{"id":6583,"date":"2022-02-27T18:11:17","date_gmt":"2022-02-27T17:11:17","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=6583"},"modified":"2022-02-27T19:52:37","modified_gmt":"2022-02-27T18:52:37","slug":"wielkie-arcanum-magiczne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wielkie-arcanum-magiczne\/","title":{"rendered":"Wielkie \u201earcanum magiczne”"},"content":{"rendered":"

\u201eIstnieje w naturze si\u0142a, inaczej zupe\u0142nie dzia\u0142aj\u0105ca ni\u017c si\u0142a pary, cz\u0142owiek kt\u00f3ry j\u0105 pozna\u0142 i zaw\u0142adn\u0105\u0142 mo\u017ce zmieni\u0107 oblicze ziemi. Wiedzieli o niej staro\u017cytni kap\u0142ani Asyryjscy i Egipscy, kt\u00f3rych m\u0105dro\u015b\u0107 polega\u0142a na badaniu tajem nic natury. Najg\u0142\u00f3wniejsz\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 tej wiedzy stanowi\u0142a gruntowna znajomo\u015b\u0107 ognia, kt\u00f3r\u0105 nazwa\u0107by mo\u017cna pyrotechnik\u0105 transcedentaln\u0105.<\/p>\n

Nie ulega w\u0105tpliwo\u015bci, \u017ce wiedzieli o elektryczno\u015bci, umieli j\u0105 wytwarza\u0107, a nawet ni\u0105 kierowa\u0107. Numa, b\u0119d\u0105c wtajemniczony w nauk\u0119 mag\u00f3w, m\u00f3g\u0142 pod\u0142ug s\u0142\u00f3w Luciusza Pizona wytwarza\u0107 piorun i nim kierowa\u0107. Sekret przechodzi\u0142 od jednego w\u0142adcy do drugiego, zatracony za\u015b zosta\u0142 za panowania Tuljusza Hostiljusza, kt\u00f3ry, \u017ale pokierowawszy wy\u0142adow aniem elektrycznym, zosta\u0142 zabity.<\/p>\n

Plinjusz opowiada o tem, jako o starem podaniu Etruskim i dodaje, \u017ce Numa u\u017cywa\u0142 swego piorunuj\u0105cego przyrz\u0105du przeciw smokow i Volta. \u201eWszystkie symbola assyryjskie odnosz\u0105 si\u0119 do tej nauki o ogniu, kt\u00f3ry stanowi\u0142 wielkie arkanum mag\u00f3w. Wsz\u0119dzie widzimy pogromc\u0119 przebijaj\u0105cego lwa – ogie\u0144 niebieski, lub trzymaj\u0105cego w\u0119\u017ce – pr\u0105dy magnetyczne ziemi. Tej to wielkiej tajemnicy mag\u00f3w przypisa\u0107 nale\u017cy wszystkie cuda magii hermetycznej, kt\u00f3rej tradycje jeszcze dzi\u015b powiadaj\u0105, \u017ce ca\u0142y sekret wielkiego dzie\u0142a polega na panowaniu nad ogniem.<\/p>\n

\u201eKilka zda\u0144 wyrytych na kamieniu szmaragdowym przez Hermesa, znane s\u0105 pod nazw\u0105 sto\u0142u szmaragdowego, g\u0142osz\u0105 one: \u201eTo co jest na g\u00f3rze i co jest na dole i to co jest na wierzchu i pod spodem sk\u0142ada si\u0119 na utworzenie cud\u00f3w rzeczy jedynej \u201eO czynniku tw\u00f3rczym – ogniu pantomorfnym (wielokszta\u0142tnym), wielkim narz\u0119dziu mocy okultystycznej napisano:
\n\u201eS\u0142o\u0144ce jest jego ojcem, Ksi\u0119\u017cyc (Isis) macierz\u0105, wiatr (atmosfera) nosi go w swych wn\u0119trzno\u015bciach, ziemia jest jego karmicielk\u0105, jest to pierwiastek uniwersalny – Thelesma wszech\u015bwiata”.<\/p>\n

\u201eRozumie\u0107 nale\u017cy, \u017ce ten ogie\u0144 rodzi si\u0119 z ciep\u0142a s\u0142onecznego, pod wp\u0142ywem ksi\u0119\u017cyca wst\u0119puje w ruch prawid\u0142owy, atmosfera s\u0142u\u017cy mu zbiornikiem. Hermes poucza nast\u0119pnie, jak z tego \u015bwiat\u0142a, kt\u00f3re jest jednocze\u015bnie si\u0142\u0105, zrobi\u0107 d\u017awigni\u0119 i \u015brodek rozpuszczaj\u0105cy, czynnik tw\u00f3rczy, \u015bcinaj\u0105cy. Jak z cia\u0142, w kt\u00f3rych znajduje si\u0119 u\u015bpiony wydoby\u0107 owe \u015bwiat\u0142o w postaci ognia, ruchu, blasku, wody i ziemi ognistej i za pomoc\u0105 tych odmiennych postaci ognia, na\u015bladowa\u0107 wszelkie twory natury.<\/p>\n

\u201eCzynnik ten mieszany na po\u0142y boski i naturalny, cielesny i duchowy, po\u015brednik plastyczny, powszechny, zbiornik ogolny drga\u0144, ruchu, obraz\u00f3w i form istnieje, nazwa\u0107 go mo\u017cemy imaginacj\u0105 natury. Za po\u015brednictwem jego dusze mog\u0105 si\u0119 \u0142\u0105czy\u0107 mi\u0119dzy sob\u0105 wzajemnie i skrycie. Zt\u0105d rodz\u0105 si\u0119 poci\u0105gi i wstr\u0119ty bezwiedne, st\u0105d bior\u0105 swe \u017ar\u00f3d\u0142o sny i marzenia, objawy drugiego widzenia i wizyi nadprzyrodzonych (s\u00f3mnambulizm) Czynnik ten powszechny dzie\u0142 natury, jak wzmiankowali\u015bmy nazywa si\u0119 Jodem u hebrajczyk\u00f3w, \u015bwiat\u0142em astralnem – u martynist\u00f3w.<\/p>\n

Czynnik ten zaledwie pow ierzchow nie rozpoznany przez Mesmera, jest dok\u0142adnie ten sam, kt\u00f3ry w wiekach \u015brednich znany by\u0142 alchemikom pod nazw\u0105 materji pierwotnej wielkiego dzie\u0142a, gnostycy uwa\u017cali go za cia\u0142o ogniste Ducha \u015awi\u0119tego. Jeg oto czcili pod\u0142ug rytua\u0142u tajemniczego Sabatu, lub \u015bwi\u0105tyni (Salomona ) pod wyobra\u017ceniem koz\u0142a androgynnego – Mendesa, Mopsa, Lucifera. Stwierdzenie istnienia tego czynnika, ow\u0142adni\u0119cie i pos\u0142ugiwanie si\u0119 nim pod\u0142ug swojej woli stanowi wielkie arkanum magii praktycznej.<\/p>\n

Jest on lask\u0105 cudown\u0105 i kluczykami czarnej magii – w\u0119\u017cem edenicznym , udzielaj\u0105cym Ewie podszept\u00f3w Anio\u0142a upad\u0142ego. \u201e\u015awiat\u0142o astralne magnesuje, rozgrzewa, o\u015bwieca, magnetyzuje, przyci\u0105ga, odpycha, o\u017cywia, niszczy, \u015bcina, oddziela, \u0142amie, poddaje wszystkie rzeczy pod wp\u0142yw woli pot\u0119\u017cnej. \u201eB\u00f3g stworzy\u0142 ten czynnik w pierwszym dniu, kiedy wyrzek\u0142: niech si\u0119 stanie \u015bwiat\u0142o\u015b\u0107. \u201e\u015awiat\u0142o astralne samo przez si\u0119 jest czynnikiem \u015blepym , lecz kierowane by\u0107 mo\u017ce przez egregory, t.j. zwierzchnik\u00f3w dusz.<\/p>\n

Istnieniem tego \u015bwiat\u0142a obja\u015bnia si\u0119 zagadka cud\u00f3w, a r\u00f3wnie\u017c – dla czego \u017ali i dobrzy mog\u0105 zmusi\u0107 natur\u0119 do ujawnienia si\u0142 i zjawisk nadzwyczajnych, czyli cud\u00f3w boskich i szata\u0144skich. Wszystko to nie da\u0142oby si\u0119 wyt\u0142omaczy\u0107 gdyby\u015bmy nie przyj\u0119li za pewnik, \u017ce \u017ali i dobrzy w r\u00f3wnej mierze mog\u0105 si\u0119 pos\u0142ugiwa\u0107 w zmiankowanym czynnikiem: jedni dla pomno\u017cenia dobra, drudzy za\u015b z\u0142a.<\/p>\n

\u201eBy\u0107 mo\u017ce nastanie dzie\u0144, kiedy s\u0142owo widzie\u0107 b\u0119dzie oznacza\u0142o tyle\u017c co m\u00f3wi\u0107 i odczuwanie \u015bwiat\u0142a b\u0119dzie ow\u0105 nie\u015bmierteln\u0105 drobin\u0105 \u017cycia wiecznego Jestu \u201eUmie\u0107 si\u0119 pos\u0142ugiw a\u0107 \u015bwiat\u0142em astralnym i nie da\u0107 si\u0119 nigdy nim zaw\u0142adn\u0105\u0107, opanowa\u0107 – depta\u0107 g\u0142ow\u0119 w\u0119\u017ca – tego uczy magja \u015bwiat\u0142a. Znana ona by\u0142a staro\u017cytnym kap\u0142anom.<\/p>\n

\u201eUczony Franciszek Patriciusz opublikowa\u0142 w swem dziele, zatytu\u0142owanem : „Magja filozoficzna” zbi\u00f3r wyroczni Zoroastra, wybranych z dzie\u0142 platonik\u00f3w, z Theurgii Proclusa, z komentarzy nad Parmenidem, z komentarzy Hermiosa nad Fedrem, z notatek Olimpiodora o Philebie i Fedonie. Wyrocznie te s\u0105 jasnemi formu\u0142ami dogmat\u00f3w. Urywek z nich przytaczamy.<\/p>\n

Demoni i ofiary.<\/em><\/p>\n

\u201eNatura uczy nas w drodze por\u00f3wnania, \u017ce istniej\u0105 duchy bezcielesne i \u017ce nasiona z\u0142ego istniej\u0105ce w materji d\u0105\u017c\u0105 ku dobru i po\u017cytkowi og\u00f3lnemu.<\/p>\n

\u201eLecz s\u0105 to tajemnice, kt\u00f3re zachowaj w najg\u0142\u0119bszych skrytkach twej my\u015bli.<\/p>\n

\u201eOgie\u0144 wci\u0105\u017c burz\u0105cy si\u0119 i unosz\u0105cy w atmosferze mo\u017ce przyj\u0105\u0107 kszta\u0142t podobny do cia\u0142a.<\/p>\n

\u201ePowiemy lepiej: przypuszczamy istnienie ognia pe\u0142nego obraz\u00f3w i d\u017awi\u0119k\u00f3w.<\/p>\n

\u201eNazwijmy, je\u017celi chcecie ten ogie\u0144, \u015bwiat\u0142em nadmiernem , kt\u00f3re promieniuje, m\u00f3wi, kr\u0119ci si\u0119.<\/p>\n

\u201eDziecko o barkach szerokich na rumaku bia\u0142ym poskramia i w\u0142ada biegunem niebia\u0144skim.<\/p>\n

\u201eUbieraj\u0105 go w z\u0142oto i p\u0142omie\u0144, lub przedstawiaj\u0105 nagim, jak amora, daj\u0105c mu w r\u0119k\u0119 strza\u0142y.<\/p>\n

\u201eJednak\u017ce gdy d\u0142u\u017cej potrwa twoje rozmy\u015blanie, \u0142atwo po\u0142\u0105czysz te wszystkie emblemata w jedno – w figurze<\/em> lwa<\/strong>.<\/p>\n

\u201eGdy znikn\u0105 z przed oczu twoich sklepienia niebios i kszta\u0142ty wszech\u015bwiata, zagasn\u0105 gwiazdy, przy\u0107mi si\u0119 lampa ksi\u0119\u017cyca, ziemia \u017aadrzy i wszystko zap\u0142onie \u015bwiat\u0142em b\u0142yskawicy, nie wywo\u0142uj wtedy widma ducha natury: nie powiniene\u015b ogl\u0105da\u0107 go dop\u00f3ki cia\u0142o\u00a0 twoje nie oczy\u015bci si\u0119 przez \u015bwi\u0119te \u0107wiczenia.<\/p>\n

Albowiem gdy dusza s\u0142abnie i odrywa si\u0119 od \u015bwi\u0119tych zaj\u0119\u0107, psy ziemskie wychodz\u0105 z otch\u0142ani, gdzie ko\u0144czy si\u0119 materja i oczom \u015bmiertelnik\u00f3w okazuj\u0105 swe kszta\u0142ty zwodnicze.<\/p>\n

\u201ePracuj oko\u0142o kr\u0119g\u00f3w zakre\u015blonych przez rombus Hekaty. Nie zmieniaj nic w barbarzy\u0144skich nazwach zakl\u0119\u0107, gdy\u017c wszystkie te nazwy s\u0105 imionami panteistycznemi Boga, namagnesowanemi czci\u0105 t\u0142um\u00f3w, pot\u0119ga ich przeto nie ulega \u017cadnej w\u0105tpliwo\u015bci.<\/p>\n

\u201e Gdy po znikni\u0119ciu wszystkich widziade\u0142 zaja\u015bnieje wreszcie przed tob\u0105 ten ogie\u0144 \u015bwi\u0119ty, bezcielesny, kt\u00f3rego strza\u0142y przenikaj\u0105 na wskro\u015b g\u0142\u0119bie wszech\u015bwiata.<\/p>\n

\u201e S\u0142uchaj co on ci powie!<\/p>\n

\u201eW tym szczeg\u00f3lnym ust\u0119pie doskonale opisane jest \u015bwiat\u0142o astralne \u0142\u0105cznie ze sw\u0105 moc\u0105 kszta\u0142tuj\u0105c\u0105, odbijaj\u0105c\u0105 s\u0142owa i obrazy. Adept wyobra\u017cony pod postaci\u0105 dziecka o szerokich barkach na koniu bia\u0142ym .<\/p>\n

Dalej wskazane jest niebezpiecze\u0144stwo halucynacji przy operacjach magicznych. Instrument magiczny stanowi rombus – podobny do zabawki dziecinnej, zwanej b\u0105kiem, kt\u00f3ry kr\u0119c\u0105c si\u0119 wydaje g\u0142os coraz wzmagaj\u0105cy si\u0119. Skuteczno\u015b\u0107 zakl\u0119\u0107 za pomoc\u0105 s\u0142\u00f3w i imion barbarzy\u0144skich. Koniec dzie\u0142a magicznego, kt\u00f3ry nastaje przy oci\u0105\u017ceniu wyobra\u017ani i zmys\u0142\u00f3w i przej\u015bciu w stan zupe\u0142nego somnambulizmu i jasnowidzenia.<\/p>\n

Przechodzimy do innej kwestji: jaki zwi\u0105zek istnieje pomi\u0119dzy \u015bwiat\u0142em astralnem, djab\u0142em, Luciferem , Szatan em? Dla ja\u015bniejszego wykazania mniema\u0144 w tym wzgl\u0119dzie kabalist\u00f3w i okultyst\u00f3w, powt\u00f3rzymy jedynie ich w\u0142asne s\u0142owa i okre\u015blenia, to b\u0119dzie nam s\u0142u\u017cy\u0107 do ja\u015bniejszego okre\u015blenia ich zasad.<\/p>\n

„Dlaczego filozofowie na prz. Voltaire, \u015bmiej\u0105 si\u0119 nad djab\u0142em, uosobieniem z\u0142ego? Nie s\u0142yszycie tedy wieczystych j\u0119k\u00f3w ludzko\u015bci, kt\u00f3ra p\u0142acze gorzkiemi \u0142zami pod uciskiem odwiecznego wroga. Czy\u015bcie nigdy nie widzieli\u00a0 z\u0142o\u015bliwego u\u015bmiechu \u0142otra, zn\u0119caj\u0105cego si\u0119 nad sprawiedliwym?<\/p>\n

Czy w g\u0142\u0119bi samych siebie nie odczuwali\u015bcie o twierania\u00a0 si\u0119 na chwil\u0119 przepa\u015bci piekielnych pod tchnieniem\u00a0 ducha przewrotno\u015bci? Z\u0142o moralne istnieje, smutna to prawda, panuje nad niekt\u00f3remi duszami, wciela si\u0119 w niekt\u00f3rych ludzi, a wi\u0119c si\u0119 uosabia; istniej\u0105 przeto demoni, a najz\u0142o\u015bliwszym z nich jest szatan. Lecz B\u00f3g tylko jest niesko\u0144czony, z\u0142o za\u015b jest ograniczone, ot\u00f3\u017c tedy, je\u017celi B\u00f3g stanowi przedmiot wiary, przedmiotem nauki jest szatan.<\/p>\n

\u201eLucifer, nosiciel \u015bwiat\u0142a! co za imi\u0119 szczeg\u00f3lne nadane duchowi ciemno\u015bci! Jak to? on roznosi \u015bwiat\u0142o, a o\u015blepia dusze s\u0142abe! Tak, nie mo\u017cna w\u0105tpi\u0107 o tem, gdy\u017c tradycja pe\u0142na jest wyja\u015bnie\u0144 i w skaz\u00f3wek. Djabe\u0142, powiada \u015awi\u0119ty Pawe\u0142, niesie \u015bwiat\u0142o i niekiedy sam przeistacza si\u0119 w anio\u0142a \u015bwiat\u0142o\u015bci. Widzia\u0142em, m\u00f3wi Zbawiciel, szatana spadaj\u0105cego z nieba jako piorun. Jak\u017ce\u015b ty spad\u0142a z nieba gwiazdo b\u0142yszcz\u0105ca, ty, kt\u00f3r\u0105m wywy\u017cszy\u0142 w zaraniu? – m\u00f3wi prorok Izajasz. Lucifer jest wi\u0119c gwiazd\u0105 upad\u0142\u0105, jest meteorem , kt\u00f3ry zawsze wznieca po\u017car, je\u017celi nieo\u015bwieca.<\/p>\n

\u201eLecz czy Lucifer jest osob\u0105, czyli te\u017c si\u0142\u0105? anio\u0142em, czy grzmotem zab\u0142\u0105kanym ? Tradycja mianuje go anio\u0142em . Jednak\u017ce psalmista w psalmie 103 powiada: \u201eAnio\u0142\u00f3w swoich czynicie z burz, wys\u0142annik\u00f3w – z ogni gwa\u0142townych. Miano anio\u0142a nadaje si\u0119 wszystkim pos\u0142a\u0144com Bo\u017cym, duchom promieniej\u0105cym, lub rzeczom wybuchaj\u0105cym. \u201eZ\u0142o istnieje. S\u0105 istoty, kt\u00f3re ch\u0119tnie i \u015bwiadomie robi\u0105 \u017ale. Duch, kt\u00f3ry je o\u017cywia i podnieca do z\u0142ego, nazywa si\u0119 z greckiego djab\u0142em. Istnieje przeto djabe\u0142, kt\u00f3ry jest duchem b\u0142\u0119du, przeczenia, k\u0142amstwa i s\u0105 istoty, kt\u00f3re mu s\u0142u\u017c\u0105, kt\u00f3re s\u0105 jego wys\u0142annikam i, anio\u0142am i i oto dla czego w Ewangelji powiedziano o ogniu wiecznym zgotowanym djab\u0142u i anio\u0142om jego\u201c.<\/p>\n

Ot\u00f3\u017c ten ogie\u0144 wieczny, ten djabe\u0142, Lucifer, w\u0105\u017c edeniczny, podpuszczaj\u0105cy do z\u0142ego, duch ziemi, \u015bwiat\u0142o astralne stanowi pod\u0142ug kabalist\u00f3w wielkie arkanum magiczne,\u00a0Jod – si\u0142\u0119 \u015blep\u0105 i wszech pot\u0119\u017cn\u0105, nad kt\u00f3r\u0105 rozum ludzki mo\u017ce zapanowa\u0107 i okie\u0142zna\u0107. Wielkie arkanum znaczy przeto zapanowanie nad djab\u0142em, fluidem \u015bwiat\u0142a i za pomoc\u0105 niego wykonanie wielkiego dzie\u0142a.<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: \u017ar\u00f3d\u0142o: Dr. St. Radziszewski, \u201cWiedza Tajemna\u201d, WARSZAWA 1904, fragment – Wielkie \u201earcanum magiczne. (Od, fluid, Lucifer).<\/p>\n


\n

Hekate (stgr. \u1f19\u03ba\u03ac\u03c4\u03b7 Hek\u00e1t\u0113, \u0142ac. Hecate) \u2013 w mitologii greckiej i rzymskiej przede wszystkim bogini ciemno\u015bci, czar\u00f3w, magii oraz \u015bwiata istot i zjawisk\u00a0 adprzyrodzonych.<\/p>\n

Pos\u0105gi Hekate stawiano zwykle na rozstaju dr\u00f3g jako miejscu wyj\u0105tkowo sprzyjaj\u0105cym czarom. Dlatego Rzymianom lepiej znana by\u0142a z przydomkiem Hecate Trivia (Hekate Rozdro\u017cy), czyli \u201etr\u00f3jpostaciowa\u201d (Hecate triformis). Ka\u017cdego ostatniego dnia miesi\u0105ca sk\u0142adano jej tam w ofierze placki, jaja, ryby, cebul\u0119, niekiedy czarne jagni\u0119ta lub\u00a0 szczeni\u0119ta i mi\u00f3d. Najwi\u0119ksz\u0105 czci\u0105 otaczano j\u0105 na Eginie, gdzie corocznie obchodzono jej misteria wprowadzone podobno przez Orfeusza (st\u0105d szczeg\u00f3ln\u0105 cze\u015b\u0107 odbiera\u0142a u orfik\u00f3w). Wiadomo, \u017ce mia\u0142a te\u017c \u015bwi\u0105tyni\u0119 w Argos.<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: wikipedia.com has\u0142o: Hekate<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u201eIstnieje w naturze si\u0142a, inaczej zupe\u0142nie dzia\u0142aj\u0105ca ni\u017c si\u0142a pary, cz\u0142owiek kt\u00f3ry j\u0105 pozna\u0142 i zaw\u0142adn\u0105\u0142 mo\u017ce zmieni\u0107 oblicze ziemi. Wiedzieli o niej staro\u017cytni kap\u0142ani Asyryjscy i Egipscy, kt\u00f3rych m\u0105dro\u015b\u0107 polega\u0142a na badaniu tajem nic natury. Najg\u0142\u00f3wniejsz\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 tej wiedzy … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[1522,1517,1114,270,1523],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6583"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6583"}],"version-history":[{"count":13,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6583\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6596,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6583\/revisions\/6596"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6583"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6583"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6583"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}