{"id":3023,"date":"2018-12-19T21:48:05","date_gmt":"2018-12-19T20:48:05","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=3023"},"modified":"2018-12-20T11:32:44","modified_gmt":"2018-12-20T10:32:44","slug":"enwoltowanie","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/enwoltowanie\/","title":{"rendered":"Enwoltowanie"},"content":{"rendered":"

Enwoltowanie<\/p>\n

Je\u017celiby ktokolwiek podj\u0105\u0142 my\u015bl scharakteryzowania Po\u015bwi\u0119cenia w trzy Maso\u0144skie Symboliczne Stopnie wy\u0142\u0105cznie z punktu widzenia wyuczenia cz\u0142owieka oddzia\u0142ywania na drugich,\u00a0\u00a0musia\u0142by rzec:<\/p>\n

Uczniowski<\/strong> stopie\u0144 uczy nas by\u0107 siInymi w sobie i dla tego uczy zwalcza\u0107 w\u0142asne s\u0142abo\u015bci,\u00a0\u00a0stopniowo je niszcz\u0105c; to stopie\u0144 po\u015bwi\u0119cony dla wypracowania\u00a0aktywno\u015bci operatora.<\/p>\n

Towarzysza<\/strong> stopie\u0144 ods\u0142ania nam s\u0142abo\u015bci innych i naucza. wykorzystania tych s\u0142abo\u015bci w tej porze, kiedy uwolnili\u015bmy si\u0119 od w\u0142asnych s\u0142abo\u015bci; to szko\u0142a rachunku cudzej g\u0142upoty i pasywno\u015bci.<\/p>\n

Mistrzowski<\/strong> stopie\u0144\u00a0\u00a0zwraca nasz\u0105 uwag\u0119 na sztuk\u0119 obmy\u015bla\u0107 tylko takie operacje\u00a0w kt\u00f3rych charakter naszej aktywno\u015bci i si\u0142y \u015bci\u015ble odpowiadaj\u0105\u00a0\u00a0charakterowi cudzej s\u0142abo\u015bci i wypaczeniu. Je\u017celi jeste\u015bmy silni intelektualnie i zaopatrzeni w zapas wiedzy, zaprowadzimy\u00a0\u00a0g\u0142upc\u00f3w dok\u0105d zechcemy wskutek pomy\u015blnego zastosowania naszych \u015brodk\u00f3w; ale „oczywi\u015bcie”, wstrzymamy si\u0119 od wywo\u0142ania ich do zapas\u00f3w francuskiej walki w cyrku, 'gdy\u017c; muskularnie mog\u0105 si\u0119 okaza\u0107 silniejsi od nas; je\u017celi dobrze w\u0142adamy\u00a0\u00a0technik\u0105 jakiejkolwiek kombinacji, wyst\u0105pimy do walki w\u0142a\u015bnie\u00a0\u00a0na gruncie tej kombinacji i zaniechamy walki na innych pozycjach itd.”<\/p>\n

Og\u00f3lne te tezy odnosz\u0105 si\u0119 do osobnego procesu enwoltowania kt\u00f3re okre\u015blimy, jako gwa\u0142towne wykorzystanie astralnych i fizycznych \u015brodk\u00f3w jednego inkarnowanego cz\u0142owieka\u00a0przez drugiego r\u00f3wnie\u017c inkarnowanego.<\/p>\n

Przedstawcie sobie z jednej strony cz\u0142owieka, rozrzucaj\u0105cego sw\u00f3j maj\u0105tek. albo Pa\u0144stwo, bez sensu kolonizuj\u0105ce\u00a0wszystkie cz\u0119\u015bci \u015awiata, nie zabezpieczaj\u0105ce swoich kolonij\u00a0przy pomocy przygotowawczych strategicznych przedsi\u0119wzi\u0119\u0107.<\/p>\n

Z drugiej strony niech mamy obecnie cz\u0142owieka, kt\u00f3ry trzyma\u00a0wszystko pod kluczem, wszystko zarejestrowane, wszystko otoczone Zagrodami, wszystkiego pilnuj\u0105 rozstawione psy; lub je\u015bli\u00a0chcecie, Pa\u0144stwo, kt\u00f3re ma \u015bcis\u0142e po\u0142\u0105czenie z Wszystkimi kolonjami, posiada podstawy operacyjne w wszystkich cz\u0119\u015bciach \u015bwiata, na wszystkich morzach kr\u0105\u017c\u0105 eskadry, gotowe do\u00a0Walki. Niech drugi cz\u0142owiek lub drugie Pa\u0144stwo zapragnie oddzia\u0142a\u0107 na pierwszego cz\u0142owieka lub pierwsze pa\u0144stwo. Jasnem\u00a0jest dla was. \u017ce \u0142atwo osi\u0105gn\u0105 sw\u00f3j cel. chocia\u017cby ostatni i\u00a0by\u0142 przeciwny interesom pierwszego cz\u0142owieka lub pierwszego\u00a0Pa\u0144stwa. Powiecie: „My nie tylko pojmujemy to my jeszcze,\u00a0dodamy – je\u017celi obaj wskutek swojego nierozs\u0105dku s\u0105 podobni\u00a0\u00a0do pierwszego, ale jeden z nich pokonawszy na moment swoje\u00a0wypaczenie, we\u017amie na siebie inicjatyw\u0119 napadania, to\u00a0w\u0142a\u015bnie to przy r\u00f3\u017cnych si\u0142ach, da mu pewn\u0105 przewag\u0119. Prawda i drugi mo\u017ce ockn\u0105\u0107 si\u0119 i odeprze\u0107 napad. ale musi przygotowa\u0107 si\u0119 na straty”<\/p>\n

Oto macie i ca\u0142y sekret. Oddzia\u0142ywanie przez enwoltowanie\u00a0zawsze dotyczy si\u0119 manifestacyj przep\u0142ywaj\u0105cych w fizycznym\u00a0planie lub w ni\u017cszych podplanach astralnego. Enwoltuj\u0105 na\u00a0milo\u015b\u0107 ; enwoltuj\u0105 na niezdrowie lub \u015bmier\u0107; enwoltuj\u0105 na zmarnowanie; enwoltuj\u0105 na skr\u00f3cenie lub na os\u0142abienie korzystnej\u00a0dzia\u0142alno\u015bci itd. W\u0142a\u015bnie wskutek przynale\u017cno\u015bci rezultat\u00f3w enwoltowania do ni\u017cszych pod plan\u00f3w Wszech\u015bwiata sam termin „enwoltowanie” przyjmuje si\u0119 w z\u0142em znaczeniu. Jest to zawsze bardzo gruba operacja, wymagaj\u0105ca solidnego punktu oparcia. – To za\u015b odbywa si\u0119 w nast\u0119puj\u0105cy spos\u00f3b: tworzymy\u00a0wolutywn\u0105 istot\u0119 pod\u0142ug Sefirotycznego planu; \u015awiat Aziluth\u00a0tej istoty zupe\u0142nie nale\u017cy do operatora; ten \u015awiat Aziluth powinien. swoim wp\u0142ywem wnikn\u0105\u0107 w \u015bwiaty Briah, Jezirah i\u00a0Asiah pacjenta; ale Aziluth operatora \u017cyje swoim wp\u0142ywem w\u00a0odpowiednich trzech \u015bwiatach Samego operatora, to znaczy,\u00a0ostatni powinien spe\u0142ni\u0107 nast\u0119puj\u0105ce – zwi\u0105za\u0107 sw\u00f3j Briah z Jezirah i Asiah z takowymi\u017c elementami pacjenta, pos\u0142u\u017cywszy\u00a0si\u0119 chwilowem u\u015bpieniem jego Aziluth; wtenczas trzy ni\u017csze\u00a0\u015bwiaty pacjenta wejd\u0105, jakby tymczasowe organy w sk\u0142adowy\u00a0organizm operatora z pacjentem; potem zadanie operatora sprowadza si\u0119 do oddzielnej suggestji.<\/p>\n

On suggestjonuje,\u00a0je\u017celi tak mo\u017cna si\u0119; wyrazi\u0107, etyczn\u0105 chorob\u0119 tej cz\u0119\u015bci\u00a0nowego sk\u0142adowego Briah. kt\u00f3ra odpowiada by\u0142emu swobodnemu Briah pacjenta; formacjn\u0105, chorob\u0105 – tej cz\u0119\u015bci\u00a0og\u00f3lnego Jezirah, kt\u00f3ra odpowiada by\u0142emu oddzielnemu Jezirah pacjenta, i fizyczn\u0105 chorob\u0105 odpowiedniej cz\u0119\u015bci og\u00f3lnego\u00a0Asiah. Powiecie, \u017ce m\u0105drze jest zagarn\u0105\u0107 zupe\u0142nie trzy\u00a0cudze \u015bwiaty. Ich i nie zabieraj\u0105 w ca\u0142o\u015bci; opanowuj\u0105 tylko\u00a0kruszyn\u0119 ich cz\u0119\u015bci, zara\u017caj\u0105 t\u0119 cz\u0119\u015b\u0107 odpowiedni\u0105 chorob\u0105 i\u00a0pozostawiaj\u0105, ostatniej obj\u0105\u0107 o ile mo\u017cno\u015bci jak najwi\u0119ksz\u0105 liczb\u0119 by\u0142ych organ\u00f3w pacjenta, starannie ochraniaj\u0105c przytem\u00a0w\u0142asne organy, kt\u00f3re wesz\u0142y w sk\u0142ad z\u0142o\u017conego Organizmu.<\/p>\n

Nie b\u0119dziecie przecie\u017c przeczyli, \u017ce etyczne niezadowolenie wskutek oddzielnego zjawiska mo\u017ce niekiedy zburzy\u0107 duchow\u0105\u00a0harmonj\u0119 s\u0142abego osobnika, \u017ce wadliwo\u015b\u0107 w zrodzeniu osobnej\u00a0formy mo\u017ce poderwa\u0107 ca\u0142y formalny System, \u017ce chorobotw\u00f3rczy\u00a0zarodek, zaszczepiony kom\u00f3rce, mo\u017ce zarazi\u0107 ca\u0142y organizm.\u00a0Z powiedzianego przezemnie wynika bezpo\u015brednio, \u017ce umy\u015blnie zara\u017cane elementy powinny o ile mo\u017cno\u015bci nale\u017c\u0105\u00a0do liczby tych, kt\u00f3re swoj\u0105 budow\u0105 lub fizjologicznemi wydzielinami nie\u017ale charakteryzuj\u0105 ca\u0142y organizm lub jeden z najistotniejszych jego organ\u00f3w, funkcjonalnie zwi\u0105zanych z interesuj\u0105cemi nas zjawiskami.<\/p>\n

Dla etycznego enwoltowania ambitnego cz\u0142owieka wa\u017cne\u00a0przyczepi\u0107 elementy, stoj\u0105ce w zwi\u0105zku z jego samolubstwem;\u00a0dla formalnego enwoltowanego cz\u0142owieka, przepojonego estetycznem uczuciem, wa\u017cne wnie\u015b\u0107 element urodziwo\u015bci w jego \u015bwiat Jezirah; dla enwoltowania \u015bwiata Asiah na mi\u0142o\u015b\u0107, na \u015bmier\u0107\u00a0lub na chorob\u0119, lepiej wzi\u0105\u015b\u0107 cia\u0142ka krwi, ani\u017celi cz\u0119\u015b\u0107 wierzchniej warstwy nask\u00f3rka.<\/p>\n

Pomimo wypowiedzianego odruzu wyprowadzacie konieczno\u015b\u0107 sztucznego nadania zabranym nierzeczywistym elementom\u00a0jakiej b\u0105d\u017c sfery og\u00f3lnego charakteru rzeczywisto\u015bci, chocia\u017cby\u00a0wysi\u0142kami, przechodz\u0105cemi w planach, r\u00f3\u017cnych od planu zabranej cz\u0119\u015bci. Na przek\u0142ad, uda\u0142a mi si\u0119 zdoby\u0107 tylko w\u0142osy\u00a0pacjenta; ja lepi\u0119 woskow\u0105 figurk\u0119, podobn\u0105 do pacjenta, i umocowuj\u0119 w\u0142osy do jej g\u0142owy. Brak\u0142o mi materja\u0142u w \u015bwiecie\u00a0Asiah, ale ja jak – b\u0105d\u017a to odbi\u0142em sobie to w \u015bwiecie Jezirah.\u00a0Przypu\u015b\u0107my, \u017ce zachcia\u0142o mi si\u0119 zasuggestjonowa\u0107 pacjentowi ci\u0105g\u0142y strach, a ja nie wiem dok\u0142adnie, co go straszy,\u00a0ale wiem, co go zadziwia. Ja nastrajam ca\u0142y sk\u0142adowy organizm\u00a0na zdziwienie i z swojej strony jak umiem, domieszam do zdziwienia strach.<\/p>\n

Kiedy ostatni zaszczepi\u0142 si\u0119 pacjentowi, ja\u00a0w sobie pokonuj\u0119 i strach, i zdziwienie; to mi si\u0119 uda, je\u017celi\u00a0sam ma\u0142o jestem sk\u0142onny do zdziwienia. W przeciwnym wypadku zarazi\u0142em i siebie strachem, skojarzonym z\u00a0tym przejawem.<\/p>\n

Tak zw. „powrotny cios<\/strong>” przy enwoltowaniu jest wynikiem pr\u00f3by zaszczepienia drugiemu choroby, na kt\u00f3r\u0105 sam\u00a0jestem wi\u0119cej wra\u017cliwy, ani\u017celi on. Oczywi\u015bcie, w tym wypadku wszystko uderza na mnie. Tch\u00f3rzliwy za swoje bezpiecze\u0144stwo cz\u0142owiek otrzyma powrotny cios, je\u017celi b\u0119dzie enwoltowa\u0142 drugiego na nieszcz\u0119\u015bcie<\/strong>\u00a0w fizycznym planie; kochliwy cz\u0142owiek, enwoltuj\u0105cy drugiego na mi\u0142o\u015b\u0107, sam zakocha\u00a0si\u0119 nierozumnie i beznadziejnie itd.<\/p>\n

Zabezpieczenie enwoltowania przez trzeci przedmiot (o niem\u00a0ju\u017c m\u00f3wili\u015bmy) przeznacza postawienie tego przedmiotu na tylny plan w mentalnej cz\u0119\u015bci enwoltowania, ale razem . z tern,\u00a0bardzo umiej\u0119tny dob\u00f3r jego pod\u0142ug astralnych i fizycznych\u00a0cech przecie\u017c, zgodnie z powiedzeniem, trzeci przedmiot powinien by\u0107 w trzech ni\u017cszych \u015bwiatach Sefirotycznego Systemu wra\u017cliwszy od samego operatora na przyj\u0119cie\u00a0tre\u015bci enwoltowania. Je\u017celi ja enwoltuj\u0119 na .t\u0119sknot\u0119 i progresywne m\u0119czenie takowej, wygodnie wtedy zabezpieczy\u0107 siebie\u00a0od powrotnego ciosu przez podstawienie psa, maj\u0105cego t\u0119skni\u0107\u00a0i m\u0119czy\u0107 si\u0119 wskutek t\u0119sknoty, ale bardzo niewygodnem by\u0142oby zabezpieczy\u0107 siebie przy pomocy przeniesienia wp\u0142ywu na znajom\u0105 wron\u0119.<\/p>\n

Staje si\u0119 teraz zrozumia\u0142em, dlaczego enwoltuj\u0105cy staraj\u0105\u00a0si\u0119 dosta\u0107 krew, z\u0119by, paznokcie, pot, nasienie itp. enwoltowanego; dlaczego oni wprowadzaj\u0105 te elementy w sk\u0142ad wolty,\u00a0t. j. fizycznego punktu oparcia operacji; dlaczego oni cz\u0119sto\u00a0mieszaj\u0105 swoje wydzieliny lub oddzielenia z takiemi samemi\u00a0pacjenta; dlaczego w jednych wypadkach, zadowalaj\u0105 si\u0119 lalk\u0105,\u00a0fotograf j\u0105 i innemi formalnemi podobie\u0144stwami, wprowadzaj\u0105c w ich sk\u0142ad realne cz\u0119\u015bci organizmu pacjenta, a w\u00a0drugich wol\u0105 \u017cywy organizm (\u017caba), upodobniony formalnie do pacjenta (przez nazwanie jego imienia itp.. manipulacje l )\u00a0stanie si\u0119 zrozumia\u0142em, dlaczego przy czysto\u00a0 energetycznem oddzia\u0142ywaniu, ba nawet chocia\u017c przy pragnieniu zmuszeni\u0105 cz\u0142owieka upa\u015b\u0107 na ulicy, id\u0105 za nim po \u015bladach\u00a0jego n\u00f3g, umy\u015blnie potykaj\u0105 si\u0119 przy pomocy tej metody, kt\u00f3r\u0105.\u00a0pragn\u0105 mu zaszczepi\u0107. I tylko w ostatnim momencie wstrzymuj\u0105\u00a0si\u0119 od w\u0142asnego upadku. .<\/p>\n

Ca\u0142y dziki rytua\u0142 znachor\u00f3w, wr\u00f3\u017cbit\u00f3w, czarnych majg\u00f3w\u00a0itp. znajduje wyja\u015bnienie w przytoczonych tezach. Wszystko to\u00a0o tyle proste, o ile zagadkowe, a klucz do wszystkiego le\u017cy\u00a0w odpowiedniku aktywno\u015bci jednego do pasywno\u015bci drugiego.<\/p>\n

Metoda odbicia napa\u015bci jest we wszystkich planach jedna:\u00a0„nie ziewaj<\/strong>„, b\u0105d\u017a aktywny, b\u0105d\u017a zaj\u0119ty, b\u0105d\u017a na czemkolwiek\u00a0skupiony. Cz\u0142owiek pilnuj\u0105cy swego pola, zauwa\u017cy jednocze\u015bnie,\u00a0wskutek w\u0142a\u015bciwej mu czujno\u015bci, i r\u0119bacza lasu, i z\u0142odzieja\u00a0lasu (k\u0142usownika).<\/p>\n

Nie ziewaj<\/strong>” w mentalnym planie: m\u00f3dl si\u0119 w osobliwo\u015bci za wrog\u00f3w. Kto modli si\u0119 za 'wrog\u00f3w, ten nie hoduje\u00a0plan\u00f3w zemsty; kto sam nie tworzy plan\u00f3w zemsty, ten nabierze ch\u0119ci przypisywa\u0107 takowe innym; kto nie podejrzewa\u00a0drugich o z\u0142e zamiary, ten nie zna strachu; kto nie zna\u00a0strachu, tego trudno enwoltowa\u0107 na niebezpiecze\u0144stwo.<\/p>\n

Nie ziewaj<\/strong>” w astralnym planie: b\u0105d\u017a zaj\u0119ty okre\u015blonemi\u00a0formami, przez ciebie wybranemi lub zrodzonemi, a\u017ceby tobie:\u00a0nie nawi\u0105zali form z boku. Znaj czego pragniesz, a\u017ceby nie nie nawi\u0105zali chaotycznych pragnie\u0144. Kochaj wybrank\u0119\u00a0swojego serca, a\u017ceby nie nawi\u0105zali tobie z boku k\u0142amliwego\u00a0podobie\u0144stwa mi\u0142o\u015bci. Przy\u0142\u0105cz si\u0119 do okre\u015blonego Egregora,\u00a0odpowiadaj\u0105cego twojej kontemplacji, a\u017ceby ciebie nie wci\u0105gn\u0119li\u00a0w \u0142a\u0144cuch cudzego tobie z\u0142ego Egregora.<\/p>\n

Nie ziewaj<\/strong>” w fizycznym planie. \u0106wicz swoje cia\u0142o, aby\u00a0\u017cyciowa si\u0142a jego wyrabia\u0142a si\u0119 jako\u015bciowa i ilo\u015bciowo w odpowiedni dla Okre\u015blonych zaj\u0119\u0107, spos\u00f3b a\u017ceby organy twoje rozwija\u0142y si\u0119 monofunkcjonalnie – wtedy one Oka\u017c\u0105 sprzeciw 'wszelkiemu enwaltawaniu.<\/p>\n

Pami\u0119taj raz na zawsze, \u017ce enwoltowaniu podlega najbardziej niezaj\u0119ty, rozrzucaj\u0105cy swoje \u017cycie w wszystkich planach, cz\u0142owiek. \u017be ideowy, formalny lub realny pracownik s\u0105\u00a0Ogrodzeni silnym wa\u0142em od pobocznych pokus (atak\u00f3w). <\/em><\/strong><\/p>\n

Jego\u00a0\u015bwiat Aziluth dobrze przenika pozosta\u0142e; 'On jest indywidualizowany, 'On, podobnie do zamkni\u0119tego systemu, kt\u00f3ry dla\u00a0zewn\u0119trznego \u015bwiata zawsze jest i tylko wtedy 'Odgrywa rol\u0119\u00a0He, kiedy dobrowolnie przyjmuje Wy\u017cszy Influks.<\/p>\n

Nie b\u0105d\u017a rakiem, cofaj\u0105cym si\u0119 da ka\u0142u\u017cy; ciebie nie przestraszy ani wilk, ani pies, i krople twojej krwi nie b\u0119d\u0105 rysowa\u0142y si\u0119 na \u015bcie\u017ckach us\u0142ug wszystkich i ka\u017cdego.<\/p>\n

Dosy\u0107\u00a0masz niewoli Binera Baszt i \u015bwiadomego poddania si\u0119 Hierarchji Sto\u017cka Ksi\u0119\u017cycowych promieni; ty znasz ich Pierwotne\u00a0Pochodzenie i w odbitem \u015bwietle nauczysz si\u0119 czci\u0107 Prawd\u0119\u00a0jego Pierwa\u017ar\u00f3d\u0142a.<\/p>\n

Oto co m\u00f3wi nam Tradycja i Okkultystyczne Da\u015bwiadczenie.\u00a0Zobaczymy co pawie \u015bwiecka nauka.\u00a0\u00a0Od 1891 roku pu\u0142kownik de Rochas zajmowa\u0142 si\u0119 do\u015bwiadczeniami t. zw. „eksteryoryzacji – wywn\u0119trzenia – wra\u017cliwo\u015bci” pacjenta, pogr\u0105\u017conego w stan g\u0142\u0119bokiej hypnozy.<\/p>\n

Zauwa\u017cyli\u015bcie ju\u017c sami podczas mego wyk\u0142adu o teorji\u00a0enwoltowania, \u017ce pierwsza faza tych metod sk\u0142ania si\u0119 da ustanawienia mi\u0119dzy 'Operatorem i Pacjentem czego\u015b to przypominaj\u0105cego „etat de rapport”, i wspomnijcie, \u017ce ten stan nale\u017cy\u00a0do liczby faz tablicy pu\u0142k. de Rochas.<\/p>\n

Ostatni, dzia\u0142aj\u0105c magnetycznie specjalnie na sfer\u0119 wzrokowych centr\u00f3w osobnika (kr\u00f3tkie pod\u0142u\u017cne lub ko\u0142owe pasy\u00a0na czaszce lub oko\u0142o oczu pacjenta); doszed\u0142 do nast\u0119puj\u0105cych\u00a0wynik\u00f3w: powierzchnia sk\u00f3ry pacjenta stawa\u0142a si\u0119 absolutnie\u00a0niewra\u017cliw\u0105. na podra\u017cnienie; wra\u017cliwo\u015b\u0107 stopniowo, pod\u0142ug\u00a0miary pracy pasami, przenosi\u0142a si\u0119 na szereg Oddzielnych powierzchni p\u0142aszczyzny, otaczaj\u0105cych cia\u0142o pacjenta i\u00a0odleg\u0142ych jedna Od drugiej na 5 lub 6 cm. (pierwsza, bli\u017csza\u00a0\u00a0powierzchni by\u0142a odleg\u0142\u0105 – Od sk\u00f3ry pacjenta tylko\u00a0 na 3 cm. W\u00a0przerwach mi\u0119dzy powierzchniami pacjent nie zdradza\u0142 wra\u017cliwo\u015bci.<\/p>\n

Liczba powierzchni pomna\u017ca\u0142a si\u0119 z przed\u0142u\u017ceniem\u00a0pracy magnetyzera, tak, \u017ce ostatnia z nich znajdowa\u0142a si\u0119 w\u00a0kilku metrach od pacjenta. Uk\u0142ucie szpilk\u0105 jednej z powierzchni wywo\u0142a\u0142o b\u00f3l. Szklanka wody, umieszczona w systemie powierzchni, wywo\u0142a\u0142a to, co de Rochas nazwa\u0142 „odycznym cieniem”, a mianowicie, za szklank\u0105 gin\u0119\u0142o kilka powierzchni,\u00a0jakby wsi\u0105kaj\u0105c w tem\u00a0 miejscu do wody; w dodatku woda je\u017celi mo\u017cna tak si\u0119 wyrazi\u0107, rozpuszcza\u0142a\u00a0w sobie wra\u017cliwo\u015b\u0107 i\u00a0 unosz\u0105c szklank\u0119 od pacjenta daleko,\u00a0mo\u017cna by\u0142o powodowa\u0107 mu b\u00f3l uk\u0142uciami wody i (dreszcze) pomimo – jej ozi\u0119bieniem. W przybli\u017ceniu te same wyniki otrzymywano z woskow\u0105 lalk\u0105, umieszczon\u0105 na powierzchni p\u0142aszczyzny wra\u017cliwo\u015bci. Uk\u0142ucia wody przenosi\u0142y\u00a0si\u0119 na t\u0119 cz\u0119\u015b\u0107 cia\u0142a, kt\u00f3ra by\u0142a najbli\u017cej wody w momencie\u00a0jej znajdowania si\u0119 na powierzchni p\u0142aszczyzny; uk\u0142ucia w g\u00f3rn\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 lalki przechodzi\u0142y w g\u00f3rn\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 cia\u0142a pacjenta;\u00a0uk\u0142ucia w doln\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 lalki – w doln\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 pacjenta. Do\u015bwiadczenia z szklank\u0105 i lalk\u0105 udawa\u0142y si\u0119 w tym wypadku.<\/p>\n

Tylko, kiedy odleg\u0142o\u015b\u0107 od szklanki lub lalki do pacjenta nie przewy\u017csza\u0142a oznaczonej wielko\u015bci znacznie przewy\u017cszaj\u0105cej odleg\u0142o\u015b\u0107 ostatniej powierzchni p\u0142aszczyzny od takowego. Sensytywni, bior\u0105cy udzia\u0142 w do\u015bwiadczeniach, widzieli powierzchnie\u00a0p\u0142aszczyzny \u015bwiec\u0105ce si\u0119 podobnie do tego, jak zwykle \u015bwieci\u00a0si\u0119 dla sensytyw\u00f3w sk\u00f3ra cz\u0142owieka z nie wywn\u0119trzon\u0105 wra\u017cliwo\u015bci\u0105. Do\u015bwiadczenia te by\u0142y og\u0142oszone w 1892 roku.<\/p>\n

Zrobiono do\u015bwiadczenia fotografowania pacjent\u00f3w na kliszy, w jednym wypadku, przy\u0142o\u017cone do powierzchni sk\u00f3ry\u00a0\u00a0nie zahypnotyzowanego osobnika, w drugim wypadku\u00a0\u00a0powierzchni p\u0142aszczyzny eksteryoryzowanej wra\u017cliwo\u015bci u\u015bpionego. W pierwszym wypadku pr\u00f3by – enwoltowania pod\u0142ug\u00a0fotografji nie uda\u0142y si\u0119 absolutnie (aktywno\u015b\u0107 niezahypnotyzowanego osobnika i brak etat de rapport<\/strong>); w drugim wypadku\u00a0dotkni\u0119cia do fotografji wyczuwa\u0142 pacjent, a zadra\u015bni\u0119cia na\u00a0kliszy wywo\u0142ywa\u0142y li pacjenta znaki w formie podsk\u00f3rnego\u00a0zar\u00f3\u017cowienia (stygmaty).<\/p>\n

Oto co m\u00f3wi\u0105 do\u015bwiadczenia, wykonane w obecno\u015bci dw\u00f3ch\u00a0lekarzy i jednego matematyka.<\/p>\n

Wyniki te najwymowniej obrazuj\u0105 metody enwoltowania\u00a0i nie wymagaj\u0105. dalszych wyja\u015bniaj\u0105cych t\u0142umacze\u0144.<\/p>\n

powr\u00f3t do arkan XVIII\u00a0\u21d0<\/strong><\/a><\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 2
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Enwoltowanie Je\u017celiby ktokolwiek podj\u0105\u0142 my\u015bl scharakteryzowania Po\u015bwi\u0119cenia w trzy Maso\u0144skie Symboliczne Stopnie wy\u0142\u0105cznie z punktu widzenia wyuczenia cz\u0142owieka oddzia\u0142ywania na drugich,\u00a0\u00a0musia\u0142by rzec:<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[327,326,323,324,325],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3023"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3023"}],"version-history":[{"count":11,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3023\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3047,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3023\/revisions\/3047"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3023"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3023"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3023"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}