{"id":3969,"date":"2019-10-25T14:18:21","date_gmt":"2019-10-25T12:18:21","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=3969"},"modified":"2019-11-03T15:11:46","modified_gmt":"2019-11-03T14:11:46","slug":"mistrz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/mistrz\/","title":{"rendered":"Mistrz"},"content":{"rendered":"

Nie s\u0105d\u017a, \u017ce t\u0119 prac\u0119 nad sob\u0105 – mo\u017cna omin\u0105\u0107, \u017ce mo\u017cn\u0105 j\u0105 zast\u0105pi\u0107 czymkolwiek innym.<\/em><\/strong> S\u0105 \u015bcie\u017cki, kt\u00f3re rzeczywi\u015bcie podaj\u0105 sposoby zdobycia w\u0142adz pewnych wy\u017cszych bez takiej, pracy umoralniaj\u0105cej nad sob\u0105. Te sposoby, zast\u0119pcze daj\u0105 jednak i w\u0142adze zast\u0119pcze, daj\u0105 surogaty, imitacj\u0119, ale nie to, czego ty szukasz. Tw\u00f3j g\u0142os wewn\u0119trzny powiedzia\u0142 ci ju\u017c zreszt\u0105, \u017ce nie na tamtych \u015bcie\u017ckach droga dla Ciebie. One s\u0105 dla tych, kt\u00f3rzy inn\u0105 \u015bcie\u017ck\u0105 jeszcze p\u00f3j\u015b\u0107 nie potrafi\u0105 lub nie chc\u0105. Ale ty ju\u017c potrafisz, a przede wszystkim chcesz, chcesz silnie i szczerze.<\/p>\n

Kiedy ucze\u0144 jest got\u00f3w, pojawia si\u0119 Nauczyciel<\/em><\/strong>” – m\u00f3wi zdanie’pradawne. Musisz by\u0107 zatem przygotowanym, nim Mistrza znajdziesz. Bez tego przygotowania pr\u00f3\u017cne b\u0119d\u0105 wszelkie iw\u0119 usi\u0142owania do zwr\u00f3cenia uwagi Mistrza na siebie. B\u0105d\u017a jednak pewnym, niezachwianie, \u017ce Mistrz niechybnie znajdzie\u00a0ci\u0119 i zbli\u017cy si\u0119 do. ciebie, gdy b\u0119dziesz \u201egot\u00f3w”’, ale nie Wcze\u015bniej. je\u017celi tedy wydaje ci si\u0119, \u017ce Nauczyciela powiniene\u015b ju\u017c znale\u017a\u0107, a nie spotka\u0142e\u015b Go dotychczas, to widocznie nie jeste\u015b jeszcze przygotowanym dostatecznie, nie jeste\u015b jeszcze godnym tego, aby On wejrza\u0142 na ciebie. Nie w\u0105tp jednak nigdy, \u017ce b\u0119dziesz godnym tego, gdy tylko przygotujesz si\u0119 w stopniu wymaganym.<\/p>\n

S\u0142usznie pisze A. Besant (A, 273): \u201eWst\u0119p na t\u0119, \u015bcie\u017ck\u0119 wprowadza cz\u0142owieka na stanowisko ucznia, czyli czeladnika pr\u00f3bnego, a kt\u00f3ry\u015b z Mistrz\u00f3w bierze go w opiek\u0119, uznawszy go za cz\u0142owieka, co wyst\u0105pi\u0142 z szerokiej drogi ewolucji i szuka Mistrza, kt\u00f3ry by go poprowadzi\u0142 po \u015bcie\u017cce stromszej… i kierowa\u0142 jego krokami. Nauczyciel ten oczekuje go ju\u017c u wej\u015bcia na \u015bcie\u017ck\u0119, a chocia\u017c, nowicjusz nie zna jeszcze swego Mistrza, On zna go ju\u017c, widzi jego usi\u0142owania, kieruje jego krokami, wprowadza go w sytuacje najlepsze, dla jego rozwoju, czuwaj\u0105c nad nim .z pieczo\u0142owito\u015bci\u0105 matki. Droga wydawa\u0107 si\u0119 mo\u017ce samotna i ciemna, ale Przyjaciel jest zawsze w pogotowiu… \u201c<\/p>\n

Do tej ciemno\u015bci i samotno\u015bci przywykn\u0105\u0107 musisz ju\u017c od samego’ wej\u015bcia na \u015bcie\u017ck\u0119, bo one towarzyszy\u0107 ci b\u0119d\u0105 przez wi\u0119ksz\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 drogi. Zwa\u017c, \u017ce wychodzisz w g\u00f3r\u0119, ponad ziemi\u0119. Dotychczas st\u0105pa\u0142e\u015b po ziemi, by\u0142e\u015b otoczony lud\u017ami, wszystko wydawa\u0142o\u00a0 si\u0119 pe\u0142nem ruchu, d\u017awi\u0119ku i \u015bwiat\u0142a. A teraz wchodzisz tam, gdzie przestrzeni jest bardzo wiele, a ludzi bardzo ma\u0142o; wchodzisz na \u015bcie\u017cki nieucz\u0119szczane.<\/p>\n

Trudno i pe\u0142no dotychczas ni\u0105 by\u0142o zreszt\u0105, bo sarn wiesz, ze ci to si\u0119 tylko tak wydawa\u0142o. 'Czu\u0142e\u015b samotno\u015b\u0107 i pustk\u0119 w\u015br\u00f3d zgie\u0142ku \u015bwiata. Wi\u0119c te\u017c i samotno\u015b\u0107 dal a nie powinna ci\u0119 trwo\u017cy\u0107. B\u0119dzie ona zreszt\u0105 tylko pozorna, bo<\/strong> Mistrz zawsze jest w \u201epogotowiu”<\/strong><\/em>, chocia\u017c Go nie widzisz. Nad ka\u017cdym twoim krokiem czuwa On, ten Wielki, Niewidzialny, i ka\u017cdym krokiem kieruje. Skoro wst\u0105pisz na \u015bcie\u017ck\u0119, spostrze\u017cesz rych\u0142o wp\u0142yw Jego opieki. \u017bycie twoje, dotychczas do\u015b\u0107 r\u00f3wne i spokojne, pocznie si\u0119 zmienia\u0107 ustawicznie, jak gdyby przyspiesza\u0142o swe t\u0119tno. Warunki,\u00a0 na przemian wygodne i trudne, poczn\u0105 nast\u0119powa\u0107 po sobie coraz to szybciej; okresy czynno\u015bci wyt\u0119\u017conej ust\u0119powa\u0107 b\u0119d\u0105 kolejno czasom g\u0142uchym: i pustym, a po nich nast\u0105pi\u0105 zn\u00f3w tygodnie lub miesi\u0105ce obowi\u0105zk\u00f3w zdwojonych, jakim cz\u0142owiek zwyk\u0142y podo\u0142a\u0107 si\u0142 by nie mia\u0142. To nast\u0119pstwo szybkie burz i pogody zsy\u0142a na ciebie Mistrz, aby\u015b do\u015bwiadczy\u0142 zmienno\u015bci i znikomo\u015bci Wszystkiego, co ziemskie, aby\u015b m\u00f3g\u0142 \u0142atwiej my\u015bl oderwa\u0107 od rzeczy doczesnych. Wszystko, czego tylko zapragniesz, mie\u0107 b\u0119dziesz, ale nigdy w tej chwili, gdy pragniesz, lecz dopiero wtedy, gdy ich ju\u017c pragn\u0105\u0107 przestaniesz; aby\u015b pozna\u0142, \u017ce warto\u015b\u0107 ich le\u017cy nie w nich samych, lecz w twojem pragnieniu. Osoby, \u0142ub rzeczy, do kt\u00f3rych przywi\u0105za\u0142e\u015b si\u0119 najsilniej, opuszcza\u0107 ci\u0119 b\u0119d\u0105 w\u0142a\u015bnie wtedy, gdy posiadanie ich wyda ci si\u0119 najbardziej pewnem.<\/p>\n

W chwilach takich samotno\u015b\u0107 i pustka wyda ci si\u0119 wprost nieludzk\u0105, nie do zniesienia; ale pomnij, \u017ce Mistrz b\u0119dzie w\u00f3wczas szczeg\u00f3lnie\u00a0 blisko przy tobie. A Wszak\u017ce ty postanowi\u0142e\u015b ofiarowa\u0107 wszystko, wyrzec si\u0119 wszystkiego, aby tylko uzyska\u0107 <\/em>wst\u0119p, na \u015bcie\u017ck\u0119, aby p\u00f3j\u015b\u0107 w \u015blady Tego, kt\u00f3ry \u201enie mia\u0142 gdzie g\u0142owy sk\u0142oni\u0107.”<\/em><\/p>\n

powr\u00f3t do: Wst\u0119p w \u015awiaty Nadzmys\u0142owe\u00a0 <=<\/strong><\/em><\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o: „Wst\u0119p w \u015bwiaty nadzmys\u0142owe” Rad\u017ca-Joga nowoczesna, wydawca J\u00f3zef Chobot, Katowice Polska \u2014 Rok 1923, Drukiem \u201eGazety Robot.”, w Katowicach.
\nfragment ze stron od 17 do 18<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nie s\u0105d\u017a, \u017ce t\u0119 prac\u0119 nad sob\u0105 – mo\u017cna omin\u0105\u0107, \u017ce mo\u017cn\u0105 j\u0105 zast\u0105pi\u0107 czymkolwiek innym. S\u0105 \u015bcie\u017cki, kt\u00f3re rzeczywi\u015bcie podaj\u0105 sposoby zdobycia w\u0142adz pewnych wy\u017cszych bez takiej, pracy umoralniaj\u0105cej nad sob\u0105. Te sposoby, zast\u0119pcze daj\u0105 jednak i w\u0142adze zast\u0119pcze, … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[420],"tags":[555,530,49],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3969"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3969"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3969\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4066,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3969\/revisions\/4066"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3969"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3969"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3969"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}