<\/a><\/p>\nNa za\u0142\u0105czonym przez nas rysunku 45, s\u0105 umieszczeni\u00a0 w zewn\u0119trznym kole\u00a0 sobotni rozkazodawcy sylf\u00f3w, stosownie do\u00a0czasu ceremonii.<\/p>\n
Oto nasz pentakl scharakteryzowany w og\u00f3lnych zarysach.\u00a0Wyprowadzajcie teraz z niego elementy operacji.<\/p>\n
W wewn\u0119trznem kole powinien umie\u015bci\u0107 si\u0119 operator (lub\u00a0operatorzy). Tradycja dopuszcza\u00a0 jednego operatora, trzech\u00a0operator\u00f3w i dziewi\u0119\u0107 operator\u00f3w. W ostatnich dw\u00f3ch wypadkach m\u00f3wi ten, sam jeden, chocia\u017c operowa\u0107 instrumentami mog\u0105 inni. Je\u017celi g\u0142\u00f3wny operator dziewica lub hermafrodyta, albo dziecko, ta w kole mog\u0105 by\u0107 tylko dwie osoby, zamiast\u00a0trzech. Jedna lub kilka os\u00f3b mog\u0105 by\u0107 zast\u0105pione przez zwierz\u0119ta, przywi\u0105zane wewn\u0105trz ko\u0142a, albo wytresowane, tak by nie\u00a0opuszcza\u0142, ko\u0142a. Oto wymagania, objawiane przez tradycj\u0119 do\u00a0t. zw. „Wielkiej Operacji<\/strong>„.<\/p>\nDopuszczaj\u0105 si\u0119 i „ma\u0142e operacje”,\u00a0kt\u00f3re mo\u017ce wykonywa\u0107 operator, nie opuszczaj\u0105cy ko\u0142a i pomocnik, maj\u0105cy prawo wej\u015bcia i wyj\u015bcia z ko\u0142a. Istniej\u0105 jeszcze\u00a0„androginiczne operacje”, wykonywane albo przez hermafrodyt\u0119\u00a0w jednej liczbie, albo przez m\u0119\u017cczyzn\u0119 i kobiet\u0119, kt\u00f3rzy przebyli przed operacj\u0105 dostateczn\u0105 ilo\u015b\u0107 czasu w mentalnem i astralnem obcowaniu i fizycznem ma\u0142\u017ce\u0144stwie.<\/p>\n
Operator lub operatorowie uwa\u017caj\u0105 si\u0119 jak po\u015bwi\u0119ceni w\u00a0Hermetyczny kwaterner (krzy\u017c Pantakla) i w Histori\u0119 upadku\u00a0i Reintegracji cz\u0142owieka (\u00a0\u0391<\/strong> i\u00a0 \u03a9<\/strong> na pentaklu). Wszystko to czyni dla nich obowi\u0105zkowe mistyczne przygotowanie wskutek warunkowych teurgicznych operacyj w ci\u0105gu 3 – 40 dni (zale\u017cnie\u00a0od wa\u017cno\u015bci operacji), a dla znajduj\u0105cych si\u0119 z nimi zwierz\u0105t\u00a0mityczn\u0105 ceremoni\u0119 oczyszczaj\u0105cych modlitw i pokropienie\u00a0\u015bwi\u0119con\u0105 wod\u0105.<\/p>\nObejmuj\u0105cy kr\u0105g pierwsze ko\u0142o podaje nam wskaz\u00f3wk\u0119 na\u00a0monoidealne przygotowanie si\u0119 operuj\u0105cych do operacji przez\u00a0d\u0142ug\u0105 medytacje i na \u015bwiadomo\u015b\u0107 ich swojej pentagrammatycznej wolno\u015bci. Dalej idzie astralne ko\u0142o, wskazuj\u0105ce na konieczno\u015b\u0107 przygotowania si\u0119 astralnego (naprawienie planetarnych\u00a0defekt\u00f3w roboty wyobra\u017cenia przez astralny past – milczenie\u00a0i p\u00f3\u0142milczenie – i wysi\u0142kami pokonania w sobie chocia\u017cby na\u00a0pewien okres czasu z\u0142ych lub prosto nieodpowiednich do operacji planetarnych wp\u0142yw\u00f3w. W astralnem za\u015b kole mo\u017cemy spotka\u0107 przed\u0142u\u017cenie czterech ko\u0144c\u00f3w wewn\u0119trznego Krzy\u017ca, kt\u00f3re\u00a0przypomni nam cztery g\u0142\u00f3wne instrumenty maga:<\/p>\n
\n- ber\u0142o<\/strong> – dla\u00a0koagulacyi rozrzuconych fluid\u00f3w;<\/li>\n
- czasza<\/strong> – dla oparcia swojej\u00a0wyobra\u017ani na wypracowanych przed tem czystych obrazach;<\/li>\n
- szpada<\/strong> – dla rozp\u0119dzenia niew\u0142a\u015bciwie – skoagulowanych element\u00f3w<\/li>\n
- pentagramma<\/strong> – dla przypominania o w\u0142asnej wolno\u015bci operatora.<\/li>\n<\/ul>\n
Absolutnie jest konieczna szpada; bardzo potrzebna jest pentagram ma (albo w zamian niej – odwrotna\u00a0strona Wielkiego Pentakla Salomona, tak\u017ce przypominaj\u0105ca o\u00a0Wolno\u015bci przez sw\u00f3j spos\u00f3b rozdzielenia fluid\u00f3w). Czasza i ber\u0142o\u00a0s\u0105 potrzebne stosunkowo rzadko. Zewn\u0119trzne Ko\u0142o elemental\u00f3w\u00a0przypomni operatorowi o konieczno\u015bci prawomiernego przygotowania si\u0119 przy pomocy regu\u0142y fizycznego planu do operacji\u00a0(post, przedwst\u0119pne omywania i okadzania cia\u0142a, skupienie fizycznego zdrowia w dniu operacji, rozw\u00f3j w sobie automedjumizmu\u00a0itp.)<\/p>\n
Oto og\u00f3lny obraz przygotowania si\u0119 operatora. Dodamy do tego, \u017ce ostatni powinien odgrodzi\u0107 si\u0119 od wmieszania si\u0119 wrogich mu ludzi lub innych istot w zewn\u0119trzny tryb operacji. Ot\u00f3\u017c on w k\u0105tach pentakla, tj. naprzeciw \u015brodk\u00f3w \u0107wiartek\u00a0zewn\u0119trznej powierzchni, zewn\u0119trznie te\u017c kre\u015bli cztery pentagrammy (trzema ostrzami zewn\u0119trznie, dwoma wewn\u0119trznie)\u00a0jakby dla odbicia niespodziewanych atak\u00f3w. To s\u0105 jego czo\u0142owe stra\u017ce zewn\u0105trz twierdzy. Nie miej jest wa\u017cnem przy ka\u017cdej ceremonji wiedzie\u0107, z jakiej strony pojawi\u0105 si\u0119 koagulaty,\u00a0wra\u017cenie kt\u00f3rych mo\u017ce by\u0107 przej\u0119te przez fizyczny wzrok. I oto, operator wcze\u015bniej fiksuje sfer\u0119 zjawisk, kre\u015bl\u0105c zewn\u0105trz ko\u0142a na wschodzie r\u00f3wnoramienny tr\u00f3jk\u0105t wierzcho\u0142kiem zewn\u0119trznie i wpisuj\u0105c wewn\u0105trz tego tr\u00f3jk\u0105ta Wielkie Imi\u0119\u00a0\u05d9\u05d4\u05d5\u05d4\u00a0\u00a0<\/strong>nale\u017c\u0105ce do sfery starszej z inwolucyjnych (a nast\u0119pnie i koaguluj\u0105cych) Sefirot.<\/p>\nZaj\u0119li\u015bmy si\u0119 dotychczas samym operatorem, co jemu potrzeba niezale\u017cnie od specyficznego charakteru operacji.<\/p>\n
Zajmiemy si\u0119 teraz interesami istoty, wywo\u0142ywanej przez. operatora.<\/strong><\/em><\/p>\nPodkre\u015blili\u015bmy ju\u017c wyb\u00f3r czasu i wog\u00f3le astrologicznych warunk\u00f3w. Ale w energetycznym \u015bwiecie nale\u017cy jeszcze zwr\u00f3ci\u0107\u00a0uwag\u0119 na inne odpowiedniki Wt\u00f3mych Przyczynowo\u015bci. Nale\u017cy\u00a0dostosowa\u0107 kolor ubrania dla\u00a0 operatora, metale i kamienie przy nim znajduj\u0105ce si\u0119, tre\u015b\u0107 mantram\u00f3w<\/strong> i setram\u00f3w<\/strong>\u00a0przez niego u\u017cywanych, aromaty tych traw i ekstrakt\u00f3w, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 si\u0119 spala\u0142y lub pali\u0142y w kadzielnicy, umieszczonej\u00a0w osobnym ma\u0142ym pentaklu z po\u0142udniowej strony ko\u0142a, zewn\u0105trz ostatniego i w ko\u0144cu kolor p\u0142omienia, kt\u00f3ry b\u0119dzie\u00a0skierowany z czarodziejskiej\u00a0 latami w sfer\u0119 przestrzeni nad tr\u00f3jk\u0105tem\u00a0\u05d9\u05d4\u05d5\u05d4<\/strong> (latarni\u0119 umieszcza si\u0119 Po\u0142udniowy-Zach\u00f3d, zewn\u0105trz ko\u0142a).<\/p>\nWszystko to pobudzi\u0142o adept\u00f3w Okultyzmu do stworzenia\u00a0mn\u00f3stwa r\u0119kopis\u00f3w i drukowanych Grimuar\u00f3w (Grimoires),\u00a0podaj\u0105cych szczeg\u00f3\u0142y rytua\u0142u tej lub innej Ceremonji.<\/p>\n
Grimuary\u00a0te poleca si\u0119 bada\u0107, a\u017ceby zda\u0107 sobie spraw\u0119 z pojmowania ich\u00a0autor\u00f3w cel\u00f3w i sk\u0142adu samych operacyj. Uwa\u017ca\u0107 ich za prawodawcze manifestacje nie mo\u017cna poniewa\u017c nie ma operacji,\u00a0jednakowo pojmowanej przez dw\u00f3ch nie wsp\u00f3lnie przygotowuj\u0105cych si\u0119 operator\u00f3w.<\/p>\n
Operacje Ceremonialnej Magji rozci\u0105gaj\u0105 si\u0119 nie tylko na\u00a0\u00a0dwuplanowe istoty, ale i na inkarmowane. Mo\u017cna wywo\u0142ywa\u0107 i\u00a0zmusza\u0107 do czegokolwiek (rozumie si\u0119 w pomy\u015blnych warunkach) astrosoma \u017cywego cz\u0142owieka, egregor \u0142a\u0144cucha, maj\u0105cego\u00a0wcielonych przedstawicieli itp.<\/p>\n
Powiem wi\u0119cej, te metody magicznych operacyj, kt\u00f3rych nie nazywamy ceremonialnymi, jednak\u017ce w sobie nie rozwini\u0119te zadatki ceremonii lub r\u00f3wnowa\u017cniki rozwini\u0119tych ceremonij. Wsz\u0119dzie jest oparcie o fizyczny plan. Wsz\u0119dzie specjalne formu\u0142y oddzia\u0142ywania,\u00a0 metody dostarczania lub po\u017cyczania mediumicznych element\u00f3w, skupienie na\u00a0mentalnych i astralnych osobowo\u015bciach operacji, w ko\u0144cu metody odgrodzenia samego operatora od wypadk\u00f3w i od powrotnych uderze\u0144.<\/p>\n
W zako\u0144czeniu nie mog\u0119 nie zwr\u00f3ci\u0107 waszej uwagi na warunki spirytystycznego seansu, jako na inwolucj\u0119 formy operacji ceremonjalnej magii. Na seansie tak samo ma si\u0119 ko\u0142o, okre\u015blone cyrkulacj\u0105 fluid\u00f3w \u0142a\u0144cucha ludzi, dotykaj\u0105cych si\u0119 jeden drugiego. Niebezpiecze\u0144stwo rozerwania \u0142a\u0144cucha na seansie\u00a0dostatecznie charakteryzuje powierzchni\u0119 tego ko\u0142a, jako zagrody, ochraniaj\u0105cej uczestnik\u00f3w seansu Rol\u0119 magicznej pa\u0142eczki\u00a0kondensuj\u0105cej fluidy, odgrywa st\u00f3\u0142. Cz\u0119sto zabezpieczaj\u0105 si\u0119 na wszelki wypadek i magiczn\u0105 szpad\u0105.<\/p>\n
Kadzielnica w pogotowiu.\u00a0Muzykalne instrumenty zamieniaj\u0105 zakl\u0119cia na \u015bpiew, u\u0142atwia jako przekazanie energji i okre\u015blaj\u0105c do pewnego stopnia form\u0119\u00a0tego przekazania. Cz\u0119sto na seansach uciekaj\u0105 si\u0119 i do zakl\u0119\u0107,\u00a0ale wtedy m\u00f3wi\u0105cy operator musi by\u0107 w jednej liczbie (sam).\u00a0Brakuje tylko zwykle przygotowania si\u0119 uczestnik\u00f3w seansu.\u00a0Fakt ten i wynikaj\u0105cy z niego niedostatek zjednoczenia woli operuj\u0105cych i wra\u017ce\u0144, przej\u0119tych przez nich przed seansem, rodzi zwykle pewien chaos fenomen\u00f3w samego seansu.\u00a0Je\u017celi XV-ty arkan zakre\u015bla\u0142 sam astralny pr\u0105d, a XVI-ty\u00a0mo\u017cliwo\u015b\u0107 pos\u0142ugiwania si\u0119 nim dla oddzia\u0142ywania na innych,\u00a0to XVIII-y, kolejno, wprowadzi nas w sfer\u0119 nadu\u017cy\u0107 wskutek\u00a0metod rodzenia astralnych pr\u0105d\u00f3w. Arkan ten (\u00a0\u05e6<\/strong> Tzade) jest oddzielony od tylko co rozpatrzonego przez wcale wa\u017cny XVII-ty,\u00a0pozwalaj\u0105cy orientowa\u0107 si\u0119 we wszystkich sferach \u017cyciowych\u00a0przejaw\u00f3w i tam jakby umieraj\u0105cy, mieszcz\u0105cy i niebezpiecze\u0144stwo od z\u0142ych my\u015bli (zamiar\u00f3w) innych i w\u0142asne wyczucie dumy w procesie \u015bwiadomo\u015bci osobistej astralnej si\u0142y.<\/p>\n <\/p>\n
powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\nTytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 2
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Arkan Szesnasty Ayin\u00a0\u05e2\u202c Znak alfabetu, odpowiadaj\u0105cy XVI-mu arkanowi –\u00a0\u05e2\u202c (Ain – Gnain), ma liczbowe znaczenie 70,\u00a0 za hieroglif arkanu s\u0142u\u017cy, jak przyj\u0119to m\u00f3wi\u0107 „materializowany zwi\u0105zek”. \u0141atwo b\u0119dzie b\u0119dzie usun\u0105\u0107 wszelk\u0105 mglisto\u015b\u0107 w\u00a0przedstawieniu tego hieroglifu, je\u017celi<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[308,313,314,312,315,311,307,309,310],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2966"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2966"}],"version-history":[{"count":24,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2966\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2995,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2966\/revisions\/2995"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2966"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2966"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2966"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}