{"id":3514,"date":"2019-09-24T18:20:06","date_gmt":"2019-09-24T16:20:06","guid":{"rendered":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=3514"},"modified":"2019-09-26T15:26:15","modified_gmt":"2019-09-26T13:26:15","slug":"magia-i-kabala-hebrajska","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/magia-i-kabala-hebrajska\/","title":{"rendered":"Magia i kaba\u0142a hebrajska"},"content":{"rendered":"

\u201eZst\u0105p, a usi\u0105d\u017a w prochu panno, c\u00f3rko Babilo\u0144ska , si\u0105d\u017a na ziemi c\u00f3rko Chaldejska! bo ci\u0119 nie b\u0119d\u0105 wi\u0119cej nazywa\u0107 kochank\u0105 i roskosznic\u0105\u201c … \u201e To m\u00f3wi Pan Zast\u0119p\u00f3w, Odkupiciel nasz, \u015bwi\u0119ty Izraelski!…
\n\u201e Rzek\u0142a\u015b na wieki pani\u0105 b\u0119d\u0119… bo ufasz w z\u0142o\u015bci twojej… M\u0105dro\u015b\u0107i umiej\u0119tno\u015b\u0107 twoja ta ci\u0119 przewrotn\u0105 uczyni\u0142a… Dlatego przyjdzie na Ci\u0119 jednego dnia sieroctwo i wdowstwo. Sta\u0144\u017ce teraz z czarami twemi i z mn\u00f3stwem guse\u0142 twoich, kt\u00f3remi\u015b si\u0119 pora\u0142a od m\u0142odo\u015bci twojej. Niechaj\u017ce stan\u0105 praktykarze , kt\u00f3rzy si\u0119 przypatruj\u0105 gwiazdom, kt\u00f3rzy dawaj\u0105 zna\u0107 to co ma by\u0107 ka\u017cdego miesi\u0105ca, a niech ci\u0119 wybawi\u0105 z tego co ma przyj\u015b\u0107 na ci\u0119. \u201eOto s\u0105 jako plewa; ogie\u0144 popali je. nie wybawi\u0105 duszy swojej z mocy p\u0142omienia. Nie zostanie w\u0119gla do ogrzania si\u0119, ani ognia co by posiedzi\u0107 przy nim \u201c.
\n( Proroctwo Izajasza).<\/p>\n

W \u015br\u00f3d cywilizacyi pierwotnych Asyryjczyk\u00f3w, Egipcjan Ind\u00f3w i Pers\u00f3w istnia\u0142 nar\u00f3d \u017cydowski, wyznawca jednego Boga, posiadacz ksi\u0105g starego testamentu, oczekuj\u0105c na przyj\u015bcie Mesyasza, przepowiedzianego przez prorok\u00f3w. Historja \u017cyd\u00f3w w samym zaraniu \u015bci\u015ble jest zespolona z historj\u0105 tych lud\u00f3w: w niewoli Asyryjskiej i Babilo\u0144skiej przebywali \u017cydzi lat wiele, ustami ich prorok\u00f3w przepowiedziany by\u0142 upadek pot\u0119\u017cnych monarchji.<\/p>\n

W\u015br\u00f3d rozproszenia lud Izraelski utrzymywa\u0142 zakon dany przez Moj\u017cesza, lecz ile\u017c to razy w pada\u0142 w ba\u0142wochwalstwo, sk\u0142ada\u0142 ofiary na cze\u015b\u0107 Baala i Molocha, ile\u017c krainy m mag\u00f3w i czar\u00f3w wyni\u00f3s\u0142 tradycji! Po zburzeniu Jerozolimy rozpierzchn\u0105\u0142 si\u0119 pomi\u0119dzy narody obszernych dzier\u017caw Rzymskich\u2014 po krajach Grecji, Galji, Iberji, unosz\u0105c wsz\u0119dzie z sob\u0105 ksi\u0119gi \u015bwi\u0119te i przyswojone pierwiastki wiedzy mag\u00f3w , kap\u0142an\u00f3w Zoroastra, filozofji greckiej, nauki Egipskiej, a kto zar\u0119czy, czy nie posiada\u0142 wiedzy tajemniczych ksi\u0105g Sybilli, wyroczni d\u0119bickich? Wszak nie uczestnicz\u0105c w narodzinach tych wszystkich cywilizacji pierwotnych, zawsze by\u0142 obecny przy ich konaniu! Tablice gliniane z bibljoteki Sardanapala, odgrzebane w Niniwie, wskazuj\u0105 najdok\u0142adniej, \u017ce nazwa miesi\u0119cy, forma um\u00f3w pi\u015bmiennych s\u0105 bardzo zbli\u017cone do dzisiejszych \u017cydowskich.<\/p>\n

Znajduj\u0105c si\u0119 w bezpo\u015bredniej styczno\u015bci z Fenicjanami, doskonale przyswoi\u0142 sobie wynalezion\u0105 przez nich arytmetyk\u0119, duch handlowy i przedsi\u0119biorczy; poci\u0105g do tu\u0142aczki – od Beduin\u00f3w i Arab\u00f3w . Wszak Nomadzi Syryjscy w pewnej epoce zaw\u0142adn\u0119li dolnym Egiptem i dali mu nawet swoj\u0105 dynastj\u0119 *1). Na trakcie do Indji, w s\u0105siedztwie Asyrji, Babilonu, Persji, Fenicji i Egiptu, u kolebki rodu ludzkiego i pierwotnych cywilizacji w zr\u00f3s\u0142 nar\u00f3d \u017cydowski: cudowny, wybrany przez Boga, po\u015br\u00f3d kt\u00f3rego przysz\u0142o na \u015bwiat s\u0142owo wcielone, kt\u00f3rego dalsze losy w \u015br\u00f3d innych narod\u00f3w s\u0105 zgo\u0142a niewiadome i kt\u00f3rego nikt nie mo\u017ce odgadn\u0105\u0107 przeznacze\u0144.<\/p>\n

Jednak\u017ce nar\u00f3d \u017cydowski, odwieczny wyznawca jedynego Boga i Jego przykaza\u0144, zawartych w starym zakonie, nie poprzesta\u0142 na tern. Opr\u00f3cz ksi\u0105g starego testamentu posiadaj\u0105 \u017bydzi jeszcze inn\u0105 wa\u017cniejsz\u0105 w swych skutkach nauk\u0119, zawart\u0105 w tak zwanym Talmudzie. Tylko drobny u\u0142amek narodu \u017cydowskiego odrzuca t\u0119 nauk\u0119 i stoi wytrwale na stra\u017cy czystego prawa. Moj\u017cesza, s\u0105 to Karaimy. Nie rozminiemy si\u0119 z prawd\u0105, gdy powiemy, \u017ce zakon Moj\u017cesza, za odst\u0119pstwa od kt\u00f3rego \u017cydzi byli tak gromieni przez prorok\u00f3w, za kt\u00f3re tyle nieszcz\u0119\u015b\u0107 spad\u0142o na ich g\u0142ow\u0119, jest w\u0142a\u015bciw\u0105 i jedyn\u0105 religj\u0105. objawion\u0105 \u017cydom, a nast\u0119pnie i ksi\u0119g\u0105 \u015bwi\u0119t\u0105 Chrze\u015bcijan. Talmud, kt\u00f3ry zacz\u0105\u0142 by\u0107 pisany w V-ym wieku w Babilonie, zw\u0142aszcza jego ksi\u0119gi najsekretniejsze, jest filozofj\u0105 zmaterjalizowanych kultur upad\u0142ych, zastosowan\u0105 do t\u0142\u00f3maczenia zakonu w spos\u00f3b rozumowany, zbiorem rozmaitych tradycji, praktyk, wyroczni, dochodze\u0144. Zdanie to nie jest naszem, lecz wyp\u0142ywa z tego, co o Talmudzie i kabale m\u00f3wi\u0105 ludzie, kt\u00f3rzy, o ile si\u0119 zdaje, nauk\u0119 t\u0119 studjowali do g\u0142\u0119bi, to te\u017c wolimy przytoczy\u0107 ich w\u0142asne s\u0142owa, a\u017ceby nie pom\u00f3wiono\u00a0 nas o stronno\u015b\u0107 s\u0105du *2).<\/p>\n

\u201eWszystkie religje pierwotne przechowa\u0142y wspomnienie o jednej ksi\u0119dze najdawniejszej, napisanej hieroglifami przez m\u0119drc\u00f3w pierwszych wiek\u00f3w istnienia \u015bwiata. Hieroglify tej ksi\u0119gi, upraszczaj\u0105c si\u0119 i upowszechniaj\u0105c dostarczy\u0142y pismu fil\u00f3zofji okultystycznej tajemnych „znak\u00f3w i pentakl\u00f3w.<\/p>\n

Ta ksi\u0119ga przypisywan\u0105 jest Henochow i, si\u00f3dmemu w\u0142adcy \u015bwiata po Adamie – przez Hebrajczyk\u00f3w, Hermesowi Trismegistowi przez Egipcjan, Kadmusow i za\u0142o\u017cycielowi \u015bwi\u0119tego miasta przez Grek\u00f3w. Wzmiankowana ksi\u0119ga stanowi symboliczne streszczenie poda\u0144, zwanych nast\u0119pnie kaba\u0142\u0105 od s\u0142\u00f3w a hebrajskiego, kt\u00f3re oznacza
\nto\u017c sam o co tradycja.<\/p>\n

O Henochu wspomina aposto\u0142 \u015a-ty Juda w nowym testamencie. Podanie hebrajskie przypisuje Henochowi wynalezienie pisma. Ksi\u0119ga talmudyczna Sepher Iesirah pod\u0142ug rabin\u00f3w napisana by\u0142a przez Abrahama, spadkobierc\u0119 Henocha i zawiera pierwotne podania. Henoch jak ju\u017c wzmiankowali\u015bmy ma stanowi\u0107 t\u0119 sam\u0105 osob\u0119 co Hermes Trismegist Egipcjan, a wi\u0119c s\u0142aw na ksi\u0119ga Thot, napisana hieroglifami i liczbami, mia\u0142aby stanowi\u0107 ow\u0105 Bibli\u0119 pierwotn\u0105, pe\u0142n\u0105 tajemnic, poprzedzaj\u0105c\u0105 ksi\u0119gi Moj\u017cesza, o kt\u00f3rej w tajemniczony Wilhelm Postel robi cz\u0119sto wzmianki w swoich dzie\u0142ach. nazywaj\u0105c j\u0105 genez\u0105 Henocha.<\/p>\n

Biblja powiada, \u017ce Henoch nie umar\u0142, lecz \u017ce przeniesiony zosta\u0142 do innego \u015bwiata i powr\u00f3ci by si\u0119 przeciwstawi\u0107 Antychrystowi.<\/p>\n

W ksi\u0119gach kabalistycznych Sepher Iesirah i Sohar powiedziano, \u017ce patryarcha Abraham pozostawi\u0142 w spadku Izaakowi, t. j Izraelowi m\u0105dro\u015b\u0107 prawdziwych imion boskich, to te\u017c Izrael jest wy\u0142\u0105cznym spadkobierc\u0105 tej nauki, t j. kaba\u0142y. Potomkom za\u015b Izmaela, synowi na\u0142o\u017cnicy (t. j. innym narodom ) da\u0142 w upominku dogmata niejasne
\ni przys\u0142onione, kt\u00f3re si\u0119 wkr\u00f3tce przeistoczy\u0142y w cze\u015b\u0107 ba\u0142wan\u00f3w .<\/p>\n

M\u0105dro\u015b\u0107 hieroglificzna absolutna ma za podstaw\u0119 alfabet, w kt\u00f3rym ka\u017cda litera przedstawia b\u00f3stwo. Biblja ze wszystkiemi swemi przeno\u015bniami wyra\u017ca tylko w spos\u00f3b bardzo niezupe\u0142ny religj\u0119 Hebrajczyk\u00f3w. Ksi\u0119ga, o kt\u00f3rej wspominali\u015bmy i kt\u00f3r\u0105 Wilhelm Postel nazywa Genez\u0105 Henocha istnia\u0142a w rzeczywisto\u015bci przed Moj\u017ceszem i prorokami. Twierdzenia jej s\u0105 identyczne ze staro-Egipskiemi, posiadaj\u0105 one sw\u00f3j exoteryzm i zas\u0142on\u0119.<\/p>\n

Kiedy Moj\u017cesz przemawia\u0142 do ludu, powiada w przeno\u015bni ksi\u0119ga \u015bwi\u0119ta, on zakrywa\u0142 twarz zas\u0142on\u0105 i podnosi\u0142 j\u0105 kiedy m\u00f3wi\u0142 z Bogiem. Tak\u0105 jest przyczyna owych wiadomo\u015bci w Biblii, kt\u00f3re tak zaostrzy\u0142y satyryczn\u0105 werw\u0119 Voltaire\u2019a. Ksi\u0119gi \u015bwi\u0119te napisane by\u0142y jedynie dla tego, \u017ceby przypomina\u0107 tradycje i zawieraj\u0105 przeno\u015bnie niezrozumia\u0142e dla profan\u00f3w.<\/p>\n

Pi\u0119cioksi\u0105g i ksi\u0119gi prorok\u00f3w s\u0105 jedynie zbiorem elementarnych dogmat\u00f3w , moralno\u015bci i obrz\u0105dk\u00f3w. Prawdziwa filozofja tradycyjna i tajemna by\u0142a napisana daleko p\u00f3\u017aniej,\u00a0pod os\u0142on\u0105 jeszcze mniej przezroczyst\u0105 i o to \u017ar\u00f3d\u0142o, sk\u0105d powsta\u0142a druga Biblja nie znana, raczej nie zupe\u0142nie poj\u0119ta przez chrze\u015bcijan. zbi\u00f3r, jak powiadaj\u0105 rozmaitych nie dorzeczno\u015bci.\u00a0 My za\u015b powiemy – pomnik wspania\u0142y, zawieraj\u0105cy wszystko, co genjusz ludzki filozoficzny i religijny m\u00f3g\u0142 wymy\u015ble\u0107 i stworzy\u0107. Skarb otoczony cierniami, brylant
\nukryty w szarymi obskurnym kamieniu.<\/p>\n

Czytelnik \u0142atwo si\u0119 domy\u015bli, \u017ce mowa o Talmudzie. Zdumienie nas ogarnia, gdy przenikniemy tajemnice kaba\u0142y, dojdziemy do dogmatu absolutnego, a tak jednocze\u015bnie logicznego i prostego, do po\u0142\u0105czenia koniecznego idei i znak\u00f3w, u\u015bwi\u0119cenia wiadomo\u015bci podstawowych za pomoc\u0105 znak\u00f3w pierwotnych , troisto\u015bci s\u0142\u00f3w liter i liczb (tr\u00f3jca), fiiozofii tak prostej jak abecad\u0142o, a zarazem tak g\u0142\u0119bokiej jak s\u0142owo, do teoremat\u00f3w zupe\u0142niejszych i ja\u015bniejszych ni\u017c Pytagoresa, do Teologji, kt\u00f3r\u0105 mo\u017cna zreasumowa\u0107 na palcach dziecka: dziesi\u0119\u0107 cyfr, 22 litery, tr\u00f3jk\u0105t, kwadrat i ko\u0142o – o to wszystkie pierwiastki kaba\u0142y. S\u0105 to pierwiastki s\u0142owa pisanego, odblask tego s\u0142owa wyrzeczonego, kt\u00f3re stworzy\u0142o \u015bwiat.<\/p>\n

Wszystkie religje prawdziwie dogmatyczne wysz\u0142y z kaba\u0142y!\u00a0 i do kaba\u0142y powr\u00f3c\u0105 (?). Wszystko co jest naukowego i wielkiego w marzeniach religijnych rozmaitych luminarzy Jak\u00f3ba Boehm\u2019a, Swedenborga, Saint-Martina i t.p. jest zapo\u017cyczone z kaba\u0142y. Wszystkie stowarzyszenia wolnomularskie winne s\u0105 kabale swoje tajemnice i obrz\u0105dki.<\/p>\n

Kaba\u0142a jedna u\u015bwi\u0119ca aljans rozumu i s\u0142owa Boskiego, przez zr\u00f3wnowa\u017cenie dw\u00f3ch si\u0142 na poz\u00f3r przeciwnych, ona utwierdzi\u0142a r\u00f3wnowag\u0119 wieczyst\u0105 jestu, ona wspiera rozum wiar\u0105, w \u0142adz\u0119 wolno\u015bci\u0105, nauk\u0119 \u0142\u0105czy z tajemnic\u0105, ona jest kluczem do poznania tera\u017aniejszo\u015bci, przesz\u0142o\u015bci i przysz\u0142o\u015bci.<\/p>\n

\u017beby wtajemniczy\u0107 si\u0119 w kaba\u0142\u0119 nie wystarcza przeczyta\u0107 i rozwa\u017cy\u0107 dok\u0142adnie dzie\u0142a Reuchlina. Galatinusa, Kirchnera lub Pic de Mirandola, potrzeba jeszcze rozumie\u0107 pisarzy hebrajskich z kolekcji 1\u2019is to rius \u2019a (liber mirabilis), nade wszystko ksi\u0119g\u0119 kabalistyczn\u0105 Sepher Iesirah , filozofj\u0119 mi\u0142o\u015bci Leona Hebrajczyka, przewertowa\u0107 wielk\u0105 ksi\u0119g\u0119 Sohar, przeczyta\u0107 z zastanowieniem (w\u00a0 zbiorze 1684 r.) w dziele zatytu\u0142\u00f3wanem Cabala denudata traktat o pneumatyce kabalistycznej i rewolucji dusz, nast\u0119pnie zag\u0142\u0119bi\u0107 si\u0119 odwa\u017cnie w jasne ciemno\u015bci ca\u0142ej tre\u015bci dogmatycznej i alegorycznej Talmudu. Wtedy dopiero b\u0119dzie mo\u017cna zrozumie\u0107 Wilhelma Pastel’a i przy\u0142\u0105cza\u0107 si\u0119 co najwy\u017cej do przedwczesnych jego marze\u0144 o emancypacji kobiety”.<\/p>\n

S\u0105dzimy, \u017ce nie potrzeba tak g\u0142\u0119boko si\u0119ga\u0107, \u017ceby zrozumie\u0107 zupe\u0142nie zasady kabalistycznej nauki, magii mag\u00f3w, filozofji okultystycznej kult\u00f3w zmaterjalizowanych, upad\u0142ych. Postaramy si\u0119 tylko przed oczy czytelnika postawi\u0107 s\u0142owa zdania, doktryny w\u0142asne znawc\u00f3w i zwolennik\u00f3w tej nauki, a wtedy ka\u017cdy na wz\u00f3r Cuvier a z jednej charakterystycznej ko\u015bci przedpotowego mamuta \u0142atwo wyrobi sobie poj\u0119cie o jego ca\u0142o\u015bci.<\/p>\n

Przez os\u0142on\u0119 wszystkich alegorji hieratycznych i mistycznych staro\u017cytnych wierze\u0144, z po\u015br\u00f3d mrok\u00f3w obrz\u0119d\u00f3w \u015bmiesznych rozmaitych wtajemnicze\u0144, z pod piecz\u0119ci ksi\u0105g \u015bwi\u0119tych staro\u017cytnego \u015bwiata, w ruinach Teb i Niniwy, na kamieniach \u017c\u0142obionych staro\u017cytnych \u015bwi\u0105ty\u0144, na twarzach zczernia\u0142ych sfinks\u00f3w Asyrji i Egiptu, w malowid\u0142ach monstrualnych, t\u0142\u00f3macz\u0105cych \u015bwi\u0119te stronice Wedas, w dziwacznych emblematach ksi\u0105g alchemicznych, w ceremonjach przyj\u0119\u0107, praktykowanych przez wszystkie bractwa tajemne, odnajdujemy \u015blady doktryny, wsz\u0119dzie jednakowej i wsz\u0119dzie\u00a0 jak najstaranniej ukrywanej. Filozofja okultystyczna stanowi\u0107 si\u0119 zdaje karmicielk\u0119, macierz wszelkich religji pierwotnych, d\u017awigni\u0119 ukryt\u0105 wszelkich si\u0142 intelektualnych, klucz do poznania tajemnic boskich i kr\u00f3low\u0119 wszechw\u0142adn\u0105 spo\u0142ecze\u0144stw w tych wiekach, kiedy by\u0142a wy\u0142\u0105cznie przeznaczon\u0105 do wychowania kap\u0142an\u00f3w i kr\u00f3l\u00f3w.<\/p>\n

Kr\u00f3lowa\u0142a ona u Pers\u00f3w w osobach mag\u00f3w, kt\u00f3rzy zgin\u0119li jak panowie \u015bwiata, nadu\u017cywszy swej mocy. Nadawa\u0142a splendor niewymowny Indyjskiej poezji, cywilizowa\u0142a
\nGrek\u00f3w przy d\u017awi\u0119kach liry Orfeusza, zachowa\u0142a pryncypy wszystkich nauk i post\u0119pu ducha ludzkiego w \u015bmia\u0142ych wyk\u0142adach Pytygoresa. Ona ochrania\u0142a i utwierdza\u0142a pa\u0144stwa przez swe wyrocznie, przed ni\u0105 bledli w\u0142adcy. Panowa\u0142a nad duchem ludzkim za pomoc\u0105 strachu i dziwu. O tej nauce t\u0142um powiada\u0142: \u201erozkazuje \u017cywio\u0142om, rozumie mow\u0119 gwiazd, ksi\u0119\u017cyc na jej skinienie spada z nieba ca\u0142y zakrwawiony, umarli wstaj\u0105 z grob\u00f3w, lnb skanduj\u0105 w s\u0142owa fatalne po\u015bwist wiatru, bujaj\u0105cego w pustych ich czaszkachu. W\u0142adczyni mi\u0142o\u015bci i nienawi\u015bci nauka ta wed\u0142ug swego uznania, wla\u0107 mo\u017ce w dusze ludzkie b\u0105d\u017a uciechy raju, b\u0105d\u017a m\u0119czarnie piek\u0142a, darzy\u0107 cia\u0142a pi\u0119kno\u015bci\u0105 lub brzydot\u0105, \u017cyciem lub \u015bmierci\u0105, swych wyznawc\u00f3w – bogactwem i nie\u015bmiertelno\u015bci\u0105 przez zamian\u0119 metali w z\u0142oto i elixir nie\u015bmiertelno\u015bci. Oto czem by\u0142a magja, pocz\u0105wszy od Zoroastra do Manesa, od Orfeusza do Apolonjusza Tyana dot\u0105d, dop\u00f3ki Chrystyanizm tryumfuj\u0105cy nie zgromi\u0142 publicznie tej nauki, skaza\u0142 na zniszczenie jej dzie\u0142a i rzuci\u0142 na ni\u0105 kl\u0105tw\u0119. Wskutek tego otoczy\u0142a si\u0119 ona jeszcze wi\u0119ksz\u0105 tajemnic\u0105 ni\u017c dawniej.<\/p>\n

O wtajemniczonych w t\u0119 nauk\u0119, o jej adeptach coraz bardziej zacz\u0119\u0142y kr\u0105\u017cy\u0107 wie\u015bci dziwne i niepokoj\u0105ce Ludzie ci swoj\u0105 obecno\u015bci\u0105 wsz\u0119dzie wywierali wp\u0142yw fatalny u\u015bmiercali, lub przyprawiali o utrat\u0119 zmys\u0142\u00f3w tych, kt\u00f3rzy zn\u0119ceni ich s\u0142odk\u0105 wymow\u0105, lub urokiem wiedzy zbli\u017cyli si\u0119 do nich. Kobiety, darz\u0105ce ich mi\u0142o\u015bci\u0105, stawa\u0142y si\u0119 strzygami, dzieci ich gin\u0119\u0142y w schadzkach nocnych. Szeptano sobie po cichu, dr\u017c\u0105c z obawy, o krwawych orgjach i wstr\u0119tnych ucztach. Znajdowano ko\u015bci ludzkie w podziemiach starych \u015bwi\u0105ty\u0144 poga\u0144skich. Zacz\u0119to adeptom przypisywa\u0107 zjawianie si\u0119 morowego powietrza. Wreszcie og\u00f3lny okrzyk zgrozy i oburzenia rozleg\u0142 si\u0119 przeciwko magii, imi\u0119 jej sta\u0142o si\u0119 zbrodni\u0105. Nienawi\u015b\u0107 t\u0142umu wyla\u0142a si\u0119 w okrzyku.-<\/p>\n

\u201eCzarownik\u00f3w na stos!\u201c<\/em><\/strong><\/p>\n

Ot\u00f3\u017c t\u0142um burzy si\u0119 zawsze tylko przeciwko mocy istotnej. Nie mog\u0105c odr\u00f3\u017cni\u0107 prawdy od fa\u0142szu, instynktownie odczuwa to, co jest mocne. Wiekowi XIX przypad\u0142o r\u00f3wnie\u017c drwi\u0107 z magii, czar\u00f3w i urok\u00f3w Cagliostra.<\/p>\n

Nauka magii ukry\u0107 si\u0119 musia\u0142a, stworzony zosta\u0142 nowy \u017cargon , kt\u00f3ry poj\u0105\u0107 by\u0142 w stanie jedynie prawdziwy ucze\u0144 Hermesa. Magia sk\u0142ada si\u0119 z dw\u00f3ch rzeczy: nauki i mocy magicznej,<\/strong> bez tej mocy ( Iod ) nauka nie mia\u0142aby \u017cadnego znaczenia<\/strong><\/em>.<\/p>\n

Powierza\u0107 nauk\u0119 tylko w silne r\u0119ce – takiem jest najwy\u017csze prawo wtajemnicze\u0144. Drzwi do poznania prawdy dla t\u0142umu s\u0105 zamkni\u0119te , jak do przybytku dziewicy. Potrzeba by\u0107 m\u0119\u017cem, \u017ceby do\u0144 wej\u015b\u0107. Wszystkie cuda obiecane s\u0105 wierz\u0105cym . Lecz c\u00f3\u017c to jest wiara, jak nie odwaga woli, nie wahaj\u0105ca si\u0119 kroczy\u0107 w ciemno\u015bci ku \u015bwiat\u0142u, nie zwa\u017caj\u0105c na wszelkie przeciwno\u015bci.<\/p>\n

\u201eSztuka kap\u0142a\u0144ska polega na m\u0119stwie, przezorno\u015bci i woli. Nowicjat ten odbywali Jezuici, kt\u00f3rzy rz\u0105dziliby jeszcze dot 'd \u015bwiatem, gdyby mieli prawdziwie m\u0105dr\u0105 i \u015bwiat\u0142\u0105 g\u0142ow\u0119 za przewodnika\u00a0 ^ Spadek po nich obj\u0105\u0142 okultyzm, zobaczymy do czego d\u0105\u017cy i jak dalej nauk\u0119 sw\u0105 t\u0142\u00f3maczy .<\/p>\n

\u201eIstnieje straszna tajemnica, wyjawienie kt\u00f3rej obali\u0142o \u015bwiat, jak dowodz\u0105\u00a0 podania Egipcyan, streszczone symbolicznie przez Moj\u017cesza na pocz\u0105tku Genezy. Tajemnica polega na wiadomo\u015bci dobrego i z\u0142ego. Wynik rozpowszechnienia tej tajemnicy w nast\u0119pstwie prowadzi do \u015bmierci.<\/p>\n

Moj\u017cesz przedstawi\u0142 j\u0105 w postaci drzewa, rosn\u0105cego w po\u015brodku raju ziemskiego. Znajdowa\u0142o si\u0119 ono w pobli\u017cu drzewa \u017cywota , a nawet korzenie ich \u0142\u0105czy\u0142y si\u0119 wzajemnie. Cztery rzeki tajemnicze mia\u0142y swe \u017ar\u00f3d\u0142a u podn\u00f3\u017ca drzewa \u017cywota, strze\u017conego przez miecz p\u0142omienny Archanio\u0142a i cztery form y sfinksa.<\/p>\n

Rzeczywi\u015bcie istnieje pewnik jedyny, powszechny, nigdy nie gin\u0105cy, mocny jak rozum najwy\u017cszy, prosty jak wszystko c o jest wielkie, nie dost\u0119pny, jak wszystko, co jest absolutn\u0105 prawd\u0105, pewnik ten jest ojcem wszystkich innych.<\/p>\n

Tak, istnieje nauka, kt\u00f3ra mocna jest udzieli\u0107 ludziom\u00a0w\u0142asno\u015bci nadludzkich<\/strong>. O to jak wyliczona s\u0105 prerogatywy ludzi, kt\u00f3rzy Osi\u0105gn\u0105 t\u0119 nauk\u0119, w hebrajskim manuskrypcie z XVI wieku.<\/p>\n

Oto przywileje i moc tego, kto w prawym swym r\u0119ku dzier\u017cy kluczyki Salomona (Schlomah ) , a w lewym – r\u00f3\u017cczk\u0119 kwitn\u0105c\u0105:<\/p>\n

Ogl\u0105da Boga twarz\u0105 w twarz i nie umiera , rozmawia po przyjacielsku z siedmioma genjuszami, dowodz\u0105cymi wszystkim i zast\u0119pami niebieskiemi.
\nWy\u017cszym jest ponad wszelkie niepewno\u015bci i obawy .
\nPanuje nad calem niebem i obraca do swych pos\u0142ug piek\u0142o .
\nRozporz\u0105dza dowolnie swem \u017cyciem i zdrowiem, zdrowiem i \u017cyciem innych.
\nNie obchodz\u0105 go nie powodzenia i przeciwno\u015bci, nie zwyci\u0119\u017c\u0105 go nieprzyjaciele.
\nRozumie on znaczenie tera\u017aniejszo\u015bci, przesz\u0142o\u015bci i przysz\u0142o\u015bci.
\nPosiada tajemnic\u0119 zmartwychwstania, \u015bmierci i klucz do nie\u015bmiertelno\u015bci.
\nPosiada wiedz\u0119 kamienia filozoficznego.
\nLekarstwa uniwersalnego.
\nRozumie prawa ruchu wiecznego ( perpetuum mobile ), mo\u017ce rozwi\u0105za\u0107 zadanie kwadratury ko\u0142a .
\nMo\u017ce zamieni\u0107 w z\u0142oto nie tylko metale, lecz nawet ziemi\u0119 sam\u0105.
\nPoskramia dzikie zwierz\u0119ta, za pomoc\u0105 s\u0142owa oczarowuje w\u0119\u017ce.
\nPosiada sztuk\u0119 notoryczn\u0105, kt\u00f3r\u0105 daje nauka uniwersalna:
\nMo\u017ce prowadzi\u0107 rozmow\u0119 , z zupe\u0142n\u0105 znajomo\u015bci\u0105 rzeczy o wszystkiem bez przygotowania i uprzednich study\u00f3w .<\/p>\n

Prerogatywy mniejsze:<\/em><\/strong>
\nPrzenika od pierwszego spojrzenia g\u0142\u0119bi\u0119 duszy cz\u0142owieka i tajemnice kobiecego serca.
\nMo\u017ce zmusi\u0107, kiedy zechce, natur\u0119 do s\u0142u\u017cenia sobie .
\nMo\u017ce odgadn\u0105\u0107 rzeczy przysz\u0142e o tyle, o ile nie s\u0105 zale\u017cne od S\u0119dziego wy\u017cszego, lub przyczyny niedost\u0119pnej.
\nW polu daje wszystkim najskuteczniejsze i najzbawienniejsze rady.
\nTryumfuje nad przeciwnikami.
\nPoskramia mi\u0142o\u015b\u0107 i nienawi\u015b\u0107.
\nPosiada tajemnic\u0119 stania si\u0119 bogatym. Jest zawsze panem, nigdy za\u015b niewolnikiem.<\/p>\n

przypisy<\/em><\/strong><\/p>\n

    \n
  1. Maspero. L\u2019ancienne Egypte.<\/li>\n
  2. Eliphas Levi. Histoire de la Magie.<\/li>\n<\/ol>\n

    :<\/p>\n

    \u017ar\u00f3d\u0142o<\/strong>: \u201cWiedza Tajemna\u201d, autor dr Stanis\u0142aw Radziszewski, wydane Warszawa 1904 strony od 159 do 164.<\/p>\n

    \"\"<\/a><\/p>\n

    Je\u015bli temat ci\u0119 zainteresowa\u0142 zapraszam do zapoznania si\u0119 z\u00a0\u00a0TAROT STUDIUM<\/a><\/p>\n

     <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    \u201eZst\u0105p, a usi\u0105d\u017a w prochu panno, c\u00f3rko Babilo\u0144ska , si\u0105d\u017a na ziemi c\u00f3rko Chaldejska! bo ci\u0119 nie b\u0119d\u0105 wi\u0119cej nazywa\u0107 kochank\u0105 i roskosznic\u0105\u201c … \u201e To m\u00f3wi Pan Zast\u0119p\u00f3w, Odkupiciel nasz, \u015bwi\u0119ty Izraelski!…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[218],"tags":[360,458,456,41,40,457],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3514"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3514"}],"version-history":[{"count":30,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3514\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3544,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3514\/revisions\/3544"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3514"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3514"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3514"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}