem do stanów medialnych, znanych ze spirytyzmu i które w parapsychologicznej nauce stanowią pole działania i dalszych badań.
Jednak w przypadku tej maszyny wydaje się, że leży coś znacznie istotniejszego. Pośrednik jest w stanie świadomie pozostać medialny, to znaczy pozytywnie medialny, podczas gdy w typowej mediumistości medium zazwyczaj działa nieświadomie lub jest negatywnie medialne, czyli musi czekać na odpowiedni moment i nie może go wywołać według własnego uznania czy kaprysu. To bardzo ważna kwestia, którą należy wysoko ocenić.
Znane są takie zjawiska jak podziały czy odłączenia osobowości, eliminacje zdolności sensorycznych i ruchowych, a także istnieją zjawiska i teorie dotyczące telepatii, telekinezy, teleplastiki, jasnowidzenia itp. Mówi się również, że wydzielone siły czy substancje dążą do tworzenia kompleksów świadomości, do personifikacji (podobne zjawiska można zaobserwować w kosmiczno-duchowym wszechświecie), co oznacza, że faktycznie mamy do czynienia z odyckimi lub fluidalnymi skupiskami, które przez medium, pytającego czy innych uczestników itp. mogą otrzymać charakter osobowy lub przyciągać jedną lub więcej inteligencji z innych sfer. Oba aspekty są niezwykle ważne. Dla ludzkiego rozwoju w kierunku świadomego lub kosmicznego człowieka jest to bardziej wartościowe, wiedzieć a potem również doświadczać, jak odpowiednio myśleć czy działać, czy weźmie się pod uwagę duchowo-kosmiczne wpływy i odpowiedzi przez siebie samego, czy też czysto ludzkie, eteryczne czy astralne efekty.
Mówiąc o „Ja” maszyny, na razie nie można przyjąć, że chodzi o nowo utworzone „Ja”. Byłoby to bardzo absurdalne, gdyby można było arbitralnie tworzyć nowe „Ja”. Wtedy mogłoby to również oznaczać równoczesne zniszczenie świata. Przyroda i kosmos już na to zapobiegły, chociaż możliwe jest działanie destrukcyjne tam, gdzie istnieje podatność, jak uczy „czarna magia” w przeciwieństwie do „białej magii”, co na przykład z teozoficznej strony podnosi się w kontekście zaginionego kontynentu „Atlantydy”, który miał zginąć przez zdradę czy nadużycie kosmicznych tajemnic i mocy.
Chciałbym dodać, że dzięki znajomości i głębszemu zrozumieniu okultystycznych zależności osiąga się etyczny i społeczny rozwój człowieczeństwa. Prawdziwy okultysta różni się w swoim zachowaniu od fałszywego, a temu ostatniemu można szybko pokazać, gdzie jego miejsce. Gdy okultystyczna wiedza staje się wspólnym dobrem, ludzkość jest na wyższym poziomie. Tak uczy historia. Ale historia uczy również o regresach i zniszczeniach. Wynika to z tego, że ludzie działali źle, tracąc duchową energię, żyjąc według pożądania, co nieuchronnie musiało oddziaływać na kosmos i Ziemię, co oznacza tylko destrukcję. Jesteśmy w podobnej epoce, a okultysta może to widzieć i oceniać, w jakim stopniu działano źle. Stąd wynika potrzeba wspierania budującego ducha okultyzmu.
W ten sposób osiągnięto rodzaj mechanicznej drogi łączącej. Maszyna Teltschera potrafi dobrze wskazać kierunek; ludzkie myśli dążą do przodu, aż zrealizowane zostaną pomysły, by potem, po podniesieniu człowieka i istnienia świata zgodnie z wykonanym duchowo-kosmicznym zadaniem, pozostać w pewnym nastroju i zadowoleniu, aż nowe zadania wezwą do nowych działań. Wspomniany na początku niezwykły wyraz: maszyna generująca myśli lub Sferyczna powinna być teraz nieco zmodyfikowana. Jak już stało się jasne z lektury, chodzi ogólnie o aparat pośredniczący lub łączący, który został specjalnie skonstruowany. Początkowo pracuje na nim wynalazca. Organizacja ludzka jest niezbędna. Jej rozwój pozostaje kluczowy. Jak wspomniano, bardzo istotna jest pozytywna medialność. Percepcja kosmicznych zdarzeń w pełnej świadomości, ich przeżywanie i interpretacja wymagają wszechstronnego nastawienia. „Maszyna Sferyczna” okaże się później w jeszcze inny sposób. To, że dzisiaj tak wiele zależy od maszyn czy urządzeń, wynika z naszej ery maszynowej. I to ma swoje dobre strony, mimo pewnych negatywów. W przyszłości okaże się, że nasze codzienne maszyny pracy, itp., będą musiały otrzymać zupełnie inną formę i konstrukcję, inspirowaną roślinami i zwierzętami, jak wynika z dalszej kosmicznej intuicji. Dzięki temu będą one w kosmicznej korespondencji i harmonii, impulsując człowieka do życia zgodnie z prawami natury. Człowiek wtedy straci swój obecny mechanizm maszynowy, a warunki życia ulegną zmianie. Że w pionierskiej służbie okultyzmu zawsze szuka się i znajduje nowe drogi, powinno być wszędzie przyjęte z entuzjazmem.
Oprócz głównych urządzeń powstały także dodatkowe urządzenia pomocnicze, które nie są tu wymienione, ponieważ można je już opisać przez ich podstawowe ustawienie. Istnieją na przykład tzw. kadzidła do tworzenia określonej atmosfery, nastroju i przyciągania, także prace z kamieniami szlachetnymi itp. Co do magii lustrzanej, chciałbym zwrócić uwagę, że poprzez patrzenie w lustro można osiągnąć pewną koncentrację, rozpoznać dobre i złe cechy, a przez skoncentrowane myślenie na obrazie lub chorej części ciała, można również działać uzdrawiająco. Dodatkowo, z praktyką można dosłownie widzieć przez swoje odbicie w lustrze, co pozwala dostrzec swoje duchowo-psychiczne bycie w formie obrazu, które może wyglądać milcząco lub pytająco, zawsze robiąc wrażenie na obserwatorze. Działa to magicznie, stąd nazwa magia. Znam rzeczywisty przypadek, kiedy po konsultacji z „mądrą” osobistością, która przepowiedziała wynik w lustrze, osoba ta niedługo potem zobaczyła w lustrze obcą postać, od której miały pochodzić ciągłe szkody w gospodarstwie. To zdarzenie bardzo go przestraszyło, ponieważ nie był na to przygotowany.
Ten raport i te opinie o urządzeniach do badań okultystycznych nie mogą zostać zakończone bez wspomnienia, że duchowe przejście do stanu duchowego nie wymaga żadnych zewnętrznych urządzeń. Człowiek jako organizm jest swoim własnym urządzeniem. Oddaje się w Kosmiczno-Duchowe i wraca z Duchowo-Kosmicznego do swojego ziemskiego organizmu. Wymaga to pełnej świadomości i pełnej aktywności. W przeciwnym razie nie osiągnie się kosmiczno-duchowej świadomości. Wpływy jakichkolwiek obcych istot czy inteligencji są przezwyciężone. Osiągnięcie tego stanu jest najwyższym celem prawdziwego człowieka, co oznacza także prawdziwą duchową i naturalną kulturę.
źródło:Apparate zur okkulten Forschung Von C. W. Morlian, „Zentralblatt für Okkultismus” Miesięcznik do badania całokształtu nauk tajemnych, Dezember 1927.
nazwa niemiecka: „Zentralblatt für Okkultismus” Monatsschrift zur Erforschung der gesamten Geheimwissenschaften, Dezember 1927.