{"id":8129,"date":"2023-02-11T10:03:51","date_gmt":"2023-02-11T09:03:51","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=8129"},"modified":"2023-02-14T17:20:00","modified_gmt":"2023-02-14T16:20:00","slug":"aura-ludzka","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/aura-ludzka\/","title":{"rendered":"Aura Ludzka"},"content":{"rendered":"

W trzech poprzednich wyk\u0142adach zatrzymywali\u015bmy w kr\u00f3tko\u015bci uwag\u0119 czytelnik\u00f3w na ka\u017cdym z siedmiu pierwiastk\u00f3w cz\u0142owieka po kolei. Ale opis budowy cz\u0142owieka by\u0142by nieca\u0142kowity, gdyby nie wspomina\u0107 o tern, co okulty\u015bci nazywaj\u0105 aur\u0105 cz\u0142owieka.<\/p>\n

Jest to jeden z najciekawszych dzia\u0142\u00f3w nauki tajemnej: wzmiank\u0119 o aurze napotka\u0107 mo\u017cemy we wszystkich dzie\u0142ach okultystycznych i w podaniach wszystkich narod\u00f3w. Co do aury ludzkiej powsta\u0142y rozmaite nieporozumienia i spory, a ich prawd\u0119 mocno za\u0107mi\u0142y teorje i rozumowania niekt\u00f3rych pisarzy. – Bynajmniej nas to dziwi\u0107 nie powinno, je\u017celi przypomnimy, \u017ce aura dost\u0119pna jest widzeniu tych wy\u0142\u0105cznie ludzi, kt\u00f3rzy maj\u0105 bardzo wysoko rozwini\u0119te zdolno\u015bci psychiczne. Ci za\u015b, kt\u00f3rzy nie posiadaj\u0105 tak wysoko rozwini\u0119tego wzroku psychicznego, maj\u0105 mo\u017cno\u015b\u0107 widzenia jeno niekt\u00f3rych grubszych przejaw\u00f3w emanacji, wchodz\u0105cej w sk\u0142ad aury, poniewa\u017c w ca\u0142ej pe\u0142ni aura mo\u017ce sta\u0107 si\u0119 widoczn\u0105 tylko ludziom o bardzo wysokim rozwoju psychicznym.<\/p>\n

Niekt\u00f3re teorje ostatnich czas\u00f3w ucz\u0105, \u017ce aura w Istocie swej jest \u201ematerj\u0105”, wyst\u0119puj\u0105c\u0105 poza granice przestrzeni, zaj\u0119tej przez cia\u0142o fizyczne. Jest to praw d\u0105 tylko w takiem znaczeniu, w jakiem \u015bwiat\u0142o s\u0142o\u0144ca jest cz\u0119\u015bci\u0105 s\u0142o\u0144ca; promienie \u015bwiat\u0142a elektrycznego s\u0105 cz\u0119\u015bci\u0105 tego \u015bwiat\u0142a; promienie cieplikowe id\u0105ce z pieca – s\u0105 cz\u0119\u015bci\u0105 ciep\u0142a samego pieca; zapach kwiatu, jest cz\u0119\u015bci\u0105 samego kwiatu. W rzeczywisto\u015bci aura jest emanacj\u0105 jednego lub kilku z siedmiu pierwiastk\u00f3w cz\u0142owieka; to znaczy, s\u0105 to tylko wypromienienia, p\u0142yn\u0105ce z pierwiastk\u00f3w – nie za\u015b cz\u0119\u015b\u0107 samego pierwiastku, o ile tego nie b\u0119dziemy rozumieli w przeno\u015bni, jak to by\u0142o zaznaczone. Ka\u017cdy z siedndu pierwiastk\u00f3w, wchodz\u0105cych w sk\u0142ad cz\u0142owieka, wypromienia energj\u0119, kt\u00f3ra jest \u201ewidzialn\u0105” rozwini\u0119tym zmys\u0142om psychicznym niekt\u00f3rych ludzi. Ta wypromieniaj\u0105ca si\u0119 energja pokrew na jest \u015bwiat\u0142u, znanemu pod nazw\u0105 promieni X – i tak jak one, jest niewidzialna oku ludzkiemu, dop\u00f3ki oko ludzkie nie otrzym a jakiej\u015b pomocy, kt\u00f3r\u0105 zazwyczaj nie rozporz\u0105dza. Niekt\u00f3re z grubszych form aury dost\u0119pne bywaj\u0105 widzeniu tych, co s\u0105 obdarzeni stosunkowo ma\u0142o rozwini\u0119t\u0105 si\u0142\u0105 psychiczn\u0105, gdy jej formy wy\u017csze bywaj\u0105 widzialne tylko tym ludziom, kt\u00f3rych zdolno\u015bci psychiczne dosi\u0119g\u0142y wysokiego rozwoju. Za naszych czas\u00f3w stosunkowo ma\u0142o jest ludzi w cielesno\u015bci, kt\u00f3rzy widzieli aur\u0119 p\u0142yn\u0105c\u0105 z sz\u00f3stego pierwiastku, z \u201erozum u duchowego”. Aura za\u015b si\u00f3dmego pierwiastku, Ducha, dost\u0119pna jest widzeniu tylko istot, stoj\u0105cych znacznie wy\u017cej ni\u017c cz\u0142owiek. Aura, wychodz\u0105ca z pi\u0119ciu pierwiastk\u00f3w ni\u017cszych, dost\u0119pna jest widzeniu wielu z nas, o ile obdarzeni jeste\u015bmy do\u015b\u0107 rozwini\u0119temu zdolno\u015bciami psychicznemu – przyczem jasno\u015b\u0107 naszego widzenia i szeroko\u015b\u0107 jego obj\u0119cia okre\u015bla szczeg\u00f3lny stan osi\u0105gni\u0119tego przez nas rozwoju.<\/p>\n

Postaram y si\u0119 da\u0107 czytelnikom w tym wyk\u0142adzie poj\u0119cie og\u00f3lne o aurze ludzkiej i kr\u00f3tki zarys tego, co si\u0119 do niej odnosi. Ale natychm iast zobaczymy, jak obszerny jest ten przedmiot. Opis aury wymaga\u0142by obszernego tomu i nie \u0142atwo wy\u0142o\u017cy\u0107 rzecz pokr\u00f3tce, ale mamy nadziej\u0119, \u017ce si\u0119 nam powiedzie dostatecznie jasno przedstawi\u0107 t\u0119 spraw\u0119 tym naszym czytelnikom, kt\u00f3rzy bez przerwy i\u015b\u0107 b\u0119d\u0105 za nami.<\/p>\n

Jak to ju\u017c zaznaczyli\u015bmy, ka\u017cdy pierwiastek cz\u0142owieka\u00a0 wypromienia energj\u0119, te za\u015b wypromienienia, wchodz\u0105c w zwi\u0105zki, tworz\u0105 w\u0142a\u015bnie to, co si\u0119 nazywa \u201eaur\u0105” ludzk\u0105.<\/p>\n

Aura ka\u017cdego pierwiastku, wzi\u0119ta oddzielnie, o ile usun\u0105\u0107 aury wszystkich innych pierwiastk\u00f3w, zajmie tak\u0105 sam\u0105 przestrze\u0144, jak\u0105 zajmowa\u0142a aura wszystkich razem lub kt\u00f3regokolwiek\u00a0 jednego z innych pierwiastk\u00f3w. Innem i s\u0142owy aury rozmaitych pierwiastk\u00f3w przenikaj\u0105 si\u0119 nawzajem, przyczem jednak zwa\u017cywszy, \u017ce ka\u017cda z nich ma odmienn\u0105 szybko\u015b\u0107 falowania, – jedna drugiej nie zawadza. Gdy m\u00f3wimy o aurze, mamy na oku nie aur\u0119 jednego kt\u00f3regokolwiek pierwiastku, ale ca\u0142kowit\u0105 aur\u0119 ludzk\u0105, dost\u0119pn\u0105 widzeniu cz\u0142owieka, obdarzonego ca\u0142kowitym wzrokiem psychicznym, gdy za\u015b m\u00f3wimy o aurze jednego okre\u015blonego pierw iastku, wyra\u017anie wskazujemy na ten pierwiastek.<\/p>\n

Najprostsz\u0105 form\u0105 aury ludzkiej jest oczywi\u015bcie aura wyp\u0142ywaj\u0105ca z fizycznego cia\u0142a ludzkiego. M\u00f3wi si\u0119 o niej zazwyczaj, jako o aurze \u201ezdrowia”, gdy\u017c posta\u0107 tej aury przejrzy\u015bcie wskazuje stan fizycznego zdrowia tego cz\u0142owieka, z kt\u00f3rego ona si\u0119 wypromienia. Jak i inne formy aury, rozlewa si\u0119 ona na przestrzeni dwuch lub trzech st\u00f3p od cia\u0142a, co zale\u017cy od pewnych okoliczno\u015bci, o kt\u00f3rych niema potrzeby tu m\u00f3wi\u0107.<\/p>\n

Podobnie jak wszystkie inne formy aury, jest ona owalna lub\u00a0 jajowata. (Forma ta, wsp\u00f3lna wielu zjawiskom – sprawi\u0142a, \u017ce niekt\u00f3rzy pisarze wprowadzili termin \u201ejajo auryczne”). Fizycznie bior\u0105c aura ta jest w istocie swej bezbarwna (lub mo\u017ce by\u0107 b\u0142\u0119kitno-bia\u0142a, jak czysta woda), ale posiada cech\u0119 szczeg\u00f3ln\u0105, kt\u00f3rego niema w innych przejawach aury, a mianowicie w widzeniu psychicznem ukazuje si\u0119 ona jakby \u201epr\u0105\u017ckowana” licznemi cienkiemi linjami, id\u0105cemi w kszta\u0142cie prostych szczecinek od cia\u0142a na zewn\u0105trz. W normalnym stanie zdrowia i zdolno\u015bci \u017cyciowej, w\u0142oski te staj\u0105 prosto, w razie za\u015b obni\u017cenia si\u0142y \u017cywotnej i os\u0142abienia – spuszczaj\u0105 si\u0119 zako\u0144czeniem w d\u00f3\u0142, jak mi\u0119kka sier\u015b\u0107 zwierz\u0119cia; niekiedy za\u015b maj\u0105 posta\u0107 pomarszczonej sk\u00f3ry, gdy\u017c rozmaite w\u0142oski stercz\u0105 w rozmaitych kierunkach, zbite w mas\u0119, pomieszane, pokr\u0119cone.<\/p>\n

Zjawisko to wywo\u0142anem bywa przez pr\u0105d prany, kt\u00f3ry przynosi wzmocnion\u0105 energj\u0119 cia\u0142u, przyczem zdrowe cia\u0142o zyskuje dostateczn\u0105 ilo\u015b\u0107 prany, gdy cia\u0142o chore lub os\u0142abione cierpi z powodu niedostatecznego przyp\u0142ywu prany.<\/p>\n

– Aur\u0119 fizyczn\u0105 widzi niejeden, obdarzony zupe\u0142nie sk\u0105pym stopniem widzenia psychicznego, kt\u00f3rego oczom wy\u017csze formy s\u0105 niedost\u0119pne.<\/p>\n

Rozwini\u0119ta psychika czasami z wielkim trudem aur\u0119 cia\u0142a rozr\u00f3\u017cnia, gdy\u017c zas\u0142aniaj\u0105 j\u0105 mocne barwy wy\u017cszych form aury – i dlatego \u201epsychik”, gdy j\u0105 \u015bledzi, musi pow\u015bci\u0105ga\u0107 wra\u017cenia, id\u0105ce z wy\u017cszych form aury, i stara si\u0119 dostrzega\u0107 tylko falowania tej szczeg\u00f3lnej formy aury, kt\u00f3r\u0105 usi\u0142uje obserwowa\u0107. Oddzielaj\u0105c si\u0119 od aury fizycznej, cz\u0105stki pozostaj\u0105 ko\u0142o tej przestrzeni lub miejsca, gdzie znajdowa\u0142a si\u0119 dana osoba czy istota – a silnie rozwini\u0119te poczucie instynktu u ps\u00f3w i innych zwierz\u0105t – daje im mo\u017cno\u015b\u0107 czuciem znajdowa\u0107 osob\u0119 lub zwierz\u0119, kt\u00f3re \u015bledz\u0105.<\/p>\n

Aura, wyp\u0142ywaj\u0105ca z drugiego pierwiastku czyli z cia\u0142a astralnego, podobnie jak sam pierwiastek, ma kszta\u0142t i barw\u0119 gazowat\u0105 i podobna jest do pary, co lada chwila gotowa si\u0119 rozwia\u0107. Aur\u0119 astraln\u0105 bardzo trudno rozr\u00f3\u017cni\u0107, gdy jest zmieszana z innem i form am i aury, ale gdy cia\u0142o astralne rozpatrujemy osobno od cia\u0142a fizycznego – to jego aura mo\u017ce by\u0107 widoczna, zw\u0142aszcza, gdy obserw atorow i niedost\u0119pne s\u0105 falowania innych pierwiastk\u00f3w, co wysy\u0142aj\u0105 aur\u0119 innych kolor\u00f3w.<\/p>\n

Ci z naszych czytelnik\u00f3w, kt\u00f3rzy widzieli kiedykolwiek form\u0119 astraln\u0105 czyli to, co w \u017cyciu potocznem zowie si\u0119 \u201educhem\u201c (ghost) – zauwa\u017cyli niew\u0105tpliwie jajowaty ob\u0142oczek pary, otaczaj\u0105cy ja\u015bniejsz\u0105 posta\u0107 form y astralnej. Ten s\u0142aby, podobny do pary, owalny ob\u0142ok – jest w\u0142a\u015bnie aur\u0105 astraln\u0105. I on istotnie bywa widzialny temu, co dostrzega materjalizacj\u0119 formy astralnej. Aur\u0119 trzeciego zasadniczego pierw iastku czyli ,.Prany\u201c bardzo trudno opisa\u0107 ludziom, wyj\u0105wszy tych, kt\u00f3rzy mog\u0105 widzie\u0107 prom ienie X. Jest ona podobna do czego\u015b w rodzaju ob\u0142oku pary, barw\u0119 za\u015b i kszta\u0142t ma iskry elektrycznej.<\/p>\n

I rzeczywi\u015bcie, wszystkie przejawy prany s\u0105 podobne do \u015bwiat\u0142a albo do iskry elektrycznej. Prana ma odcie\u0144 r\u00f3\u017cowy, gdy znajduje si\u0119 w ciele albo w jego pobli\u017cu, ale traci ten kolor, gdy si\u0119 tylko na par\u0119 cali oddali. Ludzie, obdarzeni wzrokiem psychicznym, jasno postrzegaj\u0105 podobne do iskier cz\u0105stki Prany, strz\u0105sane z zako\u0144cze\u0144 palc\u00f3w os\u00f3b, zajm uj\u0105cych si\u0119 \u201eleczeniem magnetycznem\u201c lub robi\u0105cych \u201epassy\u201c mesmerowskie.<\/p>\n

Widz\u0105 j\u0105 by\u0107 mo\u017ce te\u017c ludzie, nie m aj\u0105cy pretensji do wzroku psychicznego: tym ukazuje si\u0119 ona w postaci ogrzanego powietrza, na wz\u00f3r tego, jakie si\u0119 unosi od pieca lub od gor\u0105cej ziemi, tj. bezbarwnej, faluj\u0105cej, pulsuj\u0105cej pary. T\u0119 praniczn\u0105 aur\u0119 niekiedy odbiera niejako zdrowemu i silnemu cz\u0142owiekowi os\u0142abiony i chory, kt\u00f3ry odczuwa brak \u017cywotno\u015bci.<\/p>\n

W takich razach cz\u0142owiek, kt\u00f3rem u bez jego zgody odbieraj\u0105 t\u0119 prane, przebywszy jaki\u015b czas w towarzystwie osoby, kt\u00f3ra poch\u0142on\u0119\u0142a cz\u0119\u015b\u0107 jego \u017cywotno\u015bci – doznaje uczucia wyczerpania i znu\u017cenia.<\/p>\n

W \u201eNauce o oddychaniu” pod tytu\u0142em \u201ePowstawanie aury” – wskazali\u015bmy spos\u00f3b, przy pomocy kt\u00f3rego mo\u017cna si\u0119 zrobi\u0107 nietykalnym dla tej formy wampiryzmu, czy to \u015bwiadomego czy nie\u015bwiadomego. Spos\u00f3b ten, kt\u00f3ry w owej ksi\u0105\u017cce przytaczamy dla innego celu – w istocie jest skuteczny i w tym przypadku. Jeszcze silniejszy wynik otrzymamy, tworz\u0105c obraz umys\u0142owy, skorup\u0119 auryczn\u0105, poprzez kt\u00f3r\u0105 nie ujdzie \u017cadna si\u0142a – i z zewn\u0105trz r\u00f3wnie\u017c \u017caden wp\u0142yw nie przeniknie bez zgody danej osoby. T\u0105 drog\u0105 mo\u017cna si\u0119 uchroni\u0107 od niebezpiecze\u0144stwa – gro\u017c\u0105cego osobom, kt\u00f3re sobie takiej os\u0142ony nie stworzy\u0142y.<\/p>\n

Aura praniczna r\u00f3wnie\u017c wylewa si\u0119 w \u201epassach” mesmerycznych lub wog\u00f3le przy leczeniu psychicznem, ale w takich razach do\u015bwiadczony operator reguluje dop\u0142yw prany i stara si\u0119 o to, aby uzupe\u0142nia\u0107 zapas prany w swym systemie, kt\u00f3ry wytwarza i wypuszcza ci\u0105g\u0142e pr\u0105dy aury. Nie b\u0119dziemy zatrzymywali si\u0119 na tych szczeg\u00f3\u0142ach, gdy\u017c te opisane s\u0105 szczeg\u00f3\u0142owo w \u201eNauce o oddychaniu”. Ksi\u0105\u017cka ta w nowem \u015bwietle uka\u017ce si\u0119 czytelnikom, kt\u00f3rzy sobie przyswoili to, co\u015bmy tu m\u00f3wili o w\u0142a\u015bciwo\u015bciach aury ludzkiej. Ksi\u0105\u017cka, o kt\u00f3rej wspominamy, by\u0142a napisana dla szerokiej publiczno\u015bci; ta za\u015b niema\u0142o z niej maj\u0105c po\u017cytku, nie mo\u017ce w ka\u017cdym razie przenikn\u0105\u0107 w ten jej sens, kt\u00f3ry jest dost\u0119pny czytelnikowi, g\u0142\u0119biej badaj\u0105cemu\u00a0 poruszane sprawy. Ksi\u0105\u017ceczka ta ma\u0142a i nie maj\u0105ca pretensji do szczeg\u00f3lnego znaczenia – zawiera w sobie wiele my\u015bli utajonych, kt\u00f3re rozpoznaj\u0105 ludzie, zdolni do ich zrozumienia.<\/p>\n

Radzimy czytelnikom od czasu do czasu zagl\u0105da\u0107 do tej ksi\u0105\u017cki, a spostrzeg\u0105, jak za ka\u017cdym razem znajdowa\u0107 w niej b\u0119d\u0105 co\u015b nowego, czego przedtem zupe\u0142nie nie zauwa\u017cyli. Przechodzimy teraz do najciekawszych osobliwo\u015bci aury ludzkiej i s\u0105dzimy, \u017ce niekt\u00f3re fakty przytoczone w tym wyk\u0142adzie, b\u0119d\u0105 w prost objawieniem nawet dla os\u00f3b, obznajmionych z temi fenomenami aury, o kt\u00f3rych wspominali\u015bmy. Niejeden si\u0119 znajdzie, kt\u00f3ry z wielk\u0105 w\u0105tpliwo\u015bci\u0105 b\u0119dzie si\u0119 odnosi\u0142 do podanych przez nas twierdze\u0144, ale musimy powiedzie\u0107 takim osobom, \u017ce maj\u0105 w sobie \u015brodki ku rozwijaniu swoich si\u0142 psychicznych, by zobaczy\u0107 opisywane tu zjawiska tak, jak si\u0119 one ukazywa\u0142y wielu innym ludziom. Nic z nauki okultystycznej (tajemnej) nie powinno by\u0107 ukrytem wobec cz\u0142owieka, kt\u00f3ry w\u0105tpi. Ka\u017cdy mo\u017ce wej\u015b\u0107 w \u015bwiat okultystyczny sam przez si\u0119, pod tym jedynie warunkiem, \u017ce za wej\u015bcie zap\u0142aci.<\/p>\n

Ale za to wej\u015bcie nie zap\u0142acisz z\u0142otem ani srebrem, lecz wyrzeczeniem si\u0119 swego ni\u017cszego \u201eJa\u201c, po\u015bwi\u0119ceniem si\u0119 temu, co jest w cz\u0142owieku najwy\u017csze.<\/strong><\/em> Niekt\u00f3rzy ludzie wdzieraj\u0105 si\u0119 do \u015bwiata psychicznego, nie przygotowawszy si\u0119 i nie oczy\u015bciwszy siebie nale\u017cytemi sposobami. Ale dla nich zdobycie zdolno\u015bci okultystycznych b\u0119dzie raczej przekle\u0144stwem, ni\u017c b\u0142ogos\u0142awie\u0144stwem, gdy\u017c zn\u00f3w z wielkiem cierpieniem musz\u0105 cofa\u0107 si\u0119, p\u00f3ki im si\u0119 nie uda wej\u015b\u0107 przez w\u0142a\u015bciwe drzwi, od kt\u00f3rych klucz \u0142atwo znajduj\u0105 ci, co go szukaj\u0105 w odpowiednim nastroju, bez cel\u00f3w osobistych.<\/p>\n

Przechodz\u0105c do wy\u017cszych przejaw\u00f3w aury ludzkiej – zn\u00f3w zwracamy uwag\u0119 czytelnik\u00f3w na to, \u017ce aura obserwatorowi psychicznemu ukazuje si\u0119 w postaci ob\u0142oku \u015bwietlnego, formy prawie owalnej, zajmuj\u0105cego przestrze\u0144 od dw\u00f3ch do trzech st\u00f3p we wszystkich kierunkach cia\u0142a. Nie przerywa si\u0119 ona nagle, ale stopniowo staje si\u0119 coraz rzadsza, p\u00f3ki ostatecznie nie zniknie. I rzeczywi\u015bcie aura rozlewa si\u0119 do\u015b\u0107 daleko poza granic\u0119 swoich \u201ewidzialnych” zarys\u00f3w (point). Ma ona posta\u0107 \u015bwiec\u0105cego ob\u0142oku, o nieustannie zmiennych odcieniach barw, chocia\u017c niekt\u00f3re barwy wyst\u0119puj\u0105 w niej, jako przewa\u017caj\u0105ce dla ka\u017cdego osobnika skutkiem przyczyn, kt\u00f3re wnet rozwa\u017cymy. Barwy te i odcienie aury zale\u017c\u0105 od szczeg\u00f3lnych cech osoby, kt\u00f3r\u0105 aura otacza. Wszelka my\u015bl albo uczucie, ujawnia si\u0119 w pewnych barwach lub w kombinacjach barw, odpowiadaj\u0105cych tej my\u015bli czy uczuciu, przyczem dany kolor lub kolory wyst\u0119puj\u0105 w aurze tego pierwiastku, z kt\u00f3rego ta my\u015bl lub to uczucie wyp\u0142ywa – i widoczne s\u0105 badaczowi, kt\u00f3ry \u015bledzi z\u0142o\u017con\u0105 aur\u0119 my\u015bl\u0105cego i czuj\u0105cego osobnika. Cz\u0142owiek o rozwini\u0119tych zdolno\u015bciach psychicznych mo\u017ce czyta\u0107 my\u015bli drugiego cz\u0142owieka z niemniejsz\u0105 swobod\u0105, jak czyta ksi\u0105\u017ck\u0119 otwart\u0105, przypuszczaj\u0105c oczywi\u015bcie, \u017ce rozumie j\u0119zyk barw aury, co bezwarunkowo umiej\u0105 czyni\u0107 wszyscy okulty\u015bci. Ale cz\u0142owiek, kt\u00f3ry przypadkowo i niecz\u0119sto wchodzi do \u015bwiata psychicznego, nie zobaczy nic, pr\u00f3cz refleksu przedziwnych barw w ob\u0142oku \u015bwietlnym, a kt\u00f3rych znaczenie pozostanie mu ca\u0142kowicie niewiadomem. Zanim p\u00f3jdziemy dalej, uwa\u017camy za konieczne da\u0107 czytelnikom poj\u0119cie og\u00f3lne o barwach aury i o tych my\u015blach i uczuciach, kt\u00f3re si\u0119 za ich po\u015brednictwem wypowiadaj\u0105. Barwy te zlewaj\u0105 si\u0119 ze sob\u0105 i przechodz\u0105 w tysi\u0105czne kombinacje i odcienie. Tablica poni\u017csza daje \u015bci\u015blejsze wyobra\u017cenie o tym przedmiocie i pozwala czytelnikom lepiej zrozumie\u0107 to, o czem b\u0119dziemy m\u00f3wili nieco ni\u017cej w tym wyk\u0142adzie.<\/p>\n

BARWY AURY I ICH ZNACZENIE<\/strong><\/em><\/p>\n

Czarna<\/strong> – wyobra\u017ca nienawi\u015b\u0107. z\u0142o\u015bliwo\u015b\u0107, zemst\u0119 i t.p. uczucia.
\n
\nSzara<\/strong> – odcienia jasnego – wyra\u017ca egoizm.
\n
\nSzara<\/strong> – szczeg\u00f3lnego (trupiego) odcienia – wyra\u017ca strach i przera\u017cenie.
\n
\nSzara<\/strong> – odcienia ciemnego – wyra\u017ca przygn\u0119bienie i melancholj\u0119.
\n
\nZielona<\/strong> – w odcieniu brudnym – wyra\u017ca zazdro\u015b\u0107. Je\u017celi do zazdro\u015bci przy\u0142\u0105czy si\u0119 gniew – to si\u0119 to wyra\u017ca czerwonemi pr\u0119gami na zielonem tle.
\n
\nCzarno – zielon<\/strong>a barwa jest wyrazem nizkiego oszustwa.
\n
\nZielona – w odcieniu jaskrawym<\/strong> – wyra\u017ca tolerancje wobec opinij i wierze\u0144 cudzych, umiej\u0119tno\u015b\u0107 \u0142atwego przystosowania do zmieniaj\u0105cych si\u0119 warunk\u00f3w: takt, grzeczno\u015b\u0107, m\u0105dro\u015b\u0107 \u017cyciow\u0105 itd., te cechy, kt\u00f3re mo\u017cna okre\u015bli\u0107, jako \u201eoszustwo subtelne**.
\n
\nCzerwona<\/strong> – w odcieniu – z dymem pomieszanego p\u0142omienia, kt\u00f3ry si\u0119 wydziera z p\u0142on\u0105cego budynku – wyra\u017ca zmys\u0142owo\u015b\u0107 i \u017c\u0105dze zwierz\u0119ce.
\n
\nCzerwona<\/strong> – w postaci jaskrawo-czerwonych wybuch\u00f3w, podobnych do skrzenia b\u0142yskawicy – oznacza gniew. Wybuchy te zazwyczaj ukazuj\u0105 si\u0119 na czarnem tle – w razie, je\u017celi gniew powstaje z nienawi\u015bci lub z\u0142o\u015bci, a na tle zielonem w razie, gdy pochodz\u0105 z zazdro\u015bci. Gniew, wywo\u0142any oburzeniem lub obron\u0105 rzekomego \u201eprawa”, wyra\u017ca si\u0119 czerwonemi skrzeniam i przy braku t\u0142a.
\n
\nKarmazynowa<\/strong> – wyra\u017ca mi\u0142o\u015b\u0107, zmieniaj\u0105c swe odcienie stosownie do cech nami\u0119tno\u015bci. Gruba mi\u0142o\u015b\u0107 zmys\u0142owa wyra\u017ca si\u0119 w ciemnym, czasami brudno-szkar\u0142atnym ; mi\u0142o\u015b\u0107, po\u0142\u0105czona z wy\u017cszemi uczuciami, wyra\u017ca si\u0119 w ja\u015bniejszych i milszych odcieniach. Bardzo podnios\u0142a posta\u0107 mi\u0142o\u015bci wyra\u017ca si\u0119 w pi\u0119knej barwie r\u00f3\u017cowej.
\n
\nBrunatna<\/strong> – czerwonawego odcienia – wyra\u017ca sk\u0105pstwo i chciwo\u015b\u0107.
\n
\nPomara\u0144czowa<\/strong> – jaskrawa – wyra\u017ca dum\u0119 i ambicj\u0119.
\n
\n\u017b\u00f3\u0142ta<\/strong> – w rozm aitych odcieniach – wyra\u017ca si\u0142\u0119 intellektualn\u0105.
\nJe\u017celi intellektlowi wystarczaj\u0105 cele osobiste zjawiska ni\u017cszego rodzaju – to mamy barw\u0119\u00a0 ciemno-\u017c\u00f3\u0142t\u0105; o ile za\u015b intellekt si\u0119 podnosi na wy\u017cszy poziom, barwa \u017c\u00f3\u0142ta staje
\nsi\u0119 coraz \u017cywsza i ja\u015bniejsza, a pi\u0119kny z\u0142ocisto-\u017c\u00f3\u0142ty odcie\u0144 wyra\u017ca podnios\u0142e napi\u0119cie umys\u0142owe, \u015bwietne i obszerne uzdolnienia i t. d.
\n
\nNiebieska<\/strong> – w odcieniu ciemnym – wyra\u017ca wierzenia, wzruszenia i uczucia religijne. Barwa ta jednak zmienia si\u0119 pod wzgl\u0119dem \u017cywo\u015bci stosownie do stopnia altruizmu, jaki si\u0119 ujawnia w wyobra\u017ceniach religijnych. Odcie\u0144 i skala \u017cywo\u015bci stopniuj\u0105 si\u0119 od ciemnego indygo do \u017cywo-jasnego lila, kt\u00f3ry wyra\u017ca najwy\u017csze uczucia religijne.
\n
\nB\u0142\u0119kitna<\/strong> – zw\u0142aszcza jasnego odcienia – wyra\u017ca duchowo\u015b\u0107 (spirituality). Niekt\u00f3re z wy\u017cszych stopni duchowo\u015bci, obserwowanej u ludzi, wyra\u017caj\u0105 si\u0119 barwr\u0105 b\u0142\u0119kitn\u0105 z rozsypanem i w niej b\u0142yszcz\u0105cemi punktam i, kt\u00f3re iskrz\u0105 si\u0119 i \u015bwiec\u0105 – jak gwiazdy w jasn\u0105 zimow\u0105 noc.<\/p>\n

Czytelnik nie powinien zapomina\u0107, \u017ce wszystkie barwy te tworz\u0105 niesko\u0144czone kombinacje i zwi\u0105zki i ukazuj\u0105 si\u0119 w najrozmaitszych\u00a0 stopniach \u017cywo\u015bci i si\u0142y, przyczem ka\u017cda barwa i odcie\u0144 ma swe odr\u0119bne znaczenie w oczach okultysty. Opr\u00f3cz wyliczonych tu barw – istnieje jeszcze wiele innych, kt\u00f3re s\u0105 bezimienne. Znajduj\u0105 si\u0119 one poza granic\u0105 barw oczywistych w widmie, a poniewa\u017c ludzie ich nie znaj\u0105, zatem nie nadali im \u017cadnej nazwy, cho\u0107 teoretycznie w iadom o, \u017ce takie\u00a0 barwy istniej\u0105. Nauka m\u00f3wi nam o promieniach ultra-fioletowych\u00a0 i ultra-czerw onych, kt\u00f3re s\u0105 niewidzialne oku ludzkiemu, nawet przy pomocy narz\u0119dzi mechanicznych, poniew a\u017c ich falowania \u015bwietlne mieszcz\u0105 si\u0119 poza granic\u0105 naszych zmys\u0142\u00f3w.<\/p>\n

Dwie te \u201eultra-barwy\u201c (i wiele innych nieznanych nauce), znane s\u0105 okultystorn i mog\u0105 sta\u0107 si\u0119 w idzialnem i, gdy cz\u0142owiek\u00a0 dosi\u0119gnie pewnego rozwoju si\u0142y psychicznej. Zrozumiemy to lepiej, zaznaczaj\u0105c, \u017ce ukazanie si\u0119 w aurze ludzkiej tych ultrabarw jest cech\u0105 rozwoju psychicznego danej osoby, przyczem\u00a0 \u017cywo\u015b\u0107 barw zale\u017cy od stopnia rozwoju. Drugi fakt,\u00a0 kt\u00f3ry wyda si\u0119 godnym uwagi temu, co nie zastanawia\u0142 si\u0119\u00a0 nad zagadnieniem tern, polega na tern, \u017ce barwa ultra-fioletowa\u00a0 w aurze w skazuje na rozw\u00f3j psychiczny, kt\u00f3rym si\u0119 odznacza\u00a0 cz\u0142owiek na wysokiej p\u0142aszczy\u017anie altruizmu, gdy barwa ultraczerwona \u015bwiadczy o rozwoju psychicznym , z kt\u00f3rego korzysta dla cel\u00f3w samolubnych i ni\u017cszych. Jest to cecha czarnej magji.<\/p>\n

Promienie ultra-fioletowe le\u017c\u0105 z jednej strony widzialnego spektru; ultra-czerwone z drugiej. Falowania pierwszych s\u0105 zbyt wysokie tj. cz\u0119ste i dlatego oku ludzkiemu niedost\u0119pne, falowania drugich s\u0105 niedost\u0119pne dlatego, \u017ce s\u0105 zbyt niskie, t.j. rzadkie. R\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy temi dwiema formami rozwoju psychicznego widoczna jest ze stopnia rozwoju tych dwuch ultra-barw . W uzupe\u0142nieniu tych dwuch ultra-barw istnieje jeszcze jedna niewidzialna zwyk\u0142emu oku – prawdziwa pierwotna barwa \u017c\u00f3\u0142ta, wyk\u0142adnik prze\u015bwietlenia duchowego, s\u0142abo widzialna doko\u0142a g\u0142owy ludzi wielkich duchow o (aureola). Barw\u0105 pierwiastku si\u00f3dmego – Ducha jest kolor szczeg\u00f3lnie \u015bwietlisty, jakiego nigdy nie widzia\u0142o oko ludzkie. Jest to barwa absolutnie bia\u0142a, kt\u00f3rej sam o istnienie odrzuca nauka zachodnia.<\/p>\n

Aura, wychodz\u0105ca z umys\u0142u instynktowego, wyra\u017ca si\u0119 w ci\u0119\u017cszych, o\u0142owianych i burych odcieniach. We \u015bnie, gdy umys\u0142 odpoczywa, ukazuje si\u0119 zwykle m\u0119tna barwa czerwona, kt\u00f3ra \u015bwiadczy, \u017ce umys\u0142 instynktowy wykonywa zwierzece funkcje cia\u0142a. Odcie\u0144 ten, jak to sam o z siebie wynika, istnieje zawsze, ale w godzinach czuwania zas\u0142aniaj\u0105 go \u017cywsze odcienie zmiennych my\u015bli, wzrusze\u0144 i uczu\u0107.<\/p>\n

W tem miejscu zaznaczy\u0107 mo\u017cemy, \u017ce nawet wtedy, kiedy umys\u0142 znajduje si\u0119 w zupe\u0142nym spokoju, w aurze faluj\u0105 i przechodz\u0105 w siebie nawzajem odcienie, wskazuj\u0105ce na d\u0105\u017cenia, kt\u00f3re g\u00f3ruj\u0105 w cz\u0142owieku. W ten spos\u00f3b wysoko\u015b\u0107 rozwoju cz\u0142owieka i jego \u201ezami\u0142owania” (taster) oraz inne rysy jego osoby mog\u0105 by\u0107 widoczne z jego aury nawet w\u00f3wczas, gdy on sam jest bierny. Tak np. silny atak gniewu wywo\u0142uje w ca\u0142ej aurze jaskrawo-czerwone wybuchy na czarnem tle, kt\u00f3re niemal\u00a0 zaciemnia wszystkie inne barwy. Stan taki trwa d\u0142u\u017cej lub kr\u00f3cej, stosownie do si\u0142y gniewu. Gdyby ludzie mogli, cho\u0107by na mgnienie, ujrze\u0107 aur\u0119 ludzk\u0105, ubarwion\u0105 w ten spos\u00f3b, odczuliby wobec tego zjawiska tak\u0105 zgroz\u0119, \u017ce nigdyby nie pozwolili sobie wpada\u0107 we w\u015bciek\u0142o\u015b\u0107: przypomina to p\u0142omienie i dym piek\u0142a, o kt\u00f3rych m\u00f3wi nauka ko\u015bcielna u chrze\u015bcijan.<\/p>\n

I rzeczywi\u015bcie, w takich chwilach dusza ludzka staje si\u0119 na jaki\u015b czas piek\u0142em prawdziwem. Silna fala mi\u0142o\u015bci, ogarniaj\u0105ca cz\u0142owieka, wyra\u017ca si\u0119 w aurze barw\u0105 karmazynow\u0105, przyczem jej odcie\u0144 zale\u017ce\u0107 b\u0119dzie od charakteru wzruszenia. W podobny spos\u00f3b poryw uczucia religijnego nadaje ca\u0142ej aurze ubarwienie niebieskie, jak to ju\u017c zaznaczyli\u015bmy w tablicy barw. Kr\u00f3tko m\u00f3wi\u0105c, silne wzruszenie, uczucie czy nam i\u0119tno\u015b\u0107, wywo\u0142uje w aurze ten lub inny odcie\u0144, p\u00f3ki trwa dane uczucie.<\/p>\n

Z tego, co\u015bmy powiedzieli, \u017ce istniej\u0105 dwa rodzaje barwnych w\u0142a\u015bciwo\u015bci aury: pierwszy zale\u017cy od my\u015bli panuj\u0105cych, kt\u00f3re stale wyst\u0119puj\u0105 w \u017cyciu umys\u0142owem danej osoby; drugi\u00a0 jest wynikiem uczucia, wzruszenia lub nami\u0119tno\u015bci, kt\u00f3ra sie zjawia w danej chwili. – Kolor przemijaj\u0105cy znika wraz ze\u00a0 znikaniem uczucia, cho\u0107 uczucie, nami\u0119tno\u015b\u0107 lub wzruszenie, kt\u00f3re cz\u0119sto si\u0119 powtarza, zmienia z czasem og\u00f3ln\u0105 barw\u0119 aury. Ta zmiana barwy aury b\u0119dzie wskaz\u00f3wk\u0105 charakteru danej osoby. Wog\u00f3le m\u00f3wi\u0105c barwy niezmienne aury s\u0105 wskaz\u00f3wk\u0105 sta\u0142ych cech duszy; zmienne – s\u0105 wskaz\u00f3wk\u0105 wzrusze\u0144, panuj\u0105cych w duszy w danej chwili. Barwa zwyczajna ujawniaj\u0105ca si\u0119 w aurze, zmienia si\u0119 stopniowo od czasu do czasu – w miar\u0119 tego, jak si\u0119 doskonali.<\/p>\n

Z wyk\u0142ad\u00f3w poprzednich jest widoczne, \u017ce w miar\u0119 tego, jak si\u0119 cz\u0142owiek rozwija, coraz mniej a mniej poddaje si\u0119 przemijaj\u0105cym nami\u0119tno\u015bciom, wzruszeniom i uczuciom, wyp\u0142ywaj\u0105cym z umys\u0142u instynktowego – i \u017ce intellekt, a potem umys\u0142 duchowy zaczynaj\u0105 si\u0119. ukazywa\u0107, zamiast drzema\u0107\u00a0 w stanie utajonym. Pami\u0119taj\u0105c o tem, czytelnik widzie\u0107 b\u0119dzie, jak wielka powinna by\u0107 r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy aur\u0105 cz\u0142owieka nierozwini\u0119tego a aur\u0105 cz\u0142owieka rozwini\u0119tego. – W pierwszej mie\u015bci si\u0119 mn\u00f3stwo ciemnych, g\u0119stych, surowych barw, cz\u0119sto zmieszanych z koloram i przemijaj\u0105cych wzrusze\u0144 i nami\u0119tno\u015bci.<\/p>\n

Druga wykazuje barwy wy\u017cszego porz\u0105dku, ja\u015bniejsze i czystsze – i tylko w ma\u0142ym stopniu j\u0105 naruszaj\u0105 uczucia przemijaj\u0105ce, w znacznym stopniu ju\u017c zale\u017cne od woli.<\/p>\n

Cz\u0142owiek o intellekcie dobrze rozwini\u0119tym posiada aur\u0119, przesi\u0105k\u0142a pi\u0119knym kolorem z\u0142ocisto-\u017c\u00f3\u0142tym, \u015bwiadcz\u0105cym o rozwoju zdolno\u015bci umys\u0142owych. Kolor ten w takich razach jest szczeg\u00f3lnie widoczny w g\u00f3rnej cz\u0119\u015bci aury, otaczaj\u0105cej g\u0142ow\u0119 i barki danego cz\u0142owieka, gdy barwy bardziej zwierz\u0119ce opadaj\u0105 ku ni\u017cszej cz\u0119\u015bci aury. Gdy intellekt ludzki wsi\u0105kn\u0105\u0142 w siebie idej\u0119 duchowo\u015bci i po\u015bwi\u0119ca si\u0119 dopi\u0119ciu pot\u0119gi duchownej, jej rozwojowi i rozpostarciu, doko\u0142a tej barwy \u017c\u00f3\u0142tej\u00a0 powstaje jasny i promienny r\u0105bek b\u0142\u0119kitny. Ten szczeg\u00f3lny kolor b\u0142\u0119kitny \u015bwiadczy, \u017ce to, co my zazwyczaj nazywamy \u201educhowo\u015bci\u0105\u201d, a co w istocie jest \u201educhowo\u015bci\u0105 intellektua\u0142n\u0105\u201d – o ile wolno u\u017cy\u0107 takiej nieco paradoksalnej nazwy –\u00a0 nie jest tem samem, czem rozum duchowy: jest to tylko intellekt, przesi\u0105kni\u0119ty \u201erozum em duchowym\u201d, \u017ce u\u017cyjemy drugiego,\u00a0 r\u00f3wnie\u017c ubogiego terminu. W niekt\u00f3rych razach, gdy ten stan intellektualny dosi\u0119ga wielkich wy\u017cyn rozwoju, doko\u0142a z\u0142ocisto-\u017c\u00f3\u0142tej barwy intellektu powstaje fr\u0119dzla b\u0142\u0119kitna,\u00a0 przyczem ta obw\u00f3dka czy fr\u0119dzla bywa nieraz szersza, ni\u017ali sam o\u015brodek z\u0142ocisto-\u017c\u00f3\u0142ty, a nadto w w arunkach specjalnych, b\u0142\u0119kitne \u015bwiat\u0142o przesiane bywra szeregami skrz\u0105cych si\u0119, \u015bwiec\u0105cych punkt\u00f3w. Te jasne punkty \u015bwiadcz\u0105, \u017ce barwa aury umys\u0142u duchowego ju\u017c si\u0119 ustali\u0142a, jak r\u00f3wnie\u017c, \u017ce \u015bwiadomo\u015b\u0107 duchowa sta\u0142a si\u0119 nagle oczywist\u0105 danej osobie albo w najbli\u017cszym czasie ni\u0105 si\u0119 stanie.<\/p>\n

Aura, wychodz\u0105ca z umys\u0142u duchowego czyli pierwiastku sz\u00f3stego – ma prawdziwy \u017c\u00f3\u0142ty kolor pierwotny, niedost\u0119pny zwyczajnemu oku, a kt\u00f3rego cz\u0142owiek sztucznie odtworzy\u0107 nie jest zdolny. Barwa ta ze\u015brodkowuje si\u0119 doko\u0142a g\u0142owy duchowo prze\u015bwietlonego cz\u0142owieka i chwilami wytwarza szczeg\u00f3lne \u015bwiat\u0142o, widzialne nawet ludziom! o nierozwini\u0119tym wzroku psychicznym. Bywa to zw\u0142aszcza widoczne, gdy taka duchowo rozwinieta\u00a0 osoba, zaj\u0119ta jest powa\u017cn\u0105 rozmow\u0105 lub nauczaniem, przy czem oczywi\u015bcie jego twarz jakby \u015bwieci i nabywa osobliwego blasku. \u015awiat\u0142o – w postaci korony, jak\u0105 widzimy na malowid\u0142ach wielkich duchowych wodz\u00f3w narodu jest niczem innem, jak wyobra\u017ceniem tego, co widzieli pierwsi wyznawcy owych wielkich ludzi \u015bwi\u0119tych, o czem zachowa\u0142a si\u0119 tradycja . Patrz\u0105c na zdumiewaj\u0105cy obraz Hoffmana \u201eW ogrodzie Gethsema\u0144skim” – w zupe\u0142nie innem \u015bwietle uka\u017ce si\u0119 nam mistyczna aureola doko\u0142a g\u0142owy wielkiego nauczyciela duchowego, kt\u00f3rego nauki g\u0142\u0119bokie i prawdziwe b\u0119d\u0105 zawsze \u017cyw\u0105 prawd\u0105 dla okultyst\u00f3w wszystkich kraj\u00f3w i narod\u00f3w, przy ca\u0142ej ich zewn\u0119trznej rozmaito\u015bci wierze\u0144.<\/p>\n

Co do aury pierwiastku si\u00f3dmego, Ducha – to mo\u017cemy o niej powiedzie\u0107 bardzo niewiele – a i to niewiele dosz\u0142o do nas dzi\u0119ki tradycji. M\u00f3wi\u0105 nam, \u017ce aura ta sk\u0142ada si\u0119 z \u201eczystego koloru bia\u0142ego”, koloru nieznanego nauce. Niema w\u015br\u00f3d nas ani jednego cz\u0142owieka – coby go widzia\u0142 – i nikt go nigdy nie zobaczy (w ludzkiem stadjum rozwoju). Widok tej zdumiewaj\u0105cej prom ienisto\u015bci bywa dost\u0119pny istotom, stoj\u0105cym na daleko wy\u017cszym stopniu, ni\u017c my, istotom, kt\u00f3re kiedy\u015b\u00a0 by\u0142y takimi\u017c \u015bmiertelnikami, jak my – i my te\u017c w odpowiednim dla nas czasie staniemy si\u0119 do nich podobni. \u201eMy jeste\u015bmy Synami Bo\u017cymi i jeszcze nie ukazali\u015bmy si\u0119 takimi,\u00a0 jakim i by\u0107 powinni\u015bmy” – ale znajdujemy si\u0119 na Drodze, a ci, co przeszli przed nami, przynosz\u0105 nam pocieszaj\u0105ce wie\u015bci. Po d\u0142ugich latach dojdziemy do swego domu.<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: JOGI RAMA \u2013 CZARAKA \u201cFILOZOFJA JOGI i OKULTYZM WSCHODNI\u201d, Lekcja IV \u2013 Aura Cz\u0142owieka<\/p>\n


\n
\n

\"\"<\/a>Celem uzupenienia lekcji\u00a0 przestudiuj za\u0142\u0105czon\u0105<\/p>\n

pod linkiem mantr\u0119 nr 4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W trzech poprzednich wyk\u0142adach zatrzymywali\u015bmy w kr\u00f3tko\u015bci uwag\u0119 czytelnik\u00f3w na ka\u017cdym z siedmiu pierwiastk\u00f3w cz\u0142owieka po kolei. Ale opis budowy cz\u0142owieka by\u0142by nieca\u0142kowity, gdyby nie wspomina\u0107 o tern, co okulty\u015bci nazywaj\u0105 aur\u0105 cz\u0142owieka.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[1087,2173],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8129"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=8129"}],"version-history":[{"count":9,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8129\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":8193,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8129\/revisions\/8193"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=8129"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=8129"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=8129"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}