G<\/strong>. S\u0142owo, Tr\u00f3jc\u0119, pe\u0142no\u015b\u0107, p\u0142odno\u015b\u0107, natur\u0119, tw\u00f3rczo\u015b\u0107 w trzech \u015bwiatach i t. d.<\/p>\nJu\u017c z przytoczenia tych kilku obja\u015bnie\u0144 \u0142atwo zanotowa\u0107 mo\u017cna jak u kabalist\u00f3w poj\u0119cia: Bog, cz\u0142owiek, dom Boga , dom cz\u0142owieka, prawo, ko\u015bci\u00f3\u0142, kaba\u0142a, \u015bwi\u0105tynia wik\u0142aj\u0105 si\u0119, stanowi\u0105 s\u0142owa jednoznaczne i jakby si\u0119 zlewaj\u0105\u00a0 w jedno. Nic dziwnego gdy\u017c z dalszego poznania tej nauki\u00a0 o Bogu, we w\u0142a\u015bciwem znaczeniu tego s\u0142owa, mowy jest niewiele, pr\u0119dzej o naturze, natomiast pierwsze miejsce zajmuje w niej cz\u0142owiek – s\u0142o\u0144ce, abraxas, kt\u00f3ry, ujarzmiwszy czynnik tw\u00f3rczy Jod, r\u00f3wna si\u0119 i stawi si\u0119 na miejscu Boga.<\/p>\n
Lecz s\u0105 rzeczy, osnute na wstr\u0119tnej, grubej, materjaiistycznej alegorji, kt\u00f3ra mog\u0142a si\u0119 zrodzi\u0107 tylko chyba w g\u0142owach kap\u0142an\u00f3w Baala i to zapewnie w dobie ich upadku. Pos\u0142uchajmy tej filozofii: \u201eCo to jest cz\u0142owiek? – Nico\u015b\u0107. Nic on nie umie, jednak\u017ce powo\u0142any jest pozna\u0107 wszystko. Ot\u00f3\u017c\u00a0 \u00a0poznanie wymaga dwoisto\u015bci, gdy\u017c Jestowi, kt\u00f3ry poznaje, konieczny jest przedmiot poznania. Dwoisto\u015b\u0107 jest rodzicem spo\u0142ecze\u0144stwa i prawa. Dwoisto\u015b\u0107 wi\u0119c jest jedno\u015bci\u0105, kt\u00f3ra pomna\u017ca si\u0119 sama przez si\u0119, \u017ceby tworzy\u0107. Z boku Adama wy\u0142ania si\u0119 Ewa. Adam jest tetragram\u0105 cz\u0142owieka, kt\u00f3ra si\u0119 streszcza w tajemniczej literze jod, stanowi\u0105cej wyobra\u017cenie Phalus\u2019a kabalistycznego. Dodajcie do tego jod imi\u0119 Ewy, a otrzymacie imi\u0119 JEHOVA – tetragram\u0119 bosk\u0105, kt\u00f3ra jest najwy\u017cszym s\u0142owem kabalistycznym i magicznym.<\/p>\n
AEV oznacza ludzko\u015b\u0107.<\/p>\n
\u201ePierwiastkiem wi\u0119c tw\u00f3rczym b\u0119dzie phallus idealny, tworz\u0105cym za\u015b – cteis wyra\u017any. Wstawienie phallus’a pionowego w cteis poziom\u0105 wytwarza figur\u0119 stauros gnostyk\u00f3w, krzy\u017c filozoficzny mason\u00f3w. W ten spos\u00f3b skrzy\u017cowanie dw\u00f3ch wytwarza – cztery, te ostatnie, obracaj\u0105c si\u0119, wytwarza ko\u0142o ze wszelkiemi jego st\u00f3pniami.<\/p>\n
\u201eA – jest to cz\u0142owiek B – kobieta, 1 oznacza pierwiastek 2 – s\u0142owo, A – czynnik, B bierno\u015b\u0107. Jedno\u015b\u0107 jest to Boas, dwoisto\u015b\u0107 – Jakin. Boas i Jakin – nazwa dw\u00f3ch kolumn symbolicznych, kt\u00f3re sta\u0142y przed bram\u0105 g\u0142\u00f3wn\u0105 kabalistycznej \u015bwi\u0105tyni Salomona. Dwie te kolumny w kabale t\u0142\u00f3macz\u0105 tajemnic\u0119 antagonizm\u00f3w b\u0105d\u017a politycznych, b\u0105d\u017a naturalnych lub religijnych. Walk\u0119 rodzajn\u0105 m\u0119\u017cczyzny i kobiety, poniewa\u017c pod\u0142ug praw natury kobieta powinna si\u0119 opiera\u0107 m\u0119\u017cczy\u017anie, on za\u015b powinien j\u0105 u\u0142agadza\u0107 i czyni\u0107 powoln\u0105 sobie. Pierwiastek czynny szuka biernego, pe\u0142nia \u017c\u0105dna jest pr\u00f3\u017cni. Paszcza w\u0119\u017ca przyci\u0105ga sw\u00f3j ogon i, kr\u0119c\u0105c si\u0119 oko\u0142o siebie, ucieka i goni<\/p>\n
\u201eKobieta jest kreacj\u0105 m\u0119\u017cczyzny, wszech\u015bwiatowa za\u015b kreacja jest kobiet\u0105 pierwiastku pierwotnego. Kiedy Jest pierwotny zapragn\u0105\u0142 tworzy\u0107 on wzni\u00f3s\u0142 jod, czyli phallus i \u017ceby zrobi\u0107 mu miejsce w pe\u0142ni \u015bwiat\u0142a przedw iecznego (niestworzonego), musia\u0142 zrobi\u0107 cteis, czyli r\u00f3w cienia, odpowiedni do swych ch\u0119ci tw\u00f3rczych. Takie s\u0105 obja\u015bnienia kabalist\u00f3w talmudycznych, dalej m\u00f3wi\u0105 oni: \u201eC\u00f3\u017c jest tedy stworzenie? u Jest to dom s\u0142owa tw\u00f3rczego. Co to jest cteis? – Jest to dom Bhallus\u2019a. Jak a jest przyroda pierwiastku czynnego? – Rozla\u0107 si\u0119. Biernego? – przystosowa\u0107 si\u0119 i zap\u0142odni\u0107. Co to jest m\u0119\u017cczyzna? Ten kt\u00f3ry zapocz\u0105tkowuje, \u0142amie, pracuje i zasiewa. \u201eCo to jest kobieta? Istota kszta\u0142tuj\u0105ca, \u0142\u0105cz\u0105ca, ta kt\u00f3ra podlewa i zbiera \u017cniwo.<\/p>\n
\u201eCo to jest m\u0105dro\u015b\u0107? – Po\u0142\u0105czenie dw\u00f3ch zasad: \u0141agodno\u015b\u0107 Abla, kieruj\u0105ca energj\u0105 Kaina, rozpusta zwyci\u0119\u017cona przez ma\u0142\u017ce\u0144stwo, energja wywrotowa, poskromiona przez s\u0142odycz porz\u0105dku i pokoju. Nauka licz\u0105ca si\u0119 z natchnieniam i wiary. (?)<\/p>\n
..Konieczno\u015b\u0107 przeciwstawia si\u0119 wolno\u015bci. Dla uwidocznienia \u015bwiat\u0142a potrzeba ciemno\u015bci. Dla wy\u015bwietlenia prawdy, stawiaj\u0105 jak najwi\u0119ksze pow\u0105tpiewania. Gdyby puklerz Szatana nie powstrzyma\u0142 kopii Micha\u0142a, moc anio\u0142a znik\u0142aby w pr\u00f3\u017cni lub sta\u0142aby si\u0119 przyczyn\u0105 bezgranicznego zniszczenia, pocz\u0105wszy z g\u00f3ry na d\u00f3\u0142. Lub gdyby stopy Micha\u0142a nie powstrzyma\u0142y Szatana w jego wznoszeniu sie do g\u00f3ry,\u00a0 onby poszed\u0142 str\u0105ci\u0107 z tronu b\u00f3stwo, lub znik\u0142by w przepa\u015bciach g\u00f3rnych. Szatan przeto potrzebny\u00a0 \u015a-mu Micha\u0142owi, jak r\u00f3wnie\u017c \u015a-ty Micha\u0142 Szatanowi i t.d. i t.d.<\/p>\n
\u201eW duszy \u015bwiata (\u015bwiat\u0142o astralne), kt\u00f3ra jest czynnikiem powszechnym tw\u00f3rczym, istniej\u0105 dwa pr\u0105dy – mi\u0142o\u015bci i nienawi\u015bci. Staro\u017cytni wyobra\u017cali j\u0105 pod figur\u0105 pasa bogini Izydy, lub w\u0119\u017ca k\u0105saj\u0105cego sw\u00f3j ogon.\u201c<\/p>\n
Drzewo poznania dobreg o i z\u0142ego jest ostatecznym emblematem nauki kabalistycznej, kt\u00f3ra spoczyw a na utrzymaniu harmonji \u015bwiatowej na zasadzie \u015bcierania si\u0119 przeciwie\u0144stw, dopuszcza r\u00f3wn\u0105 potrzeb\u0119 dobrego i z\u0142ego i zabrania o tych ostatecznych tajemnicach m\u00f3wi\u0107 profanom. Rzeczywi\u015bcie z chwil\u0105 spopularyzowania tej tajemnicy wszyscy stali by si\u0119 z\u0142ymi, a wi\u0119c i ca\u0142a podstaw a wyrozumowanej kaba\u0142y zgin\u0119\u0142aby w og\u00f3lnej powodzi z\u0142a.<\/p>\n
..B\u00f3g tedy w poj\u0119ciu kabalist\u00f3w i mag\u00f3w jest to Azoth m\u0119drc\u00f3w, pierwiastek pocz\u0105tkowy\u00a0 i ostateczny wielkiego dzie\u0142a. Dalej – lampa i sztylet Psyche, jab\u0142ko Ewy, ogie\u0144 \u015bwi\u0119ty, skradziony przez Prometeusza, ber\u0142o p\u0142omienne Lucifera. Pozna\u0107 ten czynnik tak jak nale\u017cy, \u017ceby si\u0119 nim pos\u0142ugiwa\u0107 i zachowa\u0107 w sekrecie, jest to sta\u0107 si\u0119 panem absolutu.<\/p>\n
Ca\u0142a tajemnica zawiera si\u0119 w jednem s\u0142owie, sk\u0142adaj\u0105cem si\u0119 z 4 liter: s\u0142owo to stanow i Tetragram\u0119 hebrajczyk\u00f3w, Azoth alchemik\u00f3w, Thot cygan\u00f3w, Tarot kabalist\u00f3w; wym\u00f3wione i napisane w rozmaity spos\u00f3b – oznacza Boga dla profan\u00f3w , cz\u0142owieka, ludzko\u015b\u0107 – dla m\u0119drc\u00f3w\u201c.<\/p>\n
Czytelnik zapewne wyrobi\u0142 sobie ju\u017c niejakie poj\u0119cie o co mianowicie chodzi, o jakim to czynniku tw\u00f3rczym mowa. Czynnik \u00f3w stanowi o wszystkiem, jest wszechmocnym. \u00d3w Jod hebrajczyk\u00f3w jest tw\u00f3rc\u0105. Miano Jehowa za\u015b s\u0142u\u017cy tylko do sporz\u0105dzenia cudotw\u00f3rczej tetragramy – syntezy wszelkiej ludzkiej m \u0105dro\u015bci do zapanowania i pos\u0142ugiwania si\u0119 tym czynnikiem wed\u0142ug swojej woli. Jod jest \u015blepym i pot\u0119\u017cnym narz\u0119dziem, tetragrama u\u0142o\u017cona z imienia Jehow y, czyli sam Jehowa – \u015brodkiem, cz\u0142owiek za\u015b pot\u0119\u017cny m\u0105dro\u015bci\u0105 – Mag mag\u00f3w – panem nad tem wszystkiem.<\/p>\n
\u017ar\u00f3d\u0142o: Dr. St. Radziszewski, „Wiedza Tajemna”, WARSZAWA 1904.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Poj\u0119cie kabalistyczne o Bogu pozornie jest zgodne z wierzeniem chrze\u015bcijan. ..B\u00f3g jest niesko\u0144czon\u0105 m\u0105dro\u015bci\u0105 kochaj\u0105c\u0105 i \u017cyj\u0105c\u0105. Nie jest on zbiorem byt\u00f3w, abstrakcj\u0105 bytu lub Jestem filozoficznie daj\u0105cym si\u0119 okre\u015bli\u0107.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[218,164],"tags":[1504,1505,1502,1503,1495,165],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6539"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6539"}],"version-history":[{"count":9,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6539\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6550,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6539\/revisions\/6550"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6539"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6539"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6539"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}