{"id":2707,"date":"2018-12-05T22:06:26","date_gmt":"2018-12-05T21:06:26","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2707"},"modified":"2018-12-07T09:48:50","modified_gmt":"2018-12-07T08:48:50","slug":"mojzesz-hosarsiph","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/mojzesz-hosarsiph\/","title":{"rendered":"Moj\u017cesz – Hosarsiph arkan XI cz VII"},"content":{"rendered":"

Moj\u017cesz (w\u0142a\u015bciwie Hosarsiph syn siostry Ramzesa II.<\/p>\n

Po\u015bwi\u0119caj\u0105cy pseudonim „Moj\u017cesz” oznacza „wzi\u0119ty z wody”,\u00a0co symbolicznie r\u00f3wna si\u0119 „otrzymawszy astralny chrzest”;\u00a0powstanie Nauki Moj\u017cesza odnosz\u0105 w przybli\u017ceniu do 1.560\u00a0roku przed n. Chr.).Wychowany na Egipskim Dworze, Moj\u017cesz oczywi\u015bcie\u00a0mia\u0142 mo\u017cno\u015b\u0107 po\u015bwi\u0119ci\u0107 si\u0119 w Misterja Izydy.<\/p>\n

Wyj\u0105tkowy stan w\u00a0jego \u017cyciu, a mianowicie zab\u00f3jstwo w zapalczywo\u015bci, wprawi\u0142 go w po\u0142o\u017cenie zaiste tragiczne dla po\u015bwi\u0119conego. Pozosta\u0142o mu do wyboru – \u015bmier\u0107 samob\u00f3jstwo albo w ko\u0144cu oddalenie si\u0119 do pustyni, do jedynego ocalonego schroniska Po\u015bwi\u0119cenia Czarnej Rasy, do \u015awi\u0105tyni „Ammon Ra”. G\u0142\u00f3wny\u00a0kap\u0142an tej \u015bwi\u0105tyni, Jethar (,,,,) s\u0142yn\u0105\u0142 z okrucie\u0144stwa do\u015bwiadcze\u0144, kt\u00f3rym poddawa\u0142 aspirant\u00f3w Po\u015bwi\u0119cenia. Prosto m\u00f3wi\u0105c, w Egipcie by\u0142o wiadomem, \u017ce tych do\u015bwiadcze\u0144 nikt\u00a0nie wytrzymywa\u0142, a poniewa\u017c ci, kt\u00f3rzy ich nie wytrzymywali,umorzyli si\u0119, to udanie si\u0119 do Jethar’a uwa\u017ca\u0142o 'si\u0119 za r\u00f3wnoznaczne samob\u00f3jstwu. Ale Moj\u017ceszowi tutaj si\u0119 powiod\u0142o; proroczy sen, objawiwszy mu perspektyw\u0119 zwyci\u0119skiego wyj\u015bcia\u00a0z Egiptu na czele ca\u0142ego narodu, kt\u00f3ry mu nale\u017ca\u0142o uczyni\u0142\u00a0opiekunem Tradycji, oczywi\u015bcie pobudzi\u0142 go wybra\u0107 z trojga\u00a0z\u0142ego trzecie, jako pozostawiaj\u0105ce chocia\u017cby s\u0142ab\u0105 nadziej\u0119\u00a0mo\u017cno\u015bci ostania si\u0119 \u017cywym i urzeczywistnienia proroczego snu.\u00a0Ot\u00f3\u017c wi\u0119c Moj\u017cesz znalaz\u0142 si\u0119 u Jethara. Spodoba\u0142 si\u0119\u00a0tam c\u00f3rce gro\u017anego w\u0142adyki \u015awi\u0105tyni dziewicy Sephorah \u05e6\u05e4\u05d5\u05e8\u05d4<\/strong>.<\/p>\n

Postanowi\u0142a wybra\u0107 sobie go za m\u0119\u017ca i wybawi\u0142a go w chwili\u00a0najniebezpieczniejszego z do\u015bwiadcze\u0144 – alternatywy wyboru\u00a0trafnego jednego z dw\u00f3ch to\u017csamych co do postaci kubk\u00f3w\u00a0z winem. Ukrywszy si\u0119 za zas\u0142on\u0105 mog\u0142a wskaza\u0107 neoficie ten\u00a0z kubk\u00f3w, w kt\u00f3rym wino nie by\u0142o zatrute. Ocalony Moj\u017cesz\u00a0pomy\u015blnie wytrzyma\u0142 reszt\u0119 do\u015bwiadcze\u0144 i przechodz\u0105c dobrze\u00a0szko\u0142\u0119 Po\u015bwi\u0119caj\u0105cych stopni Czarnej Rasy, o\u017ceni\u0142 si\u0119 z Sephorah i pozosta\u0142 wsp\u00f3\u0142pracownikiem jej ojca. Powr\u00f3ciwszy nast\u0119pnie do Egiptu na legalnej zasadzie, wyczuwa\u0142 ju\u017c w sobie,\u00a0dostateczny zapas wiedzy, astralnej i mistycznej w\u0142adzy i pewno\u015bci w sobie, a\u017ceby spe\u0142ni\u0107 misj\u0119, kiedy\u015b obwieszczon\u0105 mu we \u015bnie.<\/p>\n

Oko\u0142o 1560 roku puszcza w ruch wszystkie swoje teurgiczne i magiczne \u015brodki celem oddzia\u0142ania na Faraona i egipskich kap\u0142an\u00f3w z jednej strony, a celem zjednoczenia Izyd\u00f3w,\u00a0elementem zaufania z drugiej strony.<\/p>\n

Przytoczenie naszego wzoru do Egregora Systemu Moj\u017cesza\u00a0podaje nast\u0119puj\u0105c\u0105 tablic\u0119.<\/p>\n

Punkt nad Tod<\/strong> – idea przekazania syntezy dw\u00f3ch Tradycyj (egipskiej i Czarnej Rasy) w ich metafizycznej cz\u0119\u015bci.\u00a0\u05d9<\/span>\u202c<\/strong> Jod – prawdziwa Religja Unitaryzmu, objawiana \u015bmia\u0142o\u00a0w pe\u0142nym zarysie metafizyki Nauczania Hermesa Trismegistosa.<\/p>\n

Chc\u0119 tem rzec, \u017ce Moj\u017cesz swojemi Po\u015bwi\u0119caj\u0119cemi Ksi\u0119gami\u00a0i ustnemi komentarzami objawi\u0142 Kap\u0142anom i innym Lewitom\u00a0pe\u0142n\u0105 mo\u017cliwo\u015b\u0107 szerokiego Po\u015bwi\u0119cenia we wspomnianej dziedzinie. Ma\u0142o tego, nie zl\u0105k\u0142 si\u0119 g\u0142osi\u0107 Monoteizmu profanom;\u00a0wszystko, co on m\u00f3wi\u0142 narodowi, by\u0142o prawdziwem i, objawienem. Nie wszystko ka\u017cdemu objawia\u0142o si\u0119 z Dogmnatu Nauczania o\u00a0\u05d9\u05d4\u05d5\u05d4\u00a0 \u05d0\u202c\u05dc\u05d4\u05d9 \u05dd<\/strong>, ale to, co objawia\u0142o si\u0119, by\u0142o absolutnie\u00a0prawdziwem. Powtarzam, \u017ce uwaga ta odnosi si\u0119 tylko do\u00a0metafizyki<\/strong> egipskiego Hermetyzmu: magiczne realizacyjne tajemnice oczywi\u015bcie by\u0142y zamaskowane wskutek szerokiego zastosowania symbolistyki, a czasem by\u0107 mo\u017ce i zamilcza\u0142y si\u0119.
\nMoj\u017ceszowi chodzi\u0142o o r\u0119kojmi\u0119 przekazania Tradycji\u00a0 w mo\u017cliwie – nie zepsutej postaci.\u00a0Pierwszym He Egregora, t.j. \u015brodowiskiem, w kt\u00f3rem\u00a0przychodzi\u0142o si\u0119 narzuca\u0107 to Nauczanie, okaza\u0142 si\u0119 nar\u00f3d z\u00a0typow\u0105 sk\u0142onno\u015bci\u0105 do materjalistycznej kontemplacji, do eksploatacji i bli\u017aniego i ,dalszego, do pewnej tch\u00f3rzliwo\u015bci, jako\u00a0prostego nast\u0119pstwa tego materjalizmu i do wszystkiego tego\u00a0:jeszcze z kra\u0144cow\u0105 zmienno\u015bci\u0105 w nastrojach, w zale\u017cno\u015bci od\u00a0szcz\u0119\u015bliwych i nieszcz\u0119\u015bliwych wynik\u00f3w w fizycznym planie.<\/p>\n

Elementem Shin Egregora odpowiednio temu zjawi\u0142o\u00a0si\u0119 szerokie korzystanie z wszystko-mo\u017cliwych realizacyjnych\u00a0efekt\u00f3w Teurgicznego i magicznego pochodzenia, kt\u00f3re stworzy\u0142y s\u0142aw\u0119 Moj\u017cesza. Dzi\u0119ki konieczno\u015bci obecno\u015bci tych efekt\u00f3w\u00a0w egregoryczny \u0142a\u0144cuch wesz\u0142o mn\u00f3stwo element\u00f3w i elementar\u00f3w wszelkich mo\u017cliwych podplan\u00f3w. Cz\u0142ony owe silnie utrudnia\u0142y kierowanie la\u0144cuchem, ale por\u0119cza\u0142y wra\u017cenie strachu\u00a0i powa\u017cania dla si\u0142y Egregora z jednej strony, wdzi\u0119czno\u015bci\u00a0i upajania si\u0119 egregoryczn\u0105 pomoc\u0105 – z drugiej. Nie tylko Nauczyciel w\u0142ada\u0142 technicznemi sposobami kierowania \u017cywio\u0142ami\u00a0i mieszka\u0144cami astralu, ale i bli\u017cszych jego pomocnik\u00f3w po\u015bwi\u0119cali w tajemnice Kabli. Polecam wam przeczyta\u0107 artyku\u0142\u00a0Stadelmanna „die Elektrotechnik in der Bibel<\/strong><\/em>„, staraj\u0105cy\u00a0si\u0119 usprawiedliwi\u0107 t\u0119 uwag\u0119 w ostateczno\u015bci w stosunku do\u00a0Kabla elektryczno\u015bci.<\/p>\n

Elementem Vau Egregorycznego wzoru naturalnie zjawia\u0142 si\u0119 kult Jedynego Boga, wyp\u0142ywaj\u0105cego z niego wskutek\u00a0logicznej konieczno\u015bci mora\u0142u Powa\u017cania Zasady Jedynego \u017bycia\u00a0(najlepiej wida\u0107 to z tekstu 10-ciu Przykaza\u0144 Zakonu).<\/p>\n

Oczywi\u015bcie, cechy \u015brodowiska – typowe osobliwo\u015bci hebrejskiego narodu – wywo\u0142ywa\u0142y konieczno\u015b\u0107 pokonania. W\u00a0formu\u0142ach etycznych tez zasady Surowo\u015bci (Geburah). Takiemu narodowi, jak \u017cydzi Moj\u017cesza, zawcze\u015bnie by\u0142o o Kr\u00f3lestwie\u00a0Uniwersalnej Mi\u0142o\u015bci, o\u00a0 wspania\u0142o\u015bci Mi\u0142osierdzia, o nie,\u00a0z\u0142o\u015bliwo\u015bci i t.p. Wa\u017cnem by\u0142o narysowa\u0107, ramki, ograniczaj\u0105ce dla og\u00f3lnego dobra wolno\u015b\u0107 przejaw\u00f3w pentagramatycznej\u00a0woli oddzielnych osobowo\u015bci i grup; a ograniczaj\u0105ca dzia\u0142alno\u015b\u0107 w tym kierunku, jak wam wiadomo, jest udzia\u0142em lewych\u00a0Sefirot. W nich przewa\u017cnie up\u0142ywa\u0142o \u017cycie adept\u00f3w Moj\u017ceszowego\u00a0 Nauczania.<\/p>\n

Drugim He Egregora zjawia\u0142a si\u0119 polityka odosobnienia\u00a0rasy Ig’woli noszenia i przekazywania Tradycji. Polityk\u0119 ow\u0105\u00a0odosobnienia prowadzili wodzowie narodu czasem nawet z ofiarowaniem interes\u00f3w ostatniego. Nale\u017cy wspomnie\u0107, \u017ce has\u0142em\u00a0Moj\u017cesza by\u0142o zachowanie Tradycji<\/strong>\u00a0 a nie zachowanie ca\u0142o\u015bci i nietykalno\u015bci\u00a0plemienia.<\/p>\n

Powiem jeszcze kilka s\u0142\u00f3w o losie Pi\u0119cioksi\u0119gu Moj\u017cesza,\u00a0jako podstawy jego Nauczania. Nie jest moim celem wy\u0142o\u017cenie wszystkich faz historji tego wielkiego pami\u0119tnika: wyk\u0142ad ten ma miejsce w pierwszej cz\u0119\u015bci Po\u015bwi\u0119caj\u0105cego Rozenkreuzerowskiego cyklu. Wyk\u0142adam wam tylko kr\u00f3tk\u0105 encyklopedj\u0119 zachodniej Tradycji, a dlatego wolno mi, przeskoczywszy wiele\u00a0stuleci, ods\u0142oni\u0107 wam panoram\u0119 tej fazy, kt\u00f3r\u0105 zosta\u0142o rodz\u0105ce\u00a0si\u0119 Chrze\u015bcija\u0144stwo.<\/p>\n

W pierwszym wieku przed Narodzeniem Chrystusa, Pi\u0119cioksi\u0105g Moj\u017cesza, a cz\u0119\u015bciowo i reszta ksi\u0105g Starego Testamentu.\u00a0nie by\u0142y dost\u0119pne pojmowaniu nawet Lewit\u00f3w, z powodu utraty przez ostatnich Element\u00f3w ustnego Po\u015bwi\u0119cenia. Epoka\u00a0ta zadaje samo pytanie pojmowania Biblji, kt\u00f3re zrodzi\u0142o dwa\u00a0d\u0142ugo walcz\u0105ce mi\u0119dzy sob\u0105 obozy. Oos\u0142o,vne poj In,OIwallie\u00a0tekstu dawno popiera\u0142o nm\u00f3stwo \u017cyd\u00f3w; poj\u0119cia ich najlepiej\u00a0wyobra\u017ca\u0142a sekta Sadduceusz\u00f3w. Przeciwny biegun dobrze figurowa\u0142 si\u0119 z t. zw. Faryzeuszami, kt\u00f3rzy popierali wy\u0142\u0105cznie\u00a0alegoryczne t\u0142umaczenie Testamentu i dochodzili w swoich pr\u00f3bach takowego t\u0142umaczenia do szerokich przejaw\u00f3w swawoli\u00a0osobistej fantazji t\u0142umaczy.<\/p>\n

Dwa te przeciwne pr\u0105dy dawno harmonicznie neutralizowa\u0142y si\u0119 istnieniem sekty Ese\u0144czyk\u00f3w, kt\u00f3rzy wyznawali dos\u0142owne znaczenie Biblji jako zas\u0142on\u0119, zakrywaj\u0105c\u0105 przed wzrokiem profana istotne ezoteryczne znaczenie Pisma, dost\u0119pne\u00a0tylko osobom Po\u015bwi\u0119conym w arkany Tarota, t. j. w ten sam\u00a0Po\u015bwi\u0119caj\u0105cy j\u0119zyk, kt\u00f3ry Moj\u017cesz z Egipskich \u015awi\u0105ty\u0144 przeni\u00f3s\u0142 do swojej Szko\u0142y. Alegoryczne t\u0142umaczenia uznawali Ese\u0144czycy jako naturalne przej\u015bcie od dos\u0142ownego znaczenia do\u00a0Po\u015bwi\u0119caj\u0105co – hieroglificznego. Widzicie, \u017ce Ese\u0144czycy, neutralizuj\u0105c pewien biner,\u00a0 tem samem zbli\u017cali si\u0119 do ,prawdziwego po\u015bwi\u0119cenia; powiem wi\u0119cej – oni byli Po\u015bwi\u0119ceni w\u00a0pe\u0142nym tego s\u0142owa znaczeniu i nie tylko wyczuwali istotne znaczenie Biblji, ale i w\u0142adali jej znajomo\u015bci\u0105 w Tarotycznej symbolistyce.<\/p>\n

Kiedy Dymitr z Faler na rozkaz Ptolomeusza dokonywa\u0142\u00a0t\u0142unaczenia Biblji na grecki j\u0119zyk, to on zwr\u00f3ci\u0142 si\u0119 w\u0142a\u015bnie\u00a0do Ese\u0144czyk\u00f3w, jako znawc\u00f3w Testamentu. Oni nie zdradzili\u00a0Po\u015bwi\u0119caj\u0105cych Tajemnic, ale wcale sztucznie przekazali dos\u0142owne znaczenie tekstu.<\/p>\n

Powtarzam, \u017ce Aposto\u0142owie Chrze\u015bcija\u0144stwa zastali wyliczone przeze mnie trzy pr\u0105dy i oczywi\u015bcie byli zmuszeni liczy\u0107\u00a0si\u0119 z ich wp\u0142ywami w tych lub innych sferach.\u00a0Powracaj\u0105c do nauczania Egregor\u00f3w w ich chronologicznym porz\u0105dku, powiem kilka s\u0142\u00f3w o buddyzmie.<\/p>\n

powr\u00f3t do arkan 11<\/strong><\/a><\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 2
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Moj\u017cesz (w\u0142a\u015bciwie Hosarsiph syn siostry Ramzesa II. Po\u015bwi\u0119caj\u0105cy pseudonim „Moj\u017cesz” oznacza „wzi\u0119ty z wody”,\u00a0co symbolicznie r\u00f3wna si\u0119 „otrzymawszy astralny chrzest”;\u00a0powstanie Nauki Moj\u017cesza odnosz\u0105 w przybli\u017ceniu do 1.560\u00a0roku przed n. Chr.).Wychowany na Egipskim Dworze, Moj\u017cesz oczywi\u015bcie\u00a0mia\u0142 mo\u017cno\u015b\u0107 po\u015bwi\u0119ci\u0107 si\u0119 w Misterja … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[230],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2707"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2707"}],"version-history":[{"count":12,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2707\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2765,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2707\/revisions\/2765"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2707"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2707"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2707"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}