{"id":2966,"date":"2018-12-18T09:36:34","date_gmt":"2018-12-18T08:36:34","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2966"},"modified":"2018-12-18T22:07:03","modified_gmt":"2018-12-18T21:07:03","slug":"arkan-szesnasty-ayin-%d7%a2%e2%80%ac","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/arkan-szesnasty-ayin-%d7%a2%e2%80%ac\/","title":{"rendered":"Arkan Szesnasty Ayin \u05e2\u202c"},"content":{"rendered":"

Arkan Szesnasty Ayin\u00a0\u05e2<\/span>\u202c<\/p>\n

Znak alfabetu, odpowiadaj\u0105cy XVI-mu arkanowi –\u00a0\u05e2<\/span><\/strong>\u202c (Ain – Gnain), ma liczbowe znaczenie 70,\u00a0 za hieroglif arkanu s\u0142u\u017cy, jak przyj\u0119to m\u00f3wi\u0107 „materializowany zwi\u0105zek”. \u0141atwo b\u0119dzie b\u0119dzie usun\u0105\u0107 wszelk\u0105 mglisto\u015b\u0107 w\u00a0przedstawieniu tego hieroglifu, je\u017celi zamiast „istotowy zwi\u0105zek.” rzec „zwi\u0105zek w stanie napi\u0119cia”, jak to pojmuje si\u0119 w mechanice. Przecie\u017c, tam utrzymuj\u0105ce zwi\u0105zki wog\u00f3le i nie utrzymuj\u0105ce w stanie napi\u0119cia przejawiaj\u0105 siebie przez obecnym mrocznej reakcji. Reakcja w ca\u0142ym szeregu spraw (pyta\u0144) Jakby odgrywa rol\u0119 si\u0142y, nie zadawalniaj\u0105c jednak og\u00f3lnego okre\u015blenia takowej.<\/p>\n

Reakcja nie jest\u00a0si\u0142\u0105, ale w osobnych wypadkach mo\u017ce by\u0107 wykorzystana, jak\u00a0si\u0142a. Zdarzy\u0107 si\u0119 to mo\u017ce, jednak najcz\u0119\u015bciej w obecno\u015bci pi\u0119tnastego. To – Walet Rodziny, w kt\u00f3rej za Matk\u0119 s\u0142u\u017cy XIV-ty\u00a0arkan, a za Androginiczne Dziecko – XV- ty.<\/p>\n

I tak, matka – Dedukcja, okre\u015bliwszy konieczno\u015b\u0107 Logiki,\u00a0Stosuje j\u0105 do wywodu tez. Ale twierdzenie jednej tezy zjawia\u00a0si\u0119 zwykle jako skutek logicznego wy\u0142\u0105czenia innych.\u00a0Wy\u0142\u0105czenie to warunkuje si\u0119 metafizycznemi reakcjami osnownych praw my\u015blenia, odgrywaj\u0105cych tutaj rol\u0119 zwi\u0105zk\u00f3w w stanie napi\u0119cia”.<\/p>\n

Dok\u0142adnie tak samo potrzeba harmonii bytu oddzielnej astralnej pentagrammy (tj. potrzeba zgodzenia jej aktywno\u015bci z jej\u00a0intuicj\u0105) wywo\u0142uje t\u0119 pentagramm\u0119 celem zrodzenia pr\u0105du typu\u00a0Nachash. Pr\u0105d ten, pos\u0142uguj\u0105c si\u0119 reakcjami astralnym przymusem, utwierdzaj\u0105cym \u017cycie jednej formy z krzywd\u0105 \u017cywot\u00f3w innych.<\/p>\n

Z\u0142o\u017cony tryb przemian Entropii Wszech\u015bwiata puszcza w\u00a0ruch narz\u0119dzie zwane Fatum<\/strong><\/em>, a\u017ceby przy pomocy reakcji fizycznych „zwi\u0105zk\u00f3w w stanie napi\u0119cia<\/strong>” ods\u0142oni\u0107 jeden fakt ze szkod\u0105 realizacji innych, wydaj\u0105cych si\u0119 niekiedy r\u00f3wnomo\u017cliwemi.<\/p>\n

Zrozumia\u0142e s\u0105 nam teraz trzy zag\u0142\u00f3wki arkanu: Eliminatio logica, Constrictio astralis, Destructio physika.<\/p>\n

\"\"<\/a>W naukowym j\u0119zyku arkan nazywa si\u0119 – Turris destructa lub Turris fulgurata,\u00a0 w wulgarnym – la\u00a0Maison-Dieu.\u00a0Obraz arkanu, astrologiczny odpowiednik kt\u00f3rego jest Znak Kozioro\u017cca, wyobra\u017ca baszt\u0119, trzaskan\u0105 przez\u00a0piorun b\u0142yskawicy. Pora\u017ceni tym gromem, z baszty upad\u0142o dw\u00f3ch ludzi\u00a0jeden z koron\u0105, drugi – bez takowej. Ko\u0144czyny jednego z upad\u0142ych tak s\u0105\u00a0roz\u0142o\u017cone, \u017ce og\u00f3lna jego figura przypomina narysowanie litery Ain. Widzimy tutaj usprawiedliwienie trzeciego zag\u0142\u00f3wka arkanu, mog\u0105ce wed\u0142ug\u00a0prawa analogji naprowadzi\u0107 i na pierwsze dwa Fizyczne zburzenie widoczne: zniszczona baszta. Ale\u00a0.tutaj znajduje si\u0119 dw\u00f3ch ludzi, kt\u00f3rzy chcieli pozosta\u0107 w g\u00f3rze, a wskutek. energetycznego oddzia\u0142ania (elektryczne wy\u0142adowanie si\u0119) s\u0105 zrzuceni w d\u00f3\u0142, nie patrz\u0105c na autorytet jednego\u00a0z nich (korona): To – astralny przymus. Kieruje tym przymusem wy\u017csza si\u0142a, nie uznaj\u0105ca rang<\/strong><\/em>.\u00a0St\u0105d mo\u017cna przej\u015b\u0107 i do przedstawienia o logicznem wy\u0142\u0105czeniu.\u00a0Przychodz\u0119 do arytmologicznej analizy arkanu, kt\u00f3ry nakre\u015bli og\u00f3lny plan wyk\u0142adu jego charakterystycznych osobliwo\u015bci.<\/p>\n

16 = 1 + 15<\/strong> i 16 = 15 + 1<\/strong><\/p>\n

Indywiduum (1) stosuje pi\u0119tnasty arkan, a ten ostatni kolejno przechodzi wskutek dzia\u0142ania na drugie indywiduum.<\/p>\n

16 = 2 + 14 i 16 = 14 + 2<\/strong><\/p>\n

Metafizyczna substancja (2) i obecno\u015b\u0107 dedukcji (14) okre\u015blaj\u0105 logiczne wykluczenia (16); przecie\u017c bez materia\u0142u (2) niczego nie zrobisz.\u00a0\u00a0Polarno\u015b\u0107 cz\u0142owieczej natury (2) i d\u0105\u017cenie do jej harmonizacji (14) prowadz\u0105 do zastosowania astralnego przymusu (16).\u00a0Bez gotowych realizowanych przedmiot\u00f3w – (Natura naturata\u00a0= 2) i bez rachunku entropii (14) w\u0105tpliwe kto b\u0119dzie bawi\u0142\u00a0si\u0119 fizycznym zburzeniem.<\/p>\n

16 = 3 + 13 i 16 = 13 + 3<\/strong><\/p>\n

Pot\u0119\u017cna tw\u00f3rczo\u015b\u0107 (3) metafizycznego \u015bwiata i Ci\u0105g\u0142a obecno\u015b\u0107 (18) element\u00f3w tego \u015bwiata w po\u0142\u0105czeniu usprawiedliwiaj\u0105\u00a0postawienie tez wy\u0142\u0105czenia (16).\u00a0Proces rodzenia (3) i nieunikniona \u015bmier\u0107 (13) pobudzaj\u0105\u00a0nas pos\u0142ugiwa\u0107 si\u0142 punktem oparcia fizycznego istnienia dla urzeczywistnienia astralnych przymus\u00f3w (16).\u00a0Tw\u00f3rczo\u015b\u0107 Przyrody (3) i mo\u017cliwo\u015b\u0107 przekszta\u0142cenia energii\u00a0(13), razem wzi\u0119te, poci\u0105gaj\u0105 za sob\u0105 konieczno\u015b\u0107 cz\u0119stych zdruzgota\u0144 (16).<\/p>\n

16 = 4 + 12 i 16 = 12 + 4<\/strong><\/p>\n

Nieunikni\u0119cie istnienia form (4) my\u015blenia i wiara w mo\u017cliwo\u015b\u0107 inkarnacji Wy\u017cszych Pocz\u0105tk\u00f3w (12) zawarunkuj\u0105 trafno\u015b\u0107\u00a0logicznych wywod\u00f3w (16) w sferze filozofji.\u00a0Autorytet (4) razem z mi\u0142osierdziem (12) dadz\u0105 pot\u0119\u017cny\u00a0zwrot astralnych przymus\u00f3w (16).\u00a0Przygotowanie (4) w zwi\u0105zku o obecno\u015bci\u0105 r\u00f3\u017cnych fizjonomij Zodjakalnego \u017bycia. (12) zawarunkuj\u0105 konieczno\u015b\u0107 zburzenia\u00a0realizacyj (16).<\/p>\n

16 = 5 + 11 i 16 = 11 + 5<\/strong><\/p>\n

Uniwersalny Magnetyzm (5) + si\u0142a metafizycznych pocz\u0105tk\u00f3w (11) postawi\u0105 tezy same wed\u0142ug siebie (16).\u00a0Pentagramma (5), opieraj\u0105c si\u0119 o egregory \u0142a\u0144cuch\u00f3w (11)\u00a0zmusza astralnie (16).\u00a0Religja (5) i uznanie si\u0142 przyrody (11) uspokajaj\u0105 z Konieczno\u015bci\u0105 fizycznych zdruzgota\u0144 (16).<\/p>\n

16 = 6 + 10 i 16 = 10 + 6<\/strong><\/p>\n

Prawo analogji (6) i Bo\u017cy Testament (10), s\u0105 dostateczne\u00a0dla okre\u015blenia kompleksu tez (16) normalnej filozofii.\u00a0\u015awiadomo\u015b\u0107 wolno\u015bci Woli (6) i \u015bwiadomo\u015b\u0107 Kabba\u0142y (10)\u00a0daj\u0105 W\u0142adz\u0119 astralnych przymus\u00f3w (16).\u00a0Prawa \u015brodowiska \u017cycia (6) i \u015awiatowego M\u0142yna (10) okre\u015blaj\u0105 fizyczne ruiny (16).<\/p>\n

16 = 7 + 9 i 16 = 9 + 7<\/strong><\/p>\n

Je\u017celi w tobie duch panuje nad form\u0105 (7), a ty nie jeste\u015b\u00a0pozbawiony Wy\u017cszego Protektoratu (9), to zbudujesz kompleks filozoficznych tez (16).\u00a0Je\u017celi wyszed\u0142e\u015b jako zwyci\u0119zca (7) w do\u015bwiadczeniu na\u00a0dw\u00f3ch drogach i po\u015bwi\u0119ci\u0142e\u015b si\u0119 (9), to tobie dana b\u0119dzie W\u0142adza\u00a0astralnych przymus\u00f3w (16).\u00a0Przydzielanie prawa w\u0142asno\u015bci (7) razem z rachunkiem danych\u00a0teoryj prawdopodobie\u0144stw (9) mog\u0105 da\u0107 wyja\u015bnienie naruszenia ca\u0142o\u015bci wielu przedmiot\u00f3w w fizycznym planie (16).<\/p>\n

16 = 8 + 8<\/strong><\/p>\n

Libracja jednej tezy (8) w walce z libracj\u0105 (8) drugiej, warunkowe dominowanie jednego po\u0142o\u017cenia (8) w walce z przekonaniem (8) drugiego, karma (8) Jednego przed planu w por\u00f3wnaniu z karm\u0105 (8) drugi..go powinny doprowadzi\u0107 do procesu zastosowania XVI go arkanu w sferach Teozoficznego Turnera.\u00a0Przelotna ta artrologiczna analiza dostatecznie o\u015bwietla\u00a0spraw\u0119 o obecno\u015bci w rozpatrywanym arkanie elementu walki, a przytem walki naukowej.<\/p>\n

Nie b\u0119dziemy m\u00f3wili o zastosowaniu logicznego wy\u0142\u0105czenia\u00a0tez w metafizyce, a r\u00f3wnie\u017c nie b\u0119dziemy zajmowali si\u0119 fizycznemi zdruzgotaniami.\u00a0W naszym kursie tego arkanu obchodzi nas sfera astralnego przymusu, kt\u00f3r\u0105 teraz si\u0119 zajmiemy.<\/p>\n

Je\u017celi w przesz\u0142ym arkanie zbyt ma\u0142o m\u00f3wi\u0142em o walce z\u00a0przyrod\u0105, to tutaj po\u015bwi\u0119c\u0119 pierwsze miejsce tej walce, poniewa\u017c tre\u015b\u0107 arkanu ods\u0142ania si\u0119 najlepiej przez Szkic \u015brodk\u00f3w t. zw.\u00a0Ceremonialnej Magji.<\/p>\n

W ostatniej operator, jedynoosobi\u015bcie lub przy pomocy\u00a0\u0142a\u0144cucha, wybrawszy moment l inne warunki, sprzyjaj\u0105ce dla\u00a0swojej operacji, zmusza okre\u015blony organ Bafometa do oznaczonych przejaw\u00f3w.<\/p>\n

Operacja Ceremonialnej Magji jest swojego rodzaju zastosowaniem „d\u017cin-d\u017cytsu” do astralnej istoty, kt\u00f3ra w tych warunkach, by\u0107 mo\u017ce, \u0142atwo zwyci\u0119\u017cy\u0142aby operatora.<\/p>\n

Sk\u0142ad operacji Ceremonialnej Magii sprowadza si\u0119 do obecno\u015bci operatora, magicznych instrument\u00f3w i Pentakla. Operator\u00a0posi\u0142kuje si\u0119 zapasami medjumicznej energji, pomocniczemi formu\u0142ami mantramicznego i setramicznego charakteru a opr\u00f3cz tego umiej\u0119tnym wyborem czasu i miejsca operacji. G\u0142\u00f3wne te i jeszcze wiele drugorz\u0119dnych elementu w Centrum Magicznych operacyj dobrze s\u0105 u\u0142o\u017cone wtem co tylko nazwali\u015bmy „Pantaklem Operacji<\/strong><\/em>„. Oto dlaczego pozwalam sobie scharakteryzowa\u0107 wszystko, przezemnie wyliczone, wychodz\u0105c z analizy cz\u0119\u015bci Pantakla, Pantakle astralnych operacyj w og\u00f3le m\u00f3wi\u0105c, maj\u0105 form\u0119\u00a0k\u00f3\u0142.<\/p>\n

Powierzchnie tych k\u00f3\u0142 rysuj\u0105 si\u0119 magiczn\u0105 szpad\u0105 (nieizolowan\u0105 od r\u0119ki), po\u015bwi\u0119conym w\u0119glem lub po\u015bwi\u0119con\u0105 kred\u0105.\u00a0Do\u015bwiadczony operator mo\u017ce je nakre\u015bli\u0107 i prosto astraln\u0105\u00a0r\u0119k\u0105, tj. wyobra\u017ani\u0105, operator szczeg\u00f3\u0142owo\u00a0 i silnie w\u0142adaj\u0105cego\u00a0 ich nakre\u015bleniem i \u0142\u0105cz\u0105cego przedstawienie o NIM z wyobra\u017ceniem o woli WYSI\u0141KU, rodz\u0105cym emanacj\u0119 fluid\u00f3w.<\/p>\n

Dlatego to przy fizycznej realizacji powierzchni magicznego ko\u0142a\u00a0pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 albo metalem\u00a0 dobrze przewodz\u0105cym fluidy lub\u00a0metalami dobrze ich wch\u0142aniaj\u0105cymi\u00a0 (w\u0119giel, kreda).<\/p>\n

Ale c\u00f3\u017c\u00a0to takiego ko\u0142o?<\/strong><\/em><\/p>\n

To jest li symboliczna sfera, w kt\u00f3rej operator\u00a0\u00a0poczuje si\u0119 zupe\u0142nie jako uprawomocniony, a dlatego i\u00a0zupe\u0142nie ochroniony. W t\u0119 sfer\u0119. Jako przeznaczon\u0105 wy\u0142\u0105cznie dla operatora, nie mo\u017ce wnikn\u0105\u0107 \u017caden wr\u00f3g. W niej mog\u0105 przejawi\u0107 si\u0119 tylko wp\u0142ywy samego operatora istot jemu\u00a0pomagaj\u0105cych i przez niego na zawsze ujarzmionych a w ko\u0144cu\u00a0i wp\u0142yw \u0141a\u0144cuch\u00f3w i Opiekun\u00f3w, kt\u00f3rzy upe\u0142nomocnili go do\u00a0uodpowiednili go do operacji poprzez odpowiednie u\u015bwi\u0119cenie, b\u0142ogos\u0142awie\u0144stwo, pouczenie\u00a0\u00a0lub dopuszczenie.<\/p>\n

Powierzchnia tego ko\u0142a\u00a0 jest jakby fluidycznym zarodkiem odgrodzi\u0142 on Operatora od zewn\u0119trznych wypadk\u00f3w.<\/p>\n

Sensytywni ludzie widz\u0105 w ciemno\u015bci t\u0119 powierzchni\u0119\u00a0w postaci mglistej zagrody, Ale\u017c w ilu sferach powinien operatu czu\u0107 si\u0119 gospodarzem?<\/p>\n

Przedewszystkiem to musi mie\u0107 miejsce w\u00a0sferze jego nieustaj\u0105cej metafizycznej kontemplacji jego\u00a0monada powinna zdawa\u0107 sobie spraw\u0119 o \u017ar\u00f3dle swojego bytu (Aleph) albo i o celach takowego (Omega), np. pami\u0119ta\u0107 Histori\u0119\u00a0Grzchoupadku i plan Reintegracji Cz\u0142owiecze\u0144stwa.<\/p>\n

Ot\u00f3\u017c ko\u0142o wewn\u0119trzne magicznego Pentaklu\u00a0 gdzie wype\u0142niane figur\u0105 Prostok\u0105tnego Krzy\u017ca Hermetycznego Kwaternera Centralny punkt\u00a0tego Krzy\u017ca wykonany przez operatora;\u00a0 na wschodnim\u00a0 ko\u0144cu krzy\u017ca widnieje litera a – Alpha, na zachodnim – Omega.<\/p>\n

Ale mimo og\u00f3lnej kontemplacji – nigdy go nie opuszczaj\u0105cej,\u00a0operator powinien mentalnie skupi\u0107 si\u0119 w jakichkolwiek postanowieniach i zamiarach, tworz\u0105cych mentalny punkt wyj\u015bciowy\u00a0operacji, je\u017celi do niej przy\u0142\u0105czymy nieugi\u0119t\u0105 i poddan\u0105 \u015bwiadomo\u015b\u0107 Wolno\u015bci\u00a0 pentagrammatyzacji woli operatora. Stosowne do tego w pewnej odleg\u0142o\u015bci od pierwszej\u00a0powierzchni, koncentryczne do niej, przejdzie druga powierzchnia wielkiego diamentu, ograniczaj\u0105ca symbolicznie mentalny plan operacji przez dzia\u0142aj\u0105c\u0105 osob\u0119.\u00a0 Ale jak scharakteryzowa\u0107\u00a0\u00a0\u00a0kabbalistycznie mentalny sk\u0142ad operacji? Oczywi\u015bcie jako Bo\u017ce Imiona, jako Serofityczne Przejawy aktywno\u015bci pentagrammy w wprz\u00f3d wybranych fazach \u015awiatowego Diabatycznego\u00a0 Procesu<\/p>\n

Wszystkich Imion do wyboru ma si\u0119 jedena\u015bcie:<\/p>\n