{"id":4889,"date":"2020-04-18T18:16:55","date_gmt":"2020-04-18T16:16:55","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=4889"},"modified":"2020-04-19T18:25:47","modified_gmt":"2020-04-19T16:25:47","slug":"trunki-i-zaklecia-milosne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/trunki-i-zaklecia-milosne\/","title":{"rendered":"Trunki i zakl\u0119cia mi\u0142osne"},"content":{"rendered":"

Trunki i zakl\u0119cia mi\u0142osne<\/p>\n

Okryta \u0142achmanami, ta wied\u017ama przekl\u0119ta\u00a0 W Ostatniej n\u0119dzy wiod\u0105c swe bezbo\u017cne \u017cycie Bez krewnych, bez przyjaci\u00f3\u0142, przed lud\u017ami zakl\u0119ta Okropnemi sztukami trudni\u0142a si\u0119 skrycie Walter Scott, Rob Roy.<\/p>\n

Zst\u0105pmy obecnie w niziny czarownictwa. Od niepami\u0119tnych czas\u00f3w panowa\u0142 zabobon, i\u017c istniej\u0105 specjalne ziela, trunki, zapachy, s\u0142owa mog\u0105ce wywo\u0142a\u0107 mi\u0142o\u015b\u0107 u zgo\u0142a oboj\u0119tnej osoby, lub te\u017c chwiej\u0105ce si\u0119 uczucie silnie wzmocni\u0107. Umiej\u0119tno\u015b\u0107 pos\u0142ugiwania si\u0119 podobnemi sposobami, zachowywana oczywi\u015bcie w najwi\u0119kszej tajemnicy, dost\u0119pn\u0105 mia\u0142a by\u0107 niekt\u00f3rym osobom – czyli czarownicom i czarownikom. Oni to umieli pos\u0142ugiwa\u0107 si\u0119 korzeniami i sokami ro\u015blinnemi oraz zakl\u0119ciami nosz\u0105cemi charakter rozkaz\u00f3w sugestywnych.<\/p>\n

Czasem – jak wiara ludowa g\u0142osi, moc ta nadawana im by\u0142a od szatana a sposoby podobnych czar\u00f3w wiernie odtwarza Sebastjan Klonowicz w \u201eRoxoIanji\u201c, maluj\u0105cej zwyczaje i obyczaje mieszka\u0144c\u00f3w Czerwonej Rusi.<\/p>\n

T\u0119skn\u0105 mi\u0142o\u015bci po swoim Fedorze Pa\u0142a\u0142a m\u0142oda rusinka Fedora Ognistych uczu\u0107 zatai\u0107 nie mo\u017ce Mi\u0142o\u015b\u0107 jak iskra do wybuchu skora Idzie z darami do wr\u00f3\u017cbiarki wiernej I tak wynurza bole\u015b\u0107 swego ducha \u201eW\u0142adczyni piekie\u0142, o c\u00f3rko Awerny co\u0107 czarna fala Acherontu s\u0142ucha Powied\u017a mi, powiedz, gdzie bawi m\u00f3j mi\u0142y Przywied\u017a go rych\u0142o do mojego \u0142ona – Cho\u0107by nas kraje zamorskie dzieli\u0142y Zaklnij, niech przyjdzie, bo umr\u0119 strapiona.<\/p>\n

Rzek\u0142a wr\u00f3\u017cbiarka –\u00a0 uspok\u00f3j si\u0119 dzieci\u0119 Co mo\u017ce sztuka we wszystkiemu s\u0142u\u017c\u0119 Przyjdzie kochanek z u\u015bciski czu\u0142emi Cho\u0107by go otch\u0142a\u0144 ukry\u0142a od \u015bwiata Utopion w wodzie, zakopany w ziemi Albo z duchami po powietrzu lata Gdy n\u00f3w niebieskim promieniem wystrzela Wynijd\u017a wieczorem w weso\u0142ej otusze Ja warz\u0105c proso i czarowne ziela Mi\u0119sza\u0107 je b\u0119d\u0119 i zaklina\u0107 dusz\u0119 Z po\u015brodku mroku widziad\u0142o cz\u0142owiecze.<\/p>\n

Zdo\u0142am wywo\u0142a\u0107 dobitnie a rze\u017awo Duch napowietrzny odpowied\u017a wyrzecze Echa ciemno\u015bci – g\u0142osem si\u0119 odezw\u0105. Gdy si\u0119 w widziad\u0142ach ciemno\u015b\u0107 zawieruszy Pomnij Fedoro! Nie trw\u00f3\u017c si\u0119 w tej porze Twego kochanka miej obecnym w duszy A wara imi\u0119 przypomina\u0107 bo\u017ce Z Bogiem nie zdoby\u0107 piekielnych podwoi Niebios i piekie\u0142 rozliczna jest w\u0142adza.<\/p>\n

Kogo B\u00f3g wspiera – to szatan si\u0119 boi.
\nKto trzyma z piek\u0142em – B\u00f3g mu nie przeszkadza!
\nSi\u0105dziesz na ziemi odwa\u017cnie i \u015bmiele.
\nWywr\u00f3cisz sukni\u0119 bramowan\u0105 w szlaki
\nJa ci uszpil\u0119 czarodziejskie ziele
\nCo ci\u0119 ochroni od kl\u0119ski wszelakiej
\nSam ogie\u0144 zst\u0105pi \u017aarzysty i nag\u0142y
\nWar czarodziejski ogrzeje widocznie
\nKipi\u0105c w ukropie nasienie od jag\u0142y
\nTakiemi s\u0142owy naszeptywa\u0107 pocznie;
\n\u201ePrzyb\u0105d\u017a Fedorze! pospieszaj m\u00f3j drogi
\nKochanka trunek czarodziejski warzy
\nJe\u015bli przyb\u0119dziesz, unikniesz po\u017cogi
\nJe\u015bli omieszkasz, ogie\u0144 ci doskwarzy\u0142
\nFedora wzi\u0105wszy otuch\u0119 do \u0142ona
\nT\u0119skni po lubym sp\u0142akana i blada
\nJako turkawka w locie postrzelona
\nB\u0142\u0105ka si\u0119 w ciemnie i na ziemi\u0119 pada
\nDaremnie j\u0119czy, tarza si\u0119 po ziemi
\nLecz serce wsz\u0119dzie jednako p\u0142on\u0119\u0142o
\nPrzychodzi wr\u00f3\u017cka z zio\u0142y zatrutemi
\nI czarodziejskie rozpoczyna dzie\u0142o
\nCzartom i widmom daje ho\u0142d ofiarny!
\nLec\u0105 maszkary na g\u0142os czarownice
\nStawi si\u0119 kozie\u0142 kud\u0142aty i czarny
\nW\u0142os jego g\u0119sty a oczy, jak \u015bwiece
\nPyskiem i nozdrzami p\u0142omieni\u015bcie bucha
\nStraszliwe rogi na g\u0142owie mu stercz\u0105
\nIdzie do\u0144 wr\u00f3\u017cka i zaklina ducha
\nDuch jeno okiem migocze morderczo
\nI pyta wr\u00f3\u017cki, co uczyni\u0107 mo\u017ce?
\nOna mu ka\u017ce w straszliwym napiewie
\n– \u201eId\u017a koziero\u017ccu na l\u0105d i na morze
\nPrzynie\u015b na grzbiecie kochanka tej dziewie
\nRych\u0142o go znajdziesz, gdy przyspieszysz kroki
\nWnet go wyszukaj, cho\u0107 w ciemnej pieczarze
\nNie\u015b go przez morza, nie\u015b go przez opoki
\nCzy \u015bpi czy czuwa, dope\u0142nij co\u0107 ka\u017c\u0119!\u201c
\nPos\u0142uszny kozie\u0142 zaj\u0119cza\u0142 i znikn\u0105\u0142….
\nA Fedor s\u0142odzi\u0142 swe wieczorne chwile
\nJu\u017c od dawniejszej mi\u0142o\u015bci odwykn\u0105\u0142
\nJu\u017c drugiej dziewie da\u0142 serce motyle.
\nUpojon winem i a\u017c cz\u0119\u015bciem pieszczoty
\nCh\u0142odzi\u0142 po uczcie rozegrzane p\u0142uca
\nStr\u00f3\u017c go piekielny czeka\u0142 poza wroty
\nI rogiem bodzie i na krzy\u017c zarzuca.
\nStrwo\u017cony Fedor nie wie co si\u0119 \u015bwi\u0119ci
\nMniema, \u017ce trafem zawadzi\u0142 o koz\u0142a
\nPosta\u0107 go chwyta, ponad lasem kr\u0119ci
\nKr\u0119ci nad wod\u0105 i bystro powioz\u0142a.
\nBaszty i wie\u017ce pod stopami lec\u0105
\nG\u00f3ry i g\u00f3rki m\u017c\u0105 si\u0119 przed oczyma
\nFedor od strachu wytrze\u017awiony nieco
\nChcia\u0142by zeskoczy\u0107, lecz odwagi niema.
\nPoznaje w ciemnie znajome budowy
\nPoznaje wiosk\u0119, gdzie Fedora \u017cywi\u0119;
\nStare uczucia przysz\u0142y mu do g\u0142owy
\nI wnet na ziemi\u0119 spu\u015bci\u0142 si\u0119 szcz\u0119\u015bliwie
\nReszty nie powiem, bo reszta \u0142atwa
\nNiech je kto zechce sko\u0144czy wedle siebie
\nNasza s i\u0119 pie\u015bni\u0105 kolejno dogmatwa
\nJak ruscy ludzie p\u0142acz\u0105 na pogrzebie.
\n(Acernus)<\/p>\n


\n

(1551\u20141608) \u201eRoxolania” Sebastjan Klonowicz, w przek\u0142adzie z \u0142aciny przez Ludwika Kondratowicza.<\/p>\n


\n

Je\u015bli oczywi\u015bcie, jak w przytoczonym poemacie, czart i kozio\u0142 nale\u017c\u0105 jedynie do poetycznych dodatk\u00f3w – o tyle trunki i zakl\u0119cia mi\u0142osne praktykowane by\u0142y w istocie. Zwr\u00f3\u0107my si\u0119 do czarownictwa. Przedewszystkiem dziwn\u0105 rzecz podkre\u015bli\u0107 nale\u017cy –\u00a0 wszyscy pisz\u0105cy w tym przedmiocie zwracaj\u0105 uwag\u0119 na to, i\u017c czarownic niepor\u00f3wnanie by\u0142o wi\u0119cej, ni\u017cli czarownik\u00f3w.<\/p>\n

Znakomity \u015bredniowieczny demonolog Sprenger w swym \u201eMalleus maleficarum\u201c to t\u0142umaczy w taki spos\u00f3b – kobieta – powiada – ma daleko wi\u0119cej w od m\u0119\u017cczyzny zgubnych na\u0142og\u00f3w a przedewszystkiem cechuj\u0105 j\u0105 trzy grzechy g\u0142\u00f3wne; niewiara, pycha i chu\u0107 cielesna a sama ju\u017c nazwa femina wywodzi si\u0119 od \u201efide minor\u201c – co mniejsz\u0105 wiar\u0105 oznacza.<\/p>\n

Aczkolwiek znakomite to twierdzenie demonologa Sprengera nas ludzi wsp\u00f3\u0142czesnych ma\u0142o przekonywuje – stwierdzi\u0107 jednak musimy, \u017ce czarownictwem, sporz\u0105dzaniem trunk\u00f3w mi\u0142osnych trudni\u0142y si\u0119 kobiety i to stare kobiety. Mo\u017ce o ich praktykach i sposobach nic by\u015bmy si\u0119 nie dowiedzieli, gdyby nie os\u0142awione procesy \u015bredniowiecza, podczas kt\u00f3rych, czy to pod wp\u0142ywem histerji i halucynacji czy te\u017c zn\u0119kane okrutnemi torturami – wyznawa\u0142y swe tajemnice. Wed\u0142ug wi\u0119c w\u0142asnego przyznania i ludowej tradycji mog\u0142a czarownica rzuca\u0107 ludzi sobie w obj\u0119cia, kojarzy\u0107 ma\u0142\u017ce\u0144stwa i zrywa\u0107 ma\u0142\u017ce\u0144stwa z r\u00f3wn\u0105 \u0142atwo\u015bci\u0105…. jak gdyby o b\u0142ahe zerwanie kwiatka chodzi\u0142o, lub z tak\u0105 \u0142atwo\u015bci\u0105, jak my dzisiaj pi\u0119knej pannie m\u00f3wimy komplement. Co w tem prawdy?<\/p>\n

Czy wszystko na karb zabobonu z\u0142o\u017cy\u0107 nale\u017cy?<\/p>\n

Zacznijmy od trunk\u00f3w mi\u0142osnych.<\/p>\n

Prawd\u0105 s\u0105 os\u0142awione ma\u015bci czarownice. Niemiecki okultysta Kiesewetter je bada\u0142. W Bawarji rozwalono star\u0105 turm\u0119, w kt\u00f3rej by\u0142y wi\u0119zione czarownice i tam znaleziono szereg s\u0142oik\u00f3w. Kieseweter pr\u00f3bowa\u0142 ich mocy na sobie i opisywa\u0142 potworne wizje, jakich po u\u017cyciu tych ma\u015bci doznawa\u0142. \u015bni\u0142o mu si\u0119 wi\u0119c, \u017ce leci w przestworza, \u017ce znajduje si\u0119 na jaki\u015b straszliwych zgromadzeniach, \u017ce zwiedza nieznane l\u0105dy i kraje. Rezultat tych do\u015bwiadcze\u0144 by\u0142 do\u015b\u0107 smutny – sna\u0107 Kiesewetter nie umia\u0142 si\u0119 z ma\u015bciami nale\u017cycie obchodzi\u0107 – gdy\u017c dnia pewnego znaleziono go w gabinecie martwym. Te jednak eksperymenta daj\u0105 nam wyja\u015bnienie sabat\u00f3w – po za\u017cyciu narkotyk\u00f3w doznawali czarownice i czarownicy wizji, kt\u00f3re za rzeczywisto\u015b\u0107 przyjmowali. Takim jest wyt\u0142\u00f3maczenie owych szata\u0144skich napoj\u00f3w, mi\u0142osnych, kt\u00f3re mia\u0142y za zadanie omota\u0107, zmusi\u0107 do kochania najbardziej oboj\u0119tnego. Napoje te zawiera\u0142y po prostu \u015brodki erotycznie podniecaj\u0105ce – to, co by\u015bmy dzi\u015b nazwali \u201eaphrodisiaques\u201d<\/p>\n

Rzecz\u0105 jest znan\u0105, \u017ce przer\u00f3\u017cne zapachy, niekoniecznie nawet mi\u0142e i rozkoszne sprawiaj\u0105 erotyczne podniecenie. Tak np. podkre\u015blaj\u0105 niemal wszystcy lekarze zajmuj\u0105cy si\u0119 patologj\u0105 – dziwnie zmys\u0142owo podniecaj\u0105c\u0105 w\u0142a\u015bciwo\u015b\u0107 zapachu potu ludzkiego. Wytarcie twarzy bielizn\u0105 drugiej osoby, przesi\u0105kni\u0119tej potem, ma sprowadza\u0107 niezwykle silne po\u017c\u0105danie mi\u0142osne.<\/p>\n

Wi\u0119c znanym jest fakt o kr\u00f3lu francuskim Henryku III, kt\u00f3ry w czasie jakiego\u015b balu dworskiego – wyszed\u0142 do przyleg\u0142ej komnaty i tam przez pomy\u0142k\u0119, zamiast r\u0119cznikiem, wytar\u0142 sobie twarz, przypadkowo le\u017c\u0105c\u0105 na umywalni koszul\u0105 jednej z dam dworu Marji de Cleves – do kt\u00f3rej poczu\u0142 potem nieprzepart\u0105 mi\u0142o\u015b\u0107. R\u00f3wnie\u017c w ten sam spos\u00f3b powsta\u0107 mia\u0142a wielka mi\u0142o\u015b\u0107 kr\u00f3la Henryka IV do pi\u0119knej Gabrjeli d’Estrees – mianowicie kr\u00f3l otar\u0142 twarz chustk\u0105 pomienionej damy.<\/p>\n

W w\u0142a\u015bciwo\u015b\u0107 t\u0105 potu czy zapachu ludzkiego tak dalece wierz\u0105 niekt\u00f3rzy, i\u017c jak pisze niemiecki podr\u00f3\u017cnik J\u00e4eger – na wyspie Filipinach istnieje zwyczaj, \u017ce gdy si\u0119 para kochank\u00f3w na czas jaki\u015b roz\u0142\u0105cza, dor\u0119czaj\u0105 sobie wzajem, swe chustki lub cz\u0119\u015bci bielizny. By zachowa\u0107 wierno\u015b\u0107, wystarcza podobno, codziennie chustk\u0119 tak\u0105 ca\u0142owa\u0107 i wo\u0144 jej wdycha\u0107.<\/p>\n

Lecz wracajmy do tematu Jak widzieli\u015bmy wi\u0119c zawiera\u0142y trunki i ma\u015bci mi\u0142osne czarownik\u00f3w i czarownic – przer\u00f3\u017cne znane nam lub nieznane \u015brodki podniecaj\u0105ce, kt\u00f3re istotnie mog\u0142y je\u015bli nie wywo\u0142a\u0107 mi\u0142o\u015b\u0107 – to doprowadzi\u0107 osob\u0119, kt\u00f3rej je podst\u0119pnie podsuni\u0119 to, do sza\u0142u, erotycznego podniecenia, rzucenia si\u0119 w stanie nieprzytomnym w obj\u0119cia zgo\u0142a nie kochanej osobie.<\/p>\n

Nie b\u0119dzie to w rzeczy samej \u017cadne oczarowanie, lecz chwilowe zatrucie, parali\u017cowanie woli z jednoczesnem rozp\u0119taniem zmys\u0142\u00f3w. S\u0142ynny erotoman, profesor rozpusty, na p\u00f3\u0142, ob\u0142\u0105kany markiz de Sade w XVIII w. pocz\u0119stowa\u0142 kiedy\u015b na balu w ten spos\u00f3b sporz\u0105dzonemi cukierkami szereg dam – a po chwili bal zamieni\u0142 si\u0119 w dzik\u0105 orgj\u0119, z do\u015b\u0107 tragicznym zako\u0144czeniem – bo nazajutrz panie pochorowa\u0142y si\u0119 ci\u0119\u017cko, dwie za\u015b z nich umar\u0142o.<\/p>\n

Lucylla, \u017cona Lukrecjusza, chc\u0105c by\u0107 od niego mi\u0142owana, da\u0142a mu filtrum, od kt\u00f3rego on wpad\u0142szy w szale\u0144stwo sam siebie zabi\u0142. Nap\u00f3j kt\u00f3ry Cesonja da\u0142a cezarowi Kaliguli dla zjednania jego mi\u0142o\u015bci pozbawi\u0142 go rozumu. Philtra nocent animis vimque furoris habent –\u00a0powiada Owidjusz.<\/p>\n

Niema to nic wsp\u00f3lnego z czarownictwem a polega na stosowaniu podniecaj\u0105cych \u015brodk\u00f3w. Przepisy w tym wzgl\u0119dzie, przewa\u017cnie na szcz\u0119\u015bcie zagin\u0119\u0142y, lecz poniewa\u017c niemal co dzie\u0144 odkrywamy nowe w\u0142a\u015bciwo\u015bci przer\u00f3\u017cnych zi\u00f3\u0142 – na tem wszak oparte jest wsp\u00f3\u0142czesne lecznictwo – przypuszcza\u0107 nale\u017cy, i\u017c zna\u0142y czarownice w\u0142a\u015bciwo\u015bci wielu korzeni i traw, nam dotychczas jeszcze nieznanych. Przyjd\u0119 obecnie do czarodziejskich sposob\u00f3w i par\u0119 z mniej obrzydliwszych i okrutnych podam na pocz\u0105tek.<\/p>\n

Je\u015bli chcesz by\u0107 kochany –\u00a0 postaraj si\u0119 jakimkolwiek b\u0105d\u017a sposobem dosta\u0107 pasmo w\u0142os\u00f3w ukochanej. Dostawszy je, zaszyj w woreczek z niebieskiego p\u0142\u00f3tna i staraj si\u0119 go mie\u0107 przy sobie, aby przy spotkaniu z ni\u0105 woreczek znajdowa\u0142 si\u0119 po lewej r\u0119ce. Po dziesi\u0105tem spotkaniu poczuje do ciebie nieprzeparty poci\u0105g.<\/p>\n

Na pocz\u0105tku miesi\u0105ca zakopa\u0107 srebrn\u0105 monet\u0119 pod progiem, na kt\u00f3ry cz\u0119sto st\u0105pa zakochany lub zakochana. Pod koniec miesi\u0105ca wyj\u015b\u0107 i zawiesi\u0107 tak, aby dotyka\u0142a cia\u0142a i nosi\u0107 dob\u0119, p\u00f3\u017aniej za\u015b stara\u0107 si\u0119 ukochanej osobie monet\u0119 ow\u0105 wr\u0119czy\u0107. Spos\u00f3b ten ma by\u0107 na na tyle skutecznym, \u017ce osoba, kt\u00f3ra monet\u0119 otrzyma\u0142a przywi\u0105\u017ce si\u0119 na zawsze i nigdy nie opu\u015bci osoby, kt\u00f3ra jej monet\u0119 dor\u0119czy\u0142a.<\/p>\n

Trzeci spos\u00f3b maj\u0105cy nieco wsp\u00f3lnego z hypnotyzmem. Nale\u017cy sp\u0119dzi\u0107 pi\u0119\u0107 lub sze\u015b\u0107 dni cnotliwie, wstrzemi\u0119\u017aliwie a na si\u00f3dmy – powinno to wypa\u015b\u0107 w pi\u0105tek, bo pi\u0105tek jest dniem Wenery – nale\u017cy zje\u015b\u0107 potrawy i napoje pobudzaj\u0105ce. W\u00f3wczas wst\u0105pi\u0107 do dziewczyny, o mi\u0142o\u015b\u0107 kt\u00f3rej si\u0119 ubiega i rozmawiaj\u0105c z ni\u0105 – uporczywie patrze\u0107 w oczy. Promienie, jakie wychodz\u0105 z oczu zakochanego –\u00a0wp\u0142ywaj\u0105 na wzbudzenie uczucia.<\/p>\n

Gdyby dziewczyna, z tych lub innych powod\u00f3w prosto w oczy nie spoziera\u0142a – nale\u017cy pobudzi\u0107 jej ciekawo\u015b\u0107, by nie unika\u0142a wzroku. W pi\u0105tek rano przed schodem s\u0142o\u0144ca, i\u015b\u0107 do sadu i zerwa\u0107 najpi\u0119kniejsze jab\u0142ko a na bia\u0142ym arkusiku papieru krwi\u0105 utoczon\u0105 z serdecznego palca napisa\u0107 imi\u0119 w\u0142asne jak r\u00f3wnie\u017c imi\u0119 osoby, o kt\u00f3rej mi\u0142o\u015b\u0107 si\u0119 ubiegamy. Na drugim kawa\u0142ku papieru napisa\u0107 r\u00f3wnie\u017c krwi\u0105 jedno s\u0142owo MScheva”. Po zatem nale\u017cy stara\u0107 si\u0119 otrzyma\u0107 w\u0142os z g\u0142owy ukochanej osoby i z\u0142\u0105czy\u0107 z trzema swojemi w\u0142osami, P\u00f3\u017aniej rozkraja\u0107 jabko na po\u0142ow\u0119 wydr\u0105\u017cy\u0107 je i w\u0142o\u017cywszy wewn\u0105trz zwini\u0119te papierki wraz w\u0142osami wszystko zakopa\u0107 niespostrze\u017cenie przed domem ukochanej. Skutek niezad\u0142ugo ka\u017ce na siebie czeka\u0107.<\/p>\n

Pi\u0105tek jest dniem, w kt\u00f3rym Wenus sprzyja narodzinom mi\u0142o\u015bci, dla tego wszelkie czary mi\u0142osne najlepiej czyni\u0107 tego dnia. W ten dzie\u0144 je najlepiej rozpoczyna\u0107 lub tego\u017c dnia ko\u0144czy\u0107. Nale\u017cy wzi\u0105\u0107 z\u0142oty pier\u015bcie\u0144 z djamentem, kt\u00f3rego jeszcze nikt nie nosi\u0142. Pier\u015bcie\u0144 zawini\u0119ty w kawa\u0142ek jedwabnej materji nale\u017cy nosi\u0107 na sercu przez przeci\u0105g kilku dni. Na dziewi\u0105ty dzie\u0144, przez wschodem s\u0142o\u0144ca wyry\u0107 na wewn\u0119trznej, stronie s\u0142owo \u201eScheva\u201c, w jakikolwiek spos\u00f3b dosta\u0107 trzy w\u0142osy ukochanej i do tych w\u0142os\u00f3w dodaj\u0105c trzy w\u0142osy w\u0142asne wymawia\u0107 nast\u0119puj\u0105ce zakl\u0119cie: \u201eniechaj w sercu twem pozostanie nieprzeparte uczucie ku mnie i mi\u0142o\u015b\u0107 twoja niechaj b\u0119dzie tak p\u0142omienna, jak p\u0142omienn\u0105 jest moja mi\u0142o\u015b\u0107! Adonai, Elohim, Agla, Tetragramaton!<\/p>\n

Nale\u017cy kupi\u0107 szpilk\u0119 z \u017c\u00f3\u0142tej miedzi oraz zielonego (!) jedwabiu i nici, p\u0142ac\u0105c za nie srebrn\u0105 monet\u0105\u00a0 i nie bior\u0105c reszty. Jedwab ten, okr\u0119ciwszy nitk\u0105 trzy razy ma\u0142y palec lewej r\u0119ki; wyrzuci\u0107 za okno, palec za\u015b zostawi\u0107 okr\u0119cony a\u017c do spotkania z ukochan\u0105 osob\u0105. Przy zobaczeniu z ni\u0105, stan\u0105wszy naprzeciw, szpilk\u0105 miedzian\u0105 kupion\u0105 jednocze\u015bnie z tym jedwabiem, mocno uk\u0142u\u0107 palec okr\u0119cony nitk\u0105 a kropl\u0105 krwi, jaka wyst\u0105pi\u0142a przy uk\u0142uciu si\u0119, dotkn\u0105\u0107 jej rozmawiaj\u0105c, tak aby nie zauwa\u017cy\u0142a tego a w my\u015bli wyrzec zakl\u0119cie – \u201eniechaj w sercu jej i we krwi twojej zrodzi si\u0119 mi\u0142o\u015b\u0107 r\u00f3wnie gor\u0105ca jak i w mojej krwi! Elohim, Agla, Agla, Tetragramaton\u201c.<\/p>\n

Wszystkie dotychczasowe sposoby, jakie przytoczy\u0142em s\u0105 dostatecznie g\u0142upie, lecz wzgl\u0119dnie nie wstr\u0119tne i nie okrutne. Poza podst\u0119pnem wyrywaniem w\u0142os\u00f3w ukochanej\u00a0 oczywi\u015bcie o ile daje sobie wyrwa\u0107, innych krzywd nie mo\u017cemy nikomu wyrz\u0105dzi\u0107. Nie wszystkie jednak czarodziejskie sposoby by\u0142y r\u00f3wnie niewinne, Jak widzieli\u015bmy prawie ka\u017cdy spos\u00f3b dla skuteczno\u015bci czar\u00f3w wymaga\u0142 po siadania jakiego\u015b przedmiotu, pochodz\u0105cego od osoby, o kt\u00f3rej mi\u0142o\u015b\u0107 si\u0119 ubiega\u0142o. Wi\u0119c – czy to w\u0142os\u00f3w, kawa\u0142ka paznokcia, cz\u0119\u015bci szaty, czy wreszcie nawet grudki ziemi po kt\u00f3rej ukochana st\u0105pa\u0142a. Nie poprzestawali jednak na tem czarownicy – i tu szuka\u0107 nale\u017cy przyczyny powszechnej ku nim nienawi\u015bci i wzgardy – a dla skuteczno\u015bci swych praktyk, \u017c\u0105dali krwi, \u017c\u0105dali krwawej ofiary. Dobrze je\u015bli jeszcze sprawa ogranicza\u0142a si\u0119 do biednego zwierz\u0119cia lub ptaka – ulubion\u0105 by\u0142a krew z go\u0142\u0119bia lub serce ze\u0144 \u017cywcem wydarte – lecz w wielu wypadkach u\u015bmiercano istot\u0119 ludzk\u0105 – niewinne dziecko!<\/p>\n

Dzia\u0142o si\u0119 to podczas os\u0142awionych t. zw. \u201eczarnych mszy\u201c, kiedy w czasie szata\u0144skich ceremonij zarzynano… tak… noworodka. A zwyrodnienie by\u0142o na tyle wielkie – pisze w swej \u201e Synagodze szatana\u201c. Przybyszewski – i\u017c za czas\u00f3w Ludwika XIV we Francji, ofiar\u0105 zbrodniarzy pad\u0142o par\u0119 tysi\u0119cy dzieci…<\/p>\n

Zrozumia\u0142em jest obecnie czemu \u015bwiadomie nie przytoczy\u0142em tych praktyk. Natomiast w \u015blad za \u201eWypisami Czarnoksi\u0119skiemi” podam jeszcze par\u0119 sposob\u00f3w. Chcesz si\u0119 dowiedzie\u0107 my\u015bli, ch\u0119ci i sekret\u00f3w osobliwie niewiast. Serce go\u0142\u0119bie z g\u0142ow\u0105 \u017caby ususzywszy, zetrzyj na proszek i po\u0142\u00f3\u017c \u015bpi\u0105cej a powie ci wszystko, co ma na sercu. Gdy za\u015b wypowie, odbieraj je co \u017cywo, aby si\u0119 nie ockn\u0119\u0142a, Albo \u017cab\u0119 do wody wpu\u015bciwszy, j\u0119zyk z niej wyj\u0119ty po\u0142\u00f3\u017c na sercu niewiasty \u015bpi\u0105cej; albo serce kosa; albo serce i nog\u0119 sowy praw\u0105 pod g\u0142ow\u0119. Albo kamie\u0144 quirim, znajduj\u0105cy si\u0119 w gniazdach dudk\u00f3w, na g\u0142owie \u015bpi\u0105cych jakichkolwiek os\u00f3b – spytane w g\u0142os na wszystko odpowiedz\u0105. Trzymaj\u0105c kamie\u0144 czarny, beratides zwany dowiesz si\u0119, co kto my\u015bli.\u00a0 W Etjopji by\u0142o wed\u0142ug Diodora Sycylijskiego \u017ar\u00f3d\u0142o, z kt\u00f3rego kto si\u0119 napi\u0142 wody, nic nie m\u00f3g\u0142 zatai\u0107.<\/p>\n

Chcesz pozna\u0107 wierno\u015b\u0107 \u017cony twojej lub innej niewiasty?<\/p>\n

Po\u0142\u00f3\u017c djament na czole \u015bpi\u0105cej. Niepoczciwa porwie si\u0119 nagle z \u0142\u00f3\u017cka – Albo s\u0142onecznik zbierany w sierpniu, gdy s\u0142o\u0144ce jest we Lwie, zawin\u0105wszy w li\u015bciu bobkowym po\u0142\u00f3\u017c w ko\u015bciele. Niewiasty, kt\u00f3re z\u0142ama\u0142y wierno\u015b\u0107 ma\u0142\u017ce\u0144sk\u0105, tam si\u0119 modl\u0105ce, p\u00f3ty nie b\u0119d\u0105 mog\u0142y wynij\u015b\u0107, p\u00f3ki s\u0142onecznik\u00a0 z wi\u0105zaniem tam b\u0119dzie.<\/p>\n

Chcesz, aby ma\u0142\u017ce\u0144stwo zgodne i ma\u0142\u017conkowie z siebie kontenci byli?<\/p>\n

Niech m\u0105\u017c samca a \u017cona samicy przepi\u00f3rek\u00a0 serca nosz\u0105 przy sobie.\u00a0 Albo \u017cona niech nosi przy sobie szpik z lewej nogi wilka a m\u0105\u017c kawa\u0142 rogu jeleniego.\u00a0 Albo, ile razy \u017cona cz\u0119\u015b\u0107 w\u0142os\u00f3w ze wszystkich cz\u0119\u015bci cia\u0142a ofiarowanych u o\u0142tarza z \u015bwiec\u0105 zapalon\u0105 nosi\u0107 na g\u0142owie b\u0119dzie, tyle razy m\u0105\u017c zapali si\u0119 do niej mi\u0142o\u015bci\u0105. Chcesz osob\u0105 jak\u0105 usidli\u0107 mi\u0142o\u015bci\u0105 ku sobie?<\/p>\n

No\u015b przy sobie mi\u0119so \u017arebi\u0119cia, Hyppomanes zwane – Hyppomanes wed\u0142ug zabobonnego mniemania jest mi\u0119so czarne, okr\u0105g\u0142e, wielko\u015bci figi suchej, z kt\u00f3rym \u017arebi\u0119 na czole si\u0119 rodzi i kt\u00f3re klacz jakoby odrywa i po\u0142yka – ususzonym w garnku nowym polerowanym i w piecu z kt\u00f3rego chleb wyj\u0119to. Do kt\u00f3rejkolwiek osoby nie przy\u0142o\u017cysz – kocha\u0107 ci\u0119 b\u0119dzie.\u00a0 Albo nos przy sobie w\u0142osy ko\u0144ca ogona wilczego. Albo zaszyj w ko\u0142nierzu te s\u0142owa i krzy\u017ce – \u2020 authos\u00a0 \u2020 aaortoo noxio \u2020 bay \u2020 gloy \u2020 aperit – a wszyscy kocha\u0107 ci\u0119 b\u0119d\u0105.<\/p>\n

Albo miej przy sobie ko\u015bci zgryzione od mr\u00f3wek prawej strony \u017caby. Lewej za\u015b strony ko\u015bci nosz\u0105c wszystkim by\u015b by\u0142 nienawistny. Albo r\u0119kami namaszczonemi sokiem bluszczowym dotknij si\u0119 osoby od kt\u00f3rej chcesz by\u0107 kochany. Chcesz pozna\u0107, kt\u00f3ra ciebie z trzech lub czterech os\u00f3b bardziej mi\u0142uje? We\u017a trzy lub cztery g\u0142\u00f3wki ostu, utnij ko\u0144ce i ka\u017cdej dawszy imi\u0119 tych trzech lub czterech os\u00f3b, pod\u0142\u00f3\u017c ka\u017cdej z osobna pod poduszki. G\u0142\u00f3wka osoby bardziej mi\u0142uj\u0105cej pu\u015bci kie\u0142ki. S\u0105dz\u0119, \u017ce wyliczonych sposob\u00f3w do\u015b\u0107!<\/p>\n

S\u0142usznie z nich \u015bmiejemy si\u0119, zwa\u0107 je szczytem idjotyzmu. Czasem nawet wydawa\u0107 by si\u0119 mog\u0142o, \u017ce podane zosta\u0142y w \u015bredniowieczu, aby wprost sobie zadrwi\u0107 z ludzi – bo doprawdy jest nie mo\u017cliwem odnale\u017a\u0107 nieistniej\u0105ce kamienie \u201ebaratides\u201d i \u201equirim\u201d z gniazd dudk\u00f3w, jak r\u00f3wnie\u017c nie by\u0142o jeszcze takiego, co by odnalaz\u0142 s\u0142ynn\u0105 naro\u015bl na czole \u017arebi\u0119cym – hippomanes. Niemniej niewykonalnem przedsi\u0119wzi\u0119ciem… zdobycie ko\u015bci \u017cabiej ogryzionej przez mr\u00f3wki.<\/p>\n

Wydawa\u0107 by si\u0119 mog\u0142o, \u017ce istotnie podobne idjotyzmy podane jeno gwoli \u015bmiechu zosta\u0142y. To\u0107 nawet kt\u00f3ry\u015b wsp\u00f3\u0142czesny uczony napisa\u0142 dysertacj\u0119 \u00a0\u201eo pr\u00f3\u017cno\u015bci \u015brodk\u00f3w, kt\u00f3rych ludzie zabobonni lub g\u0142upi u\u017cywaj\u0105 do zjednania mi\u0142o\u015bci, lub odkrycia sekret\u00f3w i wierno\u015bci niewiast lub m\u0119\u017cczyzn\u201d… a jednak… Po dzi\u015b dzie\u0144 jeszcze s\u0105 sprzedawane przer\u00f3\u017cne \u201eSalomonisy\u201d (sic!), i podobne zbiorniki kretynizmu ludzkiego w kt\u00f3rych sposoby, kt\u00f3re ja, jako curiosum, dla humorystyki przytoczy\u0142em – podawane s\u0105 najpowa\u017cniej, bez \u017cadnych komentarzy, niby niezawodne \u015brodki!<\/p>\n

Tak! Nieprawdopodobne a prawdziwe!<\/p>\n

Ile\u017c razy zwraca\u0142 si\u0119 do mnie jaki poczciwy kmiotek, prosz\u0105c, aby mu wyt\u0142\u00f3maczy\u0107, jak to si\u0119 dzieje, \u017ce kupiwszy \u201eKsi\u0119g\u0119 m\u0105dro\u015bci\u201c za s\u0142on\u0105 cen\u0119, daremnie szuka \u201e\u017cabiego szpiku\u201d lub pr\u00f3\u017cno wyrwa\u0142 ukochanej Magdzie trzy w\u0142osy z g\u0142owy – \u201ea ta Magda, bestja nic, tylko za innego za m\u0105\u017c si\u0119 wybiera!\u201c A kiedym d\u0142ugo mu t\u0142\u00f3maczy\u0142, wyja\u015bnia\u0142, \u017ce \u201edzie\u0142a\u201c podobne s\u0105 tylko oszustwem, \u017cerowaniem na naiwno\u015bci ludzkiej, niedowierzaj\u0105co kiwa\u0142 g\u0142ow\u0105.<\/p>\n

– Niema sprawiedliwo\u015bci dla ludzi biednych!
\n– m\u00f3wi\u0142… i szed\u0142 kupi\u0107 now\u0105 \u201eksi\u0105\u017ck\u0119\u201d.<\/p>\n

Ile\u017c mia\u0142em podobnych przyk\u0142ad\u00f3w!<\/p>\n

G\u0142upoto ludzka! Gdzie\u017c tw\u00f3j pocz\u0105tek i gdzie kres! Jeste\u015b jeszcze bardziej niezbadana, ni\u017cli tajniki\u00a0 niewie\u015bciego serca!<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o<\/strong><\/em>: St. A. WOTOWSKI \u201cSZTUKA I CZARY MI\u0141O\u015aCI\u201d, ROZDZIA\u0141 IV<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Trunki i zakl\u0119cia mi\u0142osne Okryta \u0142achmanami, ta wied\u017ama przekl\u0119ta\u00a0 W Ostatniej n\u0119dzy wiod\u0105c swe bezbo\u017cne \u017cycie Bez krewnych, bez przyjaci\u00f3\u0142, przed lud\u017ami zakl\u0119ta Okropnemi sztukami trudni\u0142a si\u0119 skrycie Walter Scott, Rob Roy.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[827],"tags":[816,813,809,815,812,814,810,811,820,817,818,808,819,119,807],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4889"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4889"}],"version-history":[{"count":8,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4889\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4897,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4889\/revisions\/4897"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4889"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4889"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4889"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}