{"id":2597,"date":"2018-11-24T08:16:20","date_gmt":"2018-11-24T07:16:20","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2597"},"modified":"2018-12-18T09:21:47","modified_gmt":"2018-12-18T08:21:47","slug":"analiza-16-figurowych-kart","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/analiza-16-figurowych-kart\/","title":{"rendered":"Analiza 16 figurowych kart."},"content":{"rendered":"

Analiza 16 figurowych kart.<\/p>\n

Trefy.<\/strong>
\n1. Kr\u00f3l Tref\u00f3w otrzyma nazw\u0119 (tytu\u0142) Ojciec, w znaczeniu\u00a0Hierarchy, jakby s\u0142u\u017c\u0105cego za punkt wyj\u015bcia zastosowania „W\u0142adzy”.
\n2. Dama Tref\u00f3w jest poprostu Ma\u0142\u017conk\u0105 Ojca, konieczna\u00a0dla niego celem zrodzenia trzeciej figury.
\n3. Kawaler Tref\u00f3w – Dzia\u0142acza w przekazywaniu W\u0142adzy,\u00a0operuj\u0105cego przez
\n4. Waleta Tref\u00f3w – t. j. S\u0142ug\u0119 W\u0142adzy<\/p>\n

Serca.<\/strong>
\n2. Dama Serc\u00f3w zjawia si\u0119 jako wa\u017cniejsza karta swej\u00a0ma\u015bci, wskutek obecnej jej roli Samodzielnej Atraktywno\u015bci.
\n1. Kr\u00f3l Sercowy jest li Ma\u0142\u017conkiem Damy, konieczny\u00a0jej dla zrodzenia
\n3. Kawalera Sercowego, t. j. Po\u015brednika celem\u00a0przyci\u0105gni\u0119cia do dzie\u0142a zewn\u0119trznych element\u00f3w,\u00a0operuj\u0105cego przy pomocy
\n4. Waleta Sercowego – S\u0142ugi Atraktywno\u015bci.<\/p>\n

Piki.<\/strong>
\n8. Kawaler Pik\u00f3w Dzia\u0142acz do przekazywania \u017bycia –\u00a0zjawia si\u0119 jako wa\u017cniejsza karta swojej ma\u015bci.
\n1. Kr\u00f3l Pik\u00f3w – Ojciec przekazywania \u017bycia i
\n2. Dama Pik\u00f3w – Matka przekazywania \u017bycia, potrzebne\u00a0li dla zrodzenia Kawalera, operuj\u0105cego przez
\n4. Waleta Pik\u00f3w – S\u0142ug\u0119 przekazywania \u017bycia.<\/p>\n

Kara.<\/strong>
\n4. Walet Kar\u00f3w, lub s\u0142uga Dzieci dominuje w swej ma\u015bci:\u00a0przecie\u017c realizacj\u0119 ocenia si\u0119 wed\u0142ug rezultat\u00f3w.
\n1. Kr\u00f3l Kar\u00f3w – Ojciec – Realizator i
\n2. Dama Kar\u00f3w – Pani Dzieci, kt\u00f3re zrodzi\u0142y
\n3. Kawalera Kar\u00f3w – Dzia\u0142acza celem zjednoczenia indywidualno\u015bci,\u00a0wchodz\u0105cych w sk\u0142ad z\u0142o\u017conych organizm\u00f3w, razem\u00a0z nim jakby pozostaj\u0105 w cieniu, ust\u0119puj\u0105c miejsce Waletowi,\u00a0Wykonawcy czarnej (prostej) roboty.<\/p>\n


\n

Analiza Oczkowych kart.<\/strong><\/p>\n

Trefy.<\/strong>
\n1. As – Kether<\/strong> Tref\u00f3w – metafizyczna synteza aktywnej\u00a0\u00a0mi\u0142o\u015bci w d\u00f3\u0142, lepiej interpretuje si\u0119 jako Ko\u0142o Tarota.\u00a0Nie b\u0119dzie Pierwszego Bod\u017aca tej Aktywnej Mi\u0142o\u015bci, nie\u00a0by\u0142oby Wszech\u015bwiata, nie by\u0142oby Tarot\u2019a lub, lepiej rzec, istnia\u0142oby\u00a0potencjalnie Ko\u0142o Arkan\u00f3w, ale nie obraca\u0142oby si\u0119 i nie\u00a0by\u0142oby komu je przyjmowa\u0107.<\/p>\n

2. Dw\u00f3jka – Chocmah<\/strong> Tref\u00f3w – M\u0105dro\u015b\u0107 Pierwszego\u00a0Bod\u017aca, jego Ekspansywno\u015b\u0107, poniewa\u017c ona przyjmuje si\u0119 w Sefirze\u00a0Ludzkich Dusz. Wed\u0142ug Eliphasa Leveygo b\u0119dzie to „Pomoc\u00a0Zbawiciela” . Oczywi\u015bcie on chce tern wskaza\u0107 na Wielk\u0105\u00a0Klisz\u0119 \u05d9\u05d4\u05e9\u05c1\u05d5\u05d4\u202c<\/strong>, o kt\u00f3rej m\u00f3wi\u0142em ju\u017c z wami.<\/p>\n

3. Tr\u00f3jka – Binah<\/strong> Tref\u00f3w – Rozum rzeczy Pierwszego\u00a0Bod\u017aca, ograniczaj\u0105cy jego M\u0105dro\u015b\u0107, t. j. obj\u0119to\u015b\u0107 wszystkiego\u00a0tego, czego oczekujemy od Zbawczej Kliszy\u00a0\u05d9\u05d4\u05e9\u05c1\u05d5\u05d4\u202c<\/strong> nadzieja na\u00a0Reintegracj\u0119.<\/p>\n

4. Czw\u00f3rka – Chesed Tref\u00f3w – Mi\u0142osierdzie Pierwszego\u00a0Bod\u017aca, odbicie wp\u0142ywu\u00a0\u05d9\u05d4\u05e9\u05c1\u05d5\u05d4\u202c<\/strong> w planie ludzkiej etyki, w planie\u00a0astralnych \u0142a\u0144cuch\u00f3w i egregor\u00f3w. Inaczej rzec klisza\u00a0\u05d9\u05d4\u05e9\u05c1\u05d5\u05d4\u202c\u00a0<\/strong>jako Centrum Egregora. jako Ojciec Ko\u015bcio\u0142a.<\/p>\n

5. Pi\u0105tka – Pechad<\/strong> Tref\u00f3w \u2014 Prawomierno\u015b\u0107 Pierwszego\u00a0\u00a0Bod\u017aca, ograniczaj\u0105ca jego Mi\u0142osierdzie. Ale c\u00f3\u017c ogranicza wybawczo\u00a0ekspansywne rozkwitanie Ko\u015bcio\u0142a wierz\u0105cych? Oczywi\u015bcie\u00a0przyczyny etycznego charakteru, zmuszaj\u0105ce w w danej\u00a0chwili zwa\u017ca\u0107 na upragnione podtrzymanie \u017cycia Egregora.<\/p>\n

6. Sz\u00f3stka – Tiphereth<\/strong> Tref\u00f3w – Harmonja, Pi\u0119kno\u015b\u0107\u00a0Pierwszego Bod\u017aca, dziecko, zrodzone przez uwa\u017canie obecno\u015bci\u00a0Ko\u015bcio\u0142a i etycznego jego wp\u0142ywu. Oczywi\u015bcie w\u0142a\u015bnie to pocieszenie,\u00a0to podtrzymanie, kt\u00f3re Egregor daje swoim adeptom\u00a0i kt\u00f3re w przyk\u0142adzie Chrze\u015bcija\u0144skiego Ko\u015bcio\u0142a da\u0142o tyle \u015bwietnych\u00a0epizod\u00f3w m\u0119cze\u0144stwa, nawracaj\u0105cych niewiernych w\u0142a\u015bnie\u00a0pi\u0119kno\u015bci\u0105 i harmonja swoich przejaw\u00f3w, Wspomnijcie\u00a0historj\u0119, Poganin rzadko wyjawia\u0142 pragnienie wnikni\u0119cia w metafizyk\u0119\u00a0Chrze\u015bcija\u0144stwa do tego, jak w\u0142asnemi oczyma przekona\u0142\u00a0si\u0119 w obecno\u015bci wewn\u0119trznych harmonij serc jego odrzuconych\u00a0( odszczepie\u0144c\u00f3w) przedstawicieli. W Egregora pewnej Idei\u00a0profan\u00f3w wci\u0105ga si\u0119 cz\u0119\u015bciej jej Tiphereth, ni\u017celi jej Kether.<\/p>\n

7. Si\u00f3demka – Netzah<\/strong> Tref\u00f3w – Zwyci\u0119stwo Pierwszego\u00a0Bod\u017aca, t. j. zwyci\u0119stwo Hierarchicznego Prawa, ustanowienie\u00a0Hierarchji wsz\u0119dzie i we wszystkiem; tak rzec – jedyna miara\u00a0wielko\u015bci,.<\/p>\n

8. \u00d3semka Hod<\/strong> Tref\u00f3w \u2014 Pok\u00f3j (S\u0142awa) Pierwszego\u00a0Bod\u017aca to, na czem mo\u017cna si\u0119 zatrzyma\u0107, odetchn\u0105\u0107 po ustanowieniu\u00a0Hierarchicznego Pocz\u0105tku. Ten Pok\u00f3j nale\u017cy uto\u017csami\u0107\u00a0z przyznaniem istnienia G\u00f3rnego Punktu Tr\u00f3jk\u0105ta Fabre d\u2019Olivet,\u00a0z przyznaniem roli tego, co nazywamy Opatrzno\u015bci\u0105 we\u00a0Wszech\u015bwiecie i co posiada za przedstawiciela Sumienie oddzielnej\u00a0ludzkiej cz\u0105stki. Je\u015bli we wszystkiem jest Hierarchja, to trzeba\u00a0przys\u0142uchiwa\u0107 si\u0119 swemu Sumieniu; nie mo\u017cna je lekcewa\u017cy\u0107
\nsobie.<\/p>\n

9. Dziewi\u0105tka – Jesod<\/strong> Tref\u00f3w – Forma Pierwszego Bod\u017aca,\u00a0rezultat sumowania (liczenia, uwa\u017cania) Hierarchizmu z Uspokojeniem,\u00a0\u00a0darowanem przez Sumienie. B\u0119dzie to ta orjentacja, kt\u00f3r\u0105 przekazuje nam Sumienie, kiedy jego wskaz\u00f3wki\u00a0uznajemy przez \u015bwiat\u0142o, hiararchicznie zschodz\u0105cem w \u0142a\u0144cuchu\u00a0istot, oddzielaj\u0105cych nas od Pierwszej Przyczyny.<\/p>\n

10. Dziesi\u0105tka – Malchuth<\/strong> Tref\u00f3w – Realno\u015b\u0107 Pierwszego\u00a0Bod\u017aca, inkarnacja syntezy element\u00f3w, zawartych w pierwszych\u00a0dziewi\u0119ciu Sefiraeh; to, co pozwala nam wschodzi\u0107 (wst\u0119powa\u0107\u00a0od konkretnego \u015bwiata do idei Pierwszego Bod\u017aca.<\/p>\n

Serca.<\/strong>
\n1. As – Kether Serc – metafizyczna synteza tego, co w\u00a0Sefir\u0119 Chocmah Drugiej Rodziny wnosz\u0105 Transcendentalne \u017bycie\u00a0– przejawienie \u017byciowo\u015bci; tego, co przyci\u0105ga do siebie
\nPierwszy Bodziec, i co przystosowano do jego przyj\u0119cia.<\/p>\n

2. Dw\u00f3jka – Chocmah Serc – M\u0105dro\u015b\u0107 Atraktywnej Mi\u0142o\u015bci,\u00a0d\u0105\u017cenie do zaw\u0142adni\u0119cia \u017byciowo\u015bci\u0105 Wy\u017cszego Influksu,kr\u00f3cej – d\u0105\u017cenie „ocali\u0107 si\u0119”.<\/p>\n

3. Tr\u00f3jka – Binah Serc – ograniczaj\u0105ca to d\u0105\u017cenie; B\u0142ogo\u015b\u0107\u00a0Bo\u017ca, przedstawiona darowanemi przez Ni\u0105 zbawczemi\u00a0elementami.<\/p>\n

4. Czw\u00f3rka – Chesed Serc – ekspansywne odbicie pragnienia\u00a0si\u0119 zbawi\u0107 \u2014 d\u0105\u017cenie dobrze czyni\u0107 w zwi\u0105zku z\u00a0zara\u017ceniem tego d\u0105\u017cenia.<\/p>\n

5. Pi\u0105tka \u2014 Pechad Serc \u2014 ograniczaj\u0105ca poprzednie d\u0105\u017cenia,\u00a0obowi\u0105zek nie porzuca\u0107 dobroczynnego dzie\u0142a\u00a0i przed\u0142u\u017ca\u0107 dobre dzie\u0142a, nie rozrzucaj\u0105c ich drugiemi.<\/p>\n

6. Sz\u00f3stka \u2014 Tipheret Serc \u2014 Cierpienie w altruistycznych\u00a0przejawach, zjawiaj\u0105ce si\u0119 jako p\u0142\u00f3d sumowania (uwa\u017cania)\u00a0dw\u00f3ch poprzednich Sefir.<\/p>\n

7. Si\u00f3demka \u2014 Netzah Serc \u2014 Zwyci\u0119stwo subtelnego nad sta\u0142em (\u015bcis\u0142em) w altruizmie \u2014 idealno\u015b\u0107 w mi\u0142o\u015bci.<\/p>\n

8. \u00d3semka – Hod Serc \u2014 ci\u0105g\u0142o\u015b\u0107 planu w ideowej mi\u0142o\u015bci<\/p>\n

9. Dziewi\u0105tka – Jesod Serc \u2014 gotowa forma, odlana\u00a0dla atraktywnej mi\u0142o\u015bci.<\/p>\n

10. Dziesi\u0105tka – Malchut Serc \u2014 Konkretna synteza poprzednich\u00a0sefir, realizacja, przyci\u0105ganie.<\/p>\n

Piki.<\/strong>
\n1. As – Kether Pik\u00f3w – wyj\u015bciowy punkt procesu przekazywania\u00a0\u017cycia, zap\u0142odnienie przez zapo\u017cyczone\u00a0\u017cyciowe elementy.<\/p>\n

2. Dw\u00f3jka – Chocmah Pik\u00f3w oznaczenie w celach\u00a0przekazania \u017cycia.<\/p>\n

3. Tr\u00f3jka – Binah Pik\u00f3w – okre\u015blenie zamkni\u0119tego\u00a0systemu (m\u0142ynu), w kt\u00f3ry\u00a0 przekazuje si\u0119 \u017cycie.<\/p>\n

4. Czw\u00f3rka – Chesed Pik\u00f3w – r\u00f3wno\u015b\u0107 przejaw\u00f3w przekazywania\u00a0\u017cycia ; odbicia okre\u015blono\u015bci w celach.<\/p>\n

5. Pi\u0105tka – Pechad Pik\u00f3w – planomierno\u015b\u0107 rezultat\u00f3w\u00a0przekazywania \u017cycia, odbicie okre\u015blono\u015bci zamkni\u0119tego systemu.<\/p>\n

6. Sz\u00f3stka – Tipheret Pik\u00f3w – pi\u0119kno\u015b\u0107 przekazanego\u00a0\u017cycia.<\/p>\n

7. Si\u00f3demka – Nezath Pik\u00f3w – Zwyci\u0119stwo przekazuj\u0105cego\u00a0impulsu nad wp\u0142ywami \u015brodowiska, w kt\u00f3rem usadawia\u00a0si\u0119 \u017cycie.<\/p>\n

8. \u00d3semka – Hod Pik\u00f3w – adaptacja rezultat\u00f3w\u00a0zwyci\u0119stwa do og\u00f3lnego charakteru \u015brodowiska.<\/p>\n

9. Dziewi\u0105tka – Jesod Pik\u00f3w \u2014 formy rozwoju przekazanego\u00a0\u017cycia.<\/p>\n

10. Dziesi\u0105tka Malchuth Pik\u00f3w – inkarnacja przekazanego\u00a0\u017cycia.<\/p>\n

Kara.<\/strong>
\n1. As – Kether Kar\u00f3w – wyj\u015bciowy punkt realizacji – Pierwotna Materja w dziedzinie alchemicznej i Pierwotny astrosom\u00a0w sferze etycznego Hermetyzmu.<\/p>\n

2. Dw\u00f3jka – Chocmah Kar\u00f3w – polaryzacja materji\u00a0w sferze alchemicznej; ogromny Biner Fatalizmu i Woli\u00a0w dziedzinie etycznego Hermetyzmu.<\/p>\n

3. Tr\u00f3jka – Binah Kar\u00f3w – zasada neutralizacji\u00a0biegun\u00f3w w sferze alchemicznej; Tr\u00f3jk\u0105t Fabre\u2019a Olivet\u2019a\u00a0w sferze etycznego Hermetyzmu,<\/p>\n

4. Czw\u00f3rka – Chesed Kar\u00f3w – kondensacja wed\u0142ug\u00a0dynamicznego prawa w alchemji; Hermetyczny Kwaterner,\u00a0symbolizowany przez Krzy\u017c, w etycznym Hermety\u017amie.<\/p>\n

5. Pi\u0105tka – Pechad Kar\u00f3w – dominacja energetycznego pocz\u0105tku (kwintesencja) nad czterema elementami\u00a0w alchemji; rodzenie Pentagramy w etycznym Hermety\u017amie<\/p>\n

6. Sz\u00f3stka Tiphereth Kar\u00f3w – ustano wie nie dw\u00f3ch\u00a0pr\u0105d\u00f3w, ewoluejnego i inwoluejnego, w alchemji; problem\u00a0dw\u00f3ch dr\u00f3g w etycznym Hermetyzmie.<\/p>\n

7. Si\u00f3demka – Netzah Kar\u00f3w – przenikni\u0119cie subtelnego\u00a0w \u015bcis\u0142e (spoiste) w alchemji; zwyci\u0119stwo tr\u00f3jki\u00a0nad czw\u00f3rk\u0105, (Ducha nad form\u0105) w etycznym Hermetyzmie.<\/p>\n

8. \u00d3semka – Hod Kar\u00f3w\u2014 ustanowienie per jod\u00f3w\u00a0formacji w alchemji (fazy przemiany Filozoficznego Kamienia);\u00a0warunkowe prawo i Naturalna Karma w etycznym Hermetyzmie.<\/p>\n

9. Dziewi\u0105tka – Jesod Kar\u00f3w – og\u00f3lny obraz ewolucji\u00a0materji w alchemji, ods\u0142aniaj\u0105cy si\u0119 przy t. z w. procesie sublimacji;\u00a0og\u00f3lny obraz Po\u015bwi\u0119cenia, ods\u0142aniaj\u0105cy si\u0119 w etycznym
\nHermetyzmie przy przekazywaniu Przejmowania\u00a0Influksu.<\/p>\n

10. Dziesi\u0105tka – Malhuth Kar\u00f3w – transmutacja materji,\u00a0jako realno\u015b\u0107 w alchemji (proces zastosowania gotowego\u00a0Czerwonego Proszku w transmutacji topienia); powr\u00f3t Po\u015bwi\u0119conego\u00a0w \u015bwiat celem transmutacji obyczaj\u00f3w spo\u0142ecze\u0144stwa –\u00a0w dziedzinie moralnego Hermetyzmu.<\/p>\n

Was, oczywi\u015bcie, porazi\u0142 ten fakt, \u017ce Oczkowe Arkany karowej\u00a0ma\u015bci tak bliskie w stosunku zag\u0142\u00f3wk\u00f3w do dziesi\u0119ciu\u00a0pierwszych, ju\u017c wyuczonych przez was, Wielkich Arkan\u00f3w Tarota.\u00a0Wyja\u015bnia si\u0119 to tern, \u017ce Karowa ma\u015b\u0107, prze\u0142amanie Waleta\u00a0Pierwszej Rodziny, jest jakby organem przeprowadzenia\u00a0Wielkich Arkan\u00f3w systemem Ma\u0142ych.\u00a0Ma\u0142e Arkany ma\u015bci Kar\u00f3w daj\u0105 wz\u00f3r pojmowania przez\u00a0Ludzko\u015b\u0107 Realizacyjnego \u015awiata, w t\u0105 por\u0119, kiedy on jeszcze\u00a0nie upad\u0142; pierwsze za\u015b 10 Wielkich Arkan\u00f3w odpowiadaj\u0105\u00a0pojmowaniu tych\u017ce prawd ju\u017c przez upad\u0142\u0105 Ludzko\u015b\u0107. Je\u017celi\u00a0umyjemy pierwszych 10 Wielkich Arkan\u00f3w i zeskrobiemy z nich\u00a0skorup\u0119 to w sam raz otrzyma si\u0119 karowe Oczkowe Arkany w\u00a0ich naturalnem nast\u0119pstwie.<\/p>\n

Ale czas przej\u015b\u0107 do Wielkich Arkan\u00f3w. Wypowiem je w\u00a0normalnym porz\u0105dku znak\u00f3w t. zw. hebrejskiego alfabetu i r\u00f3wnolegle\u00a0do tych znak\u00f3w uka\u017c\u0119 ich liczbowe znaczenia,\u00a0a r\u00f3wnie\u017c i hieroglify, przyswojone im w Po\u015bwi\u0119conej praktyce.\u00a0Te hieroglify dadz\u0105 mo\u017cno\u015b\u0107 cho\u0107by po\u015bpiesznie rozwin\u0105\u0107\u00a0system zag\u0142\u00f3wk\u00f3w, jeszcze nie wyuczonych przez nas arkan\u00f3w,\u00a0w dziedzinie Teozoficznego Ternera. Zag\u0142\u00f3wki te s\u0105 bezwarunkowo potrzebne, celem zaznajomienia was z og\u00f3ln\u0105 kart\u0105 kabbalistycznych\u00a0spekulacyj i rozwi\u0105zania zada\u0144 spekulacyj.\u00a0Zag\u0142\u00f3wki (tytu\u0142y) pierwszych dziesi\u0119ciu Arkan\u00f3w ju\u017c znane.\u00a0Pozostaje jeszcze rozwin\u0105\u0107 ide\u0119 hieroglif\u00f3w reszty dwunastu\u00a0w celu wywodu ich zag\u0142\u00f3wk\u00f3w.<\/p>\n

XI. Arkan ma hieroglif silnie \u015bciskaj\u0105ca co\u015b d\u0142o\u0144 r\u0119ki.\u00a0Jawna wskaz\u00f3wka obecno\u015bci si\u0142y. Si\u0142a ta w dziedzinach\u00a0Teozoficznego Ternera daje zag\u0142\u00f3wki: Vis Divina, Vis Humana, Vis Naturalis, nie wymagaj\u0105cych dalszych wyja\u015bnie\u0144.<\/p>\n

XII. Arkan \u2014 otwarta r\u0119ka, podobna co do formy (je\u015bli\u00a0j\u0105 zgi\u0105\u0107 w \u0142okciu) do znaku – Lamed, wyra\u017ca\u0107 b\u0119dzie d\u0105\u017cenie\u00a0do ekspansywno\u015bci, by\u0107 mo\u017ce, nawet na rachunek r\u00f3wnowagi\u00a0figury, wyci\u0105gaj\u0105cej r\u0119k\u0119 Prowadzi nas to na ide\u0119 ofiary,\u00a0podarunki na rachunek w\u0142asnych interes\u00f3w, ust\u0119powanie w\u0142asnej\u00a0\u017cyciowej si\u0142y. Ofiara Archetypu daje mi zag\u0142\u00f3wek Messia; ofiara\u00a0ludzka wylewa si\u0119 w formie mi\u0142osierdzia – Caritas. Ofiara Przyrody – w formie darowanej nam przez s\u0142oneczny energj\u0119,\u00a0da zag\u0142\u00f3wek – Zodiacus.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

XIII. Arkan jako hieroglif – Kobieta – wywo\u0142uje ide\u0119\u00a0\u00a0\u015bmierci i narodzenia. Kobieta jest \u015brodowiskiem, warunkuj\u0105cem\u00a0proces embrjonalnego \u017cycia m\u0142odzie\u0144ca i jego \u015bmierci.\u00a0Idea \u015bmierci i narodzenia w zastosowaniu do Archetypu daje\u00a0arkanowi zag\u0142\u00f3wek – Immortalitas lub Permanentia in\u00a0essentia; zastosowana do cz\u0142owieka, ona wywo\u0142uje przedstawienia\u00a0Morset Reincarnatio ; w Przyrodzie, jakby wiecznie\u00a0odradzaj\u0105cej si\u0119 w nowych postaciach, zjawia si\u0119 energja w\u00a0jej przer\u00f3\u017cnych przemianach; trzeci zag\u0142\u00f3wek napiszemy –\u00a0Transmutatio virum, zachowuj\u0105c terminologj\u0119 Helmholtza.<\/p>\n

XIV. Arkan – P\u0142\u00f3d, to, co otrzymano przy pomocy kobiety;\u00a0to, co wynika z XIII-tego Arkanu. Jako p\u0142\u00f3d metafizycznej\u00a0permanencji osnowny h tez zjawia si\u0119 mo\u017cno\u015b\u0107 deduktywnych\u00a0system\u00f3w – Deductio; jako p\u0142\u00f3d cennego nast\u0119pstwa\u00a0wciele\u0144 ludzkich istot – mo\u017cno\u015b\u0107 hermetycznego obrobienia\u00a0duszy, tak rzec -jej harmonizacji – Harmonja\u00a0 Mixtorum;\u00a0do praw przekszta\u0142cenia i zachowania energji \u015bci\u015ble \u0142\u0105cz\u0105 si\u0119\u00a0pytania o zwrotno\u015bci proces\u00f3w – Revers ibilitas.<\/p>\n

XV-sty Arkan. Strza\u0142a, poruszaj\u0105ca si\u0119 po obwodzie\u00a0Ko\u0142a istotnie wywo\u0142uje przedstawienie o dziedzinie, znalezienia\u00a0si\u0119 w kt\u00f3rej stawia nas z konieczno\u015bci spotkania si\u0119 z\u00a0t\u0105, nieub\u0142agan\u0105, strza\u0142\u0105, przy ka\u017cdej pr\u00f3bie przekroczenia obwodu.\u00a0Archetyp nie chce wypuszcza\u0107 nas z zaczarowanego ko\u0142a\u00a0Logiki naszej metafizycznej budowy – Logica; ludzki astrosom\u00a0nosi w sobie elementy nami\u0119tno\u015bci (\u017c\u0105dz) i sk\u0142onno\u015bci, o\u00a0kt\u00f3re on sam potyka si\u0119 w swych d\u0105\u017ceniach do rozszerzenia i\u00a0wysubtelnienia; to zaczarowane ko\u0142o jest biblijna \u017bmija Nahash,\u00a0tradycyjny figlarz; Przyroda darzy nas kolcem fatalnych przejaw\u00f3w,\u00a0tworz\u0105cym niepokonaln\u0105 przeszkod\u0119 w danej inkarnacji;\u00a0\u00a0to – Fatum, trzeci zag\u0142\u00f3wek naszego Arkanu. Zauwa\u017ccie, \u017ce\u00a0XV-ty Arkan wynika naturalnie z XIV tego; dedukcja opiera\u00a0si\u0119 technicznie na logik\u0119; etyczny hermetyzm nie mo\u017ce ignorowa\u0107\u00a0techniki walki z \u017c\u0105dzami; prawa odwracalno\u015bci proces\u00f3w\u00a0\u015bci\u015blej zwi\u0105zane z przejawami Fatum.<\/p>\n

XVI-ty Arkan – materjalny zwi\u0105zek; rzek\u0142bym dobitniej –\u00a0\u00a0zwi\u0105zek w stanie napi\u0119cia, jak pojmuje si\u0119 to w mechanice;\u00a0zwi\u0105zek charakteryzuj\u0105cy si\u0119 obecno\u015bci\u0105 oznaczonej\u00a0reakcji. Zadaniem poprzedniego arkanu, rodzenie podobnych\u00a0zwi\u0105zk\u00f3w. Logika w swoich metodach wy\u0142\u0105cza w bezpowrotny\u00a0spos\u00f3b to lub inne dopuszczenie; to – Eliminatio logica. Obecno\u015b\u0107 tych lub innych tourbillons zmusza oznaczony\u00a0astrosom przejawia\u0107 siebie okre\u015blonemi ju\u017c formami; to – Constrictio astralis, osnowa ca\u0142ej ceremonjalnej Magji. Nielitosne Fatum burzy najsilniejsze uwarunkowane realno\u015bci; to Destructio physica.<\/p>\n

XVII-ty Arkan – gard\u0142o z j\u0119zykiem, m\u00f3wi\u0105ce gard\u0142o,\u00a0kt\u00f3re nale\u017cy tylko umie\u0107 s\u0142ucha\u0107. S\u0142yszymy dobrze mow\u0119 Archetypu, wylewaj\u0105c\u0105 si\u0119 w formie Nadziei – Spes, nawet\u00a0wtedy, kiedy wszystko woko\u0142o nas milczy lub przepowiada\u00a0zgub\u0119. Je\u015bli jeste\u015bmy dostatecznie wra\u017cliwi, to nie zasypiamy\u00a0i j\u0119zyka ludzkiej intuicji, mog\u0105cego nas cz\u0119sto ostrzec, ogrodzi\u0107\u00a0i zbawi\u0107. Oto drugi zag\u0142\u00f3wek – Intuitio. Staro\u017cytne narody\u00a0w perjodach pierwobytnej prostoty \u017cycia i swej blisko\u015bci do\u00a0przyrody, w\u0142ada\u0142y w wi\u0119kszej mierze zdolno\u015bci\u0105 s\u0142yszenia \u017cywej\u00a0mowy, tej samej przyrody i nie potrzebowa\u0142y z\u0142o\u017conych\u00a0metod, kt\u00f3re teraz kieruj\u0105 nami w dziedzinie Naturalnej Diwinacji.\u00a0Niech b\u0119dzie trzeci zag\u0142\u00f3wek w;og\u00f3le – Diwinatio na\u00a0turalis. Tutaj i astroloigja, i fizjognomika i chiromancja i\u00a0frenologja i wszystko, co chcecie; XVII-ty Arkan to naturalny\u00a0pasywny dodatek do aktywnego XVI-tego. Niedostatecznie przekona\u0107\u00a0si\u0119 logicznie , cz\u0119sto potrzebna i nadzieja. Nie\u00a0dostatecznie zmusi\u0107 astralnie – trzeba posiada\u0107 i takt i intuicj\u0119.\u00a0\u00a0Niedostatecznie zna\u0107, \u017ce fatum nielitosne w fizycznym\u00a0planie, – trzeba umie\u0107 odgadn\u0105\u0107 form\u0119 jego niemi\u0142osierdzia\u00a0przy pomocy diwinacjnych metod.<\/p>\n

XVIII-ty Arkan — dach, ale nie jako protekcja \u00f3smego\u00a0arkanu, lecz jak co\u015b przygniataj\u0105cego, Ograniczaj\u0105ceg!o swobod\u0119,\u00a0zaciemniaj\u0105cego kontemplacj\u0119; dach w tym sensie, w jakim\u00a0m\u00f3wi\u0105 „tobie dach zas\u0142ona”. Widzimy, \u017ce arkany w progresywnej swej materjalizacji osi\u0105gn\u0119\u0142y w kra\u0144cowym stopniu \u015bcis\u0142o\u015bci\u00a0(stan sta\u0142y), rodz\u0105cej ju\u017c element z g\u0119 szczeni a samym\u00a0faktem swej materjalno\u015bci. Wys\u0142uchali\u015bmy mowy trzech stopni Teozoficznego Ternera, ale w mowach tych znajdziemy i\u00a0kr\u0119puj\u0105ce nas elementy. Nadzieja dobra, ale oczekiwa\u0107 czegob\u0105d\u017a\u00a0mo\u017cemy li tylko od Tego, co dominuje w nas hierarchicznie\u00a0Hierarchja Occulta. Intuicja okazuje us\u0142ugi, ale ona pozwala\u00a0nam poj\u0105\u0107, \u017ce mamy tajnych wrog\u00f3w – Hostes occulti.\u00a0Wr\u00f3\u017cenie daje niekiedy (bardzo rzadko) korzystne wskaz\u00f3wki;\u00a0cz\u0119\u015bciej za\u015b ostrzega nas, zmuszaj\u0105c my\u015ble\u0107 o fizycznych niebezpiecze\u0144stwach –\u00a0Pericula Occulta.<\/p>\n

XIX-ty Arkan swoim symbolem top\u00f3r daje mo\u017cno\u015b\u0107 przer\u0105bania\u00a0okna do dachu XVIII-tego; ujrze\u0107 \u015bwiat\u0142o, otrzyma\u0107\u00a0nadziej\u0119 na doskonalenie, na Reintegracj\u0119 w \u015awiat Ma\u0142ych Arkan\u00f3w.\u00a0Ale ci\u00f3\u017c znaczy ten top\u00f3r? – Prawo Hierarchji zaprowadzi\u00a0 nas przez dach dyalektyki do kontemplacji \u015awiat\u0142a p\u0142odotw\u00f3rczej\u00a0prawdy. – Veritas facunda. Nie pragnienie po\u00a0siadania wrog\u00f3w wypracowuje w nas wszystkie kraw\u0119dzie altruizmu,\u00a0tak pi\u0119knie ograniczaj\u0105ce to, co nazywa si\u0119 Ludzk\u0105\u00a0dobroczynno\u015bci\u0105 – Virtus humana. Niebezpiecze\u0144stwa rozproszenia\u00a0wdzi\u0119cznej materji, przedwczesne;go zburzenia cia\u0142a itp.\u00a0zmusz\u0105 nas my\u015ble\u0107 o problemie Filozoficznego Kamienia i \u017byciowego\u00a0Eliksiru. Oto macie i trzeci zag\u0142\u00f3wek Aurum\u00a0philosophale.<\/p>\n

XX-ty Arkan ig\u0142owa cz\u0142owieka; ta g\u0142owa, kt\u00f3ra musi\u00a0zastosowa\u0107 \u015awiat\u0142o, dobyte prac\u0105 topora poprzedniego arkanu.\u00a0Archetyp poci\u0105gnie nas do ewolucji przez swoj\u0105 przyci\u0105gaj\u0105c\u0105\u00a0moc Attractio Divina. My sami przez hermetyczn\u0105\u00a0prac\u0119 osi\u0105gniemy astralne przerodzenie si\u0119, pozwalaj\u0105ce na swoj\u0105\u00a0mod\u0142\u0119 rozporz\u0105dza\u0107 si\u0119 ludzkiemi dobrami.\u00a0To przerodzenie nazwiemy – Transformatio astralis, Przyroda nam pomo\u017ce wskutek przemian warunk\u00f3w w\u00a0fizycznym planie, z prawomiern\u0105 paralelno\u015bci\u0105 post\u0119puj\u0105cemu\u00a0za naszemi p\u0142odotw\u00f3rczemi pr\u00f3bami do astralnego doskonalenia\u00a0si\u0119. Oto macie i trzeci zag\u0142\u00f3wek – Mutationes in\u00a0tempore.<\/p>\n

XXI-ty Arkan (nazwany przez wielu Zerowy, wskutek wy\u0142\u0105cznej\u00a0typowo\u015bci jego tre\u015bci, silnie r\u00f3\u017cni\u0105cego si\u0119 od materja\u0142u\u00a0reszty arkan\u00f3w), posiada jako hieroglif strza\u0142\u0119 w prostolinijnym\u00a0chwiejnym ruchu. W poprzednim arkanie okre\u015bla\u0142 si\u0119\u00a0obraz wschodzenia do \u015awiat\u0142a. Ale nie wystarcza obrazu oswobodzenia,\u00a0kiedy siedzisz w zagrodzie lub pod dachem. Trzeba\u00a0umie\u0107 zburzy\u0107 dach, ale, burz\u0105c go po kawa\u0142ku, trzeba umie\u0107\u00a0\u00a0podtrzyma\u0107 cz\u0119\u015bci, zmieszane ze zburzonemi, aby nie by\u0107 przez\u00a0nich przyduszonym. Jednem s\u0142owem – trzeba zna\u0107 tajemnic\u0119\u00a0budowy, tajemnic\u0119 realizacji, tajemnic\u0119 czynu, tajemnic\u0119 umocnienia.\u00a0Ta tajemnica nie przedstawia grozy zamkni\u0119tego\u00a0ko\u0142a, podobnie do XV-tego arkanu. Nie. To prosto kraw\u0119d\u017a, na\u00a0kt\u00f3r\u0105 wcze\u015bniej lub p\u00f3\u017aniej trzeba wst\u0105pi\u0107, w kt\u00f3rej lataj\u0105\u00a0strza\u0142y w tym i owym kierunku. Szcz\u0119\u015bliwy ten, kto umie\u00a0pokierowa\u0107 strza\u0142\u0105, lec\u0105c\u0105 od niego; gorzki los tego, kto stanie\u00a0pod strza\u0142\u0105, d\u0105\u017c\u0105c\u0105 na jego spotkanie. Arkan Shin nale\u017cy do\u00a0pierwotnych tajemnic. Jego przeprowadzi\u0142 Archetyp, emanuj\u0105c\u00a0Olam ha Aziluth. Niech b\u0119dzie pierwszy zag\u0142\u00f3wek s\u0142owo Radiatio w zastosowaniu do waleta Pierwszej Rodziny. Arkan\u00a0Shin realizuje cz\u0142owiek w t\u0119 por\u0119, kiedy jego astrosom wi\u0105\u017ce\u00a0si\u0119, sprz\u0119ga ze znakiem, egregorycznie zrodzonym \u0142a\u0144cuchem\u00a0pentagram i dlatego posiadaj\u0105cym realizacyjn\u0105 si\u0142\u0119. W\u00a0drugim zag\u0142\u00f3wku postawimy s\u0142owo – Signum, w znaczeniu\u00a0trwa\u0142ego astralnego symbolu. Przyroda nie jest obca arkanowi\u00a0Shin w swej dzia\u0142alno\u015bci: ona prowadzi go w tem, co nazywamy\u00a0 materializacj\u0105 form. Materja b\u0119dzie trzeci\u00a0\u017cagl\u00f3wek.<\/p>\n

XXII. Arkan przedstawi sob\u0105 syntez\u0119 rezultat\u00f3w zastosowania\u00a0wiedzy poprzednich arkan\u00f3w. To Arkan Wielkiego\u00a0dzia\u0142ania, pozwalaj\u0105cy przej\u015b\u0107 w \u015bwiat Trefowej Ma\u015bci Ma
\n\u0142ych Arkan\u00f3w. Jego hieroglif – pier\u015b, w sensie wszystko\u00a0przyjmuj\u0105cego \u0142ona, dostatecznie wyra\u017cony, a\u017ceby przedstawi\u0107\u00a0go bez t\u0142umaczenia. Zwr\u00f3c\u0119 wasz\u0105 uwag\u0119 li na jedn\u0105 spraw\u0119.\u00a0Od (Ma\u0142ych Arkan\u00f3w do Wielkich przeszli\u015bcie za pomoc\u0105 ma\u015bci\u00a0Kar\u00f3w. Od Wielkich do Ma\u0142ych przechodzicie za pomoc\u0105 czterech ostatnich Wielkich Arkan\u00f3w, reasumuj\u0105cych p\u0142ody \u017cyciowej m\u0105dro\u015bci. Nie m\u00f3wili\u015bmy jeszcze o zag\u0142\u00f3wkach XXII.\u00a0Arkanu. \u0141atwo ich odgadn\u0105\u0107. W \u015bwiecie Archetypu – to suma\u00a0G\u00f3rnego Tr\u00f3jk\u0105ta Wielkiego Arkanu, to – Metafizyczny Absolut\u00a0– Absolutum. W \u015bwiecie cz\u0142owieka Arkan sprowadza si\u0119\u00a0do \u015bredniego sze\u015bcioboku podw\u00f3jnego oddzia\u0142ania na astra! do\u00a0tego, co mo\u017cna nazwa\u0107 astralnem zastosowaniem Wielkiego\u00a0dzia\u0142ania –\u00a0Adaptatio Operis Magni<\/strong>. W \u015bwiecie Przy\u00a0rody Arkan sprowadza si\u0119 do naturalnej Wszystkomog\u0105cej Elementarnej Roty – Omnipotentia\u00a0 naturalis<\/strong>.<\/p>\n

Oto co mia\u0142em wam do powiedzenia o nag\u0142\u00f3wkach Wielkich\u00a0Arkan\u00f3w.\u00a0Z przyczyny ostatnich pozostaje si\u0119 mnie jeszcze li da\u0107\u00a0wyja\u015bnienie podobie\u0144stwa hieroglif\u00f3w, r\u00f3\u017cnych arkan\u00f3w w \u0142a\u0144cuchu\u00a022-ch pozwalaj\u0105ce w, pr\u0119dkim szkicu systemu skr\u00f3ci\u0107\u00a0liczb\u0119 arkan\u00f3w do 16-stu. Skr\u00f3cenie to nie po\u017c\u0105dane w po\u015bwi\u0119conem znaczeniu, ale dowolnie rzutowo .z punktu filologicznego\u00a0widzenia.<\/p>\n

Znaki\u00a0\u05d1\u05bc<\/strong> (\u0142aci\u0144skie b) i\u00a0\u05e4\u05bc<\/strong> (\u0142ac. ph) maj\u0105 jako hieroglif gard\u0142o.\u00a0Znaki\u00a0\u05d2<\/span>\u202c<\/strong> (g) i\u00a0\u05db\u05bc<\/strong> (k, kh) maj\u0105 jako hieroglif d\u0142o\u0144. Znaki\u00a0\u05d3<\/strong> (d)\u00a0i\u00a0\u05ea\u05bc<\/strong> (th) maj\u0105 jako hieroglif pier\u015b. Znaki\u00a0\u05d6<\/span>\u202c<\/strong> (z, tz, s),\u00a0\u05e1<\/span>\u202c<\/strong> (s) i\u00a0\u05e9\u05c1<\/strong> (nasze sz lub \u0142ac. s), maj\u0105 jako hieroglif strza\u0142\u0119. Znaki to\u00a0\u05d8<\/span>\u202c<\/strong> (t) i\u00a0\u05e6<\/strong> (tz lub nasze c) maj\u0105 jako hieroglif dach.<\/p>\n

Wszystko to zmniejsza liczb\u0119 znak\u00f3w do szesnastu, pozwalaj\u0105c przypuszcza\u0107, \u017ce w znan\u0105 epok\u0119 hieroglif ,,gard\u0142o” wyobra\u017ca\u0142 dwa gard\u0142owe d\u017awi\u0119ki, uwa\u017cane za pokrewne ; hieroglif „d\u0142o\u0144”\u00a0 – dwa krtaniowe, tak\u017ce bliskie w wymowie: hieroglify „pier\u015b” i „dach” odpowiada\u0142y dwom typem d\u017awi\u0119k\u00f3w\u00a0podobnych do te!go, co my aryjcy, nazywali\u015bmy z\u0119bowymi, a\u00a0hieroglif „strza\u0142a” by\u0142 ulubionym symbolem szypi\u0105cych i\u00a0\u015bwiszcz\u0105cych.<\/p>\n

 <\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 1
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Analiza 16 figurowych kart. Trefy. 1. Kr\u00f3l Tref\u00f3w otrzyma nazw\u0119 (tytu\u0142) Ojciec, w znaczeniu\u00a0Hierarchy, jakby s\u0142u\u017c\u0105cego za punkt wyj\u015bcia zastosowania „W\u0142adzy”.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[300],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2597"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2597"}],"version-history":[{"count":17,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2597\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2964,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2597\/revisions\/2964"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2597"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2597"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2597"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}