{"id":3618,"date":"2019-09-30T10:12:20","date_gmt":"2019-09-30T08:12:20","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=3618"},"modified":"2019-09-30T11:12:00","modified_gmt":"2019-09-30T09:12:00","slug":"sila-mysli-bezposredni-wplyw-psychiczny-wyklad-iv","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/sila-mysli-bezposredni-wplyw-psychiczny-wyklad-iv\/","title":{"rendered":"Si\u0142a My\u015bli – Bezpo\u015bredni wp\u0142yw psychiczny – Wyk\u0142ad IV"},"content":{"rendered":"

WYK\u0141AD IV.
\nBezpo\u015bredni wp\u0142yw psychiczny.<\/p>\n

Wp\u0142ywanie w rozmowie osobistej. Trzy wielkie metody. Suggiestja bezpo\u015brednia – hale my\u015blowe.\u00a0 Przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli. Co to jest suggiestja\u00a0 Dwojaki rozum.\u00a0 Suggiestja hypnotyczna. Funkcje bierne i czynne. W\u0142a\u015bciwo\u015bci funkcji obydwu rodzaj\u00f3w. Owce ludzkie.\u00a0 Dwaj bracia jako uczestnicy jednego interesu. Brat czynny. Brat bierny.\u00a0 Ich rysy charakteru .\u00a0 \u201eMi\u0119ki\u201c cz\u0142owiek, \u00a0\u201eTwardy” cz\u0142owiek. Nie nale\u017cy uwa\u017ca\u0107 \u201enie” za odpowied\u017a ani w interesach, ani w mi\u0142o\u015bci.\u00a0 Fortuna jest kobiet\u0105.\u00a0 Zdob\u0105d\u017acie wiar\u0119 w siebie.<\/em><\/p>\n

W tym i w nast\u0119pnym wyk\u0142adzie spr\u00f3buj\u0119 wyja\u015bni\u0107\u00a0 wam spos\u00f3b, w jaki mo\u017cna zdoby\u0107 wp\u0142yw na t\u0119 lub inn\u0105 osob\u0119 w celu zainteresowania jej w rozmowie osobistej swemi planami i przedsi\u0119wzi\u0119ciami, zapewnienia sobie jej pomocy i poparcia i w og\u00f3le pozyskania jej przychylno\u015bci. Wszyscy znamy ludzi, kt\u00f3rzy to potrafi\u0105, jednak zadawalmamy si\u0119 podziwianiem ich talentu, ich specyficznej si\u0142y, nie czyni\u0105c najdrobniejszych wysi\u0142k\u00f3w, a\u017ceby ten talent, t\u0119 sil\u0119 samemu zdoby\u0107.<\/p>\n

Sztuka wp\u0142ywania na m\u0119\u017cczyzn i kobiety, podczas gdy jeste\u015bmy w ich towarzystwie, z konieczno\u015bci zawiera\u0107 musi i wszelkie inne metody oddzia\u0142ywania duchowego i z ka\u017cd\u0105 z nich posiada pewne punkty styczne. Jest w ka\u017cdym razie rzecz\u0105 do\u015b\u0107 trudn\u0105 omawia\u0107 t\u0119 dziedzin\u0119 oddzia\u0142ywania duchowego, nie dotykaj\u0105c ca\u0142okszta\u0142tu przedmiotu, kt\u00f3ry dopiero p\u00f3\u017aniej ma by\u0107 rozwini\u0119ty. O granicz\u0119 si\u0119 wi\u0119c na teraz do og\u00f3lnikowego rozpatrzenia poszczeg\u00f3lnych ga\u0142\u0119zi przedmiotu, odk\u0142adaj\u0105c wyczerpuj\u0105ce ich om\u00f3wienie na p\u00f3\u017aniej, gdy i tak b\u0119d\u0119 zmuszony potraktowa\u0107 rzecz bardziej szczeg\u00f3\u0142owo.<\/p>\n

Mo\u017ce czytelnik zechce po przeczytaniu ksi\u0105\u017cki przejrze\u0107 j\u0105 raz jeszcze; w\u00f3wczas b\u0119dzie on ju\u017c posiada\u0142 jasno poj\u0119cie o przedmiocie, i rzeczy, kt\u00f3re obecnie s\u0105 dla\u0144 jeszcze mniej lub wi\u0119cej niejasne lub niezupe\u0142nie go zadawalniaj\u0105, stan\u0105 si\u0119 bardziej zrozumia\u0142emu Je\u017celi chodzi o wp\u0142ywanie na ludzi, blisko nas otaczaj\u0105cych, to mo\u017cemy, na og\u00f3\u0142 bior\u0105c, osi\u0105gn\u0105\u0107 to trzema drogami:<\/p>\n

Metoda\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

1.<\/strong> Przez bezpo\u015bredni\u0105 suggiestj\u0119\u00a0 g\u0142osu, zastosowaniem\u00a0 oczu giest\u00f3w,\u00a0 powierzchowno\u015bci zawiera nie tylko \u015bwiadom\u0105, umy\u015bln\u0105 suggiestj\u0119 z naszej strony, ale i mimowolnie uzewn\u0119trzniane my\u015bli i nastroje ka\u017cdego powa\u017cnego cz\u0142owieka;<\/p>\n

2.<\/strong> Przez fale my\u015blowe, kt\u00f3re celowym wysi\u0142kiem naszego umys\u0142u przesy\u0142a\u0107 mo\u017cemy innym osobom;<\/p>\n

3.<\/strong> Przez przyci\u0105gaj\u0105c\u0105, si\u0142\u0119 my\u015bli, b\u0119d\u0105c\u0105, rezultatem procesu, opisanego w poprzednim wyk\u0142adzie. Raz nabyta, si\u0142a ta dzia\u0142a dalej samoistnie i tworzy w stadium najwy\u017cszego swego rozwoju \u201emagnetyzm osobisty”.<\/p>\n

W tym wyk\u0142adzie ogranicz\u0119 si\u0119 do formy oddzia\u0142ywania, zaznaczonej w punkcie 1; metody 2-ga i 3-cia b\u0119d\u0105 przedmiotem nast\u0119pnych wyk\u0142ad\u00f3w. Da\u0107 zadawalaj\u0105ce wyt\u0142umaczenie suggiestji w szczup\u0142ych ramach wyk\u0142adu jest zaprawd\u0119 trudnym do rozwi\u0105zania zadaniem. Je\u017celi jednak czytelnik obznajmiony jest z zasadami hypnotyzmu lub suggiestji hypnotycznej, to prawdopodobnie natychmiast zrozumie, co pojmuj\u0119 przez wyraz \u201esuggiestja”. Czytelnicy, nie obznajmieni z hypnotyzmem niechaj sobie zapami\u0119taj\u0105 nast\u0119puj\u0105c\u0105 definicj\u0119:<\/p>\n

\u201eSuggiestja jest to wra\u017cenie, jakie \u015bwiadomie, czy nie \u015bwiadomie odbieramy za po\u015brednictwem zmys\u0142\u00f3w”.<\/p>\n

My stale odbieramy lub odpychamy suggiestje, zale\u017cnie od stopnia naszej suggiestywno\u015bci, stopie\u0144 ten za\u015b jest rezultatem wykszta\u0142cenia i rozwoju nieprzyst\u0119pno\u015bci naszego umys\u0142u. Nie mo\u017cemy tu wdawa\u0107 si\u0119 w szczeg\u00f3\u0142owsze rozpatrzenie przedmiotu, znanego pod nazw\u0105 dwojakiego umys\u0142u cz\u0142owieka, a dawniej zwanego tak\u017ce subjektywnym i objektywnym pojmowaniem, wolnym i niewolnym rozumem, rozumem \u015bwiadomym i nie\u015bwiadomym etc. Gdyby czytelnik chcia\u0142 gruntownie si\u0119 z tym przedmiotem obezna\u0107, radzi\u0142bym mu przestudjowa\u0107 jedno z dzie\u0142 o hypnotyzmie lub hypnotycznej suggiestji. A\u017ceby czytelnik \u0142atwiej m\u00f3g\u0142 poj\u0105\u0107 zastosowanie suggiestji do oddzia\u0142ywania na innych, wska\u017c\u0119 mu na to, \u017ce umys\u0142, na og\u00f3\u0142 bior\u0105c, wype\u0142nia dwie funkcje: funkcj\u0119 czynn\u0105 i biern\u0105 (trzymaj\u0105c si\u0119 tutaj u\u017cywanego przeze mnie ju\u017c w innych dzie\u0142ach porz\u0105dku wyk\u0142adu).<\/p>\n

Czynna \u00a0funkcja<\/em><\/strong> umo\u017cliwia celowe, faktycznie w czyn zamieniano my\u015blenie; wyst\u0119puje ona r\u00f3wnie\u017c pod nazw\u0105 \u201esi\u0142y woli”, ta to w\u0142a\u015bnie funkcja cz\u0119sto przejawia si\u0119 w czynach
\ndzielnego, energicznego, \u017cywego i ufnego w siebie cz\u0142owieka.<\/p>\n

Bierna funkcja<\/em><\/strong>, przeciwnie, przejawia si\u0119 w instynktownym, automatycznym, od woli niezale\u017cnym my\u015bleniu; nie jest ona w \u017cadnym zwi\u0105zku z si\u0142\u0105 woli, i w og\u00f3le wyst\u0119puje jako przeciwie\u0144stwo funkcji czynnej. Funkcja bierna jest jednak nieocenionym s\u0142ug\u0105 cz\u0142owieka i w samej rzeczy wype\u0142nia wi\u0119ksz\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 pracy duchowej; rozwi\u0105zuje ona najtrudniejsze zagadnienia i wykonywa przy padaj\u0105ce na ni\u0105 brzemi\u0119 pracy codziennej, nie otrzymuj\u0105c za 10 ani pochwa\u0142y, ani podzi\u0119ki; d\u017awiga je ona bez szemrania i. jakby si\u0119 zdawa\u0142o, bez wysi\u0142ku, nie u staj\u0105c nigdy.<\/p>\n

Czynna funkcja, na odwr\u00f3t, dzia\u0142a tylko na wyra\u017any rozkaz woli. zu\u017cywaj\u0105c przy tym wi\u0119cej si\u0142y nerw\u00f3w, ni\u017c jej bierna siostra. Ona warunkuje wyt\u0119\u017con\u0105 prac\u0119 umys\u0142u, ale wyczerpuje si\u0119 po wielkich wysi\u0142kach i wymaga w nast\u0119pstwie spokoju i wypoczynku. Ten, kto u\u017cywa funkcji czynnej, prawie zawsze odczuwa wi\u0119kszy lub mniejszy wysi\u0142ek, podczas gdy korzystaj\u0105cy z pracy funkcji biernej nie ma tej \u015bwiadomo\u015bci zupe\u0142nie. Spodziewam si\u0119, \u017ce czytelnik po tym kr\u00f3tkim wyja\u015bnieniu zrozumia\u0142 ju\u017c cechy, kt\u00f3remi obydwie funkcje r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 od siebie.<\/p>\n

Niekt\u00f3re osobniki wype\u0142niaj\u0105 ca\u0142\u0105 sw\u0105 prac\u0119 my\u015blow\u0105 drog\u0105 biern\u0105. Dla tych ludzi korzystanie z w\u0142asnej zdolno\u015bci my\u015blenia jest zbyt wielkim wysi\u0142kiem ; wol\u0105 oni przejmowa\u0107 ju\u017c gotowe my\u015bli innych, ni\u017c my\u015ble\u0107 samemu.<\/p>\n

Najodpowiedniej by\u0142oby nazwa\u0107 ich owcami ludzkiemi. S\u0105 oni wybitnie \u0142atwowierni i bior\u0105 za dobr\u0105 monet\u0119 wszystko co tylko si\u0119 im powa\u017cnie i stanowczo przek\u0142ada. Ludzie ci s\u0105 niezmiernie przyst\u0119pni dla suggiestji i zdaj\u0105 si\u0119 kompletnie na \u0142ask\u0119 i nie\u0142ask\u0119 ludziom , obdarzonym wi\u0119ksz\u0105 aktywno\u015bci\u0105. Nie potrafi\u0105 oni odpowiedzie\u0107 \u201enie<\/strong>”\u00a0 s\u0105 zawsze gotowi odpowiedzie\u0107 \u201etak<\/strong>\u201c, gdy tylko wydaje im si\u0119 to \u0142atwiejszym i wymaga mniejszego namys\u0142u.<\/p>\n

Inni s\u0105 m niej wra\u017cliwi na suggiestj\u0119, a jeszcze inni zupe\u0142nie jej si\u0119 nie poddaj\u0105, z wyj\u0105tkiem tych moment\u00f3w, gdy ich si\u0142y duchowe s\u0105 wyczerpane, a aktywno\u015b\u0107 znajduje si\u0119 w stanie wypoczynku.<\/p>\n

A \u017ceby wytworzy\u0107 sobie prawid\u0142owy obraz obydwu funkcji i nauczy\u0107 si\u0119 realizowa\u0107 zawarte w tej ksi\u0105\u017cce wskaz\u00f3wki, prosz\u0119 wyobrazi\u0107 sobie dw\u00f3ch braci bli\u017ani\u0105t, pracuj\u0105cych wsp\u00f3lnie w jednym przedsi\u0119biorstwie. Chocia\u017c z powierzchowno\u015bci niezmiernie do siebie podobni, posiadaj\u0105 zupe\u0142nie inne cechy charakteru, przy tym ka\u017cdy najzupe\u0142niej si\u0119 nadaje do przypadaj\u0105cej na\u0144 pracy. Dziel\u0105 oni r\u00f3wno pomi\u0119dzy siebie zyski i straty przedsi\u0119biorstw a Brat bierny spe\u0142nia czynno\u015bci przyjmuj\u0105cego, pakuj\u0105cego towary, korespondenta, dozorcy sk\u0142ad\u00f3w etc., brat czynny sprzedaje towary, czuwa nad og\u00f3lnym biegiem przedsi\u0119biorstwa, zarz\u0105dza finansami, wszystkim kieruje, jednym s\u0142owem jest rz\u0105dz\u0105cym organem przedsi\u0119biorstw a, jego dusz\u0105.<\/p>\n

Kiedy za\u015b chodzi o kupno towar\u00f3w, w\u00f3wczas dzia\u0142aj\u0105 obydwaj bracia jednocze\u015bnie. Brat bierny jest to cz\u0142owiek dobroduszny, uleg\u0142y, wytrwale i automatycznie pracuj\u0105cy. Jest on zabobonny, nabo\u017cny, bardzo \u0142atwowierny, got\u00f3w wierzy\u0107 wszystkiemu i co s\u0142yszy, byleby nie sta\u0142o to w sprzeczno\u015bci z poprzednio powzi\u0119tym przeze\u0144 mniemaniem. A\u017ceby do jego umys\u0142u wprowadzi\u0107 jak\u0105\u015b now\u0105 ide\u0119, nale\u017cy mu j\u0105 powoli i stopniowo w g\u0142ow\u0119 \u201ewkuwa\u0107” W obecno\u015bci brata zazwyczaj zgadza si\u0119 z jego pogl\u0105dami; gdy tam tego niema sk\u0142ania si\u0119 ku pogl\u0105dom innych. Zawsze b\u0119dzie got\u00f3w wy\u015bwiadczy\u0107 wam wszelk\u0105 us\u0142ug\u0119, da wam wszystko, czego ode i w spos\u00f3b stanowczy, ale wzbudzaj\u0105cy zaufanie za\u017c\u0105dacie. B\u0119dzie mu niewypowiedzianie przykro urazi\u0107 was odmown\u0105 odpowiedzi\u0105 i a\u017ceby si\u0119 was pozby\u0107 b\u0119dzie wam czyni\u0142 wszelkie mo\u017cliwe obietnice; do stanowczej odmowy\u00a0 nie jest zdolny. Mo\u017cecie mu wszystko sprzeda\u0107, o ile tylko nie pilnuje go b rat jego i o ile potraficie wasz towar z dobrej strony przedstawi\u0107 Winili\u015bcie tylko m\u00f3wi\u0107 pewnym, stanowczym i swobodnym tonem, nada\u0107 sobie budz\u0105c\u0105 zaufanie posta\u0107, i zachowywa\u0107 si\u0119 tak. jak gdyby wszystko ju\u017c by\u0142o przes\u0105dzone. Znacie prawdopodobnie ten rodzaj ludzi.<\/p>\n

Brat czynny jest cz\u0142owiekiem zupe\u0142nie innego rodzaju. Jest to nieufny, baczny, twardy cz\u0142owiek, nieznaj\u0105cy \u017cart\u00f3w. Na swego biernego brata baczn\u0105 zwraca uwag\u0119, a\u017ceby nie zaszkodzi\u0142 interesom firmy. Brat bierny jest zawsze prowadzony przez kogo\u015b na pasku, lub te\u017c ca\u0142kowicie poch\u0142oni\u0119ty przez jaki\u015b przedmiot On w samej rzeczy wymaga opieki, i kiedy brat czynny wypadkiem si\u0119 zdrzemnie lub zbyt jest zaj\u0119ty w\u0142asnemi sprawami, a\u017ceby go mie\u0107 na oku, z pewno\u015bci\u0105 co\u015b przeskrobie. Dlatego te\u017c brat czynny ci\u0105g\u0142\u0105 musi zwraca\u0107 uwag\u0119, a\u017ceby nikt nie porozumiewa\u0142 si\u0119 z bratem jego w spraw ach przedsi\u0119biorstwa, dop\u00f3ki on osobi\u015bcie si\u0119 nie przekona, \u017ce w danym wypadku nie ma si\u0119 na widoku wyzyskania s\u0142abo\u015bci charakteru brata biernego. Jak najbaczniej obserwuje on interesant\u00f3w i wypytuje o co chodzi, zanim pozwoli im skomunikowa\u0107 si\u0119 z bratem. Gdy tylko podejrzenie, \u017ce interesant liczy na s\u0142abo\u015b\u0107 charakteru brata okazuje si\u0119 uzasadnionem, stara si\u0119 pod pozorem nieobecno\u015bci brata lub czego\u015b podobnego udaremni\u0107 porozumienie. Je\u017celi za\u015b nie mo\u017ce tego dokona\u0107, jest przy rozmowie obecny, kontroluje ka\u017cde s\u0142owo, i gdy tylko zauwa\u017cy, \u017ce przybysz chce brata podej\u015b\u0107, natychmiast \u017c\u0105da cofni\u0119cia propozycji i przerwania
\npertraktacji.<\/p>\n

Brat czynny zwraca oczywi\u015bcie uwag\u0119 na ka\u017cd\u0105 ofert\u0119, przyjmuje j\u0105, je\u017celi zapewnia ona nale\u017cne zyski, odrzuca, je\u017celi m u si\u0119 nie podoba. Z czasem, gdy przyzwyczai si\u0119 do pewnego interesanta, nieufno\u015b\u0107 jego mo\u017ce os\u0142abn\u0105\u0107, a nawet mo\u017ce ust\u0105pi\u0107 miejsca zaufaniu.<\/p>\n

Je\u017celi interesant potrafi si\u0119 odpowiednio zachowywa\u0107 mo\u017ce u\u015bpi\u0107 jego czujno\u015b\u0107 i os\u0142abi\u0107 nieufno\u015b\u0107. Gdy to jest osi\u0105gni\u0119te mo\u017ce si\u0119 uda\u0107 interesantowi zamieni\u0107 niepostrze\u017cenie z bratem biernym s\u0142\u00f3w par\u0119 i to ju\u017c jest wielkim krokiern naprz\u00f3d; albowiem uk\u0142adny brat bierny po bli\u017cszym poznaniu si\u0119 z interesantem sam ju\u017c postara si\u0119 o to, a\u017ceby nast\u0119pna wizyta mog\u0142a mie\u0107 miejsce bez przeszk\u00f3d. Oczywi\u015bcie czuje si\u0119 on osamotnionym i skr\u0119powanym przez w p\u0142yw swego brata; zawar\u0142szy znajomo\u015b\u0107, postara si\u0119 ju\u017c sam znale\u017a\u0107 okazj\u0119 do wygadania si\u0119 przy nast\u0119pnej wizycie.<\/p>\n

Pierwszy krok jest zawsze najtrudniejszy ..<\/strong><\/p>\n

Prosz\u0119 zastanowi\u0107 si\u0119 ,nad tym , \u017ce umys\u0142 ka\u017cdego m\u0119\u017cczyzny i ka\u017cdej kobiety stanowi pewnego rodzaju sp\u00f3\u0142kowe przedsi\u0119biorstwo, do kt\u00f3rego, jako uczestnicy, wchodz\u0105 dwie funkcje umys\u0142u, kt\u00f3re stara\u0142em na przyk\u0142adzie dw\u00f3ch braci scharakteryzowa\u0107. Ale nale\u017ca\u0142oby wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119 r\u00f3\u017cnice, jak ie zachodz\u0105 pomi\u0119dzy r\u00f3\u017cnymi przedsi\u0119biorstwami. Bierny uczestnik posiada we wszystkich prawie wypadkach jedne i te same cechy, chocia\u017c w jednej firmie mo\u017ce by\u0107 swobodniejszy, w innej – bardziej skr\u0119powany. R\u00f3\u017cnice zale\u017c\u0105 tu jedynie od pozytywno\u015bci uczestnika czynnego.<\/p>\n

A bywaj\u0105 bardzo r\u00f3\u017cne rodzaje tego ostatniego. Jedni z \u201ebraci czynnych” co do ostro\u017cno\u015bci, spostrzegawczo\u015bci i m\u0105dro\u015bci stanowi\u0105 typowe okazy tego gatunku, podczas gdy inni w znacznie s\u0142abszym stopniu posiadaj\u0105 tej\u00a0 w\u0142a\u015bciwo\u015bci. Niekt\u00f3rzy nawet prawie niczym si\u0119 nie r\u00f3\u017cni\u0105 od swych biernych braci. Ten daje si\u0119 zaj\u015b\u0107 niespodzianie, ten robi w prost w ra\u017cenie g\u0142upca, z tam tym wszystka mo\u017cna zrobi\u0107 za pomoc\u0105 pochlebstw a, ten zn\u00f3w w skutek wyczerpania straci\u0142 ca\u0142\u0105 sw\u0105 czujno\u015b\u0107. Inni zn\u00f3w tak si\u0119\u00a0 w co\u015b zag\u0142\u0119biaj\u0105, \u017ce nawet nie zauwa\u017caj\u0105, jak brat bierny\u00a0 komunikuje si\u0119 z interesantami, ba, naw et zostawiaj\u0105 mu zupe\u0142n\u0105 swobod\u0119 w wyborze i nabywaniu towar\u00f3w . Ka\u017cdy z nich posiada swe w\u0142asne cechy i s\u0142abostki. Poniewa\u017c \u017caden cz\u0142owiek nie mo\u017ce by\u0107 silniejszym, ni\u017c mu na to pozwalaj\u0105 jego s\u0142abe strony, pozostaje tylko post\u0119powa\u0107 wed\u0142ug regu\u0142y: poznaj swe s\u0142abe strony i z ca\u0142\u0105 si\u0142\u0105 przypu\u015b\u0107 szturm do nich.<\/p>\n

Jest rzecz\u0105 najwa\u017cniejsz\u0105 obej\u015b\u0107 czujno\u015b\u0107 brata czynnego, uczyni\u0107 go nieszkodliwym . S\u0105 liczne sposoby dokonania tego, chodzi o wybranie najlepszego. Je\u017celi jeden nie prowadzi do celu, szuka si\u0119 innego. Pod\u0105\u017caj\u0105c nieustannie do celu w ko\u0144cu si\u0119 zwyci\u0119\u017cy\u0107 musi. \u201eBez odwagi niem a wygranej Je\u017celi si\u0119 tylko wzi\u0105\u0107 do rzeczy nale\u017cycie, mo\u017cna osi\u0105gn\u0105\u0107 powodzenie. To si\u0119 zdarza codziennie . Dla jednych jest to \u0142atwiejsze, dla innych trudniejsze – dla wszystkich jednak mo\u017cliwe. Wreszcie – czujni uczestnicy sami ust\u0119puj\u0105, je\u017celi tylko jest si\u0119 wytrwa\u0142ym w dzia\u0142aniu.<\/p>\n

\u201eNie\u201c nie nale\u017cy uwa\u017ca\u0107 za odpowied\u017a. W interesach post\u0119powa\u0107 nale\u017cy podobnie ja k w mi\u0142o\u015bci, gdy si\u0119 chce zdoby\u0107 serce kobiety; tam , jak wiadomo, nikt z \u201enie\u201c si\u0119 nie liczy; jedno, dwa lub nawet ca\u0142y tuzin \u201enie\u201c – w prost si\u0119 ignoruje. K to w interesach umie konsekwentnie przeprowadza\u0107 t\u0119 taktyk\u0119 – zwyci\u0119\u017ca. Fortuna, jak wiecie, jest kobiet\u0105 i posiada wszystkie cechy swej p\u0142ci. W miar\u0119, powtarzania, suggiestje staj\u0105 si\u0119 coraz silniejszymi. Przy pierwszej propozycji cz\u0142owiek da\u0107 mo\u017ce odmown\u0105 odpowied\u017a. Je\u017celi jednak wci\u0105\u017c i wci\u0105\u017c b\u0119dzie od was s\u0142ysza\u0142 to samo, w ko\u0144cu wam uwierzy. Niema w ty m nic dziwnego. Wy sami wierzycie, gdy wam si\u0119 co\u015b wielokrotnie powtarza, czemu\u017cby on nie mia\u0142 uwierzy\u0107?<\/p>\n

Poza tym pojedyncza suggiestja za pierwszym razem mog\u0142a nie wywrze\u0107 \u017cadnego widocznego w p\u0142ywu, lecz mo\u017ce zapad\u0142a na wz\u00f3r ziarna w grunt \u017cyzny i wzejdzie dopiero w tedy, kiedy po raz drugi zbadacie rezultaty. Te\u017c\u0119li\u015bcie zainteresowali i pozyskali sobie czynnego uczestnika, dali\u015bcie ty m samym biernemu bratu okazj\u0119 zbli\u017cenia si\u0119 do was i pos\u0142uchania waszej z pierwszym rozmowy (posiada on wszak znaczn\u0105, doz\u0119 ciekawo\u015bci). Po waszym odej\u015bciu b\u0119dzie on d\u0142ugo my\u015bla\u0142 nad tym , co s\u0142ysza\u0142, a za nast\u0119pnym razem p o stara si\u0119 ju\u017c wbrew czynnemu bratu pertraktowa\u0107 z wami. \u201eMi\u0142o\u015b\u0107 nie zna przeszk\u00f3d i drwi sobie z zamk\u00f3w 1′; podobnie drwi sobie czasem brat bierny z brata czynnego. Zatrzymajcie tylko w pami\u0119ci naszkicowany tu obraz dwuch braci, a b\u0119dziecie dobrze rozumieli znaczenie obydwu funkcji umys\u0142u ludzkiego.
\nPotraficie tak\u017ce gwoli w\u0142asnej korzy\u015bci najlepiej skierowywa\u0107 wasze suggiestje, jak r\u00f3wnie\u017c opiera\u0107 si\u0119 suggiestjom innych.<\/p>\n

Je\u017celi chcecie oddzia\u0142a\u0107 na cz\u0142owieka, z kt\u00f3rym si\u0119 bezpo\u015brednio stykacie, nie potrzebujecie liczy\u0107 wy\u0142\u0105cznie na si\u0142\u0119 suggiestji, w celu przezwyci\u0119\u017cenia czujno\u015bci jego czynnego uczestnika duchowego. Przyjd\u0105 wam bowiem z pomoc\u0105 dwaj pot\u0119\u017cni sojusznicy: \u015bwiadomie wysy\u0142ane i przez wasz umys\u0142 bezpo\u015brednie fale my\u015blowe, i nie\u015bwiadorno przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli. Si\u0142y te mo\u017cecie drog\u0105 \u0107wicze\u0144, wskazanych w dalszych wyk\u0142adach, znakomicie rozwin\u0105\u0107 i wykszta\u0142ci\u0107. Dowiecie si\u0119 tak\u017ce, w jak i spos\u00f3b naby\u0107 mo\u017cecie pewne cechy, kt\u00f3re wam pozwol\u0105 wywiera\u0107 na czynnym bracie dodatnie wra\u017cenie. Jednej rzeczy wszak\u017ce w ka\u017cdym razie musisz si\u0119 nauczy\u0107: sztuki panowania nad omawianym przedmiotem i zdobycia ca\u0142kowitej ufno\u015bci i wiary w siebie.<\/p>\n

Zupe\u0142nie podobnie rzecz si\u0119 m a z ch\u0142opcem , kt\u00f3ry chce si\u0119 nauczy\u0107 p\u0142ywa\u0107. Zdolno\u015bci w tym kierunku posiada ka\u017cdy ch\u0142opiec, brak mu tylko wiary w siebie. Z chwil\u0105 gdy <\/em><\/strong>uwierzy, \u017ce umie ju\u017c p\u0142ywa\u0107 – p\u0142ywa bardzo dobrze<\/em><\/strong>; tak d\u0142ugo jednak, jak my\u015bli: \u201enie mog\u0119\u201c, w samej rzeczy p\u0142ywa\u0107 nie potrafi. Mo\u017cliwe, \u017ce robi on post\u0119py w sztuce p\u0142ywania dzi\u0119ki \u0107wiczeniom, zdolno\u015b\u0107 po temu posiada\u0142 jednak
\ni przedtem .<\/p>\n

I wy posiadacie w sobie sztuk\u0119 oddzia\u0142ywania na innych, ale tak d\u0142ugo, jak w ni\u0105, nie wierzycie i nie macie do niej zaufania, b\u0119dzie wam si\u0119 to wydawa\u0142o\u00a0 trudnym . Ale wy to potraficie i pozostaje wam tylko w czyn to wprowadzi\u0107. Zacznijcie od \u0142atwych \u0107wicze\u0144, wiara w siebie konieczn\u0105 jest jednak od samego pocz\u0105tku.<\/p>\n

Niekt\u00f3rzy ludzie przypadkowo odkrywaj\u0105 w sobie t\u0119 sztuk\u0119 i nie mog\u0105 sobie cz\u0119sto wyt\u0142umaczy\u0107 przyczyny swego powodzenia. Wyznacie teraz t\u0119 przyczyn\u0119 i potraficie pracowa\u0107 w tym kierunku tak sarno dobrze, je\u017celi nie lepiej, jak ludzie, kt\u00f3rzy wypadkiem natkn\u0119li si\u0119 na prawd\u0119.<\/p>\n

powr\u00f3t do spisu tre\u015bci\u00a0 =><\/strong><\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o<\/em><\/strong>: \u201cSI\u0141A MY\u015aLI \u017bYCIU CODZIENNYM i W WALCE O BYT\u201d; CZ\u0118\u015a\u0106 IV \u201eKOLEKCJI FLOWERA\u201c; WARSZAWA; Druk. Kaniewskiego i Wac\u0142awowicza ulica Zielna N r. 20, rok 1908.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

WYK\u0141AD IV. Bezpo\u015bredni wp\u0142yw psychiczny. Wp\u0142ywanie w rozmowie osobistej. Trzy wielkie metody. Suggiestja bezpo\u015brednia – hale my\u015blowe.\u00a0 Przyci\u0105gaj\u0105ca si\u0142a my\u015bli. Co to jest suggiestja\u00a0 Dwojaki rozum.\u00a0 Suggiestja hypnotyczna. Funkcje bierne i czynne. W\u0142a\u015bciwo\u015bci funkcji obydwu rodzaj\u00f3w. Owce ludzkie.\u00a0 Dwaj bracia … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[470],"tags":[475,476,401,466],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3618"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3618"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3618\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3631,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3618\/revisions\/3631"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3618"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3618"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3618"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}