{"id":4053,"date":"2019-11-02T13:16:35","date_gmt":"2019-11-02T12:16:35","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=4053"},"modified":"2019-11-12T22:47:50","modified_gmt":"2019-11-12T21:47:50","slug":"wstep-w-swiaty-nadzmyslowe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wstep-w-swiaty-nadzmyslowe\/","title":{"rendered":"Wst\u0119p w \u015bwiaty nadzmys\u0142owe"},"content":{"rendered":"
\u201eNape\u0142\u0144 si\u0119 Ducha przenaj\u015bwi\u0119tszym Sakramentem<\/strong><\/em> \u201eKto z samego sobie m\u00f3wi,<\/em> S\u0142owo od wydawcy.<\/em><\/strong><\/p>\n Przed kilku miesi\u0105cami wydali\u015bmy praktyczny podr\u0119cznik do rozbudzenia i spot\u0119gowania drzemi\u0105cych w nas utajonych si\u0142 i zdolno\u015bci duchowych za pomoc\u0105 przewa\u017cnie z hinduskich i innych staro\u017cytnych narod\u00f3w zaczerpni\u0119tych \u0107wicze\u0144 system\u00f3w i szk\u00f3\u0142 okultystycznych a mianowicie dzie\u0142o znanego okultysty Brandler – Prachta: \u201eKszta\u0142cenie Ducha<\/em><\/strong>„.<\/p>\n Zaraz w s\u0142owie wst\u0119pnem ostrzegali\u015bmy mocno przed riiewia\u015bciwem stosowaniem i u\u017cyciem zdobytych w ten spos\u00f3b :si\u0142 i zdolno\u015bci do cel\u00f3w nie czystych i samolubnych, zwracaj\u0105c oraz uwag\u0119 na niebezpiecze\u0144stwo wynikaj\u0105ce z toku uprawiania tam wskazanych \u0107wicze\u0144 dla zdrowia ci a \u0142aj i duszy, bo\u0107 z do\u015bwiadczenia w\u0142asnego wiemy, jakie niebezpiecze\u0144stwa kryj\u0105 si\u0119 poza owemi \u0107wiczeniami i na co narazi\u0107 si\u0119 mo\u017cna w czasie ich wykonywania!<\/p>\n Dlatego te\u017c z prawdziw\u0105 rado\u015bci\u0105 przyst\u0105pili\u015bmy do wydania drugiej z rz\u0119du tego rodzaju ale rodzimej pracy \u015bwiat\u0142ego pisarza i badacza w dziedzinie duchowo\u015bci na ziemiach polskich, kt\u00f3ra w znacznej; mierze uchyla i omija niebezpiecze\u0144stwa Sam tytu\u0142 tej pracy – acz bardzo skromnie\u00a0 powiada, \u017ce.jest \u201e wst\u0119pem w \u015bwiat nadzmys\u0142owy\u201c ; ma bowiem umo\u017cliwi\u0107 nam wst\u0119p w \u015bwiat Ducha, obecnie jeszcze dla nas nadzmys\u0142owy, bo wy\u017csze zmys\u0142y duchowe s\u0105 jeszcze u nas jakby w u\u015bpieniu i nieczynne. Za pomoc\u0105 w tej zaprawd\u0119 pi\u0119knej a b\u0142ogim pokojem tchn\u0105cej pracy podanych rad, wskaz\u00f3wek i \u0107wicze\u0144 – mo\u017cna bezpiecznie i niechybnie rozbudzi\u0107 w sobie, rozwin\u0105\u0107, wyzwoli\u0107 i wydoskonali\u0107 nasze wy\u017csze zmys\u0142y duchowe i samoczynnie i \u015awiadomie wej\u015b\u0107 w obcowanie z \u015bwiatem Ducha i naocznie, jakby namacalnie, doj\u015b\u0107 do samowiedzy, do poznania siebie samego, istoty wszechrzeczy i dora\u017anego a niczem nieodpartego i niezachwianego przekonania o w\u0142asnej nie\u015bmiertelno\u015bci i wszelkiego jestestwa.<\/p>\n Do tego zd\u0105\u017ca, t\u0119skni i niewymownie wzdycha wszelkie Stworzenie\u00a0 – to celem naszego bytowania ziemskiego, aby poprzez materi\u0119 wzbi\u0107 si\u0119 i przedrze\u0107 po Koniecznem oczyszczeniu z przyziemnych pierwiastk\u00f3w natury zwierz\u0119cej\u00a0 do Kr\u00f3lestwa Niebieskiego i poczucia swej Nie\u015bmiertelno\u015bci!<\/p>\n A przewodnikiem ojcowskimi i doradc\u0105 niezawodnym\u00a0 na tej drodze oczyszczenia, udoskonalenia i wykrzesania w sobie tej \u015bwi\u0119tej Iskry Bosko\u015bci, samowiedzy i \u015bwiadomo\u015bci naszego powo\u0142ania i naszego wy\u017cszego \u201eja\u201c jest niniejsza praca. I ona opiera si\u0119 na prawdach, naukach I zdobyczach staro\u017cytnych i nowo\u017cytnych M\u0119drc\u00f3w i prawdziwych Nauczycieli Ludzko\u015bci i \u015awi\u0119tych, ale w zrozumieniu dotychczasowego post\u0119pu i rozwoju<\/p>\n Cz\u0142owiecze\u0144stwa idzie z \u017cywymi naprz\u00f3d i nie bierze na o\u015blep wszystkich nauk i rad podawanych w zamierzch\u0142ej staro\u017cytno\u015bci a dostosowanych do \u00f3wczesnego stopnia i poziomu rozwoju cielesnego, umys\u0142owego i duchowego ludzko\u015bci, lecz umie je przedziwnie w Duchu Objawienia Chrystusa dostosowa\u0107 do potrzeb i stanu chwili bie\u017c\u0105cej i wsp\u00f3\u0142czesnego poziomu rozwoju cz\u0142owieka pod ka\u017cdym wzgl\u0119dem.<\/p>\n T\u0105 g\u0142\u0119bok\u0105 znajomo\u015bci\u0105 natury cz\u0142owieka i jej praw rozwoju, tak fizycznego jak i\u00a0 duchowego, g\u00f3ruje ta skromna i wprost niezr\u00f3wnana praca naszego Rodaka, z Ducha polskiego zrodzona, ponad wszelkie tego rodzaju ksi\u0119gi w literaturze \u015bwiata – o czem ka\u017cdy sam b\u0119dzie, si\u0119 m\u00f3g\u0142 przekona\u0107.. I nie wahamy si\u0119 powiedzie\u0107, \u017ce r\u00f3wnie przyst\u0119pnego, jasnego i prostego wy\u0142o\u017cenia i g\u0142\u0119bokiego uj\u0119cia i przedstawienia istoty i rozwoju natury cz\u0142owieka;, dostosowanego do obecnego stanu ludzko\u015bci nie znajdziemy w ca\u0142ej literaturze \u015bwiata i powtarzamy, co\u015bmy ju\u017c nieraz i gdzie indziej powiedzieli, \u017ce je\u015bli Polak wieje ca\u0142\u0105 swoj\u0105 dusz\u0119 i gor\u0105ce umi\u0142owanie dla sprawy do jakiej\u015b rzeczy, \u017ce roz\u015bwietli, zobrazuje, wy\u0142o\u017cy i roztworzy j\u0105 tak – jasno, wyrazi\u015bcie i wprost, o\u015blepiaj\u0105co jak rzadko kto na \u015bwi\u0119cie i ,stworzy rzecz wielk\u0105, cudown\u0105 i wiecznotrwa\u0142\u0105 jak tego mamy dowody w przeb\u0142yskach i utworach natchnienia naszych Wieszcz\u00f3w i My\u015blicieli Mesjanist\u00f3w, o kt\u00f3rych – jak o Koperniku – powiedzie\u0107 mo\u017cna, \u017ce \u201ewstrzyma\u0142 S\u0142o\u0144ce a wzruszyli Ziemi\u0119\u201c,\u00a0 i objawili takie pora\u017caj\u0105ce Prawdy Bo\u017ce, \u017ce\u015bmy o\u015blepieni zg\u0142upiali stali wobec nich bezradni jak przed niezrozumia\u0142\u0105 mow\u0105 staro\u017cytnych Sfinks\u00f3w i Hjeroglif\u00f3w, my sami g\u0142upcy i \u015blepcy, kar\u0142y, niedorostki i niedowiarki okrzyczeli tych Tytan\u00f3w – Bog\u00f3w My\u015bli i Ducha Cz\u0142owieczego … op\u0119ta\u0144cami i maniakami chorych umys\u0142\u00f3w!!!<\/em><\/strong><\/p>\n Zaznaczamy r\u00f3wnocze\u015bnie, \u017ce praca ta, to podr\u0119cznik dla dojrza\u0142ych i doros\u0142ych etycznie i duchowo, kt\u00f3rzy zdolni s\u0105 do wyrzeczenia, ofiary i po\u015bwi\u0119cenia, kt\u00f3rzy nie uciekaj\u0105 od \u015bwiata lecz w wirze \u017cycia mocno stoj\u0105 i wszystko oddaj\u0105 dla bli\u017anich i Boga a przez t a najskuteczniej pracuj\u0105 i dla siebie!<\/p>\n Niezmiernie to stroma, ciernista i uci\u0105\u017cliwa droga, ale prosto, acz z wolna, prowadz\u0105ca do celu, a przynosz\u0105ca prawdziwe szcz\u0119\u015bcie i tak bardzo poszukiwany spok\u00f3j! duszy, obdarzaj\u0105ca zdrowiem cielesnem i duchowem jej wyznawc\u00f3w. Przez ten ci\u0105g\u0142y trud i prac\u0119 nad samym sob\u0105, przez to stopniowe oczyszczanie sil\u0119 i wyrzeczenie, przez to gaszenie ognia \u017c\u0105dz i nami\u0119tno\u015bci, po\u017ceraj\u0105cych nasz\u0105 dusz\u0119, odzyskamy nieznan\u0105 nam dotychczas czysto\u015b\u0107, m\u0142odo\u015b\u0107, pogod\u0119 i niewinno\u015b\u0107 cia\u0142a, serca i duszy, wtedy zago\u015bci w duszy naszej \u00f3w b\u0142ogi pok\u00f3j, rado\u015b\u0107, zadowolenie i nieogarnione uczucie szcz\u0119\u015bcia i b\u0142ogo\u015bci niewys\u0142owionej.<\/p>\n Na tej drodze roztworz\u0105 si\u0119 kolejno nasze wy\u017csze zmys\u0142y duchowe i zaczniemy losem swoim i \u015bwiatem w\u0142ada\u0107 i kierowa\u0107 jak wprawny i \u015bwiadomy sternik okr\u0119tem! W miar\u0119 post\u0119pu, rozwoju i oczyszczenia roztworz\u0105 si\u0119 tak\u017ce przed nami cudowne,\u00a0 niezmierzone ogromy \u015bwiata eterycznego, astralnego i mentalnego z jego cudami i tajemnicami, ale i otch\u0142aniami i przepa\u015bciami – rozszerzy si\u0119 nasz widnokr\u0119g poznania do nieznanych granic natura ca\u0142a i wszech\u015bwiat otworz\u0105\u00a0 si\u0119 przed nami, poznamy i zrozumiemy ich tajemn\u0105 mow\u0119 kolor\u00f3w, d\u017awi\u0119k\u00f3w, drga\u0144 i falowa\u0144 a to poznanie tego wszystkiego przypadnie nam jakby w ofierze i darze za nasz\u0105 prac\u0119, wytrwa\u0142o\u015b\u0107 i wyrzeczenie si\u0119 marno\u015bci i bawide\u0142ek i z\u0142udze\u0144 ziemskich a zyskamy za to tysi\u0105ckrotnie wi\u0119cej duchowo – zdob\u0119dziemy Moc i Nie\u015bmiertelno\u015b\u0107 i dojdziemy przez powszechne pos\u0142ugiwanie do powszechnego obcowania z calem Stworzeniem!<\/p>\n Wtedy staniemy si\u0119 zaprawd\u0119 Cz\u0142owiekiem, godnym tego imienia,.istota \u015bwiadom\u0105, widz\u0105c\u0105 i wiedz\u0105c\u0105 a wierz\u0105c\u0105 i maluczk\u0105 i wielk\u0105 zarazem – stw\u00f3rcz\u0105 i niebosi\u0119\u017cn\u0105! Wtedy pozyskamy wiedz\u0119 nieograniczon\u0105, jakiej nam \u017cadna nauka i m\u0105dro\u015b\u0107 ziemska da\u0107 nie mo\u017ce, przenikaj\u0105c\u0105 okiem Ducha istot\u0119 rzeczy, ich cel i przeznaczenie; nab\u0119dziemy niewidzianych, si\u0142 i zdolno\u015bci, by\u015bmy mogli dobro czyni\u0107!<\/p>\n Wtedy nie b\u0119dziemy si\u0119 ju\u017c wi\u0119cej, jak ci srodze uczeni i nauczeni w Pi\u015bmie faryzeusze i saduceusze, zabawiali w r\u00f3\u017cne gus\u0142a, mierzenia, wa\u017cenia i chwytania za j\u0119zyk natr\u0119tnych i niemi\u0142ych zjawisk nieznanych, bo wszystko to b\u0119dzie przed nami na jawie jasne i zrozumia\u0142e ,bo sami b\u0119dziemy widzieli, s\u0142yszeli, odczuwali, w\u0105chali i smakowali i stokro\u0107 wi\u0119cej innych odbierali wra\u017ce\u0144 boskich, anielskich naszymi oczyszczonymi, rozbudzonymi i udoskonalonymi zmys\u0142ami eterycznymi, astralnymi i duchowymi!<\/p>\n Wtedy my sami – a nie r\u00f3\u017cne aparaty, p\u0142ytki, szkie\u0142ka, druty i mechanizmy – b\u0119dziemy odbierali wra\u017cenia, obecnie \u201enadzmys\u0142owe\u201c i nie damy si\u0119, zawstydzi\u0107 przez te kunsztowne i dziwaczne przyrz\u0105dy – wymys\u0142y rozumu ludzkiego, by one za nas czu\u0142y, widzia\u0142y i s\u0142ysza\u0142y!<\/p>\n Cz\u0142owieku! Gdzie\u017ce\u015b zapodzia\u0142 twoj\u0105 Czysto\u015b\u0107, Bosko\u015b\u0107 i Dostojno\u015b\u0107 twego Synostwa Bo\u017cego!?<\/strong><\/em><\/p>\n Na t\u0119 drog\u0119 powrotu do Ziemi Obiecanej zaprowadzi nas niniejsza praca – tak r\u00f3\u017cna i odmienna chocia\u017c pokrewna do\u00a0 uprzednio wspomnianej pracy pisarza niemieckiego. Tamta to droga dla dusz hardych, mocnych i twardych; ta za\u015b dla dusz spokojnych i zr\u00f3wnowa\u017conych a skromnych i cierpliwych pracownik\u00f3w we Winnicy Pa\u0144skiej. Tamta dla natur pochopnych i rzutkich a lubuj\u0105cych si\u0119 w mocnych przejawach my\u015bli, uczu\u0107 i woli; ta za\u015b dla osobnik\u00f3w natury \u0142agodnej, roztropnej i cichej. Tamta droga wi\u0119cej niebezpieczna, przepa\u015bcista i stroma, naje\u017cona przeciwno\u015bciami; ta za\u015b spokojna, ale pracowita i p\u0142odna, bior\u0105ca wi\u0119cej za serce – uczucie, tamta za\u015b za rozum, wol\u0119 i p\u0119d do \u017cycia.<\/p>\n I tamta dobra i ta dobra – obie prowadz\u0105 do celu, cho\u0107 tak r\u00f3\u017cne od siebie. Nie mniej atoli przenosimy niniejsz\u0105 prac\u0119 ponad tamt\u0105 jako istotniejsz\u0105 i 'bezpieczniejsz\u0105, a licz\u0105c\u0105 si\u0119 z obecnym stanem rozwoju natury cz\u0142owieka!<\/p>\n I \u017cyczymy z ca\u0142ego serca, \u017ceby przynios\u0142a szukaj\u0105cym, pragn\u0105cym, w\u0105tpi\u0105cym, bolej\u0105cym a rozpaczaj\u0105cym poszukiwane ukojenie, szcz\u0119\u015bcie i zbawienie wiekuiste. Z tern zbo\u017cnym \u017cyczeniem wyprawiamy tego Pos\u0142a\u0144ca Prawdy – Pokoju i Poznania w dalsz\u0105 drog\u0119!<\/p>\n W imi\u0119 Bo\u017ce!<\/em><\/strong> Przedmowa<\/strong><\/em><\/p>\n Ksi\u0105\u017cka ta przeznaczona jest dla tych nielicznych, kt\u00f3rzy \u015bwiat\u00f3w nadzmys\u0142owych nie uwa\u017caj\u0105 ju\u017c za co\u015b legendarnego lub w\u0105tpliwego, kt\u00f3rzy zatem nie potrzebuj\u0105 dowod\u00f3w Dla dojrza\u0142ych zatem przeznaczam m\u0105 prac\u0119. Przemawiam w niej jak do dojrza\u0142ych, nie zatrzymuj\u0119 si\u0119 nad poj\u0119ciami elementarnemi, a ponadto przyjmuj\u0119, \u017ce przyswoili ju\u017c sobie zas\u00f3b poj\u0119\u0107 metafizycznych przez przestudiowanie przynajmniej cz\u0119\u015bci znacznej tych dzie\u0142, kt\u00f3re w mej pracy cytuj\u0119.<\/p>\n Gdy zechc\u0105 czyta\u0107 uwa\u017cnie, a przedewszystkiem dok\u0142adnie, spostrzeg\u0105, \u017ce ksi\u0105\u017cka ta mimo rozmiar\u00f3w skromnych zawiera do\u015b\u0107 tre\u015bci na lata pracy nad sob\u0105: nie wystarczy bowiem samo przeczytanie i zrozumienie tej tre\u015bci, lecz musi si\u0119 pod\u0142ug niej \u017cy\u0107, wciela\u0107 j\u0105 w sw\u00f3j, charakter, przebudowywa\u0107 siebie od podstaw. A to jest trudniejsze, ni\u017c wykonywanie \u0107wicze\u0144 mechanicznych, podawanych bezkrytycznie, lub ze \u015bwiadom\u0105 z\u0142a wol\u0105 w r\u00f3\u017cnych podr\u0119cznikach o tytu\u0142ach sensacyjnych a tre\u015bci bezwarto\u015bciowej lub szkodliwej.<\/p>\n Nie przeceniam przez to warto\u015bci mej pracy. Mo\u017cebne, \u017ce w\u0142a\u015bnie wyda si\u0119 szkodliw\u0105 tym, kt\u00f3rzy radziby pomin\u0105\u0107 warunek podnoszenia poziomu etycznego. Dla nich i dla ich bej\u00f3w jest rzeczywi\u015bcie szkodliwa; dla tych jednak, dla kt\u00f3rych j\u0105 napisa\u0142em b\u0119dzie drog\u0105, trudn\u0105 mo\u017ce i uci\u0105\u017cliw\u0105, lecz pewn\u0105, wiod\u0105c\u0105 ich w te \u015bwiaty nadzmys\u0142owe, do kt\u00f3rych t\u0119skni\u0105. Nie podaj\u0119 tu ani jednej wskaz\u00f3wki takiej, kt\u00f3rej bym sam nie wypr\u00f3bowa\u0142 do\u015bwiadczalnie; by\u0107 mo\u017ce, \u017ce tych wskaz\u00f3wek wyda si\u0119 niejednemu za ma\u0142o, ale gdy je przerobi, dojrzeje ju\u017c do znajdowania dalszych samoistnie. Wtedy mo\u017ce zawrze je w ksi\u0105\u017cce obszerniejszej i doskonalszej, ni\u017c ta moja praca, pierwsza w j\u0119zyku polskim, zatem zapewne nie wolna od brak\u00f3w i Usterek.<\/p>\n Autor.<\/em><\/strong><\/p>\n Wybrane rozdzia\u0142y z kt\u00f3rymi mo\u017cecie Pa\u0144stwo zapozna\u0107 si\u0119 na stronie:<\/em><\/strong><\/p>\n \u017ar\u00f3d\u0142o:<\/em><\/strong> \u201cWst\u0119p w \u015bwiaty nadzmys\u0142owe\u201d Rad\u017ca-Joga nowoczesna, wydawca J\u00f3zef Chobot Katowice Polska \u2013 Rok 1923, Drukiem \u201eGazety Robot.\u201d, w Katowicach.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" \u201eNape\u0142\u0144 si\u0119 Ducha przenaj\u015bwi\u0119tszym Sakramentem A rz\u0105dzi\u0107 b\u0119dziesz Globem – jak okr\u0119tem!” Juljusz S\u0142owacki.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[529],"tags":[556,565,574,573,530,570,566,561],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4053"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4053"}],"version-history":[{"count":20,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4053\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4212,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4053\/revisions\/4212"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4053"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4053"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4053"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\nA rz\u0105dzi\u0107 b\u0119dziesz Globem – jak okr\u0119tem!”<\/strong><\/em>
\nJuljusz S\u0142owacki.<\/em><\/p>\n
\nchwa\u0142y w\u0142asnej szuka ; lecz kto szuka<\/em>
\nchwa\u0142y Tego, kt\u00f3ry go pos\u0142a\u0142, ten jest<\/em>
\nprawdziwy , a nie masz w nim<\/em>
\nniesprawiedliwo\u015bci\u201c.<\/em>
\n(Ewang. \u015bw. Jana (II.18.)<\/p>\n
\nzawarte w poprzednim podr\u0119czniku.<\/p>\n
\nJ\u00f3zef Chobot<\/em><\/strong>
\nWydawca.<\/em><\/strong><\/p>\n
\n
\nrozumowych czy te\u017c do\u015bwiadczalnych, stwierdzaj\u0105cych im istnienie tych \u015bwiat\u00f3w. Przeznaczona jest nawet dla ma\u0142ej tylko cz\u0119\u015bci tych nielicznych, wi\u0119kszo\u015b\u0107 ich bowiem uzna drog\u0119 w tej ksi\u0105\u017cce wskazan\u0105 za zbyt d\u0142ug\u0105 i \u017cmudn\u0105, s\u0105dz\u0105c, \u017ce zawarte w r\u00f3\u017cnych kompilacjach drukowanych wskaz\u00f3wki do hathajogi i rzekomej rad\u017cajogi staro\u017cytnej wystarcz\u0105 im r\u00f3wnie\u017c do zdobycia sobie wst\u0119pu w \u015bwiaty nadzmys\u0142owe je\u017celi wystarcz\u0105 im te \u015bwiaty nadzmys\u0142owe. kt\u00f3re.mo\u017cna zdoby\u0107 praktykami, przewa\u017cnie mechanicznemi, to widocznie innych nie znaj\u0105 i nie pragn\u0105, bo do innych jeszcze nie doro\u015bli.<\/p>\n
\n\n
\n