{"id":2438,"date":"2018-11-20T16:40:34","date_gmt":"2018-11-20T15:40:34","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2438"},"modified":"2018-11-20T22:15:43","modified_gmt":"2018-11-20T21:15:43","slug":"arkan-siodmy-zayin-%d7%96","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/arkan-siodmy-zayin-%d7%96\/","title":{"rendered":"Arkan Si\u00f3dmy Zayin \u05d6"},"content":{"rendered":"

Arkan Si\u00f3dmy Zayin \u05d6<\/strong><\/p>\n

Zanim przejd\u0119 do analizy si\u00f3dmego arkanu, zdamy sobie\u00a0spraw\u0119 z konstrukcyjnego obrazu pierwszych sze\u015bciu arkan\u00f3w, okre\u015blaj\u0105cego istnienie si\u00f3dmego, jako zamykaj\u0105cego ogniwa \u0142a\u0144cucha\u00a0sze\u015bciu.
\nWszyscy autorowie, zajmuj\u0105cy si\u0119 t\u0105 spraw\u0105, podaj\u0105 nast\u0119puj\u0105c\u0105\u00a0konstrukcj\u0119 (rys. 20).<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

M\u0105\u017c (1) zap\u0142adnia \u017con\u0119 (2), zaznaczaj\u0105c tem\u00a0rodzenie (3) dziecka, kt\u00f3re wykarmione fizycznie\u00a0i astralnie (4), zdobywa autorytet (4), dostateczny\u00a0celem przejawienia siebie od imienia ca\u0142ej rodziny\u00a0\u00a0w astralnym planie (5), ale spotyka tutaj\u00a0dylemat dobra i z\u0142a (6), wybiera dobro i \u015bwi\u0119ci\u00a0zwyci\u0119stwo (7).\u00a0Zajmiemy si\u0119 teraz samym si\u00f3dmym arkanem.\u00a0Znak alfabetu\u00a0\u05d6<\/strong> = 7 (Zain lub Sajin) posiada\u00a0jako astrologiczny odpowiednik zodjakalny znak bli\u017ani\u0105t, a\u00a0jako hieroglif – strza\u0142\u0119, w prostolinjowym p\u0119dzie (locie);\u00a0strza\u0142a puszczona, a w tej chwili prawid\u0142owym celem zabezpieczony\u00a0jej zwyci\u0119ski ruch.\u00a0Zag\u0142\u00f3wki arkanu podadz\u0105 nam trzy osobne wypadki arytmetycznego\u00a0roz\u0142a\u017cenia jego numeru za sk\u0142adowe, je\u017celi tylko\u00a0porz\u0105dek tych sk\u0142adnik\u00f3w okre\u015blimy w ewoluojnem znaczeniu.\u00a0Roz\u0142o\u017cenie 7 = 3 + 4 daje nam w sferze przejaw\u00f3w Archetypu\u00a0panowanie Ducha (Natura Divina = 3ci arkan) nad\u00a0form\u0105 (4-ty arkan) i okre\u015bli zag\u0142\u00f3wek – Spiritus dominat\u00a0Formam<\/strong>.
\nRoz\u0142o\u017cenie 7 = 4 + 3 da\u0142oby odwrotn\u0105 dewiz\u0119, godn\u0105 dla\u00a0czarnej magji jako obskurantyzm i chciwo\u015b\u0107.\u00a0W planie cz\u0142owieka kierowa\u0107 si\u0119 b\u0119dziemy roz\u0142o\u017ceniem\u00a07 = 1 + 6 = Wola + Do\u015bwiadczenie dwoma drogami =\u00a0Zwyci\u0119stwo.\u00a0Zag\u0142\u00f3wek b\u0119dzie – Victoria. Nie wytrzymanie do\u015bwiadczenia\u00a0(7 = 6 + 1) by\u0142aby r\u00f3wnowa\u017cne terminowi pora\u017cka\u00a0(kl\u0119ska).
\nW planie przyrody zastosuje si\u0119 woale zajmuj\u0105ce roz\u0142o\u017cenie\u00a07 = 5 + 2, t. j. postanowienie tezy o panowaniu pentagramatycznych\u00a0pocz\u0105tk\u00f3w (tradycja, obyczaj, Religio) nad 2-gim\u00a0arkanem ( Natura Naturata = zrealizowane przez Przyrod\u0119\u00a0objekty), co sprowadza si\u0119 do tezy prawa w\u0142asno\u015bci i zag\u0142\u00f3wka –\u00a0Jus Proprietatis.\u00a0Roz\u0142o\u017cenia, jakie podaj\u0105 nam zag\u0142\u00f3wki arkanu w dziedzinach\u00a0teozoficznego ternera, nie wyczerpuj\u0105 arytmetycznej tre\u015bci\u00a0arkanu. Mo\u017cliwe roz\u0142o\u017cenie 7= 3 + 4 l 4 + 3, w kt\u00f3rem element\u00a0Woli (l) balansuje mi\u0119dzy dwoma tr\u00f3jk\u0105tami Archetypu i Przyrody\u00a0; mo\u017cliwe roz\u0142o\u017cenie 7 = 2 + 3 + 2, gdzie centralny Terner\u00a0Emanacjnego \u015bwiata kieruje dwoma binerami – lingamami Cz\u0142owieka i Przyrody.<\/p>\n

Ale wszystkie te poboczne roz\u0142o\u017cenia rozpatruj\u0105 rzadziej\u00a0Szko\u0142y podczas nauczania 7-go arkanu, ni\u017c wy\u017cej wymienione.\u00a0Nazwanie obrazu arkanu – Curriculum Hermetis:= ko\u0142o\u00a0Hermesa – wskazane jego tre\u015bci\u0105 na r\u00f3wni z wulgarn\u0105 nazw\u0105\u00a0– le<\/strong> Chaviot<\/strong>.<\/p>\n

\"\"<\/a>Przechodz\u0119 do analizy samego obrazu.W g\u00f3rze widnieje lazurowy baldachim,\u00a0zasiany z\u0142otemi r\u00f3wnemi pentagramami,\u00a0To wy\u017csze podplany\u00a0astralu z ich mieszka\u0144cami. Pentagramami,\u00a0przemagsj\u0105cemi w\u0142adz\u0105 cz\u0142owieka
\ni r\u00f3wnocze\u015bnie opromieniaj\u0105cemu\u00a0go swoim protektoratem.\u00a0Baldachim ten podtrzymuj\u0105 cztery\u00a0\u00a0kolumny Hermetycznych Dobroczy\u0144c\u00f3w,\u00a0wy\u0142oniwszy oh si\u0119 w dewiz\u0119: Oser,\u00a0se taire, savoir, vouloir<\/strong><\/em>.\u00a0Mi\u0119dzy temi kolumnami przep\u0142ywa\u00a0dzia\u0142alno\u015b\u0107 Maga – Zwyci\u0119zcy,\u00a0znajduj\u0105cego si\u0119 pod baldachimem,\u00a0uwie\u0144czonego z\u0142ot\u0105 koron\u0105 z trzema\u00a0pentagramami dobrowolnego \u015bwiadomego
\nwnikni\u0119cia w tajemnic\u0119 trzech plan\u00f3w Wszech\u015bwiata i odzianego\u00a0w pancerz Wiedzy i Zwyci\u0119stwa, ochraniaj\u0105cy go przed\u00a0wielu elementami, niebezpiecznemu, zgubnemi dla profana.\u00a0Na prawem ramieniu Zwyci\u0119scy (obraz zrobiony zwierciad\u0142owo)\u00a0rze\u017abi si\u0119 bia\u0142y sierp ksi\u0119\u017cyca (mo\u017cliwo\u015b\u0107 realizacji ewoluojnego,\u00a0wysubtelniaj\u0105cego charakteru, odpowiadaj\u0105ca dewiaia\u00a0Solye); na lewem – ciemny sierp ksi\u0119\u017cyca (umiej\u0119tno\u015b\u0107\u00a0zg\u0119szcza\u0107 formy, realizowa\u0107 w ni\u017cszych podplanaeh – Dewiza\u00a0– Goagula).\u00a0Pancerz nosi odbitk\u0119 tych metod, kt\u00f3remi Zwyci\u0119zca umia\u0142\u00a0 \u00a0siebie ogrodzi\u0107 od napa\u015bci; na nim figuruj\u0105 3 proste k\u0105ty – prawid\u0142owo\u015b\u0107 logicznego my\u015blenia, obleczenie my\u015bli w prawid\u0142ow\u0105\u00a0form\u0119, spostrzegawczo\u015b\u0107 i nieomylno\u015b\u0107 w realizacjach fizycznego\u00a0planu.
\nW prawej r\u0119ce Zwyci\u0119scy – ber\u0142o, ukraszone kul\u0105, na\u00a0kt\u00f3rej opiera si\u0119 kwadrat, podtrzymuj\u0105cy r\u00f3wnoramienny tr\u00f3jk\u0105t:\u00a0Duch dominuje nad Form\u0105, a dla ostatniej ziemska kula (fizyczny\u00a0plan) s\u0142u\u017cy za oparcie.\u00a0W lewej r\u0119ce widzimy Miecz Zwyci\u0119stwa\u00a0 t.j. or\u0119\u017c w\u00a0fizycznym planie lub przekonywuj\u0105ce s\u0142owo w przej\u015bciowych\u00a0podplanach.<\/p>\n

Gdzie stan\u0105\u0142 Zwyci\u0119zca, aby \u015bwi\u0119ci\u0107 sw\u00f3j tryumf?\u00a0\u00a0On umie\u015bci\u0142 si\u0119 w Kole Kubicznej formy (jego realizacja ;patrz 4-ty arkan).\u00a0Jaki proces zrodzi\u0142 ten kubiczny kad\u0142ub powozu?
\nNa wierzchniej stronie napisana odpowied\u017a w postaci dw\u00f3ch\u00a0symboli: w g\u00f3rze egipski ornament w postaci kuli (Jod) z dwoma\u00a0\u017cmijowatemi odrostkami (2 He),\u00a0 podtrzymywanej przez rozwini\u0119te\u00a0skrzyd\u0142a (Vau); oczywi\u015bcie to dynamiczny cykl \u00a0\u05d9\u05d4\u05d5\u05d4<\/span>\u202c<\/strong>.\u00a0Ni\u017cej wy\u0142ania si\u0119 lingam, napomykaj\u0105cy na drugie czytanie\u00a0Wielkiego Imienia – Jedheva czyli Jodhava = m\u0119ski pocz\u0105tek\u00a0+ \u017ce\u0144ski).
\nPow\u00f3z ci\u0105gn\u0105 dwa sfinksy symbolicznej pary si\u0142 astralnego\u00a0binera, \u015bredniej cz\u0119\u015bci Wielkiego Arkanu; Lewy sfinks – czarny, Prawy sfinks – bia\u0142y; sfinksy patrz\u0105 wzajemnie na siebie ale ci\u0105gn\u0105\u00a0w r\u00f3\u017cne strony (2 polarno\u015bci w jednym powszechnym astralnym\u00a0wichrze (wir), „tourbillon”).
\nSfinksy biegn\u0105 po powierzchni wielkiego globusa – to\u00a0kwaterner elementarnej Rota Wielkiego Arkanu.\u00a0Ko\u0142a powozu okute tak, \u017ce s\u0105 widoczne g\u0142\u00f3wki gwo\u017adzi,\u00a0podtrzymuj\u0105cych obr\u0119cze.\u00a0Ko\u0142a – to wichrowe twory, s\u0142u\u017c\u0105ce dla przenoszenia tourbillon;\u00a0czapki gwo\u017adzi figuruj\u0105 oczy \u2014 chc\u0105 tern rzec, \u017ce kom\u00f3rki\u00a0tych twor\u00f3w w\u0142adaj\u0105 indywidualno\u015bci\u0105 i w\u0142asn\u0105 kontemplacj\u0105.
\n„Mia\u0142y te\u017c ko\u0142a stan i wysoko\u015b\u0107 i wejrzenie straszne: a\u00a0wszystko cia\u0142o pe\u0142ne oczu woko\u0142o onych czterech”<\/strong><\/em> (Proroctwo Ezechielowe, rozdz. I. w. 18).<\/p>\n

Jak widzicie, obraz wielce syntentyczny – skutek syntetyczno\u015bci\u00a0samego arkanu, spe\u0142niaj\u0105cego pierwszy wielki septener\u00a0Tarota. Od karty arkanu naturalnie przej\u015b\u0107 do pantaklu.\u00a0Staro\u017cytni i \u015bredniowieczni okulty\u015bci wi\u0105zali z si\u00f3dmym\u00a0arkanem wyobra\u017cenie o siedmiok\u0105tnej gwie\u017adzie typu rysunku 21.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Nowsi okulty\u015bci cz\u0119sto pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 pantaklem rysunku 22.\u00a0Obu pantaklom nie przypisuje si\u0119 realizacyjnej\u00a0si\u0142y. Pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 nimi tylko jako symbolami. Oba\u00a0mo\u017cna przewr\u00f3ci\u0107, a wtedy symbolizowa\u0107 b\u0119d\u0105 dewiz\u0119\u00a0czarnej magji, odpowiadaj\u0105c\u0105 \"\"<\/a>roz\u0142o\u017ceniu 7 = 4 + 3, t. j. „zagmatwanie i skomplikowanie systemu\u00a0formalnych przejaw\u00f3w wywo\u0142a zniszczenie ternera\u00a0duchowych przejaw\u00f3w i zaciemni ludziom\u00a0zrozumienie istoty budowy \u015bwiata”.\u00a0Pom\u00f3wiwszy o pantaklu septenera, kt\u00f3ry s\u0142u\u017cy\u0107\u00a0nam b\u0119dzie w dalszym ci\u0105gu, postawimy sobie za cel – wyuczy\u0107 wa\u017cniejsze septenery, roz\u0142o\u017cywszy\u00a0ich w analogiczne tablice.\u00a0Chc\u0119 rozpocz\u0105\u0107 od Wielkiego Septenera Wt\u00f3rnych Przyczyn.\u00a0W trzecim arkanie zaznajomili\u015bmy si\u0119 mimochodem z szeregiem\u00a0terner\u00f3w typu wschodz\u0105cego tr\u00f3jk\u0105ta, kt\u00f3ry \u0142atwo stre\u015bci\u0107\u00a0przez og\u00f3lne przedstawienie Ternera Pierwotnych Przyczyn.\u00a0Je\u017celi unitarjusz, przej\u0119ty okultystycznemi teorjami, przyst\u0119puje\u00a0do wyuczenia z czysto naukowego punktu widzenia tych\u00a0przejaw\u00f3w Pierwo przyczyny, kt\u00f3re zakre\u015blaj\u0105 wyemanowany\u00a0przez ni\u0105 \u015bwiat zasad, to on w tym \u015bwiecie zauwa\u017cy 3 Przyczynowo\u015bci\u00a0(tres Causae Primae) – Neutralny element, element\u00a0\u00a0Bytu (+) i element Wiedzy (-).\u00a0W ten spos\u00f3b wyobra\u017cenie o Emanmcjnym \u015bwiecie w Wy\u017cszym\u00a0jego Planie wy\u0142oni si\u0119 w wyobra\u017cenie Idei Przejawienia,\u00a0rozpadaj\u0105cego si\u0119 polarnie na Ide\u0119 Tego, co poznaje i Ide\u0119 Tego,\u00a0co mo\u017cna poznawa\u0107. Trzecia Idea (-) naturalnie ogranicza\u0107 b\u0119dzie\u00a0sfer\u0119 przejaw\u00f3w drugiej.\u00a0Je\u017celi zechcemy stworzy\u0107 symboliczne przestrzenne wyobra\u017cenie\u00a0tej sfery, to ide\u0119 Przejawienia nagrodzimy symbolem\u00a0\u0142\u0105czno\u015bci nas samych i \u015bwiatowej przestrzeni, zape\u0142nionej mirjadami\u00a0mirjad s\u0142onecznych system\u00f3w.\u00a0Po\u0142\u0105czenie to symbolicznie roz\u0142o\u017cy si\u0119 na nasz\u0105 \u017c\u0105dz\u0119\u00a0wiedzy (+) w astronomicznej sferze i na objekty (-) tej sfery,\u00a0zwanej warunkowo Alkionarnym Systemem.\u00a03 Pierwsze Przyczyny zasadniczych przejaw\u00f3w w planie\u00a0animicznym daj\u0105 szereg odbi\u0107, kt\u00f3re staro\u017cytne szko\u0142y d\u0105\u017cy\u0142y\u00a0sprowadzi\u0107 do siedmiorakiego systemu t. zw. Wt\u00f3rych Przyczynnowo\u015bci\u00a0(septem Causae Secundae).\u00a0Symbolicznie te Przyczynowo\u015bci dobrze wi\u0105\u017c\u0105 si\u0119 z wyobra\u017ceniem\u00a0o tem, co staro\u017cytni nazywali Siedmiu Planetami\u00a0naszego systemu.\u00a0W osnowie tego symbolizmu spocz\u0119\u0142y spostrze\u017cenia wielu\u00a0stuleci (a mo\u017ce by\u0107 i tysi\u0105celeoi), kt\u00f3re ustanowi\u0142y zwi\u0105zek\u00a0mi\u0119dzy k\u0105towemi elementami planet na niebieskiej sferze i przewagami tych lub innych wp\u0142yw\u00f3w animicznej sfery w ziemskiem \u017cyciu.<\/p>\n

Nale\u017cy nam teraz wyja\u015bni\u0107, co rozumie\u0107 b\u0119dziemy pod terminem\u00a0„planeta” i „wp\u0142yw planetarny”.\u00a0Astronomja i astrofizyka zajmuj\u0105 si\u0119 mi\u0119dzy innemi i siedmiu\u00a0koagulatami – cia\u0142ami, kt\u00f3rym damy nazw\u0119 : cia\u0142a Saturna,\u00a0\u00a0Jowisza, Marsa, S\u0142o\u0144ca, Wenery, Merkurego i Ksi\u0119\u017cyca.
\nWielu dziedzin wiedzy usilnie bada \u00f3smy objekt – cia\u0142o Ziemi.\u00a0Zwi\u0105\u017cemy z wyobra\u017ceniem o ka\u017cdym z tych koagulat\u00f3w,\u00a0kt\u00f3re odnosimy do fizycznego planu, jeszcze po 2 pary wyobra\u017ce\u0144,\u00a0z kt\u00f3rych jedna wkracza w plan astralny, a druga w neutralny.\u00a0N.p. na Ziemi, opr\u00f3cz cia\u0142a w fiz. planie, szuka\u0107 b\u0119dziemy\u00a0Geniusza i Astrosom w astralnym planie, Ducha i Anio\u0142a\u00a0w neutralnym planie.<\/p>\n

Duch Ziemi<\/strong> – to synteza duchowych bod\u017ac\u00f3w\u00a0ziemskiego Cz\u0142owiecze\u0144stwa w stosunku do Ziemi.\u00a0W obecnej chwili Duchem Ziemi b\u0119dzie syntetyczna\u00a0idea naszych\u00a0 cywilizacyjnych d\u0105\u017ce\u0144 do przer\u00f3bki naszych\u00a0\u00a0stosunk\u00f3w do planety; je\u015bli chcecie – idea jej szcz\u0119\u015bliwego\u00a0ukszta\u0142towania.
\nAnio\u0142 Ziemi<\/strong> – to ideowa cz\u0119\u015b\u0107 tego przeciwdzia\u0142ania,\u00a0kt\u00f3re ziemska karma okazuje tym d\u0105\u017ceniom. Duch jest ewolucjny,\u00a0Anio\u0142 inwoluojny.
\nKiedy biner – Duch – Anio\u0142 Ziemi<\/strong> b\u0119dzie zneutralizowanym\u00a0przez zgod\u0119 jego element\u00f3w, zadanie ewolucji Ziemi\u00a0b\u0119dzie rozwi\u0105zane w zasadzie.
\nGeniusz Ziemi<\/strong> – to synteza form, w kt\u00f3rych Duch\u00a0przeprowadza swe ewoluojne idee. To te formy i formalne metody,\u00a0kt\u00f3re Cz\u0142owiecze\u0144stwo przeprowadza w systemie wyrabiania\u00a0im planety, przysposobienia jej do swoich cel\u00f3w.
\nAstrosom Ziemi<\/strong> – to ten syntetyczny astralny tourbillon,\u00a0kt\u00f3ry walczy w swoim planie z Geniuszem, staraj\u0105c si\u0119\u00a0oddali\u0107 cele Anio\u0142a.<\/p>\n

Neutralizacja binera – Geniusz – Astrosom Ziemi<\/strong> podaje\u00a0formalne rozwi\u0105zanie zadania ewolucji ziemi, nie tworz\u0105c jeszcze\u00a0realnego rozwi\u0105zania tego zadania, kt\u00f3re musi by\u0107 odniesione\u00a0do neutralizacji binera – cia\u0142o ziemskiego Cz\u0142owiecze\u0144stwa\u00a0– cia\u0142o Ziemi.\u00a0Je\u017celi neutralizacj\u0119 Wy\u017cszego Binera nazwiemy Kr\u00f3lestwem\u00a0Bo\u017cem (na ziemi) w zasadzie, to drugi biner neutralizuje si\u0119\u00a0przez Kr\u00f3lestwo Bo\u017ce w formach, a trzeci – w realno\u015bciach.\u00a0Na ka\u017cdej z siedmiu t. zw. planet wy\u0142ania si\u0119 co\u015b analogicznego.\u00a0Ka\u017cda z siedmiu planet posiada Ducha z Anio\u0142em,<\/strong><\/em><\/p>\n

Geniusza z Astrosomem i ego rodzaju Cz\u0142owiecze\u0144stwo (w\u00a0\u015bwiecie zwierz\u0119cym., ro\u015blinnym lub mineralnym – zwa\u017caj\u0105c na\u00a0stopie\u0144 rozwoju planety).
\n\u017bycie planetarne dla nas, w og\u00f3le m\u00f3wi\u0105c, je\u017celi zrozumia\u0142e,\u00a0to me do wypowiedzenia przy pomocy formalnych element\u00f3w ziemskich. Mo\u017cemy pojmowa\u0107 tylko te elementy planetarnego\u00a0\u017cycia, kt\u00f3re odbijaj\u0105 si\u0119 w okre\u015blonych formach w sferze\u00a0\u017cycia ziemskiego. Astrologja, kabba\u0142a, magja i t. p. m\u00f3wi\u0105\u00a0jasno tylko o wp\u0142ywach Ducha, Geniusza i t. p. tej lub drugiej\u00a0planety, a nie o ich istocie (bycie) i naturze. My charakteryzujemy\u00a0znajomych wed\u0142ug tego, jak oni przejawiaj\u0105 siebie w\u00a0stosunku do nas; o ich \u017cyciu domowem ma\u0142o co wiemy.
\nOt\u00f3\u017c w\u0142a\u015bnie te niepe\u0142ne charakterystyki postawimy w analogiczny\u00a0zwi\u0105zek z Wt\u00f3rnemi Przyczynami, nadaj\u0105c ostatnim\u00a0nazwy planetarne.\u00a0Nie zapomnijcie, \u017ce wa\u017cniejsze mitologiczne egregory, nosz\u0105ce u nas nazwy „staro\u017cytnych bog\u00f3w<\/strong><\/em>” znajdowa\u0142y si\u0119\u00a0w \u015bcis\u0142ym astralnym zwi\u0105zku z planetarnemi istotami, w tej\u00a0formie, w jakiej one przejawia\u0142y si\u0119 w okre\u015blonych epokach.\u00a0To wzmacnia\u0142o bog\u00f3w. Ale planetarne istoty przekszta\u0142ca\u0142y si\u0119\u00a0w swojej ewolucji, bogowie byli bardziej stacjonowani, zwi\u0105zek\u00a0os\u0142abi\u0142 si\u0119, a w epoce przenikliwego okultysty i wielkiego atcty, zwanego w histrji Juljanem Odst\u0119pc\u0105, mitologiczne egregory\u00a0tak os\u0142ab\u0142y, \u017ce wywo\u0142anie, pomy\u015blane i wykonane przez\u00a0wspomnianego maga, dostarczy\u0142o mu\u00a0 „widowiska pochodu wyblad\u0142ych,\u00a0wychudzonych, chorych bog\u00f3w staro\u017cytno\u015bci”.\u00a0Po tej przedmowie mam prawo przej\u015b\u0107 do wyliczenia planetarnych\u00a0wp\u0142yw\u00f3w i ich odpowiednik\u00f3w.<\/p>\n

Przedstawimy sobie 7 Wt\u00f3rnych Przyczynowo\u015bci, odbitych\u00a0przez tr\u00f3jk\u0105t Pierwotnych Przyczynowo\u015bci w obranie trzech\u00a0s\u0142up\u00f3w (kolumn) rys 23<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Planetom prawego s\u0142upa (+) przyswoimy nazw\u0119 „dobrych\u201d i planetom lewego (-) nazw\u0119 „z\u0142ych”. O S\u0142o\u0144cu powiemy, \u017ce<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

jest „syntetycznej” o Merkurze, \u017ce on „przysposabia si\u0119”; o\u00a0Ksi\u0119\u017cycu, \u017ce jest „bierny”.\u00a0S\u0142o\u0144ce w stosunku do Ksi\u0119\u017cyca b\u0119dzie m\u0119skim elementem?\u00a0zap\u0142adniaj\u0105cym go za po\u015brednictwem Merkurego.\u00a0Mars z We ner\u0105 zbli\u017caj\u0105 si\u0119 w si\u0142\u0119 istnienia w syntetycznem\u00a0S\u0142o\u0144cu element\u00f3w tego lub drugiej; tak samo zbli\u017caj\u0105 si\u0119\u00a0Saturn z Jowiszem.\u00a0O Marsie, Apollo (S\u0142o\u0144ce), Saturnie, Jowiszu powiemy, \u017ce\u00a0to s\u0105 m\u0119skie planety; o Wenerze i Ksi\u0119\u017cycu, \u017ce to s\u0105 \u017ce\u0144skie\u00a0planety (wed\u0142ug czysto mitologicznych poj\u0119\u0107). Merkuremu\u00a0przypisuj\u0105 androginat, co zgadza si\u0119 z jego rol\u0105 po\u015brednika\u00a0przy zap\u0142adnianiu, t. j, wzoru po\u0142\u0105czenia m\u0119skich i \u017ce\u0144skich\u00a0p\u0142ciowych organ\u00f3w.<\/p>\n

Sprowadzimy obecnie 7 Wt\u00f3rnych Przyczyn z ich wa\u017cniejszemi\u00a0analogjami do og\u00f3lnej tablicy. Kolumny tej tablicy zniewol\u0105\u00a0nas do podania ca\u0142ego szeregu komentarzy, umieszczonych\u00a0po tablicy.<\/p>\n

Komentarze.<\/strong><\/p>\n

1. Do kolumny planetarnych znak\u00f3w.<\/strong>\u00a0Planetarne znaki zbudowane w pierwotnem nakre\u015bleniu z\u00a0nast\u0119puj\u0105cych elementarnych symboli:<\/p>\n

Znak S\u0142o\u0144ca, – symbol\u00a0emanacji \u017cyciowej energji, o\u017cywczych fluid\u00f3w.
\nZnak Ksi\u0119\u017cyca \u2014 symbol zdolno\u015bci, wra\u017cliwo\u015bci, intuicji,\u00a0zdolno\u015bci odbijania otrzymanych fluid\u00f3w. + znak element\u00f3w,\u00a0\u017cywio\u0142owych wp\u0142yw\u00f3w.\u00a0Odpowiednio do tego znak Saturna mia\u0142 nast\u0119puj\u0105cy rysunek\u00a0elementy przemagaj\u0105 Ksi\u0119\u017cyc, t. j. w \u017cyciu Saturna,\u00a0\u00a0lub lepiej, w przejmowaniu przez nas wp\u0142ywu Saturna,\u00a0\u017cywio\u0142owe wp\u0142ywy (\u015brodowisko) odgrywaj\u0105 wa\u017cniejsz\u0105\u00a0rol\u0119, ani\u017celi intuicja przejmuj\u0105cego osobnika lub przedmiotu.\u00a0W znaku Jowisza mamy t. j. odwrotne po\u0142o\u017cenie.\u00a0W znak Marsa opr\u00f3cz znaku S\u0142o\u0144ca wesz\u0142a strza\u0142a, wskazuj\u0105ca\u00a0na osobliwo\u015b\u0107 przej\u0119cia \u017cyciowych fluid\u00f3w pod wp\u0142ywem\u00a0Marsa Strza\u0142a wskazuje na ogniste znaki Zodjaku, wzmacniaj\u0105ce\u00a0dop\u0142ywy fluid\u00f3w i nadaj\u0105cych ich przej\u0119ciu osobliw\u0105 d\u0105\u017cno\u015b\u0107 –\u00a0wszystko, co posy\u0142a Mars, otrzymuje si\u0119 w mocnej formie i nieoczekiwanie.\u00a0Znak Wenery\u00a0 wskazuje, \u017ce w sferze jej wp\u0142ywu jest\u00a0wa\u017cniejszy element zapasu \u017cyciowych si\u0142, ani\u017celi \u015brodowisko\u00a0(warunki).<\/p>\n

Syntetyczny znak Merkurego roz\u0142o\u017cy si\u0119 tak\u00a0\u00a0t. j. przy jego wp\u0142ywie jest najwa\u017cniejsza – wra\u017cliwo\u015b\u0107\u00a0 osobnika, na drugim planie \u2014 dop\u0142yw \u017cyciowego materja\u0142u, a potem ju\u017c \u2014 suma \u015brodowiska. N. p. w pytaniu nauczania\u00a0na pierwszym planie \u2014 zdolno\u015bci ucznia, na drugim –\u00a0jako\u015b\u0107 szko\u0142y, na trzecim – \u015brodowisko uczenia.
\nNiekt\u00f3rzy pisarze sporz\u0105dzaj\u0105 znak Ziemi, dotkliwie t\u0142umaczony,\u00a0jako przewaga w ziemskiem \u017cyciu wp\u0142yw\u00f3w \u015brodowisk\u00a0nad zapasem \u017cyciowych astralnych pocz\u0105tk\u00f3w w osobniku. Od\u00a0komentarzy wstrzymuj\u0105 si\u0119.<\/p>\n

2. W kolumnie planetarnych anio\u0142\u00f3w.\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Podali\u015bmy tylko najbardziej u\u017cywane imiona anio\u0142\u00f3w. B\u00f3\u017cnica w nazywaniu anio\u0142a jednej i tej\u017ce planety cz\u0119\u015bciowo zale\u017cy\u00a0od paralelno\u015bci narzeczy hebrejskiego, chaldejskiego i syrjskiego,\u00a0\u00a0cz\u0119\u015beiowo od wprowadzonych p\u00f3\u017aniej w u\u017cycie nazwisk
\nprzez szko\u0142\u0119 Gnostyczn\u0105. Pod terminem ,,anio\u0142” w tej kolumnie\u00a0rozumie si\u0119 po\u0142\u0105czenie obu neutralnych wp\u0142yw\u00f3w planety (anio\u0142\u00a0+ duch) w tej jego cz\u0119\u015bci, kt\u00f3ra wyczuwalnie wy\u0142ania si\u0119 w\u00a0przejawach ziemskiego \u017cycia.\u00a0Dla tego, \u017ceby uzmys\u0142owi\u0107 t\u0119 tablic\u0119, musz\u0119 wam przedstawi\u0107\u00a0charakterystyki planet w sferze ich mentalnego i astralnego
\nwp\u0142ywu na ziemskie \u017cycie, a r\u00f3wnie\u017c i w sferze realizacji\u00a0fizycznego planu, zale\u017c\u0105cych od zderze\u0144 tych wp\u0142yw\u00f3w z odpowiednimi\u00a0przejawami ziemskich astralno\u015bci i mentalno\u015bci, co\u00a0nie\u015bci\u015ble nazwi\u0119 wp\u0142ywem planety w fizycznym planie.\u00a0Zaczynam w porz\u0105dku planet: b Saturn – w mentalu\u00a0daje wyobra\u017cenie o niezmienno\u015bci logicznych praw, w astralu\u00a0\u00a0gn\u0119bi przypominaniem o Srogiej Karmie, oo w fizycznym plam\u0119\u00a0daje przewag\u0119 przejawom do\u015bwiadczenia \u017cyciowego, melancholijnym nastrojom i ostro\u017cno\u015bci, dochodz\u0105cej do sk\u0105pstwa.<\/p>\n

Tj. Jowisz \u2014 mentalnie twierdzi o konieczno\u015bci systemu\u00a0i metody we wszystkiem; astralnie – rodzi i podtrzymuje autorytet;\u00a0fizycznie \u2014 rozsiewa sprawiedliwo\u015b\u0107, uszanowanie, poparcie,\u00a0przejawy administracyjnych talent\u00f3w.<\/p>\n

Mars – w mentalu napomina o mo\u017cliwo\u015bci przy\u015bpieszenia\u00a0i wzmocnienia proces\u00f3w ; w astralu okre\u015bla m\u0119stwo i stanowczo\u015b\u0107,\u00a0kt\u00f3re u\u0142atwiaj\u0105 w fizycznym planie wszystkie porywcze\u00a0(wczesne – gniewne) i gwa\u0142towne dzia\u0142ania.<\/p>\n

S\u0142o\u0144ce – w mentalu nie sk\u0105pi wszelkich aktywnych\u00a0iofluks w, rodz\u0105cych w astralu smak form i pragnienie dzielenia\u00a0si\u0119 z drugimi p\u0142odami tw\u00f3rczo\u015bci w tej sferze, oo realnie\u00a0daje elementy sztuki, szczodro\u015b\u0107 i pogard\u0119 do pospolito\u015bci.<\/p>\n

Wenera – przedstawicielem zasady przyci\u0105gania we\u00a0wszystkich jego formach, przechodz\u0105cej w astralu w r\u00f3\u017cne postacie mi\u0142o\u015bci, a w fizycznym planie jako wykonawca we wszystkich\u00a0sferach.<\/p>\n

Merkury – w mentalu uczy nas przysposabia\u0107\u00a0si\u0119 do idej, w astralu suggeruje (wmawia) \u017cywo\u015b\u0107 w pragnieniach,\u00a0zr\u0119czno\u015b\u0107 w ich przemienieniach, a w fizycznym planie\u00a0spekuluje i patronuje nad wszystkimi zmianami.<\/p>\n

Ksi\u0119\u017cyc \u2014 jako ,,\u015bwiatowa matka\u201d, wra\u017cliwa na\u00a0mentalne mlluksy, intuicjna w artralu, co w fizycznym\u00a0planie naturalnie przejawi si\u0119 w formie sk\u0142onno\u015bci do nastroj\u00f3w,\u00a0jasnowidzenia, pokorno\u015bci dla wp\u0142yw\u00f3w i przeznaczenia.<\/p>\n

3.<\/strong> S\u0142up jedoznacznych liczb poda\u0142em celem dope\u0142nienia\u00a0tablicy.\u00a0Figury i liczby tego s\u0142upa w nowych szko\u0142ach s\u0142u\u017c\u0105 niekiedy\u00a0dla zamaskowania oznaczenia kolumny planetarnych\u00a0znak\u00f3w.
\nIstota spoczywa w tern, \u017ce 3 (tr\u00f3jka) podobna do znaku\u00a0Saturna i wij\u0105cej si\u0119 \u017cmii, po\u015bwi\u0119conej tej\u017ce planecie; 4 bardzo\u00a0zno\u015bnie figuruje znak Jowisza; 5 ujdzie za \u017ale napisany znak\u00a0Marsa; zamaszy\u015bcie napisana 6 mo\u017ce przypomnie\u0107 wichry (wiry,\u00a0drgania) (tourbillons), kt\u00f3remi obdarza tak szczodrze s\u0142o\u0144ce.\u00a0Dlaczeg\u00f3\u017c Wenerze nie po\u015bwi\u0119ci\u0107 zgrabne prawid\u0142owe figurki? ;\u00a08 mo\u017ce przypomnie\u0107 kadyceusza Merkurego, a 9 zgodzi si\u0119 na\u00a0nier\u00f3wno napisane dwa sierpy Ksi\u0119\u017cyca.<\/p>\n

4.<\/strong> Kolory planet maj\u0105 nie tylko warunkowe znaczenie\u00a0podczas rytualnego \u015brodowiska planetarnych magicznych ceremonij,\u00a0ale jeszcze mog\u0105 s\u0142u\u017cy\u0107 dla rozpoznawania zjawisk, patronuj\u0105cych\u00a0nad t\u0105 lub inn\u0105 planet\u0105.\u00a0W og\u00f3le m\u00f3wi\u0105c auralne,\u00a0subttlne emanacje niezupe\u0142nie zmaterjalizowanych planetarnych\u00a0istot posiadaj\u0105 odcie\u0144 planetarnego koloru, jakby uwydatniaj\u0105c\u00a0w takowym t\u0142o samego widzenia.<\/p>\n

5<\/strong>. Kolumna Zapachy podaje wskaz\u00f3wki aromat\u00f3w, kt\u00f3remi\u00a0przewa\u017cnie pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 przy odpowiednich planetarnych\u00a0operacjach.\u00a0Zapach kadzid\u0142a jest do tego stopnia syntetyczny, \u017ce\u00a0mo\u017ce zast\u0105pi\u0107 kt\u00f3rykolwiek z wymienionych aromat\u00f3w, z tym\u00a0jednak\u017ce odcieniem, \u017ce nastr\u00f3j operatora przyjmuje wi\u0119cej mistyczny\u00a0charakter. Oto dlaczego on nie jest umieszczony w planetarnych\u00a0operacjach czarnej magji.\u00a0Aromaty podczas operacji spalaj\u0105 si\u0119 bezpo\u015brednio albo tlej\u0105\u00a0na roz\u017carzonych w\u0119glach. Aromaty ro\u015blinnego pochodzenia\u00a0m\u00b0g by\u0107 wzi\u0119te, jutro w ekstraktowej formie (spirytusowe nastoje),\u00a0\u00a0lub te\u017c w formie zasuszonych cz\u0119\u015bci ro\u015blin; drugie jednak\u017ce\u00a0jest po\u017c\u0105da\u0144sze.<\/p>\n

6.<\/strong> Planetarne metale wymienione nietylko dla potrzebnych\u00a0przedmiot\u00f3w w odpowiednich ceremonjaoh, ale i jako materja\u0142 dla sporz\u0105dzenia planetarnych talisman\u00f3w i planetarnych\u00a0pantakli.
\nWyka\u017cemy r\u00f3\u017cnic\u0119 w znaczeniach talismanu i pantakla.\u00a0I ten i drugi w odpowiednich rozmiarach mog\u0105 by\u0107 przeznaczone\u00a0dla noszenia na ciele.\u00a0Talismany przy tern odgrywaj\u0105 rol\u0119 kondensator\u00f3w planetarnej\u00a0energji, ju\u017c znajduj\u0105cej s \u0119 u osobnika. Dlatego nie\u00a0swojsko by\u0142oby, prawie pozbawionemu chocia\u017c wp\u0142ywu Jowisza,\u00a0nosi\u0142 talisman takowej planety.<\/p>\n

Pantakle w przeciwie\u0144stwie do talisman\u00f3w, wed\u0142ug samego\u00a0sposobu ich po\u015bwi\u0119cenia, magnetyzuj\u0105 si\u0119 fluidami odpowiednich\u00a0im planet, a dlatego w sztuczny spos\u00f3b mog\u0105 stworzy\u0107\u00a0zwi\u0105zek z egregorycznemi elementami planet.\u00a0Wspomniany przez nas osobnik m\u00f3g\u0142by nosi\u0107 pantakl Jowisza,\u00a0kieruj\u0105c si\u0119 w\u0142a\u015bnie tern, \u017ce jemu w \u017cyciowych warunkach\u00a0potrzebny wp\u0142yw planety, z kt\u00f3r\u0105 on nie posiada naturalnego\u00a0zwi\u0105zku.<\/p>\n

Na czasie tutaj poda\u0107 w skr\u00f3ceniu spos\u00f3b stworzenia pentagramy,\u00a0u\u017cywanej podczas magicznych operacyj. Og\u00f3lny charakter\u00a0pentagramy – to jej syntetyczno\u015b\u0107. Dlatego to
\nw fizycznym planie ona musi by\u00f3 zrobiona ze stopu siedmiu\u00a0planetarnych metal\u00f3w. W astralnym planie ceremonja jej po\u015bwi\u0119cenia\u00a0musi postawi\u0107 j\u0105 w zwi\u0105zek ze wszystkiemi siedmiu\u00a0planetarnemi wp\u0142ywami. Pent agrarna po\u015bwi\u0119ca si\u0119 sze\u015bciu ma\u0142emi\u00a0i jedn\u0105 wielk\u0105 magicznemi ceremonjami. Wielk\u0105 ceremonj\u0119\u00a0\u00a0wykonuje si\u0119 pod wp\u0142ywem planety, dominuj\u0105cej w astralnym\u00a0sk\u0142adzie przysz\u0142ego nosiciela pentagramy. Poprzedzaj\u0105ce ma\u0142e ceremonje odnosz\u0105 si\u0119 do reszty sze\u015bciu planet.\u00a0\u00a0Synteza element\u00f3w pentagramy musi nasuwa\u0107 my\u015bl nie tylko\u00a0na sumowanie planetarnych wp\u0142yw\u00f3w, ale i na polarno\u015bci\u00a0\u00a0ludzkiej przyrody i ludzkiej kontemplacji, neutralizowanej przez\u00a0osob\u0119 magika. Dlatego na pentagramie powinny by\u0107 umieszczone:<\/p>\n

1. nakre\u015blenia znak\u00f3w i Jod\u00a0\u05d9<\/strong> i\u00a0\u05d4<\/span>\u202c<\/strong> (He) – Cz\u0142owieczy Androginat;
\n2. znaki A (Alpha) i\u00a0\u03a9<\/strong> (Omega) – poznanie \u0179r\u00f3d\u0142a Pierwobytnego\u00a0Cz\u0142owiecze\u0144stwa tak rzec jego Pochodzenie i Cel.\u00a0do kt\u00f3rego w tera\u017aniejszy czas idzie Cz\u0142owiek (jego Reintegracja);
\n3. pokrewne z nimi znaki\u00a0\u05d0<\/span>\u202c<\/strong> (Aleph)\u00a0\u05ea<\/strong> \u00a0(Than), symbolizuj\u0105ce\u00a0szereg wielkich arkan\u00f3w Tarota, jako obraz naszej okultystycznej\u00a0kontemplacji;<\/p>\n

4. nazwania\u00a0\u05d7\u05b6\u05e1\u05b6\u05d3<\/strong> (Chesed) i\u00a0\u05e4\u05b7\u05d7\u05b7\u05d3<\/strong>\u00a0(Pachad).\u00a0Mi\u0142osierdzie i Surowo\u015b\u0107 \u2014 dwa e!ementy, neutralizowane przez\u00a0zrodzon\u0105 nimi Harmonj\u0119 w sferze etycznej ewolucji Cz\u0142owiecze\u0144stwa.\u00a0Wielka ceremonja Po\u015bwi\u0119cenia pentagramy nosi zn\u00f3w syntetyczny\u00a0charakter, ale ju\u017c w stosunku do t. zw. hermetycznych\u00a0element\u00f3w, w centrum Krzy\u017ca kt\u00f3rych umie\u015bci si\u0119 przysz\u0142y mag.
\nPentagram odmuchuje si\u0119 oddechaniem (Powietrza), skrapla si\u0119\u00a0Po\u015bwi\u0119cona Wod\u0105, suszy si\u0119 na kadzielnicy aromat\u00f3w i stawia\u00a0si\u0119 ca Ziemi\u0119; = ka\u017cda z tych manipulacyj wykonuje si\u0119 po\u00a0pi\u0119\u0107 razy, wyg\u0142aszaj\u0105c litery: Jod (Wsch\u00f3d), He (P\u00f3\u0142noc), Yau\u00a0(Zach\u00f3d), He (po\u0142udnie), Shin (Centrum Krzy\u017ca)
\nJako konieczny element ostatecznego P. \u015bwi\u0119cenia pentagramy\u00a0wejdzie wyg\u0142oszenie szeptem tradycyjnie – syntetycznego\u00a0Wielkiego S\u0142owa Azoth (pi\u0105ty arkan).
\nJe\u017celi nie mo\u017cna zrobi\u0107 pentagramy ze zlewu siedmiu metal\u00f3w)\u00a0\u00a0to zadowalaj\u0105 si\u0119 androginatem zlewu dw\u00f3ch szlachetniejszych –\u00a0z\u0142ota i srebra, lub nawet jednem z\u0142otem. Cz\u0119sto z\u0142ot\u0105 pentagram\u0119\u00a0kre\u015bl\u0105 na dziewiczym pergamencie i pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 ni\u0105, jak\u00a0metaliczn\u0105.
\n7 Kamienie, wyliczone w si\u00f3dmej kolumnie, s\u0142u\u017cy\u0142y kiedy\u015b\u00a0\u00a0to dla sporz\u0105dzenia gnostycznych talisman\u00f3w, znanych\u00a0pod nazw\u0105 ,,Abraxasu. Na tych talismanach rysowali: dla l) –\u00a0kulawego starca lub \u017cmij\u0119, obwijaj\u0105c\u0105 s\u0142oneczny kamie\u0144 ; dla %
\n– or\u0142a z pentagram\u0105 w pazurach lub w dziobie; dla d\u2019. \u2014 smoka,\u00a0\u00a0k\u0105saj\u0105cego r\u0119koje\u015b\u0107 miecza; dla 0 – \u017cmij\u0119 z lwi\u0105 g\u0142ow\u0105;\u00a0dla 9 – potr\u00f3jnego hermetycznego ka\u00f3uoeusza (znak Azuth\u2019a)\u00a0lub kinokeffcla (cz\u0142owiek z psi\u0105 g\u0142ow\u0105); dla Q) \u2014 globus, przer\u017cni\u0119ty\u00a0dwoma ksi\u0119\u017cycowymi sierpami.
\n8. Kolumna planetarnych odpowiednik\u00f3w Tajemnic,\u00a0kt\u00f3re wyznaje wi\u0119kszo\u015b\u0107 przedstawicieli Chrze\u015bcija\u0144skiego\u00a0Episkopalnego Egregora zjawi\u0142a si\u0119 jako proste nast\u0119pstwo\u00a0ezoterycznego rozwoju element\u00f3w Chrze\u015bcija\u0144skiego Nauczania\u00a0przez tych z Ojc\u00f3w Ko\u015bcio\u0142a, dla kt\u00f3rych nie by\u0142y obce Po\u015bwi\u0119cone\u00a0Nauczania.
\nNamaszczenie olejem, w kt\u00f3rem przekazuje si\u0119 B\u0142ogos\u0142awie\u0144stwo,\u00a0\u00a0oczyszczaj\u0105ce astrosom z grzesznych klisz,
\nuchyliwszych si\u0119 = tak lub inaczej od wp\u0142ywu Tajemnicy Pokuty,\u00a0po\u015bwi\u0119cone Saturn owi, poniewa\u017c odnosi si\u0119 do element\u00f3w,\u00a0kt\u00f3re fatalnie wkrad\u0142y si\u0119 w karm\u0119 chrze\u015bcijanina. Eucharystja, jako Tajemnica, pierwszy raz oznajmiaj\u0105ca,\u00a0a w nast\u0119puj\u0105ce razy \u2014 odnawiaj\u0105ca autorytet ochrzczonego\u00a0osobnika w sferze ewoluojnych chrze\u015bcija\u0144skich poczyna\u0144,\u00a0naturalnie postawiona w odpowiednik z Jowiszem.\u00a0Pokuta, wymagaj\u0105ca gwa\u0142townych i mocnych wysi\u0142k\u00f3w\u00a0nad samym sob\u0105, odnosi si\u0119 do Marsa.\u00a0Po\u015bwi\u0119cenie, nadaj\u0105ce zdolno\u015b\u0107 rozsiewania promieni\u00a0\u015awiat\u0142a chrze\u015bcija\u0144stwa, postawiono r\u00f3wnolegle z wp\u0142ywem\u00a0S\u0142o\u0144ca, Ma\u0142\u017ce\u0144stwo, stawiaj\u0105ce warunek wzajemnego przyci\u0105gania,\u00a0odnosi si\u0119 do Wenery.<\/p>\n

Bierzmowanie, og\u0142aszaj\u0105ce zdolno\u015b\u0107 spekulowania\u00a0w sferze chrze\u015bcija\u0144skiego Dogmatu i Moralno\u015bci, tak rzec\u00a0przysposabiaj\u0105c siebie do \u015bcigania chrze\u015bcija\u0144skich idea\u0142\u00f3w,\u00a0odnosi si\u0119 do Merkurego.
\nChrzest, postawiony rytualnie w zwi\u0105zek z elementem\u00a0wody, oczywi\u015bcie wywo\u0142uje w wyobra\u017ceniu asocjacj\u0119 ksi\u0119\u017cycowego\u00a0wp\u0142ywu.
\nNie mog\u0119 nie zauwa\u017cy\u0107, \u017ce obrz\u0119dowa strona chrztu, w\u00a0tej postaci, jak si\u0119 praktykuje w Prawos\u0142awnym Ko\u015bciele, dok\u0142adnie\u00a0symbolizuje pierwsze astralne wyj\u015bcie neofita po\u015bwi\u0119canego\u00a0pod opiek\u0105 lub nawet w towarzystwie Nauczyciela i\u00a0przysz\u0142ych towarzyszy, przy kt\u00f3rym zn\u00f3w pt \u015bwi\u0119cony pogr\u0105\u017ca\u00a0si\u0119 w sfer\u0119 wp\u0142ywu ziemskiego astrsomu, pokonuje inwolucjne\u00a0reakcje jego ciemnych klisz, wychodzi zwyci\u0119zc\u0105 w czysty astral\u00a0i wraca si\u0119 do cia\u0142a, a\u017ceby rozpocz\u0105\u0107 nowe \u017cycie po\u015bwi\u0119conego.
\nKo\u0142owy pr\u0105d ziemskiego astrosomu symbolizuje si\u0119 przez\u00a0wodn\u0105 k\u0105piel, z kt\u00f3rej chrzczony wychodzi odnowiony.<\/p>\n

9. Perjody \u017cycia \u0142atwo rozdzieli\u0107 mi\u0119dzy planetami,\u00a0je\u015bli zwa\u017cy\u0107, \u017ce w dzieci\u0144stwie przede wszystkiem potrzebny\u00a0prawid\u0142owy dop\u0142yw \u017cyciowych si\u0142, figurowany przez s\u0142o\u0144ce;\u00a0m\u0142odzie\u0144czo\u015bci najbardziej rozwini\u0119ta wra\u017cliwo\u015b\u0107 na otaczaj\u0105ce\u00a0wp\u0142ywy (Ksi\u0119\u017cyc); w m\u0142odo\u015bci najbardziej wy\u0142aniaj\u0105 si\u0119\u00a0pocz\u0105tek przyci\u0105gania 9 i d\u0105\u017cenie do porywczych\u00a0przejaw\u00f3w (J\u2019); przej\u015bcie do zm\u0119\u017cnienia warunkuje umiej\u0119tno\u015b\u0107\u00a0przysposabia\u0107 si\u0119 dojrza\u0142y wiek nie\u00a0odczuwa braku systemu i meto- V+\/? dy w \u017cyciu (li), a\u00a0staro\u015b\u0107 posiada sk\u0142onno\u015b\u0107 do obrazu logicznych praw i\u00a0kra\u0144cowej ostro\u017cno\u015bci (h).
\n10. Twarzowa strona zwyczajnych magicznych planetarnych\u00a0talisman\u00f3w musi nosi\u0107 wyobra\u017cenie znaku Mikrokosmosa (pentagramy),\u00a0a pod nim – jeden z umieszczonych w 10 tej kolumnie\u00a0atrybut\u00f3w.
\n11. Odwrotna strona talismanu zaopatrzona znakiem Makrokosmosa\u00a0(Gwiazda Salomona) i jednym z atrybut\u00f3w 11 tej\u00a0kolumny.
\nZa materja\u0142 do talismanu, jak ju\u017c rzek\u0142em, s\u0142u\u017cy kr\u0105\u017cek\u00a0odpowiadaj\u0105cego planecie metalu. Dla Merkurego, oczywi\u015bcie,\u00a0pos\u0142uguj\u0105 si\u0119 am algamatem jak egob\u0105d\u017a metalu, nie znajduj\u0105cego\u00a0si\u0119 w przeciwie\u0144stwie z planetarnemi danemi nosiciela\u00a0talismanu.<\/p>\n

12. Porz\u0105dek planetarnych sfer przyjmujemy taki: (znaki planet)\u00a0S\u0142o\u0144ce ma po\u015bwi\u0119con\u0105 niedziel\u0119, Ksi\u0119\u017cyc – poniedzia\u0142ek,\u00a0Mars – wtorek, Merkury – \u015brod\u0119, Jowisz – czwartek,\u00a0Wenus – pi\u0105tek, Saturn – sobot\u0119.\u00a0Ten podzia\u0142 mo\u017cna dostosowa\u0107 do porz\u0105dku wierzcho\u0142k\u00f3w\u00a0gwia\u017adzistego siedmiok\u0105ta, kt\u00f3ry bierzemy jako pantakle Septenera.\u00a0Porz\u0105dek planet po obwodzie odpowiada porz\u0105dkowi sfer,\u00a0a porz\u0105dek wed\u0142ug perimetru gwia\u017adzistego siedmiok\u0105ta – porz\u0105dkowi\u00a0dni w tygodniu, (rys. 2 .).\u00a0Dla planetarnych magicznych ceremonij poleca si\u0119 wybiera\u0107\u00a0dnie, odpowiadaj\u0105ce planetom.\u00a0\u00a0Francuskie nazwy dni w tygodniu (opr\u00f3cz dimanohe) etymologiczne\u00a0potwierdzaj\u0105 tablic\u0119 odpowiednik\u00f3w.<\/p>\n

13. Magiczny rok rozpoczyna si\u0119 w chwili wschodzenia\u00a0s\u0142o\u0144ca w ten dzie\u0144, w kt\u00f3rym przypada wiosenne zr\u00f3wnanie\u00a0dnia z noc\u0105, a wi\u0119c wed\u0142ug starego stylu mi\u0119dzy \u00f3smym i jedenastym\u00a0Marca.
\nW tablicy, w ten spos\u00f3b, pod 1907 rokiem rozumie si\u0119\u00a0przestrze\u0144 czasu od wiosennego zr\u00f3wnania dnia z noc\u0105 1907 roku\u00a0do wiosennego zr\u00f3wnania dnia z noc\u0105 1908 roku i t. d.\u00a0Jak widzimy z tablicy lata nast\u0119pn\u0105 w normalnym porz\u0105dku\u00a0planetarnych sfer. To znaczy, je\u017celi 1910 rok znajduje\u00a0si\u0119 pod wp\u0142ywem S\u0142o\u0144ca, to to samo mo\u017cna rzec o 1903, 1896,\u00a01889 i t. d.
\nLiczba 1910 w dzieleniu przez 7 daje jako reszt\u0119 6. A wi\u0119c\u00a0sz\u00f3sty rok po narodzinach Chr. by\u0142 s\u0142onecznym, a w tedy i ten rok, w\u00a0Grudniu kt\u00f3rego narodzi\u0142 si\u0119 Chrystus, b\u0119dzie tak\u017ce s\u0142onecznym w\u0119\u017cem i wyja\u015bnia si\u0119 d\u0105\u017cenia podzia\u0142u lat wed\u0142ug planetarnych\u00a0wp\u0142yw\u00f3w tak, jak to zrobiono w tablicy.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

14. Kolumna, zatytu\u0142owana „sk\u0142ad planet\u201d, podaje ocen\u0119\u00a0przymiot\u00f3w ni\u017cszego astralu planet w warunkowej\u00a0terminologji Hermetycznej Filozofi. Nie b\u0119dziemy wdawali\u00a0si\u0119 tutaj w t\u0142umaczenie tej terminologji,\u00a0a tylko przytoczymy\u00a0wz\u00f3r charakterystyki czterech\u00a0hermetycznych element\u00f3w\u00a0w ich atrybutywnej cz\u0119\u015bci.\u00a0Cecha, warunkowo nazwana\u00a0,,wilgoci\u0105\u201d, daje dwa bieguny:\u00a0wilgotny – suchy ; druga\u00a0cecha, warunkowo nazwana „ciep\u0142o”, daje bieguny: ciep\u0142y – ch\u0142odny.<\/p>\n

Atrybutywno\u015b\u0107 element\u00f3w okre\u015bla si\u0119 w nast\u0119puj\u0105cy spos\u00f3b:<\/p>\n