{"id":7460,"date":"2022-09-14T20:49:51","date_gmt":"2022-09-14T18:49:51","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=7460"},"modified":"2022-09-15T22:27:09","modified_gmt":"2022-09-15T20:27:09","slug":"u-stop-mistrza","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/u-stop-mistrza\/","title":{"rendered":"U st\u00f3p Mistrza"},"content":{"rendered":"

Alcyone (J. Krishnamurti) .<\/p>\n

Pomi\u0119dzy dobrem a z\u0142em Okultyzm nie dopuszcza \u017cadnego kompromisu. Za wszelk\u0105 cen\u0119 powiniene\u015b czyni\u0107 to, co jest dobre, a unika\u0107 tego, co jest z\u0142e, nie zwa\u017caj\u0105c na to, co m\u00f3wi\u0105 i my\u015bl\u0105 o tobie nie\u015bwiadomi prawdy. Zg\u0142\u0119biaj usilnie utajone prawa natury, a poznaw szyje, urz\u0105d\u017a pod\u0142ug nich \u017cycie swoje, posi\u0142kuj\u0105c si\u0119 zawsze rozumem i zdrowym rozs\u0105dkiem. Nale\u017cy odr\u00f3\u017cnia\u0107 rzeczy wielkiej wagi od rzeczy b\u0142ahych. B\u0119d\u0105c niez\u0142omnym, nakszta\u0142t ska\u0142y granitowej, we wszystkiem, co dotyczy dobra i z\u0142a, ust\u0119puj w rzeczach ma\u0142ej wagi. Albowiem zawsze winiene\u015b by\u0107 uprzejmym\u00a0 i zgodnym, przyznaj\u0105c innym tak\u0105 sam\u0105 swobod\u0119, jakiej wymagasz dla siebie samego. Nie ustawaj w poszukiwaniu rzeczy godnych spe\u0142nienia i pami\u0119taj przytem, \u017ce nie nale\u017cy s\u0105dzi\u0107 o rzeczach z wygl\u0105du zewn\u0119trznego. Lepiej jest zrobi\u0107 rzecz ma\u0142\u0105, lecz bezpo\u015brednio pomocn\u0105 dzie\u0142u Mistrza, ani\u017celi rzecz wielk\u0105, kt\u00f3ra jest dobra tylko w poj\u0119ciu \u015bwiata. Nie wystarcza odr\u00f3\u017cnia\u0107 rzeczy po\u017cyteczne od niepo\u017cytecznych, lecz koniecznie trzeba jeszcze odr\u00f3\u017cnia\u0107 rzeczy bardziej po\u017cyteczne od mniej po\u017cytecznych. Karmienie biednych jest uczynkiem dobrym, szlachetnym i po\u017cytecznym, jednak\u017ce jest rzecz\u0105 bardziej szlachetn\u0105 i po\u017cyteczn\u0105 karmi\u0107 ich dusze. Ka\u017cdy cz\u0142owiek bogaty mo\u017ce karmi\u0107 cia\u0142o, lecz karmi\u0107 dusz\u0119 mo\u017ce tylko cz\u0142owiek, posiadaj\u0105cy wiedz\u0119. Je\u017celi posiadasz wiedz\u0119, to obowi\u0105zkiem twoim jest pomaga\u0107 innym do jej zdobycia.<\/p>\n

Bez wzgl\u0119du na m\u0105dro\u015b\u0107, jak\u0105 ju\u017c posiad\u0142e\u015b, b\u0119dziesz mia\u0142 jeszcze du\u017co do poznania na \u015acie\u017cce. B\u0119dziesz mia\u0142 nawet tak wiele do poznania, \u017ce i tutaj jeszcze b\u0119dziesz musia\u0142 kierowa\u0107 si\u0119 rozr\u00f3\u017cnieniem i wybiera\u0107 troskliwie to, co naprawd\u0119 warte jest trudu poznania. Wiedza ca\u0142\u00adkowita jest bardzo po\u017cyteczna i przyjdzie czas, \u017ce posi\u0105dziesz ca\u0142\u0105 wiedz\u0119. Dop\u00f3ki jednak posiadasz tylko cz\u0119\u015b\u0107 wiedzy, uwa\u017caj, a\u017ceby to by\u0142a cz\u0119\u015b\u0107 najpo\u017cytecz\u00ad niejsza.<\/p>\n

B\u00f3g jest zar\u00f3wno M\u0105dro\u015bci\u0105 jak i Mi\u0142o\u015bci\u0105 i im wi\u0119cej b\u0119dziesz posiada\u0142 m\u0105dro\u015bci, tem snadniej On b\u0119\u00addzie si\u0119 przejawia\u0142 przez Ciebie. Zdobywaj wi\u0119c m\u0105dro\u015b\u0107, lecz tak\u0105 przedewszystkiem, kt\u00f3ra ci pomo\u017ce jak naj\u00adwi\u0119cej wy\u015bwiadczy\u0107 us\u0142ug innym. Przyk\u0142adaj si\u0119 pilnie do nauki, nie dlatego jednak, a\u017ceby inni uwa\u017cali ci\u0119 za m\u0105drego, ani te\u017c dlatego, a\u017ceby osi\u0105gn\u0105\u0107 szcz\u0119\u015bcie, p\u0142y\u00adn\u0105ce z m\u0105dro\u015bci, ale jedynie dlatego, \u017ce cz\u0142owiek m\u0105dry mo\u017ce m\u0105drze nie\u015b\u0107 pomoc innym. Aczkolwiek wielkiem mo\u017ce by\u0107 pragnienie twoje pomagania innym, to jednak, je\u015bli jeste\u015b bez wiedzy, wi\u0119cej prawdopodobnie zrobisz z\u0142ego, ni\u017c dobrego.<\/p>\n

Trzeba umie\u0107 odr\u00f3\u017cnia\u0107 prawdziwe od fa\u0142szywego, trzeba si\u0119 nauczy\u0107 by\u0107 bezwzgl\u0119dnie szczerym w my\u015blach, s\u0142owach i uczynkach. Przedewszystkiem w my\u015blach – a to nie jest rzecz\u0105 \u0142atw\u0105, \u015bwiat bowiem pe\u0142en jest my\u015bli fa\u0142szywych, przes\u0105d\u00f3w niedorzecznych, i ten, kto si\u0119 poddaje ich panowaniu, nie mo\u017ce kroczy\u0107 naprz\u00f3d. Dla\u00ad tego te\u017c nie nale\u017cy uwa\u017ca\u0107 jakiej\u015b idei za s\u0142uszn\u0105 dlatego tylko, \u017ce wielka ilo\u015b\u0107 ludzi uwa\u017ca j\u0105 za tak\u0105, ani te\u017c dlatego, \u017ce od wiek\u00f3w by\u0142a uwa\u017cana za s\u0142uszn\u0105, ani dlatego, \u017ce znajduje si\u0119 w ksi\u0119gach, uwa\u017canych przez ludzi za \u015bwi\u0119te. Musisz zwr\u00f3ci\u0107 si\u0119 do swego w\u0142asnego rozs\u0105dku i rozpatrzy\u0107, czy dana idea jest rozumna.<\/p>\n

Pami\u0119taj, \u017ce gdyby nawet tysi\u0105c ludzi by\u0142o zgodnego zdania w jakiej\u015b sprawie, to je\u017celi si\u0119 oni na niej nie znaj\u0105, zdanie ich jest bez warto\u015bci.<\/p>\n

Ten, kto pragnie kroczy\u0107 \u015acie\u017ck\u0105, powinien nauczy\u0107 si\u0119 my\u015ble\u0107 samodzielnie, poniewa\u017c przes\u0105dy s\u0105 jedn\u0105 z najwi\u0119kszych kl\u0119sk \u015bwiata, jedn\u0105 z przeszk\u00f3d, od kt\u00f3rej trzeba si\u0119 ca\u0142kowicie uwolni\u0107. My\u015bli twoje o bli\u017anich powinny by\u0107 sprawiedliwe. Nie powiniene\u015b my\u015ble\u0107 o innych tego, o czem nie jeste\u015b przekonany, \u017ce jest praw\u00addziwe. Nie wyobra\u017caj sobie, \u017ce inni my\u015bl\u0105 wci\u0105\u017c o tobie. Je\u017celi kto\u015b czyni jak\u0105\u015b rzecz, kt\u00f3r\u0105 uwa\u017casz dla siebie za szkodliw\u0105, lub je\u017celi m\u00f3wi co\u015bkolwiek, co zdaje si\u0119 tyczy\u0107 twej o soby, nie my\u015bl natychmiast: \u201eOn ma zamiar obrazi\u0107 mi\u0119.\u201c Mo\u017cliwe, \u017ce cz\u0142owiek \u00f3w nie my\u015bli o tobie zupe\u0142nie, ka\u017cdy bow iem cz\u0142owiek ma w\u0142asne troski i przewa\u017cnie jest zaj\u0119ty sob\u0105 samym. Je\u017celi kto\u015b m\u00f3wi do ciebie tonem podra\u017cnionym, nie my\u015bl zaraz: \u201eTen cz\u0142owiek nienawidzi mi\u0119 i chce mi\u0119 zniewa\u017cy\u0107.<\/p>\n

Wed\u0142ug wszelkiego prawdopodobie\u0144stwa kto\u015b albo co\u015b rozdra\u017ani\u0142o go i, poniewa\u017c ciebie pierwszego spotyka na drodze, na tobie wywiera sw\u00f3j gniew. Post\u0119puj\u0105c tak, czyni jak\u00a0 szaleniec, wszelki bowiem gniew jest nierozumny; nie nale\u017cy jednak z tego powodu niesprawiedliwie o nim s\u0105dzi\u0107.<\/p>\n

Gdy b\u0119dziesz uczniem Mistrza, w\u00f3wczas b\u0119dziesz m\u00f3g\u0142 sprawdzi\u0107, czy my\u015bli twoje s\u0105 prawdziwe, por\u00f3wnywaj\u0105c je z my\u015blami Mistrza. Albowiem ucze\u0144 stanowi jedno ze swoim mistrzem i wystarcza mu por\u00f3wna\u0107 my\u015bli swoje z my\u015blami Mistrza, a\u017ceby przekona\u0107 si\u0119, czy one s\u0105 zgodne, je\u017celi tak nie jest, to my\u015bli twoje s\u0105 z\u0142e i On je niezw\u0142ocznie poprawi, poniewa\u017c my\u015bli Mistrza s\u0105 do\u00adskona\u0142e, albowiem On wie wszystko. Ci, kt\u00f3rzy nie s\u0105 jeszcze przez niego przyj\u0119ci, nie mog\u0105 jeszcze ca\u0142ko\u00adwicie tak post\u0119powa\u0107, lecz cz\u0119sto ogromn\u0105 pomoc mo\u017ce\u00a0 im przynie\u015b\u0107 pytanie: ,,Co my\u015bla\u0142by o tem Mistrz?\u201c Co m\u00f3wi\u0142by lub czyni\u0142by Mistrz w podobnych okoliczno\u00ad\u015bciach? Albowiem nie nale\u017cy nigdy czyni\u0107, m\u00f3wi\u0107 lub my\u015ble\u0107 tego, czego wed\u0142ug twego mniemania nie m\u00f3g\u0142by czyni\u0107, m\u00f3wi\u0107 lub my\u015ble\u0107 Mistrz.<\/p>\n

R\u00f3wnie\u017c w swych s\u0142owach musisz by\u0107 prawdo\u00adm\u00f3wnym, dok\u0142adnym i bez przesady. Nigdy nie przy\u00adpisuj innym z\u0142ych zamiar\u00f3w. Jeden Mistrz tylko zna ich my\u015bli i dzia\u0142alno\u015b\u0107 ich, wzbudzaj\u0105ca twoj\u0105 podejrzliwo\u015b\u0107, wyp\u0142ywa by\u0107 mo\u017ce z pobudek, kt\u00f3re s\u0105 ci zupe\u0142nie obce.<\/p>\n

Je\u017celi us\u0142yszysz jakie\u015b opowiadanie, czyni\u0105ce ujm\u0119 dru\u00adgiemu nie powtarzaj go.\u00a0Mo\u017cliwe, \u017ce opowiadanie to jest niedok\u0142adne, a gdyby nawet by\u0142o prawdziwe, to bardziej godziw\u0105 rzecz\u0105 jest nie m \u00f3wi\u0107 o niem wcale.<\/p>\n

Zanim zaczniesz m\u00f3wi\u0107 zastan\u00f3w si\u0119 dobrze, a\u017ceby\u015b przypadkiem nie pope\u0142ni\u0142 niedok\u0142adno\u015bci. B\u0105d\u017a szczery w post\u0119pkach; nigdy nie usi\u0142uj ucho\u00addzi\u0107 za takiego, jakim nie jeste\u015b. Wszelkie bowiem uda\u00adwanie stoi na przeszkodzie jasnemu \u015bwiat\u0142u prawdy, kt\u00f3re powinno przenika\u0107 twoj\u0105 dusz\u0119, podobnie jak promie\u0144 s\u0142o\u0144ca przenika szyb\u0119 prze\u017aroczyst\u0105.<\/p>\n

Nale\u017cy odr\u00f3\u017cnia\u0107 rzeczy samolubne od niesamolubnych. Albowiem egoizm posiada wiele postaci i, kiedy s\u0105dzisz, \u017ce\u015b go wreszcie pokona\u0142 pod jedn\u0105 jak\u0105\u015b po\u00adstaci\u0105, on si\u0119 odradza pod inn\u0105, silniejszy ni\u017c przedtem.<\/p>\n

Stopniowo jednak my\u015bli o pomocy bli\u017anim, zapanuj\u0105 nad tob\u0105 do tego stopnia, i\u017c w umy\u015ble twoim nie znaj\u00addzie si\u0119 wi\u0119cej ani miejsca, ani czasu na my\u015bli o sobie samym.<\/p>\n

Musisz jeszcze posi\u0142kowa\u0107 si\u0119 rozr\u00f3\u017cnianiem w innym kierunku. Naucz si\u0119 mianowicie odnajdywa\u0107 Boga we wszystkich stworzeniach i w e wszystkich rzeczach, chocia\u017cby by\u0142y one nie wiem jak z\u0142emi, lub tylko wydawa\u0142y ci si\u0119 takiemi. Zawsze powiniene\u015b pom\u00f3c bratu swemu, poniewa\u017c zar\u00f3wno ty jak i on macie jedno wsp\u00f3lne \u017bycie boskie. Naucz si\u0119 sposob\u00f3w budzenia w nim tego \u017bycia; naucz si\u0119 sztuki odwo\u0142ywania si\u0119 do tego \u017cycie w nim. Tym sposobem uchronisz go od z\u0142ego.<\/p>\n

Istnieje mn\u00f3stwo ludzi, dla kt\u00f3rych oderwanie si\u0119 jest trudn\u0105 do zdobycia zalet\u0105, poniewa\u017c wierz\u0105, \u017ce ich\u00a0 pragnienia stanowi\u0105 sam\u0105 ich istot\u0119, \u017ce je\u017celi ich poszczeg\u00f3lne pragnienia, ich sympatje i antypatje zostan\u0105 zniwe\u00adczone, to z nich samych nic nie pozostanie. Lecz podobni ludzie nie widzieli jeszcze Mistrza, albowiem w blasku jego \u015bwi\u0119tej obecno\u015bci wszelkie pragnienie, opr\u00f3cz pragnienia sta\u0107 si\u0119 do Niego podobnym, znika. Jednak\u017ce, zanim b\u0119dziesz mia\u0142 szcz\u0119\u015bcie ujrze\u0107 Go oko w oko, mo\u017cesz doj\u015b\u0107 do oderwania si\u0119, o ile tylko za\u00adpragniesz tego. Rozpoznanie nauczy\u0142o ci\u0119 ju\u017c, \u017ce rzeczy, po\u017c\u0105dane przez wi\u0119kszo\u015b\u0107 ludzi, jako to: bogactwo i w\u0142adza nie warte s\u0105 trudu zdobywania ich. Ot\u00f3\u017c, kiedy to jest naprawd\u0119 zrozumiane, a nietylko wypowiedziane s\u0142owami, wszelkie pragnienie w stosunku do tych rzeczy znika.<\/p>\n

Dotychczas wszystko jest jasne, wystarcza tylko zrozumie\u0107 to. Lecz niekt\u00f3rzy wyrzekaj\u0105 si\u0119 pogoni za dobrami ziemskiemi poto, a\u017ceby zdoby\u0107 niebo lub te\u017c a\u017ceby si\u0119 wyzw oli\u0107 z \u0142a\u0144cucha kolejnych odrodze\u0144. Nie nale\u017cy jednak pope\u0142nia\u0107 takiego b\u0142\u0119du.<\/p>\n

Je\u017celi\u015b osi\u0105gn\u0105\u0142 ca\u0142kowite zapomnienie o sobie samym, to nie mo\u017cesz my\u015ble\u0107 o tem, kiedy twoje \u201eja\u201c zostanie wyzwolone, ani te\u017c o tern, jakiego rodzaju niebo stanie si\u0119 udzia\u0142em twoim. Pami\u0119taj, \u017ce wszelkie pragnienia samolubne s\u0105 wi\u0119zami, bez wzgl\u0119du na to, jak wznios\u0142ym by\u0142by przedmiot upragniony, i \u017ce dop\u00f3ki nie pozb\u0119dziesz si\u0119 w szelkiego pragnienia, nie b\u0119dziesz wolny, a\u017ceby m\u00f3c po\u015bwi\u0119ci\u0107 si\u0119 dzie\u0142u Mistrza.<\/p>\n

Kiedy wszystkie pragnienia, tycz\u0105ce si\u0119 twej osoby znikn\u0105, mo\u017ce pozosta\u0107 pragnienie ogl\u0105dania wynik\u00f3w twej pracy. Je\u017celi kogo kochasz, zechcesz widzie\u0107, ile on z twej pomocy skorzysta\u0142, by\u0107 mo\u017ce zechcesz nawet, a\u017ceby i on sam to zobaczy\u0142 i by\u0142 ci wdzi\u0119czny za to.<\/p>\n

Lecz to r\u00f3wnie\u017c jest pragnieniem…. i zarazem bra\u00adkiem zaufania. Je\u017celi robisz wysi\u0142ek, a\u017ceby przyj\u015b\u0107 komu\u015b z pomoc\u0105, to rezultat nast\u0119puje nieodwo\u0142alnie bez wzgl\u0119du na to czy b\u0119dziesz g o m\u00f3g\u0142 ujrze\u0107, czy te\u017c nie. Znasz przecie\u017c Prawo i wiesz, \u017ce nie mo\u017ce by\u0107 inaczej. A wi\u0119c trzeba czyni\u0107 dobro z mi\u0142o\u015bci ku dobru, a nie w nadziei na nagrod\u0119. Trzeba pracowa\u0107 z mi\u0142o\u015bci ku pracy, a nie w nadziei ogl\u0105dania wynik\u00f3w pracy.<\/p>\n

Trzeba, a\u017ceby\u015b si\u0119 po\u015bwi\u0119ci\u0142 s\u0142u\u017ceniu ludzko\u015bci dlatego, \u017ce j\u0105 kochasz i \u017ce nie mo\u017cesz post\u0119powa\u0107 inaczej.<\/p>\n

Nie po\u017c\u0105daj si\u0142 duchowych, albowiem i tak otrzy\u00admasz je, kiedy Mistrz uzna to za stosowne. Forsowny rozw\u00f3j ich poci\u0105ga za sob\u0105 cz\u0119stokro\u0107 wszelkiego ro\u00addzaju k\u0142opoty.<\/p>\n

Posiadacz tych si\u0142 bywa cz\u0119sto wprowa\u00addzany w b\u0142\u0105d przez oszuka\u0144cze duchy przyrody, lub te\u017c staje si\u0119 zarozumia\u0142ym i uwa\u017ca si\u0119 za nieomylnego.<\/p>\n

W ka\u017cdym za\u015b razie czas i wysi\u0142ek, zu\u017cyte na zdoby\u00adwanie tych si\u0142, mog\u0142yby by\u0107 u\u017cyte na prac\u0119 dla innych. Si\u0142y te przyjd\u0105 do ciebie w nast\u0119pstwie rozwoju, one musz\u0105 przyj\u015b\u0107 do ciebie. I je\u017celi Mistrz widzi, \u017ce dla ciebie by\u0142oby rzecz\u0105 po\u017cyteczn\u0105 posiada\u0107 je wcze\u015bniej. On ci powie, jak je rozwin\u0105\u0107 zupe\u0142nie bezpiecznie.<\/p>\n

A\u017c do tego czasu lepiej dla ciebie, a\u017ceby\u015b ich nie posiada\u0142.<\/p>\n

Wystrzegaj si\u0119 r\u00f3wnie\u017c pewnych ma\u0142ostkowych pragnie\u0144, w\u0142a\u015bciwych \u017cyciu codziennemu. Nie pragnij nigdy b\u0142yszcze\u0107, ani wydawa\u0107 si\u0119 wykszta\u0142conym. Nie pragnij m\u00f3wi\u0107. Dobrze jest m\u00f3wi\u0107 ma\u0142o, jeszcze lepiej nic nie m\u00f3wi\u0107, o ile nie jeste\u015b pewien, \u017ce to, co chcesz powiedzie\u0107, jest prawdziwe, mi\u0142e i po\u017cyteczne. Zanim zaczniesz m\u00f3wi\u0107, zapytaj si\u0119 siebie, czy to, co chcesz powiedzie\u0107, odpowiada powy\u017cszym trzem warunkom, o ile nie, milcz.<\/p>\n

Jest rzecz\u0105 dobr\u0105, a\u017ceby\u015b ju\u017c obecnie przyzwyczaja\u0142 si\u0119 powa\u017cnie zastanawia\u0107, zanim zaczniesz m\u00f3wi\u0107, albo\u00ad wiem, gdy dost\u0105pisz Wtajemniczenia, b\u0119dziesz musia\u0142 pilnie baczy\u0107 na ka\u017cde swoje s\u0142owo z obawy, a\u017ceby nie powiedzie\u0107 zbyt wiele. Nie prowad\u017a zbyt du\u017co roz\u00adm\u00f3w banalnych, kt\u00f3re s\u0105 czcze i zbyteczne; kiedy za\u015b zbaczaj\u0105 na tory obmowy , staj\u0105 si\u0119 z\u0142emi. Przyzwyczajaj si\u0119 przeto do s\u0142uchania raczej, ni\u017c do m\u00f3wienia. Nie wyjawiaj swego zdania, p\u00f3ki nie jeste\u015b o to wyra\u017anie proszony. Porz\u0105dek wymaganych przymiot\u00f3w jest na\u00ad st\u0119puj\u0105cy: wiedzie\u0107, \u015bmie\u0107, chcie\u0107, milcze\u0107. Ostatni za\u015b przymiot jest najtrudniejszy dla wszystkich.<\/p>\n

Inne pospolite pragnienie, kt\u00f3re nale\u017cy bezwzgl\u0119dnie zwalcza\u0107 polega na wtr\u0105caniu si\u0119 w cudze sprawy. To, co kto\u015b inny czyni, m\u00f3wi lub my\u015bli, nie powinno ci\u0119 obchodzi\u0107 i musisz si\u0119 nauczy\u0107 pozostawia\u0107 innym zu\u00adpe\u0142n\u0105 swobod\u0119 dzia\u0142ania, dop\u00f3ki nie wkraczaj\u0105 w cudze sprawy. Ty sam \u017c\u0105dasz dla siebie swobody czynienia wszystkiego, co uwa\u017casz za dobre; musisz wi\u0119c i innym przyzna\u0107 tak\u0105 sam\u0105 swobod\u0119 i je\u017celi oni z niej korzystaj\u0105, nie masz prawa krytykowa\u0107 ich za to. Je\u017celi uwa\u017casz, \u017ce kto\u015b post\u0119puje \u017ale, to przysposobno\u015bci powiedz mu o tern w cztery oczy, w spos\u00f3b jak najbardziej uprzejmy, a mo\u017cliwe, \u017ce go przekonasz.<\/p>\n

Lecz w wielu razach nawet podobne wdanie si\u0119 twoje w spraw\u0119 pozostanie bez skutku. Pomimo to jednak w \u017cadnym razie nie powiniene\u015b rozpowiada\u0107 o tem\u00a0 osobom trzecim, albowiem by\u0142oby to bardzo z\u0142ym post\u0119pkiem.<\/p>\n

Je\u017celi widzisz, \u017ce kto\u015b pope\u0142nia okrucie\u0144stwo wzgl\u0119dem dziecka lub jakiegokolwiek stworzenia, to obowi\u0105zkiem twoim jest przeciwstawi\u0107 si\u0119 temu. Je\u017celi wi\u00addzisz, \u017ce kto\u015b wykracza przeciw prawom krajowym, powiniene\u015b zawiadomi\u0107 o tem w\u0142adze. Je\u017celi ci powierzono nauczanie kogo\u015b, to obowi\u0105zek tw\u00f3j mo\u017ce polega\u0107 na przestrzeganiu go przed b\u0142\u0119dami. Za wyj\u0105tkiem wypadk\u00f3w wy\u017cej przytoczonych, zajmuj si\u0119 swojemi w\u0142asnemi sprawami i naucz si\u0119 sto sowa\u0107 cnot\u0119 milczenia.
\n(C. d. n.)<\/strong><\/em><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: „TEOZOFJA” Organ Polskiego Towarzystwa Teozoficznego na \u015al\u0105sku Ciesz, w Czechos\u0142owacji. Pismo nieperiodyczne po\u015bwi\u0119cone piel\u0119gnowaniu wy\u017cszej kultury duchowej i brataniu ludzko\u015bci. Wychodzi w Nydku nak\u0142adem P. T. Teozoficznego. Redaktor odpowiedzialny: A. Kajfosz w Nydku, \u015al\u0105sk Ciesz. Czeski. 1923.<\/p>\n


\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Alcyone (J. Krishnamurti) . Pomi\u0119dzy dobrem a z\u0142em Okultyzm nie dopuszcza \u017cadnego kompromisu. Za wszelk\u0105 cen\u0119 powiniene\u015b czyni\u0107 to, co jest dobre, a unika\u0107 tego, co jest z\u0142e, nie zwa\u017caj\u0105c na to, co m\u00f3wi\u0105 i my\u015bl\u0105 o tobie nie\u015bwiadomi prawdy. … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1046],"tags":[1956,416,1955,6,395,1199],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7460"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=7460"}],"version-history":[{"count":7,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7460\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":7490,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7460\/revisions\/7490"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=7460"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=7460"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=7460"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}