{"id":3701,"date":"2019-10-02T19:58:59","date_gmt":"2019-10-02T17:58:59","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=3701"},"modified":"2019-10-03T21:09:15","modified_gmt":"2019-10-03T19:09:15","slug":"sila-mysli-przyciagajaca-sila-mysli-wyklad-xi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/sila-mysli-przyciagajaca-sila-mysli-wyklad-xi\/","title":{"rendered":"Si\u0142a My\u015bli – Przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli – Wyk\u0142ad XI"},"content":{"rendered":"

WYK\u0141AD XI.
\nPrzyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli<\/p>\n

My\u015bl Prentice\u2019a Mulford\u2019a. My\u015bli s\u0105 namacalnemi przedmiotami. My\u015bl jest dynamiczn\u0105 si\u0142\u0105. Duch i namacalna materja s\u0105 identyczne. Cuda natury. Do\u015bwiadczenia prof. Gray\u2019a s\u0105 drganiami. Zadziwiaj\u0105ce wyniki. Ciekawe odkrycie prof. William \u2019a. Pokarm my\u015blowy. Charakter drga\u0144 my\u015blowych. Ci\u0119\u017ckie i lekkie fale my\u015blowe. My\u015bli wasze s\u0105 z wami w zwi\u0105zku i oddzia\u0142ywaj\u0105 na was\u00a0 Warstwy atmosfery my\u015blowej. Podobie\u0144stwa si\u0119 przyci\u0105gaj\u0105. Balast jakim obarczaj\u0105 was my\u015bli ci\u0119\u017ckie. Rezultaty my\u015bli boja\u017aliwych lub dokuczliwych, Korzy\u015bci p\u0142yn\u0105ce z my\u015blenia pe\u0142nego wiary w siebie. \u201ePrzekl\u0119te my\u015bli s\u0105 jak kury, kt\u00f3re koniec ko\u0144c\u00f3w zjadane s\u0105 w domu. Powodzenie osi\u0105gane dzi\u0119ki prawid\u0142owemu my\u015bleniu. Powodzenie cz\u0142owieka daje si\u0119 sprowadzi\u0107 do jego prawid\u0142owych my\u015bli. Wasze idea\u0142y si\u0119 urzeczywistni\u0105. Wymogi powodzenia. \u201eJa mog\u0119” i \u201eja chc\u0119\u201c. B\u0119dziecie poci\u0105gali ku sobie innych. Wszystko b\u0119dzie waszym, je\u017celi tylko potraficie chcie\u0107 tego z dostateczn\u0105 si\u0142\u0105. Teorja Heleny Willman .<\/p>\n

 <\/p>\n

Znakomity autor rozpraw o pot\u0119dze ducha, Prentice Mulford, jako motto do jednej cz\u0119\u015bci swych filozoficznych pogl\u0105d\u00f3w, wypowiedzia\u0142 zdanie: \u201eMy\u015bli s\u0105 przed miotami”. Da\u0142 on tym wyraz pot\u0119\u017cnej prawdzie, prawdzie, kt\u00f3ra poznana przez cz\u0142owieka, zdolna by\u0142aby \u015bwiat przekszta\u0142ci\u0107.<\/p>\n

My\u015bl jest nie tylko dynamiczn\u0105 si\u0142\u0105, lecz tak\u017ce namacalnym przedmiotem, tak samo dobrze, jak jakakolwiek inna rzecz sta\u0142a. My\u015bl jest w\u0142a\u015bciwie tylko subtelniejsz\u0105 postaci\u0105
\nmaterji, lub cokolwiek grubsz\u0105 form \u0105 ducha; z r\u00f3wn\u0105 s\u0142uszno\u015bci\u0105 mo\u017cna j\u0105 w ten i w ten spos\u00f3b okre\u015bli\u0107. Materja jest tylko grubsz\u0105 form \u0105 ducha, duch – subtelniejsz\u0105 postaci\u0105 materji. Istnieje w og\u00f3le w naturze jedna tylko materja, lecz przyjm uje ona rozmaite postacie, poczynaj\u0105c od form sta\u0142ych, je\u017celi je tak nazwa\u0107 mo\u017cna, a ko\u0144cz\u0105c, na najbardziej lotnej – na duchu.<\/p>\n

My\u015bl\u0105c, wysy\u0142amy drgania, kt\u00f3re rozchodz\u0105 si\u0119 w pewnej niezmiernie subtelnej substancji eterycznej, co do kt\u00f3rej istnienia posiadamy jednak nie mniejsz\u0105 pewno\u015b\u0107, jak co do istnienia pary i gazu, cia\u0142 sta\u0142ych i ciek\u0142ych. M e mo\u017cemy my\u015bli zobaczy\u0107, podobnie, jak nie mo\u017cemy ogl\u0105da\u0107 lotnego gazu. Nie ma ona ani zapachu, ani smaku, lecz wszak podobnie rzecz si\u0119 ma z powietrzem. Mo\u017cemy jednak\u017ce my\u015bl odczu\u0107, co wielokrotnie bywa stwierdzane.<\/p>\n

A jest to wi\u0119cej ni\u017c mo\u017cemy powiedzie\u0107 np. o pot\u0119\u017cnych falach magnetycznych wielkiego magnesu, kt\u00f3ry jest wprawdzie w stanie przyci\u0105ga\u0107 ci\u0119\u017ckie przedmioty ze stali, lecz na nas nie wywiera \u017cadnego wp\u0142ywu. Jego fale mog\u0105 wprawdzie i nasze cia\u0142o przyci\u0105gn\u0105\u0107 za po\u015brednictwem stali, ale m y tego umys\u0142em nie odczujemy; mogliby\u015bmy nic nie wiedzie\u0107 o sile magnetycznej, a zjawisko jednak mia\u0142oby miejsce. \u015awiat\u0142o i ciep\u0142o wysy\u0142aj\u0105 r\u00f3wnie\u017c drgania, lecz o mniejszej intensywno\u015bci, ni\u017c drgania my\u015blowe; zasada jest jednak ta sama. A\u017ceby by\u0107 przekonanym o istnieniu jakiej\u015b materji lub si\u0142y, nie trzeba koniecznie wyczuwa\u0107 j\u0105 naszemi pi\u0119cioma zmys\u0142ami. Nauka w zupe\u0142no\u015bci potwierdza to zdanie. Prof. Elisha Gray, znakomity uczony, w niewielkiej broszurze \u201eCuda natury \u201c powiada: \u201e\u017be w my\u015blach istniej\u0105 fale d\u017awi\u0119kowe, kt\u00f3rych ludzkie ucho dos\u0142ysze\u0107 nie mo\u017ce, i barwne fale \u015bwietlne, kt\u00f3rych \u017cadne oko dojrze\u0107 nie jest w stanie – jest to my\u015bl, nad kt\u00f3r\u0105 warto si\u0119 zastanowi\u0107; sam fakt istnienia szerokiej ciemnej i bezd\u017awi\u0119cznej sfery pomi\u0119dzy 40,000 a 400,000,000,000,000 drga\u0144 na sekund\u0119, gdzie \u015bwiat\u0142o, jako rodzaj ruchu nie istnieje, ju\u017c mo\u017ce usposobi\u0107 cz\u0142owieka do marze\u0144\u201c.<\/p>\n

Mister M. Williams w swoim dziele, zatytu\u0142owanym: \u201eKilka kr\u00f3tkich rozdzia\u0142\u00f3w o wiedzy\u201c powiada: \u201eNie ma \u017cadnego przej\u015bcia od najpr\u0119dszych nawet fal powietrza, kt\u00f3re wywo\u0142uj\u0105 wra\u017cenie d\u017awi\u0119ku, do najpowolniejszych\u00a0 nawet fal cieplnych, t.j. do tych, kt\u00f3re wywo\u0142uj\u0105 wra\u017cenie najs\u0142abszego ciep\u0142a. Pomi\u0119dzy obydwoma temi rodz\u0105jami fal jest olbrzymia luka, w kt\u00f3rej pomie\u015bci\u0107 by si\u0119 m\u00f3g\u0142 ca\u0142y nowy \u015bwiat ruchu; ten \u015bwiat le\u017ca\u0142by pomi\u0119dzy naszym \u015bwiatem \u015bwiat\u0142a i ciep\u0142a – z drugiej strony, i niema \u017cadnych powod\u00f3w do przypuszczania, \u017ce nie istnieje materja, zdolna do tego rodzaju po\u015brednich ruch\u00f3w , lub \u017ce ruchy te nie mog\u0142yby wywo\u0142ywa\u0107 po\u015brednich w ra\u017ce\u0144, gdyby\u015bmy posiadali organy dla odbierania tych w ra\u017ce\u0144 i uzmys\u0142owiania sobie owych ruch\u00f3w „.<\/p>\n

Przytoczy\u0142em powy\u017csze autorytety tylko dla pobudzenia my\u015bli czytelnika, nie za\u015b po to a\u017ceby dowie\u015b\u0107 istnienia fal my\u015blowych. To dowodzenie wykracza poza ramy tej pracy i musi by\u0107 pozostawione na stronie. Charakter drga\u0144 my\u015blowych, kt\u00f3re wysy\u0142amy, zale\u017cy od natury samych my\u015bli. Gdyby my\u015bli mia\u0142y barw\u0119 twierdz\u0105 niekt\u00f3rzy widzieliby\u015bmy nasze trwo\u017cliwe my\u015bli jako ciemne, g\u0119ste, ci\u0119\u017cko ponad ziemi\u0105, zwisaj\u0105ce chmury, podczas gdy jasne, weso\u0142e, szcz\u0119\u015bliwe i pewne siebie my\u015bli, my\u015bli: \u201echc\u0119 i mog\u0119”, zdawa\u0142y by si\u0119 nam by\u0107 lekkiemi, lotnemi ob\u0142oczkami, kt\u00f3re szybko p\u0142yn\u0105 i \u0142\u0105cz\u0105 si\u0119 z innemi, sobie podobnemi, tworz\u0105c wysoko ponad nam i szybuj\u0105c\u0105 lekk\u0105 przestrze\u0144 ob\u0142oczn\u0105, pozostawiaj\u0105c\u0105 daleko za sob\u0105 ci\u0119\u017ckie opary trwo\u017cliwych my\u015bli, szczeg\u00f3lniej za\u015b poczucia \u201enie mog\u0119\u201c.<\/p>\n

Nie ma znaczenia odleg\u0142o\u015b\u0107, na jak\u0105 si\u0119 od was wasze drgania my\u015blowe oddalaj\u0105; pozostaj\u0105 one zawsze z wami w zwi\u0105zku i oddzia\u0142uj\u0105 na was tak samo dobrze, jak i na innych; tych to w\u0142a\u015bnie waszych \u201ep\u0142od\u00f3w duchowych” i ich w p\u0142ywu nie mo\u017cecie si\u0119 tak \u0142atwo pozby\u0107. Gdy\u015bcie wys\u0142ali fale z\u0142ych my\u015bli, pozostajecie jeszcze pod ich w p\u0142ywem. Jedyn\u0105 wasz\u0105 nadziej\u0105 mo\u017ce by\u0107 zneutralizowanie tych fal przez pos\u0142anie im naprzeciw innych, silniejszych i lepszych fal my\u015blowych, nie omieszkuj\u0105c przy tym stwierdzi\u0107 swe \u201eja jestem” i otoczy\u0107 si\u0119 w ten spos\u00f3b duchow\u0105 warstw\u0105 atmosferyczn\u0105.<\/p>\n

Stare zdanie: \u201ePodobie\u0144stw a si\u0119 przyci\u0105gaj\u0105, lub r\u00f3wny \u0142atwo towarzyszy si\u0119 z r\u00f3wnym”, potwierdza si\u0119 przez dzia\u0142anie fal my\u015blowych. Jest to w\u0142a\u015bnie owa przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli\u201c, lub tak zwana \u201ew\u0142asno\u015b\u0107 adduktywna \u201c my\u015bli (s\u0142owo \u201eadduktywna” pochodzi od \u0142aci\u0144skiego \u201eadducere” – przyci\u0105ga\u0107). Przejawy tej si\u0142y s\u0105 najciekawszemi z fenomen\u00f3w psychicznych. My\u015bli, przynosz\u0105ce trwog\u0119 lub boja\u017a\u0144 b\u0119d\u0105 przyci\u0105ga\u0142y inne podobne my\u015bli i \u0142\u0105czy\u0142y si\u0119 z niemi, tak, \u017ce dana, osoba b\u0119dzie cierpia\u0142a nie tylko na skutek swoich my\u015bl lecz i my\u015bli innych, i wszystko to razem stworzy dla niej bardzo ci\u0119\u017cki balast. I im d\u0142u\u017cej ulega si\u0119 tym my\u015blom, tym ci\u0119\u017cszym staje si\u0119 balast. Gdy jednak zaj\u0119ci jeste\u015bcie weso\u0142emi, szcz\u0119\u015bliwemi my\u015blami, przyci\u0105gaj\u0105 one w r\u00f3wnej mierze podobne im my\u015bli innych, i czujecie si\u0119 jeszcze ra\u017aniejszemi, rado\u015bniejszemi i szcz\u0119\u015bliwszemi dzi\u0119ki po\u0142\u0105czonemu wp\u0142ywowi tych wszystkich my\u015bli. Jest to absolutnie prawdziwe; ale ja nie wymagam aby\u015bcie mi wierzyli
\nna s\u0142owo. Niechaj was przekona do\u015bwiadczenie. Jak ju\u017c m\u00f3wi\u0142em, winni\u015bcie podczas do\u015bwiadczenia \u017cywi\u0107 wiar\u0119 w po\u017c\u0105dany jego wynik, w ten spos\u00f3b pr\u0119dzej i ca\u0142kowicie jego osi\u0105gniecie. Ma\u0142oduszne, w\u0105tpi\u0105ce my\u015bli podczas do\u015bwiadczenia, przynosz\u0105 tylko w bardzo nieznacznej cz\u0119\u015bci wypadk\u00f3w po\u017c\u0105dane wyniki, w przeciwie\u0144stwie do my\u015bli, pe\u0142nych ufnego oczekiwania. Je\u017celi nie staje wam odwagi i ufno\u015bci w pomy\u015blne rezultaty do\u015bwiadczenia, je\u017celi si\u0119 ich l\u0119ka\u0107 b\u0119dziecie, je\u017celi wst\u0105picie mo\u017ce nawet na drog\u0119 poczucia \u201enie mog\u0119”, b\u0119dziecie przyci\u0105gali inne ci\u0119\u017ckie my\u015bli, poczucie \u201enie mog\u0119” mo\u017ce sta\u0107 si\u0119 rzeczywisto\u015bci\u0105, i taki\u017c s\u0105d o waszej sprawno\u015bci b\u0119dzie m\u00f3g\u0142 powzi\u0105\u0107 ka\u017cdy.<\/p>\n

A wi\u0119c dosi\u0105d\u017acie rumak\u00f3w i \u015bmia\u0142o naprz\u00f3d. Niechaj promieniuj\u0105 z was powa\u017cne, ufne, nieustraszone my\u015bli \u201echc\u0119” i \u201emog\u0119\u201c, niechaj przyci\u0105gaj\u0105 podobne my\u015bli innych, a one dodadz\u0105 wam si\u0142 i napi\u0119cia woli i pomog\u0105 wam wasz cel osi\u0105gn\u0105\u0107. Je\u017celi wysy\u0142acie fal\u0119 my\u015bli zawistnych, zazdrosnych, powracaj\u0105 one do was wraz z innemi podobnemi przyci\u0105gni\u0119temi przez nie my\u015blami i czyni\u0105 was nieszcz\u0119\u015bliwemi dop\u00f3ki si\u0119 od nich nie uwolnicie. Podobnie\u017c fale niewidzialnych my\u015bli przynios\u0105 wam szkod\u0119, rosn\u0105c po drodze w pot\u0119g\u0119 i si\u0142\u0119. Stare przys\u0142owie: \u201eZ\u0142e my\u015bli s\u0105 jak kury, kt\u00f3re w ko\u0144cu zostaj\u0105 w domu zjedzonej jest bli\u017csze prawdy, ni\u017c to si\u0119 zwykle przypuszcza. Gniewne my\u015bli wywo\u0142uj\u0105 gniew u innych, chyba \u017ce natrafi\u0105 na osob\u0119, kt\u00f3ra si\u0119 przeciwko nim uzbroi\u0142a przez zaj\u0119cie pozytywnej pozycji duchowej; w przeciwnym razie wysy\u0142a ona ze swej strony w waszym kierunku r\u00f3wnie\u017c z\u0142e my\u015bli; poza tym te najr\u00f3\u017cnorodniejsze z\u0142e my\u015bli mieszaj\u0105 si\u0119 ze sob\u0105, powi\u0119kszaj\u0105c ci\u0119\u017car po\u0142o\u017cenia. Prawdopodobnie s\u0142yszeli\u015bcie ju\u017c od ludzi zdanie: \u201eCz\u0142owiek zawsze znajduje to, czego szuka”<\/p>\n

Rozumie si\u0119 samo przez si\u0119, \u017ce nie jest on w stanie nic zrobi\u0107, gdy jego z\u0142e my\u015bli przyci\u0105gaj\u0105 inne tego samego rodzaju my\u015bli, i mo\u017ce on patrzy\u0107 na \u015bwiat tylko poprzez barw\u0119 swych szkie\u0142 duchowych. Dobre my\u015bli przyci\u0105gaj\u0105 dobre; z\u0142e – z\u0142e; je\u017celi kogo\u015b nienawidzicie i posy\u0142acie mu nienawistne my\u015bli, zbiera\u0107 b\u0119dziecie nienawi\u015b\u0107 i wkr\u00f3tce widzie\u0107 b\u0119dziecie \u015bwiat w nienawistnych barwach. W \u015bwiecie my\u015bli otrzymuje si\u0119 z powrotem to co si\u0119 wyda\u0142o i to z wysokim procentem. Wysy\u0142ajcie \u017cyczliwe my\u015bli, a otrzymywa\u0107 b\u0119dziecie podobne z nak\u0142adem, i stale b\u0119dziecie \u017cyczliwie witani przez otoczenie, na czym tylko zyska\u0107 mo\u017cecie. Nawet z egoistycznego punktu widzenia nale\u017cy wi\u0119c zaleci\u0107 wysy\u0142anie jak najlepszych my\u015bli. Spr\u00f3bujcie tylko przez pewien czas, np. w ci\u0105gu miesi\u0105ca wysy\u0142a\u0107 same dobre my\u015bli; olbrzymia zmiana we wszystkich kierunkach da si\u0119 zaraz zauwa\u017cy\u0107; wielk\u0105 r\u00f3\u017cnic\u0119 dostrze\u017cecie i w was samych; ze wstr\u0119tem i obrzydzeniem wspomina\u0107 b\u0119dziecie wasz dawny, niski spos\u00f3b my\u015blenia, i za \u017cadn\u0105 cen\u0119 nie zechcecie do\u0144 wr\u00f3ci\u0107, nawet gdyby wam w zamian za to zaofiarowano maj\u0105tek, odrzuciliby\u015bcie t\u0119 propozycj\u0119. Nawet jeszcze przed up\u0142ywem miesi\u0105ca u\u015bwiadomicie sobie, jak wielkie dla was znaczenie mie\u0107 b\u0119dzie ten powr\u00f3t dobrych my\u015bli, ca\u0142e wasze \u017cycie ukszta\u0142tuje on inaczej. Spr\u00f3bujcie tego! Spr\u00f3bujcie natychmiast! Nigdy \u017ca\u0142owa\u0107 tego nie b\u0119dziecie.<\/p>\n

S\u0105 dwie szczeg\u00f3lnie z\u0142e my\u015bli, kt\u00f3re wyrwa\u0107 nale\u017cy z korzeniem . Je\u017celi to uczynicie, sprawa sama przez si\u0119 lepszy obr\u00f3t przyjmie. M\u00f3wi\u0119 o boja\u017ani i nienawi\u015bci. Te dwa truj\u0105ce zio\u0142a wydaj\u0105 mas\u0119 innych z\u0142ych my\u015bli. Nerwowo\u015b\u0107 jest najstarsz\u0105 c\u00f3rk\u0105 boja\u017ani i jest do niej niezmiernie podobn\u0105. Zawi\u015b\u0107, nieprzyja\u017a\u0144 i gniew s\u0105 cz\u0142onkami jednej wielkiej rodziny, kt\u00f3rej protoplast\u0105 je st nienawi\u015b\u0107.<\/p>\n

Usu\u0144cie rodzic\u00f3w, a potomstwo pozostaw i was w spokoju. W wyk\u0142adzie o kszta\u0142ceniu charakteru , jeszcze raz zreszt\u0105 do tego powr\u00f3cimy.\u00a0 Jeszcze o jednej stronie przyci\u0105gaj\u0105cej si\u0142y my\u015bli wspomnie\u0107 musz\u0119; m\u00f3wi\u0119 o tych wypadkach, kiedy powodzenie zawdzi\u0119cza si\u0119 prawid\u0142owemu my\u015bleniu.<\/p>\n

Mo\u017ce wyda si\u0119 to wam niewiarogodnym, jest jednak ty m nie m niej faktem, \u017ce wszyscy ludzie ciesz\u0105cy si\u0119 powodzeniem , wielko\u015b\u0107 sw\u0105 zawdzi\u0119czaj\u0105 powa\u017cnym, silnym, skupionym falom my\u015blowym. Potrafili oni skierowa\u0107 bieg swoich my\u015bli w okre\u015blonym kierunku i zwi\u0105za\u0107 z nim wysi\u0142ek woli, jako te\u017c\u00a0 \u201eja jestem „. Odpowiednio do tego kszta\u0142cili sw\u00f3j charakter i szli prosto do celu, kt\u00f3ry raz na zawsze sobie wytkn\u0119li. Inn i ten\u017ce cel sobie postawili, lecz go nie osi\u0105gn\u0119li, gdy\u017c nie potrafili wytrwa\u0107 przy swych jasnych my\u015blach; z czasem odst\u0105pili oni od celu, utraciwszy odwag\u0119, ul\u0105k\u0142szy si\u0119 trudno\u015bci lub te\u017c rozczarowawszy si\u0119 co do warto\u015bci sam ego celu. Niezb\u0119dnym warunkiem powodzenia w d\u0105\u017ceniu do idealnego stanu my\u015bli jest, po pierwsze, jak najsilniejsze po\u017c\u0105danie, nie za\u015b s\u0142aba ch\u0119\u0107; po drugie silna wiara w sw\u0105 zdolno\u015b\u0107 zaspokojenia tego po\u017c\u0105dania, po trzecie nieprzemo\u017cone postanowienie, \u017ce si\u0119 cel osi\u0105gnie (nie za\u015b mizerne: ja, spr\u00f3buj\u0119^). Wymienione tu w\u0142a\u015bciwo\u015bci ducha przy wytrwa\u0142o\u015bci musz\u0105 doprowadzi\u0107 do po\u017c\u0105danych wynik\u00f3w.<\/p>\n

Wykszta\u0142c\u0105 one charakter odpowiednio do zadania, a poniewa\u017c \u201emy\u015bl realizuje si\u0119 w czynie”\u00a0 w\u0142a\u015bciwo\u015bci te dadz\u0105 charakterowi olbrzymi\u0105, pot\u0119g\u0105 oddzia\u0142ywania na innych,
\ni wytwarza\u0107 b\u0119d\u0105 fale my\u015blowe, kt\u00f3re dzi\u0119ki swej zdolno\u015bci przyci\u0105gania obcych sobie podobnych fal my\u015blowych urasta\u0107 b\u0119d\u0105 na rachunek tych ostatnich w pot\u0119g\u0119. My\u015bl\u0105c \u201enie mog\u0119\u201c wysy\u0142ane takie fale, kt\u00f3re daj\u0105 innym odczu\u0107, \u017ce wy w samej rzeczy \u201enie mo\u017cecie” i nikt nie przyjdzie wam z pomoc\u0105, ani te\u017c nie zechce korzysta\u0107 z waszych us\u0142ug. Instynkt samozachowawczy czyni ludzi ostro\u017cnemi i pow\u015bci\u0105gliwemi wobec tak ich osobnik\u00f3w, \u015bwiata nie poci\u0105gaj\u0105 ludzie o zasadzie \u201enie mog\u0119.\u201c Ten rodzaj my\u015bli wywo\u0142uje w innych raczej wstr\u0119t ni\u017c sympatj\u0119.<\/p>\n

Kto jednak my\u015bli \u201echc\u0119\u201c i \u201emog\u0119” i rozsy\u0142a odpowiednie drgania my\u015blowe, ten b\u0119dzie \u015bwiat ku sobie poci\u0105ga\u0142 i \u201ewszystko b\u0119dzie sz\u0142o mu na spotkanie.” Dzielni ludzie b\u0119d\u0105 si\u0119 do\u0144 odnosili z sympatj\u0105 i ch\u0119tnie z nim razem pracowali. S\u0142absi odczuwa\u0107 b\u0119d\u0105 jego si\u0142\u0119; b\u0119d\u0105 oni po\u017c\u0105dali jego pomocy, podlegali jego wp\u0142ywowi i czuli do niego pewien poci\u0105g. Jest to przyk\u0142ad, jak si\u0119 przejawia przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli. Spr\u00f3bujcie tego!<\/p>\n

Lecz przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli robi jeszcze wi\u0119cej. Poci\u0105ga\u00a0 ona do was ludzi, kt\u00f3rzy interesuj\u0105 si\u0119 temi samemi co wy zadaniami \u017cycia. Ludzie ci czu\u0107 b\u0119d\u0105 do was to co wy dla nich \u017cywi\u0107 b\u0119dziecie to samo uczucie; b\u0119dziecie sobie naw zajem pomagali ku obustronnej korzy\u015bci.<\/p>\n

Ludzie, kt\u00f3rzy b\u0119d\u0105 potrzebowali waszych us\u0142ug, dzi\u0119ki swemu ku wam poci\u0105gowi i dla was b\u0119d\u0105 po\u017cyteczni. Przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a skupi doko\u0142a was wszystkich, kt\u00f3rzy mog\u0105 wam w czymkolwiek pom\u00f3c, lub poprze\u0107 wasze interesy*<\/p>\n

Czy nie zdarza\u0142o si\u0119 wam nigdy odczuwa\u0107 sympatj\u0119 do pewnej osoby i pomaga\u0107 jej, pomimo, \u017ce nie mieli\u015bcie w ty m \u017cadnego interesu? Prawdopodobnie zdarza\u0142o si\u0119 to wam. Czemu? Czemu wybrali\u015bcie w\u0142a\u015bnie t\u0119 osob\u0119 nie za\u015b jak\u0105kolwiek inn\u0105, bynajmniej od niej nie gorsz\u0105? Jest to nic innego, jeno przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a fal my\u015blowych.<\/p>\n

W tym ca\u0142a rzecz. W dalszym ci\u0105gu si\u0142a ta b\u0119dzie was popycha\u0142a ku tym, kt\u00f3rych drgania my\u015blowe posiadaj\u0105 t\u0119 sam \u0105 wysoko\u015b\u0107 tonu i pozwoli wam instynktownie odnajdywa\u0107 ludzi, kt\u00f3rzy mog\u0105 wam by\u0107 po\u017cyteczni i z kt\u00f3rych us\u0142ug skorzysta\u0107 by\u015bcie chcieli.<\/p>\n

Powiadam wam: \u201ew\u0142asna wasza wola do was powr\u00f3ci<\/em><\/strong>,” je\u017celi tylko uznacie dzia\u0142aj\u0105ce tu prawo.<\/p>\n

Jest to mo\u017ce dziwne i trudne do obja\u015bnienia (o ile nie chce si\u0119 w kroczy\u0107 w dziedzin\u0119 metafizyki), ale, jak by z tych zjawisk wynika\u0142o, stopie\u0144 waszego powodzenia zale\u017cy g\u0142\u00f3wnie od waszej wiary w ow\u0105 si\u0142\u0119. Ma\u0142oduszna wiara mo\u017ce da\u0107 tylko po\u0142owiczne powodzenie, lecz powa\u017cna, silna i ufna wiara, \u017ce \u201ewola wasza do was powr\u00f3ci,” musi wyda\u0107 rezultaty, kt\u00f3re tylko s\u0142owem \u201ecudowne” okre\u015bli\u0107 mo\u017cna. T\u0119 wiar\u0119 winili\u015bcie w sobie rozwin\u0105\u0107, \u0142\u0105cznie ze stanowczym duchowym d\u0105\u017ceniem do tego, co stanowi wasz\u0105 potrzeb\u0119; a z pewno\u015bci\u0105 osi\u0105gniecie powodzenie.<\/p>\n

„Pro\u015bcie, a b\u0119dzie w am dane, pukajcie, a b\u0119dzie wam otworzone.” <\/em><\/strong><\/p>\n

A le pro\u015bba i pukanie musz\u0105 by\u0107 po\u0142\u0105czone z siln\u0105 wiar\u0105 i oczekiwaniem powodzenia.
\nHelena Willman m\u00f3wi;<\/p>\n

kto o\u015bmiela si\u0119 zna\u0107 cen\u0119 swego \u201eja\u201c<\/strong>
\n\u201emo\u017ce by\u0107 spokojny:<\/strong>
\n\u201e\u015blepy, szalony los”<\/strong>
\n\u201ejego \u017c\u0105dania z pewno\u015bci\u0105 spe\u0142ni.<\/strong>”<\/p>\n

Lecz s\u0142owa \u201emo\u017ce by\u0107 spokojny\u201c odnosz\u0105 si\u0119 tylko do stan u ducha i oznaczaj\u0105 spokojne ufne oczekiwanie, \u017ae rzecz po\u017c\u0105dana si\u0119 spe\u0142ni. W \u017cadnym razie nie nale\u017cy rozumie\u0107 ich w ten spos\u00f3b, \u017ce cz\u0142owiek winien za\u0142o\u017cy\u0107 r\u0119ce i \u201espokojnie” czeka\u0107, a\u017c \u201e\u015blepy i szalony los\u201c go za to wynagrodzi.<\/p>\n

O nie! Helena Willman nigdy nie by\u0142a tego zdania. Cz\u0142owiek, natchniony przez jakie\u015b d\u0105\u017cenie, posiadaj\u0105cy przy tym skupienie my\u015bli, nigdy nie b\u0119dzie czeka\u0142 z za\u0142o\u017conemi r\u0119koma; nie b\u0119dzie on m\u00f3g\u0142 tego uczyni\u0107, nie po\u015bwi\u0119caj\u0105c swego stanowczego d\u0105\u017cenia i swej silnej woli.<\/p>\n

My\u015bl przejawia si\u0119 w czynie; im pewniejsz\u0105 my\u015bl, ty m pot\u0119\u017cniejszym czyn. Je\u017celi uwa\u017cacie rzecz jak\u0105\u015b za potrzebn\u0105, mo\u017cecie z ca\u0142kowit\u0105 ufno\u015bci\u0105 liczy\u0107 na sw\u0105 zdolno\u015b\u0107 zdobycia jej, jeno musicie stara\u0107 si\u0119 o to na drodze najlepiej <\/em><\/strong>wam znanej. <\/em><\/strong><\/p>\n

Mogliby\u015bmy powiedzie\u0107 wraz z Garfieldem:<\/p>\n

\u201eNie czekaj, a\u017c rzecz dla ciebie po\u017c\u0105dana legnie<\/em> na twej drodze, lecz id\u017a we\u017a j\u0105 i sam j\u0105 na sw\u0105 drog\u0119 zanie\u015b<\/strong>.\u201c Owo: \u201eid\u017a i we\u017a j\u0105<\/strong><\/em>” –\u00a0 oto prawda, oto si\u0142a, to czy\u0144cie z ca\u0142\u0105 moc\u0105, jak\u0105 rozporz\u0105dzacie, \u017cywi\u0105c zawsze w duszy spokojn\u0105 pewno\u015b\u0107, \u017ce w rezultacie tego sprawy si\u0119 u\u0142o\u017c\u0105 na wasz\u0105 korzy\u015b\u0107. I zawsze b\u0119dziecie czuli, \u017ce okoliczno\u015bci pos\u0142uszne s\u0105 waszym rozkazom.<\/p>\n

Chcia\u0142bym mie\u0107 wi\u0119cej miejsca do rozporz\u0105dzenia, a\u017ceby m\u00f3c wam wi\u0119cej powiedzie\u0107 o cudownych rezultatach \u201eprzekuwania my\u015bli w czyn,\u201c lecz mog\u0119 poruszy\u0107 ten przedmiot tylko mimochodem, Ale cho\u0107by si\u0119 nie wiem wiele powiedzia\u0142o, wi\u0119kszo\u015b\u0107, aby uwierzy\u0107, musi pierw do\u015bwiadczy\u0107 wszystkiego w praktyce. \u201eJa jestem” nie mo\u017ce by\u0107 w inny spos\u00f3b stwierdzone. Ka\u017cdy, kto przeczyta ten wyk\u0142ad, winien natychmiast sprawdzi\u0107 w praktyce warto\u015b\u0107 idei o \u201enowym sposobie my\u015blenia<\/em><\/strong>.”<\/p>\n

Oczywi\u015bcie z pocz\u0105tku ka\u017cdy musi przyj\u0105\u0107 na wiar\u0119, to co powiadam, lecz wkr\u00f3tce ju\u017c b\u0119dzie w stanie w\u0142asnym do\u015bwiadczeniem poprze\u0107 prawdziwo\u015b\u0107 moich wywod\u00f3w. W\u00f3wczas pozna on prawd\u0119 w ca\u0142ej pe\u0142ni i osi\u0105gnie powodzenie.\u201e<\/p>\n

Wszystko b\u0119dzie do was nale\u017ca\u0142o, je\u017celi tylko potraficie chcie\u0107 tego z dostateczn\u0105 si\u0142\u0105.” Pomy\u015blcie tylko: \u201ewszystko!\u201d Spr\u00f3bujcie tylko! Spr\u00f3bujcie powa\u017cnie, a musicie cel osi\u0105gn\u0105\u0107, gdy\u017c wszystko to opiera si\u0119 na pot\u0119\u017cnym prawie.<\/p>\n

Najbli\u017cszy wyk\u0142ad po\u015bwi\u0119cony b\u0119dzie kszta\u0142ceniu charakteru; wyka\u017c\u0119 wam, jak dalece s\u0142usznym jest zdanie; \u201eCz\u0142owiek jest tym, co my\u015bli on w g\u0142\u0119bi duszy<\/strong><\/em>\u201d.<\/p>\n

powr\u00f3t do spisu tre\u015bci\u00a0 =><\/strong><\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o<\/em><\/strong>: \u201cSI\u0141A MY\u015aLI \u017bYCIU CODZIENNYM i W WALCE O BYT\u201d; CZ\u0118\u015a\u0106 IV \u201eKOLEKCJI FLOWERA\u201c; WARSZAWA; Druk. Kaniewskiego i Wac\u0142awowicza ulica Zielna N r. 20, rok 1908.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n


\n

Prentice Mulford:<\/strong><\/em><\/p>\n

(ur. 5 kwietnia 1834 w Sag Harbour na Long Island ko\u0142o Nowego Jorku, zm. 27 maja 1891), ameryka\u0144ski pisarz i filozof.<\/p>\n

Zajmowa\u0142 si\u0119 r\u00f3wnie\u017c \u017ceglarstwem, poszukiwaniem z\u0142ota, dziennikarstwem, po\u0142owem wieloryb\u00f3w. Przez pewien czas wydawa\u0142 w\u0142asn\u0105 gazet\u0119. Dwa lata sp\u0119dzi\u0142 w Anglii, po powrocie zamieszka\u0142 w zbudowanej przez siebie chacie i w\u0142asnym sumptem wydawa\u0142 eseje. Mniej znany, zaliczany do grona nowo\u017cytnych humanist\u00f3w samouk. Zmar\u0142 z niewiadomych przyczyn podczas podr\u00f3\u017cy \u0142\u00f3dk\u0105 do miejsca urodzenia.<\/p>\n

Wa\u017cniejsze dzie\u0142a Prentice Mulforda:<\/p>\n

Przeciw \u015bmierci
\nMoc ducha, moc \u017cycia
\nNiewykorzystane si\u0142y \u017cycia
\n\u0179r\u00f3d\u0142o twojej si\u0142y<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

WYK\u0141AD XI. Przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli My\u015bl Prentice\u2019a Mulford\u2019a. My\u015bli s\u0105 namacalnemi przedmiotami. My\u015bl jest dynamiczn\u0105 si\u0142\u0105. Duch i namacalna materja s\u0105 identyczne. Cuda natury. Do\u015bwiadczenia prof. Gray\u2019a s\u0105 drganiami. Zadziwiaj\u0105ce wyniki. Ciekawe odkrycie prof. William \u2019a. Pokarm my\u015blowy. Charakter drga\u0144 … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[470],"tags":[491,490,488,487,489,466],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3701"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3701"}],"version-history":[{"count":17,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3701\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3719,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3701\/revisions\/3719"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3701"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3701"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3701"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}