{"id":4883,"date":"2020-04-18T17:11:34","date_gmt":"2020-04-18T15:11:34","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=4883"},"modified":"2020-04-19T18:26:14","modified_gmt":"2020-04-19T16:26:14","slug":"sztuka-sprowadzania-snow-milosnych","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/sztuka-sprowadzania-snow-milosnych\/","title":{"rendered":"Sztuka sprowadzania sn\u00f3w mi\u0142osnych"},"content":{"rendered":"

Sztuka sprowadzania sn\u00f3w mi\u0142osnych<\/p>\n

W swoim \u201eM\u00e9moire sur quelques papyrus du Louvre\u201c s\u0142ynny francuski egitolog Maspero opisuje papyrus No 3,229, kt\u00f3ry zawiera formu\u0142y czarodziejskie –\u00a0kunsztu sprowadzania mi\u0142osnych sn\u00f3w. Papyrus ten sk\u0142ada si\u0119 z siedmiu kolumn po obu jego stronach, podzielonych na trzy rozdzia\u0142y i mimo, \u017ce jest bardzo znacznie uszkodzony jednak da\u0142o si\u0119 odcyfrowa\u0107 niekt\u00f3re z zawartym w nim przepis\u00f3w.<\/p>\n

Z pierwszego rozdzia\u0142u dowiadujemy si\u0119, i\u017c mo\u017cna pos\u0142uguj\u0105c si\u0119 odpowiedniemi zakl\u0119ciami zes\u0142a\u0107 kobiecie czy m\u0119\u017cczy\u017anie dowolne senne marzenie; w drugim rozdziale, i\u017c dzieje si\u0119 to dzi\u0119ki specjalnej modlitwie do bo\u017cka Anubisa, w trzecim zawarta by\u0142a modlitwa, niestety zachowa\u0142o si\u0119 jedynie s\u0142\u00f3w par\u0119 na pocz\u0105tku, a reszta uleg\u0142a zniszczeniu. S\u0142owa te, wedle francuskiego tekstu brzmi\u0105:<\/p>\n

\u201eLeve toi esprit, mane venerable de Xent – Ament que Kaber a fait… przyb\u0105d\u017a czcigodny duchu Xent – Ament, kt\u00f3rego stworzy\u0142 Kaber, powsta\u0144 i przyb\u0105d\u017a na wezwanie Ra.<\/p>\n

Wreszcie czwarty, ostatni rozdzia\u0142 poucza, jak post\u0119powa\u0107 nale\u017cy – ot\u00f3\u017c nale\u017cy przygotowa\u0107 lamp\u0119, z nowym p\u0142\u00f3ciennym knotem, nape\u0142ni\u0107 j\u0105 czyst\u0105 oliw\u0105, na papyrusie napisa\u0107 zakl\u0119cie i spali\u0107 nad p\u0142omieniem lampy. Przytoczy\u0142em tre\u015b\u0107 owego egipskiego dokumentu, jako ciekawy zabytek historyczny. \u015awiadczy on, i\u017c od niepami\u0119tnych czas\u00f3w, zajmowano si\u0119 sztuk\u0105 dowolnego kierowania marzeniami sennemi.<\/p>\n

Kunszt podobny mia\u0142 cel podw\u00f3jny na widoku.<\/p>\n

1.<\/strong> Jako najwy\u017csza ga\u0142\u0105\u017a czarownictwa – umiej\u0119tno\u015b\u0107 do\u015b\u0107 trudn\u0105 wywo\u0142ywania okre\u015blonej wizji w czasie, snu innej osoby, celem zdobycia jej mi\u0142o\u015bci. Oczywi\u015bcie, o ileby np. panna jaka wci\u0105\u017c \u015bni\u0142a o jednym i tym samym m\u0142odzie\u0144cu, musia\u0142oby to silnie podzia\u0142a\u0107 na jej wyobra\u017ani\u0119. Podobne przedsi\u0119wzi\u0119cie, wedle mniemania staro\u017cytnych i \u015bredniowiecznych zwolennik\u00f3w nauk tajemnych mog\u0142o si\u0119 urzeczywistni\u0107 przy pomocy czar\u00f3w i zakl\u0119\u0107. Formu\u0142y zakl\u0119\u0107 zagin\u0119\u0142y jednak powiada wsp\u00f3\u0142czesna nauka, \u017ce w zasadzie podobne post\u0119powanie jest mo\u017cliwemi wnet do tego tematu powr\u00f3c\u0119.<\/p>\n

2) Kunszt ni\u017cszy – polegaj\u0105cy, nie na przesy\u0142aniu wizji innej osobie, lecz na umiej\u0119tno\u015bci
\nnadawania snom w\u0142asnym dowolnego kierunku. W ksi\u0105\u017cce \u201eL\u2019Art de se rendre heureux par les songes\u201d – odnajdujemy nast\u0119puj\u0105cy przepis, co czyni\u0107 nale\u017cy aby ujrze\u0107 ukochanego czy ukochan\u0105 we \u015bnie. Tedy czytamy: \u201ewzi\u0105\u0107 dwie uncje korzenia convulvus scamonia, 3 uncje listk\u00f3w r\u00f3\u017canych, jedn\u0119 uncj\u0119 miodu, nieco opium i nieco olejku r\u00f3\u017canego. Zmi\u0119sza\u0107 i wla\u0107 do flaszeczki, kt\u00f3r\u0105 nale\u017cy trzyma\u0107 w ci\u0105gu miesi\u0105ca na s\u0142o\u0144cu. Po up\u0142ywie tego czasu mo\u017cna z tak przyrz\u0105dzonej ma\u015bci uczyni\u0107 u\u017cytek, za\u017cywaj\u0105c przed udaniem si\u0119 na spoczynek przepisan\u0105 ilo\u015b\u0107 (ilo\u015bci ani dozy umy\u015blnie nie podaj\u0119)<\/p>\n

Czy recepta ta jest skuteczn\u0105, nie wiem? Co za\u015b si\u0119 tyczy obu przeze mnie przytoczonych wypadk\u00f3w – to istotnie s\u0105 one mo\u017cliwe, odrzuciwszy nawet wszelkie zakl\u0119cia i trunki – jedynie dzi\u0119ki sugestji.<\/p>\n

Ka\u017cdy wi\u0119c, kto przed spoczynkiem skupi swe my\u015bli na okre\u015blonym przedmiocie – przewa\u017cnie ten przedmiot \u015br\u00f3d sennych swych marze\u0144 ujrzy. Jest to rzecz znana i niejednokrotnie lekarze owo zjawisko stwierdzili – i\u017c \u015bnimy o tem, co\u015bmy ostatnio na pami\u0119ci zachowali. Skoro wi\u0119c kto, wielce przej\u0119ty mi\u0142osnemi troskami, czy mi\u0142osnemi t\u0119sknotami przed za\u015bni\u0119ciem wci\u0105\u017c swe niepokoje czy upragnione zamierzenia rozwa\u017ca\u0107 b\u0119dzie – w czasie snu prze\u017cywa\u0107 on b\u0119dzie wszelakie sceny erotyczne, wa\u015bnie z ukochan\u0105, pogodzenia si\u0119 z ni\u0105, wszelakie przygody, porwania, \u015bluby w ko\u015bciele, miodowe miesi\u0105ce i t. d. Mimochodem zauwa\u017c\u0119, i\u017c s\u0142ynny Freud twierdzi, i\u017c na zasadzie psychoanalizy da si\u0119 ustali\u0107, \u017ce ka\u017cde senne widzenie jest spowodowane wy\u0142\u0105cznie jeno jak\u0105\u015b zmys\u0142ow\u0105 pobudk\u0105.<\/p>\n

Przechodz\u0105c za\u015b do drugiego wypadku – czy mo\u017cna wywo\u0142a\u0107 senny obraz o po\u017c\u0105danej tre\u015bci u innej osoby – r\u00f3wnie\u017c i na to zapytanie wsp\u00f3\u0142czesna nauka odpowiada twierdz\u0105co i zbytecznem jest ucieka\u0107 si\u0119 do pomocy formu\u0142 egipskich papyrus\u00f3w, lub te\u017c zakl\u0119\u0107 \u015bredniowiecza. Zn\u00f3w tu b\u0119dziemy mieli do czynienia z sugestj\u0105.<\/p>\n

U bardzo wielu u\u015bpionych, zgo\u0142a nawet nie hypnotycznym a snem zwyk\u0142ym, ludzi mo\u017cna wywo\u0142a\u0107 dowolne marzenia – szepcz\u0105c im odno\u015bne s\u0142owa do ucha. W taki to spos\u00f3b prze\u017cy\u0142 pewien oficer ca\u0142\u0105 scen\u0119 swego rzekomego pojedynku a gdy szepc\u0105cy z g\u00f3ry um\u00f3wione s\u0142owa do ucha, wyda\u0142 cicho komend\u0119, \u201epal\u201c, wcisn\u0105wszy mu pistolet nienabity do r\u0119ki, oficer \u00f3w, nieprzebudzaj\u0105c si\u0119, za cyngiel poci\u0105gn\u0105\u0142, i strzeli\u0142 do urojonego przeciwnika. Drugi podobny wypadek – w dotycz\u0105cym nas zakresie – notuje odno\u015bna literatura.<\/p>\n

Ot\u00f3\u017c pewna panna powzi\u0119\u0142a gor\u0105ce uczucie dla jakiego\u015b m\u0142odzie\u0144ca, znaj\u0105c go nawet do\u015b\u0107 ma\u0142o, tylko dla tego, \u017ce nazwisko owego m\u0142odzie\u0144ca w czasie snu jej naszeptywano do ucha. Zapewne nazwisko \u0142\u0105czy\u0142o si\u0119 w u\u015bpionej wyobra\u017ani z wizjami tre\u015bci zmys\u0142owej, te wizje za\u015b na jawie przetworzy\u0142y si\u0119 w afekt.<\/p>\n

Widzimy wi\u0119c, \u017ce podobna magja mi\u0142osnych sn\u00f3w, w zasadzie jest mo\u017cliwa – i znali j\u0105, przy puszcza\u0107 nale\u017cy, staro\u017cytni, kt\u00f3rzy pod os\u0142on\u0105 wszelakich tajemniczych zakl\u0119\u0107 ch\u0119tnie ukrywali – jak egipscy kap\u0142ani – do\u015bwiadczenia, po prostu, z dziedziny sugestji i hypnozy.<\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o<\/strong><\/em>: St. A. WOTOWSKI „SZTUKA I CZARY MI\u0141O\u015aCI”, ROZDZIA\u0141 X<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sztuka sprowadzania sn\u00f3w mi\u0142osnych W swoim \u201eM\u00e9moire sur quelques papyrus du Louvre\u201c s\u0142ynny francuski egitolog Maspero opisuje papyrus No 3,229, kt\u00f3ry zawiera formu\u0142y czarodziejskie –\u00a0kunsztu sprowadzania mi\u0142osnych sn\u00f3w. Papyrus ten sk\u0142ada si\u0119 z siedmiu kolumn po obu jego stronach, podzielonych … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[827],"tags":[118,805,804,803,128,806],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4883"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4883"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4883\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4888,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4883\/revisions\/4888"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4883"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4883"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4883"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}