{"id":6687,"date":"2022-03-24T10:45:34","date_gmt":"2022-03-24T09:45:34","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=6687"},"modified":"2022-03-24T11:05:21","modified_gmt":"2022-03-24T10:05:21","slug":"wysylanie-ciala-astralnego-i-zdobywanie-sil-tajemnych","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wysylanie-ciala-astralnego-i-zdobywanie-sil-tajemnych\/","title":{"rendered":"Wysy\u0142anie cia\u0142a astralnego i zdobywanie si\u0142 tajemnych"},"content":{"rendered":"

O ukazywaniu si\u0119 w ciele astralnem tzn. o wysy\u0142aniu go powiada B\u0142awacka. Kiedy cz\u0142owiek odwiedza drugie cia\u0142o astralne, nie mo\u017ce tego okaza\u0107 na wielk\u0105 odleg\u0142o\u015b\u0107. Gdy cz\u0142owiek bardzo intensywnie my\u015bli o drugim z oddalenia, w\u00f3wczas ukazuje si\u0119 niekiedy owej osobie.<\/p>\n

W tym wypadku jest to Mayavi-Rupa<\/strong> (si\u0142\u0105 wyobra\u017ani wywo\u0142ana astralna posta\u0107 cia\u0142a), kt\u00f3ra w ytwarza si\u0119 przez nie\u015bwiadom\u0105 kryasakti (tw\u00f3rcza si\u0142a my\u015bli lub wyobra\u017cenia, jedna z siedmiu si\u0142 yogi) i cz\u0142owiek sam nie wie, \u017ce si\u0119 ukazuje. Gdyby to wiedzia\u0142 i wysy\u0142a\u0142 \u015bwiadomie swoj\u0105 Mayavirupa by\u0142by adeptem. (Adept znaczy pocz\u0105tkuj\u0105cy, wtajemniczony). S\u0142owa tego u\u017cywa si\u0119 zwykle wzgl\u0119dem wszystkich stopni inicyacyi, a okre\u015blenia Mayavi-rupa u\u017cywa P. H. B\u0142awacka w rozmaitych znaczeniach. R\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy cia\u0142em astralnem a Mayavi-rupa by\u0142aby nast\u0119puj\u0105ca: Mayavi-rupa jest chwilowo stworzonem przez wol\u0119 ludzk\u0105 wydobytem cia\u0142em astralnem, podczas gdy zwykle cia\u0142o astralne jest dok\u0142adnym wizerunkiem cia\u0142a fizycznego. (Jest ono modelem, wedle kt\u00f3rego tworzy si\u0119 dziecko tzn. jego cia\u0142o fizyczne). P. H. B\u0142awacka powiada o ciele astralnem, \u017ce mo\u017ce ono z \u0142atwo\u015bci\u0105 przechodzi\u0107 przez sta\u0142e przedmioty, w pewnych warunkach jednak mo\u017cna je zrani\u0107 ostrem narz\u0119dziem. Dugpasi (pewna klasa albo sekta czarnoksi\u0119\u017cnik\u00f3w w Indyach) i czarownicy u\u017cywaj\u0105 Mayavi-rupa i dzia\u0142aj\u0105 na cia\u0142o astralne drugich ludzi. Nie nale\u017ca\u0142oby pr\u00f3bowa\u0107 wysy\u0142ania cia\u0142a astralnego ale \u0107wiczy\u0107 si\u0142\u0119 kuyasakti w wysy\u0142aniu Mayavi-rupa. Cia\u0142o astralne mo\u017ce nie\u015bwiadomie wyj\u015b\u0107 z cz\u0142owieka i kr\u0105\u017cy\u0107 (tzn. cz\u0119\u015bciowo, gdy\u017c zupe\u0142ne wyj\u015bcie sprowadzi\u0142oby \u015bmier\u0107 nieuniknion\u0105). Esencya \u017cyciowa cia\u0142a astralnego znajduje si\u0119 w \u015bledzionie. O wykonywaniu praktycznego okultyzmu powiada B\u0142awacka: \u201eNauki praktyczne wiedzy tajemnej s\u0105 zupe\u0142nie odmienne i niewielka liczba silnych umys\u0142\u00f3w nadaje si\u0119 do tego. Co si\u0119 tyczy ekstazy i innych podobnych rodzaj\u00f3w samoo\u015bwiecenia, to mo\u017cna je uzyska\u0107 z cz\u0142owieka nawet bez nauczyciela i bez inicyacyi, ekstaz\u0119 bowiem osi\u0105ga si\u0119
\nzapomoc\u0105 wewn\u0119trznego rozkazu i panowania samego siebie nad fizycznem \u201eego\u201c (nad \u015bwiadomo\u015bci\u0105 cia\u0142a materyalnego).<\/p>\n

Co do zdobycia w\u0142adzy nad si\u0142ami natury to wymaga ono d\u0142ugiego \u0107wiczenia lub zdolno\u015bci cz\u0142owieka, kt\u00f3ry musia\u0142 urodzi\u0107 si\u0119 \u201emagiem”. („Esoteryka”).\u00a0 Cia\u0142o astralne cz\u0142owieka sk\u0142ada si\u0119, \u017ceby tak rzec z kszta\u0142t\u00f3w, my\u015bli i jest wynikiem naszych my\u015bli, a kto umie \u015bwiadomie wzi\u0105\u0107 w posiadanie r\u00f3wni\u0119 centraln\u0105 i panuje nad my\u015blami, mo\u017ce sobie wedle woli tworzy\u0107 takie cia\u0142o astralne, kt\u00f3re w tym wypadku jest w rzeczywisto\u015bci czem\u015b wi\u0119cej ni\u017c tylko forma my\u015blowa, i mo\u017ce z cia\u0142em tern zjawia\u0107 si\u0119 na innych miejscach. Tacy ludzie nazywaj\u0105 si\u0119 adeptami.<\/p>\n

Astralne cia\u0142o cz\u0142owieka, kt\u00f3ry ma my\u015bli niskie i zwierz\u0119ce, jest grube, g\u0119ste i ciemnej barwy, gdy tymczasem astralne cia\u0142o cz\u0142owieka, my\u015bl\u0105cego szlachetnie jest pi\u0119kne, jasne i \u015bwiec\u0105ce. Przez my\u015blenie szlachetne mo\u017ce wi\u0119c cz\u0142owiek oczyszcza\u0107 swoje cia\u0142o\u00a0 astralne, kt\u00f3re znowu jest w zwi\u0105zku z cia\u0142em fizycznem i podlega jego czystym lub nieczystym wp\u0142ywom.<\/p>\n

Astralne cia\u0142o cz\u0142owieka posiada swoje organy, kt\u00f3re tworz\u0105 istot\u0119 albo podstaw\u0119 zmys\u0142\u00f3w fizycznych. Jak cia\u0142o fizyczne, tak i astralne ma swoj\u0105 fizyologi\u0119. Podczas \u017cycia ziemskiego jest ono naczyniem wy\u017cszych duchowych si\u0142, w\u0142a\u015bciwych zbudzonemu do \u017cycia cz\u0142owiekowi ducha, nie za\u015b zmys\u0142owemu i opanowanem u przez \u017c\u0105dze.<\/p>\n

W zrozumieniu w\u0142asno\u015bci cia\u0142a astralnego le\u017cy klucz do wyja\u015bnienia zagadkowych zjawisk somnambulizmu, hypnotyzmu, jasnowidzenia, zjawiania si\u0119 duch\u00f3w (materyalizacyi) czarnoksi\u0119stwa, sobowtor\u00f3w, upior\u00f3w i innych mistycznych przypadk\u00f3w w naturze.<\/p>\n

\n

(Patrz: Kwiaty lotosu, fizyologia cia\u0142a astralnego, I. Rocznik, listopad-grudzie\u0144).<\/p>\n<\/blockquote>\n

Nietylko cz\u0142owiek lecz i ka\u017cdy minera\u0142, ro\u015blina i zwierz\u0119 ma takie cia\u0142o astralne albo \u201edusz\u0119\u201c, ka\u017cda rzecz ma nieuchwytn\u0105 dla zewn\u0119trznych zmys\u0142\u00f3w \u201eodyczn\u0105\u201c aur\u0119, albo \u201eblask\u201c, moc\u0105 kt\u00f3rego jest w zwi\u0105zku z innemi istotami. Istnieniem jej duchowej atmosfery t\u0142\u00f3macz\u0105 si\u0119 nasze sympatye i antypatye, udzielanie naszych my\u015bli i uczu\u0107, chemiczne\u00a0 powinowactwa z wyboru na wszystkich stopniach bytu od m inera\u0142u a\u017c do \u201ebog\u00f3w\u201c.<\/p>\n

W tej sferze \u015bwiadomo\u015bci i uczucia przybieraj\u0105 nasze w yobra\u017cenia, kszta\u0142t sw\u00f3j i wyst\u0119puj\u0105 w zjawisku (na r\u00f3wni astralnej lub w \u015bwiecie my\u015bli), tak \u017ce mo\u017cemy nasze w\u0142asne wytwory my\u015bli ogl\u0105da\u0107 przedmiotowo okiem wewn\u0119trznem. A\u017ceby to jeszcze lepiej wyja\u015bni\u0107 wyjmiemy z listu pewnego adepta, co nast\u0119puje: \u201eKa\u017cda my\u015bl cz\u0142owieka, dosz\u0142ego do dojrza\u0142o\u015bci wchodzi w inny \u015bwiat (przyjmuje na si\u0119 posta\u0107 na astralnej r\u00f3wninie) i staje si\u0119 samoistnem stworzeniem, \u0142\u0105cz\u0105c si\u0119, \u017ceby tak rzec z koresponduj\u0105cym z ni\u0105 w naturze, odpowiednikiem pierwotnym t. z w. z jedn\u0105 z p\u00f3\u0142inteligentnych si\u0142, kt\u00f3re zamieszkuj\u0105 \u00f3w \u015bwiat r\u00f3wni astralnej. Tam zostaje jako istota \u015bwiadoma, jako stworzenie, tworz\u0105cego ducha, jako wytw\u00f3r \u015bwiadomo\u015bci, odpowiednio do intezywno\u015bci si\u0142y (woli), kt\u00f3ra wytworzy\u0142a to wyobra\u017cenie.<\/p>\n

Zapomoc\u0105 dobrej my\u015bli staje si\u0119 ono pot\u0119g\u0105 dobroczynn\u0105, przez z\u0142\u0105 dyab\u0142em z\u0142o\u015bliwym. Tak zaludnia cz\u0142owiek ci\u0105gle otaczaj\u0105c\u0105 go przestrze\u0144 swojem w\u0142asnem stworzeniem, wytworami swoich wyobra\u017ce\u0144 szalonych, \u017c\u0105dz, pop\u0119d\u00f3w i nami\u0119tno\u015bci. Ten nurt \u201e\u017cywych obraz\u00f3w\u201c dzia\u0142a w miar\u0119 swej si\u0142y na ka\u017cdego stykaj\u0105cego si\u0119 z nim cz\u0142owieka, odpowiednio do stopnia jego przyst\u0119pno\u015bci. Nurt ten nazywaj\u0105 buddy\u015bci Skandha<\/strong> (sk\u0142onno\u015bci) a Hindus \u201ekarma\u201c cz\u0142owieka. Adept rozwija te rzeczy ze \u015bwiadomo\u015bci\u0105; cz\u0142owiek zwyczajny za\u015b nie\u015bwiadomie”. Astralne cia\u0142o cz\u0142owieka uzyskuje przez wy\u0107wiczenie panowania nad my\u015blami, doskona\u0142\u0105 sp\u00f3jno\u015b\u0107, a drzemi\u0105ce w niem si\u0142y budz\u0105 si\u0119 dzi\u0119ki temu. Wedle tego, co m\u00f3wi\u0105 jasnowidz\u0105cy, mo\u017cna podczas post\u0119pu jego rozwoju zauwa\u017ca\u0107 na niem pewne zjawiska, oraz tworz\u0105 si\u0119 centra si\u0142y (chakram ) tam, gdzie znajduje si\u0119 m\u00f3zg, serce, \u015bledziona, p\u0142uca, w\u0105troba i t.d. W ko\u0144cu robi si\u0119 z tego cia\u0142o! Cz\u0142owiek musi si\u0119 nauczy\u0107 zdoby\u0107 \u015bwiadomo\u015b\u0107 w tem ciele. Je\u015bli n. p. g\u0142owa jest dobrze rozwini\u0119ta,\u00a0 to cz\u0142owiek ten jasnowidzi i jasnos\u0142yszy na wielkie odleg\u0142o\u015bci. We wszystkich anormalnych wypadkach winien temu brak koncentracyi. Przeszkodam i w zupe\u0142nej koncentracyi, oraz temi, kt\u00f3re przeszkadzaj\u0105 rozwojowi cia\u0142a astralnego s\u0105 nami\u0119tno\u015bci, jak gniew, z\u0142o\u015b\u0107, zazdro\u015b\u0107, pr\u00f3\u017cno\u015b\u0107, ambicya, potem strach, choroba, pow\u0105tpiewanie, puszczanie si\u0119 luzem i niesta\u0142o\u015b\u0107 w pewnym zdobytym ju\u017c stanie. Ka\u017cda silna podnieta wywiera niekorzystny wp\u0142yw na wytworzenie si\u0119 doskona\u0142ego kszta\u0142tu cia\u0142a astralnego, zaznaczaj\u0105cy si\u0119 w dr\u017ceniu i rozpuszczaniu si\u0119 poszczeg\u00f3lnych cz\u0119\u015bci. U ludzi zwyk\u0142ych nie ma cia\u0142o astralne\u00a0przewa\u017cnie kszta\u0142tu okre\u015blonego, lecz we\u0142niste, niepewne zarysy. Trwoga dzia\u0142a na cia\u0142o astralne tak, \u017ce ono kurczy si\u0119, podobnie jak w procesie marzni\u0119cia na naszym zewn\u0119trznym, widocznym \u015bwiecie. Trwog\u0119 jednak mo\u017cna tylko wol\u0105 zmusi\u0107 do zaniku. To te\u017c powinno by\u0107 zasad\u0105, \u017ceby wszyscy d\u0105\u017c\u0105cy do tajemnych si\u0142 i tajemnej wiedzy, musieli\u00a0 pokonywa\u0107 swoje \u017c\u0105dze zmys\u0142owe, nami\u0119tno\u015bci i wszystko inne, czego wprost z\u0142em nazwa\u0107 nie mo\u017cna. Jedno z pism wschodnich g\u0142osi pod tym w zgl\u0119dem : \u201eOczy m\u0105dro\u015bci s\u0105 jako g\u0142\u0119bie oceanu; niema w nich ani rado\u015bci, ani cierpienia, dlatego musi dusza okultysty sta\u0107 si\u0119 silniejsz\u0105, ni\u017c rado\u015b\u0107 a wi\u0119ksz\u0105, ni\u017c cierpienie”. \u201eNie \u017cycz sobie nigdy zdoby\u0107 wiedzy lub w\u0142adzy w innym celu, jak tylko, \u017ceby z\u0142o\u017cy\u0107 je na o\u0142tarzu ducha, zbudowanym w ka\u017cdem sercu, gdy\u017c tylko tak mo\u017ce wyr\u00f3\u015b\u0107 dla ciebie zbawienie”.<\/p>\n

W \u201eaforyzmach yogi” powiedziano: \u201eKiedy niewinno\u015b\u0107 i dobro\u0107 w yogim (w tym, kt\u00f3ry osi\u0105gn\u0105\u0142 o\u015bwiecenie duszy) rozw in\u0105 si\u0119 ca\u0142kiem pe\u0142no, wtedy panuje zupe\u0142na nieobecno\u015b\u0107 nieprzyja\u017ani mi\u0119dzy wszystkimi, kt\u00f3rzy s\u0105 blizko niego, zar\u00f3wno lud\u017ami, jak zwierz\u0119tami”. Gdy si\u0119 wyt\u0119pi po\u017c\u0105dliwo\u015b\u0107, przychodzi na yogiego wiedza wszystkiego, co odnosi si\u0119 do daw niejszych stan\u00f3w bytu albo, co w nich si\u0119 zdarzy\u0142o. (Komentarz dodaje do tego: \u201ePo\u017c\u0105dliwo\u015b\u0107 nie znaczy tylko po\u017c\u0105danie rozmaitych przedmiot\u00f3w, lecz tak\u017ce \u017cyczenie sobie przyjem niejszych warunk\u00f3w \u017cycia albo samego bytu na ziemi).<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: \u201cYOGA TAJEMNA WIEDZA INDYI\u201d, przez BAPT. WIEDENMANNA PRZE\u0141O\u017bY\u0141 STANIS\u0141AW WOMELA, LW\u00d3W WYDAWNICTWO \u201eKULTURA I SZTUKA<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n


\n

Pi\u0119\u0107 skupisk<\/b>\u00a0(skupisko<\/b>;\u00a0sanskryt<\/a>: \u0938\u094d\u0915\u0928\u094d\u0927\u00a0skandha<\/b>;\u00a0pali<\/a>\u00a0khandha<\/b>;\u00a0tyb.<\/a>\u00a0\u0f55\u0f74\u0f44\u0f0b\u0f54\u0f7c\u0f0b\u0f63\u0f94\u0f0b,\u00a0Wylie<\/a>:\u00a0phung po lnga<\/i>; chi\u0144. \u860a\u00a0y\u00f9n<\/i>; \u2013\u00a0nagromadzenie<\/b>;\u00a0agregat<\/b>) \u2013\u00a0skupiska<\/i>\u00a0(skandhy) w\u00a0buddyzmie<\/a>\u00a0s\u0105 zbiorami stosowanymi przez\u00a0budd\u0119<\/a>\u00a0w celu klasyfikowania wielu rozmaitych fizycznych i mentalnych zjawisk na poziomie pi\u0119ciu psychofizycznych komponent\u00f3w lub inaczej pi\u0119ciu tzw.\u00a0skupisk lgni\u0119cia<\/i>\u00a0(pali<\/a>\u00a0pa\u00f1cupadanakkandha<\/i>), kt\u00f3re tworz\u0105 ka\u017cd\u0105\u00a0istot\u0119<\/a>\u00a0w\u00a0sansarze<\/a>, tj. w\u00a0\u015bwiecie po\u017c\u0105dania i formy<\/a>\u00a0(z wyj\u0105tkiem sfery bezkszta\u0142tnej, kt\u00f3ra cechuje si\u0119 wyst\u0119powaniem tylko czterech skupisk bez skupiska cia\u0142a).<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: wikipedia.org<\/p>\n


\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

O ukazywaniu si\u0119 w ciele astralnem tzn. o wysy\u0142aniu go powiada B\u0142awacka. Kiedy cz\u0142owiek odwiedza drugie cia\u0142o astralne, nie mo\u017ce tego okaza\u0107 na wielk\u0105 odleg\u0142o\u015b\u0107. Gdy cz\u0142owiek bardzo intensywnie my\u015bli o drugim z oddalenia, w\u00f3wczas ukazuje si\u0119 niekiedy owej osobie.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1535],"tags":[1568,1570,1569,174,1567],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6687"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6687"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6687\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6692,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6687\/revisions\/6692"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6687"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6687"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6687"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}