{"id":4053,"date":"2019-11-02T13:16:35","date_gmt":"2019-11-02T12:16:35","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=4053"},"modified":"2019-11-12T22:47:50","modified_gmt":"2019-11-12T21:47:50","slug":"wstep-w-swiaty-nadzmyslowe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wstep-w-swiaty-nadzmyslowe\/","title":{"rendered":"Wst\u0119p w \u015bwiaty nadzmys\u0142owe"},"content":{"rendered":"

\u201eNape\u0142\u0144 si\u0119 Ducha przenaj\u015bwi\u0119tszym Sakramentem<\/strong><\/em>
\nA rz\u0105dzi\u0107 b\u0119dziesz Globem – jak okr\u0119tem!”<\/strong><\/em>
\nJuljusz S\u0142owacki.<\/em><\/p>\n

\u201eKto z samego sobie m\u00f3wi,<\/em>
\nchwa\u0142y w\u0142asnej szuka ; lecz kto szuka<\/em>
\nchwa\u0142y Tego, kt\u00f3ry go pos\u0142a\u0142, ten jest<\/em>
\nprawdziwy , a nie masz w nim<\/em>
\nniesprawiedliwo\u015bci\u201c.<\/em>
\n(Ewang. \u015bw. Jana (II.18.)<\/p>\n

S\u0142owo od wydawcy.<\/em><\/strong><\/p>\n

Przed kilku miesi\u0105cami wydali\u015bmy praktyczny podr\u0119cznik do rozbudzenia i spot\u0119gowania drzemi\u0105cych w nas utajonych si\u0142 i zdolno\u015bci duchowych za pomoc\u0105 przewa\u017cnie z hinduskich i innych staro\u017cytnych narod\u00f3w zaczerpni\u0119tych \u0107wicze\u0144 system\u00f3w i szk\u00f3\u0142 okultystycznych a mianowicie dzie\u0142o znanego okultysty Brandler – Prachta: \u201eKszta\u0142cenie Ducha<\/em><\/strong>„.<\/p>\n

Zaraz w s\u0142owie wst\u0119pnem ostrzegali\u015bmy mocno przed riiewia\u015bciwem stosowaniem i u\u017cyciem zdobytych w ten spos\u00f3b :si\u0142 i zdolno\u015bci do cel\u00f3w nie czystych i samolubnych, zwracaj\u0105c oraz uwag\u0119 na niebezpiecze\u0144stwo wynikaj\u0105ce z toku uprawiania tam wskazanych \u0107wicze\u0144 dla zdrowia ci a \u0142aj i duszy, bo\u0107 z do\u015bwiadczenia w\u0142asnego wiemy, jakie niebezpiecze\u0144stwa kryj\u0105 si\u0119 poza owemi \u0107wiczeniami i na co narazi\u0107 si\u0119 mo\u017cna w czasie ich wykonywania!<\/p>\n

Dlatego te\u017c z prawdziw\u0105 rado\u015bci\u0105 przyst\u0105pili\u015bmy do wydania drugiej z rz\u0119du tego rodzaju ale rodzimej pracy \u015bwiat\u0142ego pisarza i badacza w dziedzinie duchowo\u015bci na ziemiach polskich, kt\u00f3ra w znacznej; mierze uchyla i omija niebezpiecze\u0144stwa
\nzawarte w poprzednim podr\u0119czniku.<\/p>\n

Sam tytu\u0142 tej pracy – acz bardzo skromnie\u00a0 powiada, \u017ce.jest \u201e wst\u0119pem w \u015bwiat nadzmys\u0142owy\u201c ; ma bowiem umo\u017cliwi\u0107 nam wst\u0119p w \u015bwiat Ducha, obecnie jeszcze dla nas nadzmys\u0142owy, bo wy\u017csze zmys\u0142y duchowe s\u0105 jeszcze u nas jakby w u\u015bpieniu i nieczynne. Za pomoc\u0105 w tej zaprawd\u0119 pi\u0119knej a b\u0142ogim pokojem tchn\u0105cej pracy podanych rad, wskaz\u00f3wek i \u0107wicze\u0144 – mo\u017cna bezpiecznie i niechybnie rozbudzi\u0107 w sobie, rozwin\u0105\u0107, wyzwoli\u0107 i wydoskonali\u0107 nasze wy\u017csze zmys\u0142y duchowe i samoczynnie i \u015awiadomie wej\u015b\u0107 w obcowanie z \u015bwiatem Ducha i naocznie, jakby namacalnie, doj\u015b\u0107 do samowiedzy, do poznania siebie samego, istoty wszechrzeczy i dora\u017anego a niczem nieodpartego i niezachwianego przekonania o w\u0142asnej nie\u015bmiertelno\u015bci i wszelkiego jestestwa.<\/p>\n

Do tego zd\u0105\u017ca, t\u0119skni i niewymownie wzdycha wszelkie Stworzenie\u00a0 – to celem naszego bytowania ziemskiego, aby poprzez materi\u0119 wzbi\u0107 si\u0119 i przedrze\u0107 po Koniecznem oczyszczeniu z przyziemnych pierwiastk\u00f3w natury zwierz\u0119cej\u00a0 do Kr\u00f3lestwa Niebieskiego i poczucia swej Nie\u015bmiertelno\u015bci!<\/p>\n

A przewodnikiem ojcowskimi i doradc\u0105 niezawodnym\u00a0 na tej drodze oczyszczenia, udoskonalenia i wykrzesania w sobie tej \u015bwi\u0119tej Iskry Bosko\u015bci, samowiedzy i \u015bwiadomo\u015bci naszego powo\u0142ania i naszego wy\u017cszego \u201eja\u201c jest niniejsza praca. I ona opiera si\u0119 na prawdach, naukach I zdobyczach staro\u017cytnych i nowo\u017cytnych M\u0119drc\u00f3w i prawdziwych Nauczycieli Ludzko\u015bci i \u015awi\u0119tych, ale w zrozumieniu dotychczasowego post\u0119pu i rozwoju<\/p>\n

Cz\u0142owiecze\u0144stwa idzie z \u017cywymi naprz\u00f3d i nie bierze na o\u015blep wszystkich nauk i rad podawanych w zamierzch\u0142ej staro\u017cytno\u015bci a dostosowanych do \u00f3wczesnego stopnia i poziomu rozwoju cielesnego, umys\u0142owego i duchowego ludzko\u015bci, lecz umie je przedziwnie w Duchu Objawienia Chrystusa dostosowa\u0107 do potrzeb i stanu chwili bie\u017c\u0105cej i wsp\u00f3\u0142czesnego poziomu rozwoju cz\u0142owieka pod ka\u017cdym wzgl\u0119dem.<\/p>\n

T\u0105 g\u0142\u0119bok\u0105 znajomo\u015bci\u0105 natury cz\u0142owieka i jej praw rozwoju, tak fizycznego jak i\u00a0 duchowego, g\u00f3ruje ta skromna i wprost niezr\u00f3wnana praca naszego Rodaka, z Ducha polskiego zrodzona, ponad wszelkie tego rodzaju ksi\u0119gi w literaturze \u015bwiata – o czem ka\u017cdy sam b\u0119dzie, si\u0119 m\u00f3g\u0142 przekona\u0107.. I nie wahamy si\u0119 powiedzie\u0107, \u017ce r\u00f3wnie przyst\u0119pnego, jasnego i prostego wy\u0142o\u017cenia i g\u0142\u0119bokiego uj\u0119cia i przedstawienia istoty i rozwoju natury cz\u0142owieka;, dostosowanego do obecnego stanu ludzko\u015bci nie znajdziemy w ca\u0142ej literaturze \u015bwiata i powtarzamy, co\u015bmy ju\u017c nieraz i gdzie indziej powiedzieli, \u017ce je\u015bli Polak wieje ca\u0142\u0105 swoj\u0105 dusz\u0119 i gor\u0105ce umi\u0142owanie dla sprawy do jakiej\u015b rzeczy, \u017ce roz\u015bwietli, zobrazuje, wy\u0142o\u017cy i roztworzy j\u0105 tak – jasno, wyrazi\u015bcie i wprost, o\u015blepiaj\u0105co jak rzadko kto na \u015bwi\u0119cie i ,stworzy rzecz wielk\u0105, cudown\u0105 i wiecznotrwa\u0142\u0105 jak tego mamy dowody w przeb\u0142yskach i utworach natchnienia naszych Wieszcz\u00f3w i My\u015blicieli Mesjanist\u00f3w, o kt\u00f3rych – jak o Koperniku – powiedzie\u0107 mo\u017cna, \u017ce \u201ewstrzyma\u0142 S\u0142o\u0144ce a wzruszyli Ziemi\u0119\u201c,\u00a0 i objawili takie pora\u017caj\u0105ce Prawdy Bo\u017ce, \u017ce\u015bmy o\u015blepieni zg\u0142upiali stali wobec nich bezradni jak przed niezrozumia\u0142\u0105 mow\u0105 staro\u017cytnych Sfinks\u00f3w i Hjeroglif\u00f3w, my sami g\u0142upcy i \u015blepcy, kar\u0142y, niedorostki i niedowiarki okrzyczeli tych Tytan\u00f3w – Bog\u00f3w My\u015bli i Ducha Cz\u0142owieczego … op\u0119ta\u0144cami i maniakami chorych umys\u0142\u00f3w!!!<\/em><\/strong><\/p>\n

Zaznaczamy r\u00f3wnocze\u015bnie, \u017ce praca ta, to podr\u0119cznik dla dojrza\u0142ych i doros\u0142ych etycznie i duchowo, kt\u00f3rzy zdolni s\u0105 do wyrzeczenia, ofiary i po\u015bwi\u0119cenia, kt\u00f3rzy nie uciekaj\u0105 od \u015bwiata lecz w wirze \u017cycia mocno stoj\u0105 i wszystko oddaj\u0105 dla bli\u017anich i Boga a przez t a najskuteczniej pracuj\u0105 i dla siebie!<\/p>\n

Niezmiernie to stroma, ciernista i uci\u0105\u017cliwa droga, ale prosto, acz z wolna, prowadz\u0105ca do celu, a przynosz\u0105ca prawdziwe szcz\u0119\u015bcie i tak bardzo poszukiwany spok\u00f3j! duszy, obdarzaj\u0105ca zdrowiem cielesnem i duchowem jej wyznawc\u00f3w. Przez ten ci\u0105g\u0142y trud i prac\u0119 nad samym sob\u0105, przez to stopniowe oczyszczanie sil\u0119 i wyrzeczenie, przez to gaszenie ognia \u017c\u0105dz i nami\u0119tno\u015bci, po\u017ceraj\u0105cych nasz\u0105 dusz\u0119, odzyskamy nieznan\u0105 nam dotychczas czysto\u015b\u0107, m\u0142odo\u015b\u0107, pogod\u0119 i niewinno\u015b\u0107 cia\u0142a, serca i duszy, wtedy zago\u015bci w duszy naszej \u00f3w b\u0142ogi pok\u00f3j, rado\u015b\u0107, zadowolenie i nieogarnione uczucie szcz\u0119\u015bcia i b\u0142ogo\u015bci niewys\u0142owionej.<\/p>\n

Na tej drodze roztworz\u0105 si\u0119 kolejno nasze wy\u017csze zmys\u0142y duchowe i zaczniemy losem swoim i \u015bwiatem w\u0142ada\u0107 i kierowa\u0107 jak wprawny i \u015bwiadomy sternik okr\u0119tem! W miar\u0119 post\u0119pu, rozwoju i oczyszczenia roztworz\u0105 si\u0119 tak\u017ce przed nami cudowne,\u00a0 niezmierzone ogromy \u015bwiata eterycznego, astralnego i mentalnego z jego cudami i tajemnicami, ale i otch\u0142aniami i przepa\u015bciami – rozszerzy si\u0119 nasz widnokr\u0119g poznania do nieznanych granic natura ca\u0142a i wszech\u015bwiat otworz\u0105\u00a0 si\u0119 przed nami, poznamy i zrozumiemy ich tajemn\u0105 mow\u0119 kolor\u00f3w, d\u017awi\u0119k\u00f3w, drga\u0144 i falowa\u0144 a to poznanie tego wszystkiego przypadnie nam jakby w ofierze i darze za nasz\u0105 prac\u0119, wytrwa\u0142o\u015b\u0107 i wyrzeczenie si\u0119 marno\u015bci i bawide\u0142ek i z\u0142udze\u0144 ziemskich a zyskamy za to tysi\u0105ckrotnie wi\u0119cej duchowo – zdob\u0119dziemy Moc i Nie\u015bmiertelno\u015b\u0107 i dojdziemy przez powszechne pos\u0142ugiwanie do powszechnego obcowania z calem Stworzeniem!<\/p>\n

Wtedy staniemy si\u0119 zaprawd\u0119 Cz\u0142owiekiem, godnym tego imienia,.istota \u015bwiadom\u0105, widz\u0105c\u0105 i wiedz\u0105c\u0105 a wierz\u0105c\u0105 i maluczk\u0105 i wielk\u0105 zarazem – stw\u00f3rcz\u0105 i niebosi\u0119\u017cn\u0105! Wtedy pozyskamy wiedz\u0119 nieograniczon\u0105, jakiej nam \u017cadna nauka i m\u0105dro\u015b\u0107 ziemska da\u0107 nie mo\u017ce, przenikaj\u0105c\u0105 okiem Ducha istot\u0119 rzeczy, ich cel i przeznaczenie; nab\u0119dziemy niewidzianych, si\u0142 i zdolno\u015bci, by\u015bmy mogli dobro czyni\u0107!<\/p>\n

Wtedy nie b\u0119dziemy si\u0119 ju\u017c wi\u0119cej, jak ci srodze uczeni i nauczeni w Pi\u015bmie faryzeusze i saduceusze, zabawiali w r\u00f3\u017cne gus\u0142a, mierzenia, wa\u017cenia i chwytania za j\u0119zyk natr\u0119tnych i niemi\u0142ych zjawisk nieznanych, bo wszystko to b\u0119dzie przed nami na jawie jasne i zrozumia\u0142e ,bo sami b\u0119dziemy widzieli, s\u0142yszeli, odczuwali, w\u0105chali i smakowali i stokro\u0107 wi\u0119cej innych odbierali wra\u017ce\u0144 boskich, anielskich naszymi oczyszczonymi, rozbudzonymi i udoskonalonymi zmys\u0142ami eterycznymi, astralnymi i duchowymi!<\/p>\n

Wtedy my sami – a nie r\u00f3\u017cne aparaty, p\u0142ytki, szkie\u0142ka, druty i mechanizmy – b\u0119dziemy odbierali wra\u017cenia, obecnie \u201enadzmys\u0142owe\u201c i nie damy si\u0119, zawstydzi\u0107 przez te kunsztowne i dziwaczne przyrz\u0105dy – wymys\u0142y rozumu ludzkiego, by one za nas czu\u0142y, widzia\u0142y i s\u0142ysza\u0142y!<\/p>\n

Cz\u0142owieku! Gdzie\u017ce\u015b zapodzia\u0142 twoj\u0105 Czysto\u015b\u0107, Bosko\u015b\u0107 i Dostojno\u015b\u0107 twego Synostwa Bo\u017cego!?<\/strong><\/em><\/p>\n

Na t\u0119 drog\u0119 powrotu do Ziemi Obiecanej zaprowadzi nas niniejsza praca – tak r\u00f3\u017cna i odmienna chocia\u017c pokrewna do\u00a0 uprzednio wspomnianej pracy pisarza niemieckiego. Tamta to droga dla dusz hardych, mocnych i twardych; ta za\u015b dla dusz spokojnych i zr\u00f3wnowa\u017conych a skromnych i cierpliwych pracownik\u00f3w we Winnicy Pa\u0144skiej. Tamta dla natur pochopnych i rzutkich a lubuj\u0105cych si\u0119 w mocnych przejawach my\u015bli, uczu\u0107 i woli; ta za\u015b dla osobnik\u00f3w natury \u0142agodnej, roztropnej i cichej. Tamta droga wi\u0119cej niebezpieczna, przepa\u015bcista i stroma, naje\u017cona przeciwno\u015bciami; ta za\u015b spokojna, ale pracowita i p\u0142odna, bior\u0105ca wi\u0119cej za serce – uczucie, tamta za\u015b za rozum, wol\u0119 i p\u0119d do \u017cycia.<\/p>\n

I tamta dobra i ta dobra – obie prowadz\u0105 do celu, cho\u0107 tak r\u00f3\u017cne od siebie. Nie mniej atoli przenosimy niniejsz\u0105 prac\u0119 ponad tamt\u0105 jako istotniejsz\u0105 i 'bezpieczniejsz\u0105, a licz\u0105c\u0105 si\u0119 z obecnym stanem rozwoju natury cz\u0142owieka!<\/p>\n

I \u017cyczymy z ca\u0142ego serca, \u017ceby przynios\u0142a szukaj\u0105cym, pragn\u0105cym, w\u0105tpi\u0105cym, bolej\u0105cym a rozpaczaj\u0105cym poszukiwane ukojenie, szcz\u0119\u015bcie i zbawienie wiekuiste. Z tern zbo\u017cnym \u017cyczeniem wyprawiamy tego Pos\u0142a\u0144ca Prawdy – Pokoju i Poznania w dalsz\u0105 drog\u0119!<\/p>\n

W imi\u0119 Bo\u017ce!<\/em><\/strong>
\nJ\u00f3zef Chobot<\/em><\/strong>
\nWydawca.<\/em><\/strong><\/p>\n


\n

Przedmowa<\/strong><\/em><\/p>\n

Ksi\u0105\u017cka ta przeznaczona jest dla tych nielicznych, kt\u00f3rzy \u015bwiat\u00f3w nadzmys\u0142owych nie uwa\u017caj\u0105 ju\u017c za co\u015b legendarnego lub w\u0105tpliwego, kt\u00f3rzy zatem nie potrzebuj\u0105 dowod\u00f3w
\nrozumowych czy te\u017c do\u015bwiadczalnych, stwierdzaj\u0105cych im istnienie tych \u015bwiat\u00f3w. Przeznaczona jest nawet dla ma\u0142ej tylko cz\u0119\u015bci tych nielicznych, wi\u0119kszo\u015b\u0107 ich bowiem uzna drog\u0119 w tej ksi\u0105\u017cce wskazan\u0105 za zbyt d\u0142ug\u0105 i \u017cmudn\u0105, s\u0105dz\u0105c, \u017ce zawarte w r\u00f3\u017cnych kompilacjach drukowanych wskaz\u00f3wki do hathajogi i rzekomej rad\u017cajogi staro\u017cytnej wystarcz\u0105 im r\u00f3wnie\u017c do zdobycia sobie wst\u0119pu w \u015bwiaty nadzmys\u0142owe je\u017celi wystarcz\u0105 im te \u015bwiaty nadzmys\u0142owe. kt\u00f3re.mo\u017cna zdoby\u0107 praktykami, przewa\u017cnie mechanicznemi, to widocznie innych nie znaj\u0105 i nie pragn\u0105, bo do innych jeszcze nie doro\u015bli.<\/p>\n

Dla dojrza\u0142ych zatem przeznaczam m\u0105 prac\u0119. Przemawiam w niej jak do dojrza\u0142ych, nie zatrzymuj\u0119 si\u0119 nad poj\u0119ciami elementarnemi, a ponadto przyjmuj\u0119, \u017ce przyswoili ju\u017c sobie zas\u00f3b poj\u0119\u0107 metafizycznych przez przestudiowanie przynajmniej cz\u0119\u015bci znacznej tych dzie\u0142, kt\u00f3re w mej pracy cytuj\u0119.<\/p>\n

Gdy zechc\u0105 czyta\u0107 uwa\u017cnie, a przedewszystkiem dok\u0142adnie, spostrzeg\u0105, \u017ce ksi\u0105\u017cka ta mimo rozmiar\u00f3w skromnych zawiera do\u015b\u0107 tre\u015bci na lata pracy nad sob\u0105: nie wystarczy bowiem samo przeczytanie i zrozumienie tej tre\u015bci, lecz musi si\u0119 pod\u0142ug niej \u017cy\u0107, wciela\u0107 j\u0105 w sw\u00f3j, charakter, przebudowywa\u0107 siebie od podstaw. A to jest trudniejsze, ni\u017c wykonywanie \u0107wicze\u0144 mechanicznych, podawanych bezkrytycznie, lub ze \u015bwiadom\u0105 z\u0142a wol\u0105 w r\u00f3\u017cnych podr\u0119cznikach o tytu\u0142ach sensacyjnych a tre\u015bci bezwarto\u015bciowej lub szkodliwej.<\/p>\n

Nie przeceniam przez to warto\u015bci mej pracy. Mo\u017cebne, \u017ce w\u0142a\u015bnie wyda si\u0119 szkodliw\u0105 tym, kt\u00f3rzy radziby pomin\u0105\u0107 warunek podnoszenia poziomu etycznego. Dla nich i dla ich bej\u00f3w jest rzeczywi\u015bcie szkodliwa; dla tych jednak, dla kt\u00f3rych j\u0105 napisa\u0142em b\u0119dzie drog\u0105, trudn\u0105 mo\u017ce i uci\u0105\u017cliw\u0105, lecz pewn\u0105, wiod\u0105c\u0105 ich w te \u015bwiaty nadzmys\u0142owe, do kt\u00f3rych t\u0119skni\u0105. Nie podaj\u0119 tu ani jednej wskaz\u00f3wki takiej, kt\u00f3rej bym sam nie wypr\u00f3bowa\u0142 do\u015bwiadczalnie; by\u0107 mo\u017ce, \u017ce tych wskaz\u00f3wek wyda si\u0119 niejednemu za ma\u0142o, ale gdy je przerobi, dojrzeje ju\u017c do znajdowania dalszych samoistnie. Wtedy mo\u017ce zawrze je w ksi\u0105\u017cce obszerniejszej i doskonalszej, ni\u017c ta moja praca, pierwsza w j\u0119zyku polskim, zatem zapewne nie wolna od brak\u00f3w i Usterek.<\/p>\n

Autor.<\/em><\/strong><\/p>\n


\n

Wybrane rozdzia\u0142y z kt\u00f3rymi mo\u017cecie Pa\u0144stwo zapozna\u0107 si\u0119 na stronie:<\/em><\/strong><\/p>\n