{"id":2411,"date":"2018-11-17T22:51:45","date_gmt":"2018-11-17T21:51:45","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2411"},"modified":"2018-11-17T23:53:20","modified_gmt":"2018-11-17T22:53:20","slug":"arkan-piaty-he-%d7%94%e2%80%ac-cz-iii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/arkan-piaty-he-%d7%94%e2%80%ac-cz-iii\/","title":{"rendered":"Arkan Pi\u0105ty He \u05d4\u202c cz. III"},"content":{"rendered":"

Ci\u0105g dalszy Pi\u0105tego Arkanu. Cz\u0119\u015b\u0107 III<\/strong><\/p>\n

Wolny cz\u0142owiek mo\u017ce warunkowo by\u0107 rozpatrywany\u00a0jako sk\u0142ad 3 element\u00f3w: Pierwszym elementem b\u0119dzie \u015bwiadomy\u00a0z wol\u0105 cz\u0142owiek, zdolny do medytacji i wog\u00f3le do tego, co nazywamy\u00a0tw\u00f3rczo\u015bci\u0105 Drug m elementem oka\u017ce si\u0119 impulsywny\u00a0cz\u0142owiek, zdolny do refleks\u00f3w i w nieobrobionym stanie niezmiennie\u00a0szablonowo przejawiaj\u0105cy takowe. Trzecim elementem\u00a0przedstawi si\u0119 ta maszyna (ludzkie cia\u0142o), kt\u00f3ra jest pozostawiona\u00a0do rozporz\u0105dzenia dw\u00f3ch pierwszy(h element\u00f3w.<\/p>\n

Zadanie poznania tej maszyny odnosi si\u0119 do dziedziny anatomji\u00a0i fizjologji z licznymi ich podrozdzia\u0142ami. Z tej dziedziny\u00a0wam wspomn\u0119 tylko o analogicznym termrze – g\u0142owa – pier\u015b –\u00a0brzuch, i o tym fakcie, \u017ce jako\u015b\u0107 i ilo\u015b\u0107 nerwowych fluid\u00f3w\u00a0zale\u017cy od jako\u015bci i ilo\u015bci \u017cyciowej si\u0142y krwi, kt\u00f3ra to si\u0142a w prostej\u00a0zale\u017cno\u015bci od od\u017cywczych sok\u00f3w, wypracowanych procesem\u00a0trawienia.<\/p>\n

Zajmiemy si\u0119 wprz\u00f3d impulsywnym pop\u0119dliwym cz\u0142owiekiem\u00a0i jego stosunkami do \u015bwiadomego.\u00a0Impulsywny cz\u0142owiek wed\u0142ug istoty jego przeznaczenia\u00a0bierny – on reaguje na zewn\u0119trzne wra\u017cenia wed\u0142ug okre\u015blonych\u00a0niezmiennych praw. Na mocy zasadniczych arkan\u00f3w on\u00a0potr\u00f3jny: w nim jest uczuciowy cz\u0142owiek, \u017cyj\u0105cy instynktami,\u00a0maj\u0105cy potrzeby; w nim jest czuwaj\u0105cy cz\u0142owiek,w\u0142adaj\u0105cy nami\u0119tno\u015bciami, \u017cyj\u0105cy \u015bci\u015ble wyra\u017conemi \u017c\u0105dzami\u00a0(nie miesza\u0107 z \u015bwiadomemi chceniami); w ko\u0144cu w impulsywnym\u00a0cz\u0142owieku znajduje si\u0119 i intelektualny-umys\u0142owy,
\n\u017cyj\u0105cy rozs\u0105dkiem, przejawiaj\u0105cy si\u0119 automatycznem wyrachowaniem.<\/p>\n

Zadaniem \u015bwiadomego cz\u0142owieka\u00a0 – umie\u0107\u00a0gasi\u0107 refleksy impulsywnego, a nawet niekiedy obraca\u0107 je w\u00a0stron\u0119 przeciwn\u0105 pierwotnej.\u00a0Ni\u017cszy impulsywny cz\u0142owiek reflektownie oderwie ze spot\u0119gowan\u0105\u00a0szybko\u015bci\u0105 r\u0119k\u0119 od gor\u0105cego przedmiotu.\u00a0\u015awiadomy cz\u0142owiek mo\u017ce przetrzyma\u0107 ten przejaw a nawet\u00a0odegra\u0107 roj\u0119 Mutiusa Soeyoli.<\/p>\n

\u015aredni impulsywny cz\u0142owiek odpowie u\u015bmiechem na pochlebstwo,\u00a0ale \u015bwiadomy cz\u0142owiek mo\u017ce oczekiwany u\u015bmiech\u00a0zatrzyma\u0107 lub nawet przerodzi\u0107 w grymas.\u00a0Intelektualny impulsywny cz\u0142owiek w odpowiedzi na prawnicze\u00a0pytanie szablonowo zastosuje niedawno zaznaczony artyku\u0142\u00a0prawa lub niezupe\u0142nie zanalizowane, cz\u0119sto spotykaj\u0105ce si\u0119\u00a0zastosowanie; \u015bwiadomy cz\u0142owiek, przypomni jemu w czasie\u00a0zamian\u0119 artyku\u0142u w nowy lub niew\u0142a\u015bciwo\u015b\u0107 znanego zastosowania\u00a0w tej prywatnej wyj\u0105tkowej formule, kt\u00f3ra mia\u0142a miejsce. Impulzywno intelektualny cz\u0142owiek – to aposto\u0142 rutyny,\u00a0on wr\u00f3g nowych hypotez, on patronem tych uczni\u00f3w, kt\u00f3rzy\u00a0automatycznie stosuj\u0105 nawyk\u0142e metody i formu\u0142y do przedmiot\u00f3w,\u00a0na kt\u00f3re takowe si\u0119 nie rozci\u0105gaj\u0105.\u00a0Wszystkie trzy fazy impulsywnego cz\u0142owieka mog\u0105 zrodzi\u0107
\nw nim zboczenia – wyst\u0119pki w odpowiednich sferach, je\u015bli si\u0119 sprzeciwi si\u0119 im odpowiednio \u015bwiadomy cz\u0142owiek<\/p>\n

Ni\u017csza faza rodzi szereg wyst\u0119pk\u00f3w materjalnego charakteru,\u00a0z kt\u00f3rych najtypowszym zjawia si\u0119 pija\u0144stwo.\u00a0\u015arednia faza – drugi szereg wyst\u0119pk\u00f3w, przedstawicielem\u00a0kt\u00f3rych niemoralno\u015b\u0107 (wyuzdanie), – to owa astralna niemoralno\u015b\u0107, rozmna\u017caj\u0105ca si\u0119 drog\u0105 wyobra\u017cenia w formie zmys\u0142owych\u00a0przejaw\u00f3w.<\/p>\n

W ko\u0144cu – intelektualny impulsywny cz\u0142owiek rodzi wyst\u0119pki\u00a0oparte na automatycznym warunku. Prototypem tych\u00a0wyst\u0119pk\u00f3w jest gra.\u00a0Teraz szereg sprzecznych pyta\u0144, kt\u00f3rych nale\u017cy dotkn\u0105\u0107\u00a0tutaj dla unikni\u0119cia zatrzymywania si\u0119 podczas wyk\u0142adu dalszych\u00a0arkan\u00f3w.<\/p>\n

Pytanie l-sze:<\/strong> mo\u017celi \u015bwiadomy cz\u0142owiek na pewien czas\u00a0(okres) lub stale utraci\u0107 w\u0142adz\u0119 nad ludzkim cia\u0142em?
\nOdpowied\u017a: mo\u017ce w nast\u0119puj\u0105cych wypadkach: 1<\/strong>. podczas\u00a0braku funkcji \u015bwiadomego cz\u0142owieka i obecno\u015bci funkcji impulsywnego\u00a0(sen, letargja itp.); 2<\/strong>. podczas zepsucia si\u0119 nerwowej\u00a0kom\u00f3rki organu uczucia, ruchomego (motory cznego) centra, tak\u017ce\u00a0z chwil\u0105 rozerwania nerwu; podczas rozstroju cyrkulacji lub\u00a0stosowania nerwowego fluidu (to, co lekarze nazywaj\u0105 funkcjnym\u00a0rozstrojem nerwowego systemu).\u00a0Wszystkie te przeszkody w osobnych wypadkach mog\u0105\u00a0przeszkadza\u0107 \u015bwiadomemu cz\u0142owiekowi przejawia\u0107 te elementy,\u00a0kt\u00f3re s\u0105 wynikami jego panowania nad impulsywnym, t.j. zdrowy\u00a0zmys\u0142 w sferze instynktywnej, harmonj\u0119 \u2014 w animistyoznej, i\u00a0przenikliwo\u015b\u0107 \u2014 intelektualnej.<\/p>\n

Drugie pytanie:<\/strong> jakie mog\u0105 by\u0107 odchylenia od normy w\u00a0sferze ludzkiego wyobra\u017cenia? Dla odpowiedzi zdamy sobie\u00a0spraw\u0119 z tego, \u017ce formy, zrodzone wyobra\u017ceniem, opr\u00f3cz charakteru\u00a0naszego astrosomu zale\u017c\u0105 jeszcze od dw\u00f3ch wp\u0142yw\u00f3w:
\n1.<\/strong> wskaz\u00f3wki organ\u00f3w zmys\u0142\u00f3w i 2<\/strong>. reguluj\u0105cej logiki naszego ducha.\u00a0Je\u017celi duch przestanie prawid\u0142owo oddzia\u0142ywa\u0107 na proces\u00a0form, to wyobra\u017cenie przeradza si\u0119 w t. z w. fantazj\u0119.\u00a0Je\u015bli nerwowe po\u015bredniki organ\u00f3w zmys\u0142owych nienormalnie\u00a0reaguj\u0105 na zewn\u0119trzne wra\u017cenia lub. je\u015bli przejawiaj\u0105 si\u0119 be\u017c\u00a0udzia\u0142u zewn\u0119trznych przedmiot\u00f3w, to otrzymuje si\u0119 tak zw.\u00a0halucynacje.<\/p>\n

Trzecie pytanie<\/strong> – jak alkohol wp\u0142ywa na cz\u0142owieka w\u00a0r\u00f3\u017cnych fazach upicia si\u0119?\u00a0Nale\u017cy rozr\u00f3\u017cnia\u0107 3 fazy stanu cz\u0142owieka po nieumiarkowanym\u00a0za\u017cyciu alkoholu:<\/p>\n

Pierwsza faza<\/strong>: cz\u0142owiek tylko co wypi\u0142; alkohol, wsawszy\u00a0si\u0119, spot\u0119gowa\u0142 dynamizm krwi. Nerwowe w\u0119z\u0142y, owe zapasowe\u00a0magazyny nerwowej si\u0142y, szczodrze, hojnie j\u0105 rozdaj\u0105 – otrzymuje\u00a0si\u0119 mo\u017cno\u015b\u0107 podwy\u017cszonej dzia\u0142alno\u015bci ducha i podwy\u017cszenia\u00a0dzia\u0142alno\u015bci fizycznej maszyny.<\/p>\n

Druga faza<\/strong> \u2014 maszyna fizycznego cia\u0142a zabiera do swego\u00a0rozporz\u0105dzenia wi\u0119cej nerwowych fluid\u00f3w, ni\u017celi duch.\u00a0Impulsy ju\u017c nie r\u00f3wnowa\u017c\u0105 si\u0119 \u015bwiadomo\u015bci\u0105 i przyjmuj\u0105\u00a0bez\u0142adny charakter – rzucanie si\u0119, niew\u0142a\u015bciwe gesty, s\u0142owa itp.<\/p>\n

Trzecia faza<\/strong> \u2014 zapas nerwowej si\u0142y w magazynach si\u0119\u00a0wyczerpa\u0142; trzeba zast\u0105pi\u0107 j\u0105 czynno\u015bci\u0105 astrosomu, kt\u00f3ry zupe\u0142nie\u00a0musi troszczy\u0107 si\u0119 o organizm, niczego nie udzielaj\u0105c\u00a0\u015bwiadomo\u015bci ze swej astralnej energji. To – faza g\u0142\u0119bokiego snu\u00a0martwo pijanego cz\u0142owieka.<\/p>\n

Czwarte pytanie:<\/strong> co to jest hypnoza?<\/p>\n

W procesie hypnotycznym hypnotyzer grabo dra\u017cni lub\u00a0m\u0119czy nerwowe centry, kieruj\u0105ce organami zmys\u0142\u00f3w, zupe\u0142nie\u00a0usuwa tern impulsywnego cz\u0142owieka od \u015bwiadomego w pacjencie,\u00a0a na miejsce \u015bwiadomego cz\u0142owieka w ostatnim stawia swoj\u0105
\n\u015bwiadomo\u015b\u0107 i wol\u0119, kieruj\u0105c za pacjenta przejawami jego impulsywnej\u00a0osobowo\u015bci.\u00a0Przy tern t\u0142umaczeniu ma si\u0119 na widoku tylko metody\u00a0otrzymania t.zw. hypnozy w pe\u0142nem tego s\u0142owa znaczeniu, bez\u00a0\u00a0wszelkiego magnetycznego oddzia\u0142ywania, a tylko droga\u00a0rozdra\u017cnienia i zm\u0119czenia wzroku b\u0142yszcz\u0105cemi przedmiotami\u00a0\u00a0na ciemnem tle lub wiruj\u0105cemi zwierciad\u0142ami, podra\u017cnienia s\u0142uchu\u00a0drog\u0105 uderzenia w gongi lub zm\u0119czenia go monotonnie powtarzaj\u0105cemi\u00a0si\u0119 d\u017awi\u0119kami, oddzia\u0142ania na pacjenta przestrachem itp.\u00a0Poniewa\u017c dzia\u0142anie \u015bwiadomego cz\u0142owieka na impulsywnego\u00a0rozci\u0105ga si\u0119 nie tylko na tera\u017aniejsze, lecz i na przysz\u0142e momenty,\u00a0to wypowiedziane nie wy\u0142\u0105cza mo\u017cno\u015bci wykonywania hypnotycznego\u00a0wmawiania na przysz\u0142e post\u0119pki i wra\u017cenia.<\/p>\n

Pi\u0105te pytanie:<\/strong> jak pojmowa\u0107 pomieszanie zmys\u0142\u00f3w (warjacj\u0119)?<\/p>\n

Nale\u017cy tutaj rozr\u00f3\u017cni\u0107 2 typy warjacji: 1. z fizycznych przyczyn, 2. z przyczyn astralnych.<\/p>\n

Wed\u0142ug przejaw\u00f3w przecie\u017c\u00a0warjacj\u0119 mo\u017cna zupe\u0142nie por\u00f3wna\u0107 ze sta\u0142em stanem pijanego,\u00a0w drugiej fazie upicia si\u0119. W warjacie przewa\u017caj\u0105 impulsy, a\u00a0przytem u ka\u017cdego impulsy okre\u015blonego charakteru, t. j. odnosz\u0105ce\u00a0si\u0119 do dzia\u0142alno\u015bci oznaczonych nerwowych centr\u00f3w.\u00a0Stany takie oczywi\u015bcie mog\u0105 rodzi\u0107 si\u0119 wskutek organicznych\u00a0lub funkcyjnych rozstroj\u00f3w nerwowego systemu. Ale mo\u017cliwe\u00a0wzmo\u017cenie dzia\u0142alno\u015bci oznaczonych centr\u00f3w przewa\u017caj\u0105co\u00a0przed innymi, a z krzywd\u0105 dla nich, z czysto astralnych przyczyn.<\/p>\n

Astrosom cz\u0142owieka realizowa\u0142 jego cia\u0142o i kieruje niem i\u00a0jego formalnemi przejawami. Duch przejawia si\u0119 za pomoc\u0105\u00a0astrosomu. Wyobra\u017acie sobie, \u017ce do astrosomu przy\u0142\u0105czy\u0142a si\u0119\u00a0poboczna astralna istota i zacz\u0119\u0142a razem z nim kierowa\u0107 cia\u0142em.\u00a0Otrzyma si\u0119 nienormalno\u015b\u0107 w manifestacjach astralnego i fizycznego\u00a0planu, niekiedy przeszkod\u0119 lub niemo\u017cno\u015b\u0107 normalnego\u00a0przejawienia mentalno\u015bci, wskutek parali\u017cowania drugim astrosomem\u00a0cz\u0119\u015bci funkcji pierwszego.<\/p>\n

Do astrosomu mo\u017ce przy\u0142\u0105czy\u0107 si\u0119 larwa swoja lub cudza.\u00a0<\/strong><\/em>B\u0119dzie to wypadek larwowej sta\u0142ej inkarnaoji, okre\u015blaj\u0105cej prze<\/strong><\/em>wa\u017canie typowego dla larwy wyst\u0119pku w warjacie.<\/strong><\/em>
\nLarwa z pocz\u0105tku b\u0119dzie obrabia\u0142a w ciele zdolno\u015b\u0107 do\u00a0<\/strong><\/em>praktyki wyst\u0119pku, a potem, po wyniszczeniu si\u0142 cia\u0142a w tej c<\/strong><\/em>z\u0119\u015bci, b\u0119dzie w wi\u0119kszo\u015bci wypadk\u00f3w d\u0105\u017cy\u0142a do zburzenia cia\u0142a,\u00a0<\/strong><\/em>z kt\u00f3rem ona zwi\u0105zana. \u015amier\u0107 cia\u0142a j\u0105 oswobodzi, umo\u017cliwi jej\u00a0<\/strong><\/em>oddzielenie od astrosomu i wcielenie w drugie cia\u0142o<\/strong><\/em><\/p>\n

Mo\u017ce w cia\u0142o inkarnowa\u0107 si\u0119 elementar g\u0142upiego typu i\u00a0walczy\u0107 z astosomem cz\u0142owieka, okre\u015blaj\u0105c alternatywy perjod\u00f3w\u00a0warjacji i perjod\u00f3w roz\u015bwietlenia.\u00a0Ale – kiedy\u017c wszystko to mo\u017aliwem ?\u00a0Kiedy cz\u0142owiek jest dostatecznie bierny, nie zaj\u0119ty swojem\u00a0cia\u0142em tyle, aby umie\u0107 obroni\u0107 je od wtargni\u0119cia pobocznej\u00a0astralno\u015bci.<\/p>\n

Larwa \u0142atwo wdziera si\u0119 nie tylko do \u015bpi\u0105cego cz\u0142owieka,\u00a0ale i do cz\u0142owieka zniech\u0119conego niepowodzeniami \u017cycia, nie\u00a0widz\u0105cego w nim celu, a nawet do cz\u0142owieka aktywnie \u2014 skupionego\u00a0na wyst\u0119pek, charakteryzuj\u0105cy t\u0119 larw\u0119.<\/p>\n

Elementar wdziera si\u0119 dosy\u0107 \u0142atwo w cia\u0142o cz\u0142owieka, kt\u00f3ry\u00a0\u00a0wywn\u0119trzy\u0142 sw\u00f3j atrosom \u015bwiadome lub bez \u015bwiadomo\u015bci.\u00a0Bez \u015bwiadomo\u015bci wywn\u0119trzamy si\u0119 cz\u0119\u015bciej, ni\u017c my\u015blicie.
\nPrzestrach, gwa\u0142towna gorycz, po\u0142o\u017cenie bez wyj\u015bcia, wszystko\u00a0to, co z mu za co mog\u0105 nie nawiedzie\u0107 \u017cycie fizycznego planu u\u0142atwia tern samem proces eksteryoryzacji. Nag\u0142a rado\u015b\u0107 mo\u017ce\u00a0wyzwa\u0107 ten\u017ce efekt z innych przyczyn. W chwili takiej rado\u015bci\u00a0dusza cz\u0142owieka tak przenikni\u0119ta wdzi\u0119czno\u015bci\u0105 dla astralnych\u00a0pocz\u0105tk\u00f3w, \u017ce mimo woli d\u0105\u017cy do tych pocz\u0105tk\u00f3w i tak\u017ce mo\u017ce\u00a0eksterjoryzowa\u0107.<\/p>\n

Niekiedy wywn\u0119trzonemu astrosomowi udaje si\u0119 wr\u00f3ci\u0107 do cia\u0142a i wyp\u0119dzi\u0107 nieproszonego go\u015bcia (czasowe pomieszanie zmys\u0142\u00f3w);\u00a0niekiedy nie udaje si\u0119 mu powr\u00f3ci\u0107; w ciele operuje\u00a0won \u0142ona istota (sta\u0142e pomieszanie zmys\u0142\u00f3w lub w lepszym wypadku,\u00a0przemiana charakteru osobowo\u015bci na nieodpowiadaj\u0105cy\u00a0jego cia\u0142u i dlatego gubi\u0105ca to cia\u0142o); wko\u0144cu mo\u017cliwy wypadek\u00a0powrotu do cia\u0142a przy niemocy wyp\u0119dzenia pobocznego astrosomu;\u00a0otrzymuje si\u0119 proces wsp\u00f3lnego wsp\u00f3\u0142\u017cycia dw\u00f3ch astrosom\u00f3w\u00a0w jednem ciele przy obecno\u015bci ci\u0105g\u0142ej mi\u0119dzy nimi walki\u00a0(przemieszczanie si\u0119 warjacji).<\/p>\n

Odpowiedziawszy na wy\u017cej zadane pytania przed\u0142u\u017cymy\u00a0nasz wyk\u0142ad wskazaniem re\u017cym\u00f3w \u2014 tryb\u00f3w \u017cycia – impulsywnego\u00a0cz\u0142owieka w jego trze h fazach, najbardziej u\u0142atwiaj\u0105c\u00a0ich jego oddanie w rozporz\u0105dzenie \u015bwiadomego i realizacj\u0119\u00a0ewolucjnych plan\u00f3w ostatniego.
\nTryby impulsywnego cz\u0142owieka przedstawiaj\u0105 si\u0119\u00a0w trzech odga\u0142\u0119zieniach.\u00a0Rozpatrzymy przedewszystkiem tryb instynktywnego\u00a0impulsywnego cz\u0142owieka. Tutaj najwi\u0119ksz\u0105 uwag\u0119 nale\u017cy\u00a0zwr\u00f3ci\u0107 na spraw\u0119 pokarmu.\u00a0Przedewszystkiem nale\u017cy zauwa\u017cy\u0107 normaln\u0105 rol\u0119 procesu\u00a0wstrzymania si\u0119 od pokarmu. Czasowe wstrzymanie si\u0119 od pokarmu,\u00a0oddaj\u0105c odpoczynek organom trawienia, ten samem odda\u00a0w rozporz\u0105dzenie wy\u017cszych organ\u00f3w niejak\u0105 ekonomj\u0119 nerwowych\u00a0fluid\u00f3w, okre\u015blaj\u0105 mo\u017cno\u015b\u0107 spot\u0119gowania duchowej dzia\u0142alno\u015bci Ubytek pokarmu wywo\u0142uje odwrotne dzia\u0142anie, nastraja\u00a0cz\u0142owieka do duchowego \u015bwiata.<\/p>\n

Oczywi\u015bcie zbyt d\u0142ugie wstrzymanie si\u0119 od pokarmu wp\u0142ywa\u00a0\u017ale na sam organizm.\u00a0Co si\u0119 odnosi do czasu przyjmowania pokarmu, to, zgodnie\u00a0z wy\u017cej powiedzianem, nale\u017cy pozostawi\u0107 w zale\u017cno\u015bci od charakteru\u00a0poprzednich i przysz\u0142ych zaj\u0119\u0107.\u00a0O rodzaju pokarmu mo\u017cna rzec, \u017ce sta\u0142y jarski tryb\u00a0dobry li w krajach gor\u0105cych. W umiarkowanym pasie praktykuj\u0105\u00a0go magowie li jako przygotowanie do operacyj, wymagaj\u0105cych\u00a0pewnego spokoju w funkcjach animicznyoh centr\u00f3w bez\u00a0\u00a0kra\u0144cowego skr\u00f3cenia dzia\u0142alno\u015bci centr\u00f3w instynktowych (ro\u015blinny\u00a0pokarm podtrzymuje instynktywno\u015b\u0107, a mi\u0119sny animiczno\u015b\u0107\u00a0– po\u017c\u0105dliwo\u015b\u0107; w tropikalnych krajach ostatni w dostatecznej\u00a0mierze podtrzymuje si\u0119 astralnie obfito\u015bci\u0105 s\u0142onecznych\u00a0emanacyj).<\/p>\n

Jarski tryb w zwyk\u0142ej jego formie rozci\u0105ga si\u0119 u magik\u00f3w\u00a0na perjody do 40 dni; surowy jarski tryb, (owoce i jarzyny,\u00a0ugotowane w wodzie bez soli) – nie wi\u0119cej, ni\u017c 7 dni.
\nKonieczno\u015b\u0107 przyjmowania mi\u0119snego pokarmu nie wy\u0142\u0105cza\u00a0ostro\u017cno\u015bci przy jego u\u017cywaniu. Mi\u0119so zawiera cz\u0119sto z\u0142y\u00a0astral t. j. ono cz\u0119sto fiuidycznie zwi\u0105zane z fantomem (ni\u017csz\u0105\u00a0cz\u0119\u015b\u0107 astrosomu, kieruj\u0105ca po fizyczej \u015bmierci istoty funkcjami
\nrozk\u0142adowemi i wog\u00f3le powr\u00f3cenia przyrodzie jego fizycznego\u00a0cia\u0142a) rozdra\u017cnionego, przera\u017conego, m\u015bciwie nastrojonego zwierz\u0119cia.\u00a0Celem unikni\u0119cia inkarnacji tego z\u0142ego astralu nale\u017cy\u00a0przed przyj\u0119ciem mi\u0119snego (zwierz\u0119cego) pokarmu my\u015blowo wypowiada\u0107\u00a0pewien setram, celem wzmocnienia swej woli w samoobronie,\u00a0lub mantram, dla wyp\u0119dzenia z\u0142ego astralu z pokarmu.\u00a0Tak zwane pytanie o sentymentalnem jaroszostwie prawie\u00a0nie istnieje, gdy\u017c proces wampiryzmu jest zasadniczem prawem\u00a0formacji istot i stosuje si\u0119 nietylko przy jarskim pokarmie, ale\u00a0nawet przy procesie oddechania.
\nCo si\u0119 odnosi do wysi\u0142k\u00f3w osi\u0105gn\u0105\u0107 samodoskonalenie si\u0119\u00a0drog\u0105 ascezy (kra\u0144cowej wstrzemi\u0119\u017aliwo\u015bci) w ozem by to nie by\u0142o, powo\u0142uj\u0105c si\u0119 na to, \u017ce Wielcy Nauczycielowie byli ascetami,\u00a0musimy na to odpowiedzie\u0107, \u017ce je\u017celi cz\u0142owiek na wysokim\u00a0stopniu doskona\u0142o\u015bci, po\u015bwi\u0119caj\u0105c siebie prawie zupe\u0142nie duchowej\u00a0pracy, bierze z fizycznego planu tylko gar\u015b\u0107 ry\u017cu na dob\u0119,\u00a0to odwrotna teza wstrzymywania, nie odpowiadaj\u0105ca stopniowi\u00a0wg\u0142\u0119bienia si\u0119 osobnika w medytacj\u0119, nie przyniesie \u017cadnego\u00a0po\u017cytku.
\nAnaohoret, pogr\u0105\u017cony w kontemplacj\u0119, obejdzie si\u0119 bez\u00a0fosforu, ale profesor lub kaznodzieja, argumentuj\u0105cy z katedry, czytaj\u0105cy i pisz\u0105cy ksi\u0119gi, tego potrzebuj\u0105.<\/p>\n

Zako\u0144czymy opisanie trybu instynktywnego cz\u0142owieka wskazaniem\u00a0na to, \u017ce opr\u00f3cz pokarmu jemu s\u0105 potrzebne r\u00f3wnie\u017c t.\u00a0zw. pobudzaj\u0105ce \u015brodki.\u00a0Jeden pokarm dobry dla tych, kt\u00f3rzy nie s\u0105 skazani na\u00a0perjodyczne szybkie rozchody nerwowej energji; dla kogo to\u00a0konieczne, ten powinien ucieka\u0107 si\u0119 do podniet, dynamizuj\u0105cych\u00a0krew i u\u0142atwiaj\u0105cych zapo\u017cyczania energji od w\u0119z\u0142\u00f3w i splot\u00f3w.\u00a0Jako materjalne pobudzaj\u0105ce \u015brodki s\u0142u\u017c\u0105 – kawa, herbata,\u00a0alkohol, haszysz, opium, morfina itp.\u00a0Kawa i herbata przedstawiaj\u0105 si\u0119 jako typowy biner: kawa\u00a0odpowiada ujemnemu biegunowi binera – ona osobliwie pot\u0119guje\u00a0wra\u017cliwo\u015b\u0107. Fazy dzia\u0142ania kawy nast\u0119puj\u0105ce: z pocz\u0105tku\u00a0u\u0142atwia trawienie, zabieraj\u0105c fluidy dla tego procesu, a za 2-3\u00a0godziny u\u0142atwia wt\u00f3re zapo\u017cyczenie na korzy\u015b\u0107 sfery intelektualnej\u00a0wra\u017cliwo\u015bci; reakcja kawy – upadek wra\u017cliwo\u015bci – nast\u0119puje za 5 godzin po spo\u017cyciu; herbata – dodatni biegun\u00a0binera utrudnia trawienie, a na czas tego op\u00f3\u017anienia pomaga\u00a0realizacji w intelektualnej dziedzinie na rachunek nerwowej energji,\u00a0nie zu\u017cytej na trawienie; reakcja herbaty – d\u0142ugie usuni\u0119cie\u00a0\u00a0fluid\u00f3w od intelektualnej sfery dla, naprawienia wstrzymywa\u0144\u00a0w trawieniu; bezsenno\u015b\u0107 od silnej herbaty nie jest reakcj\u0105, a\u00a0faza jej dzia\u0142ania – chce si\u0119 my\u015ble\u0107, a nie spa\u0107 ; reakcja nast\u0119puje\u00a0p\u00f3\u017aniej. Wspomniany biner dobrze neutralizuje si\u0119 alkoholem,\u00a0przy kr\u00f3tkiem ale silnem dzia\u0142aniu jego w sensie spot\u0119gowania\u00a0jak wra\u017cliwo\u015bci, tak i aktywno\u015bci; trzeba go przyjmowa\u0107\u00a0gdy trzeba przejawi\u0107 szybko\u015b\u0107 pojmowania i umiej\u0119tno\u015b\u0107\u00a0w replikach i odt\u0105d nie powtarza\u0107 za\u017cycia; o . reakcji powiedziano\u00a0wy\u017cej.<\/p>\n

Opium i morfina przyt\u0119piaj\u0105 wra\u017cliwo\u015b\u0107 w dzia\u0142aniach\u00a0nerwowych centr\u00f3w o rozchodowaniu fluid\u00f3w i tern daj\u0105 iluzj\u0119\u00a0niezm\u0119czenia; to mo\u017cna powiedzie\u0107 o pokarmie. Haszysz\u00a0mniej wypr\u00f3bowany – on g\u0142\u00f3wnie pozwala mniej poznawa\u0107\u00a0zwi\u0105zek astralu z cia\u0142em i cz\u0119sto daje iluzj\u0119 eksteryoryzacji\u00a0astrosomu, wtedy, kiedy opium i morfina pomagaj\u0105 rzeczywistej\u00a0ekteryoryzacji.\u00a0O tern wszystkiem, a r\u00f3wnie\u017c i o roli siarkowego eteru,\u00a0pom\u00f3wimy p\u00f3\u017aniej.\u00a0\u00a0Przejdziemy do trybu animicznego cz\u0142owieka. Analogj\u0105\u00a0tutaj b\u0119dzie proces oddechania; podniecaj\u0105cemi \u015brodkami b\u0119d\u0105\u00a0aromaty.<\/p>\n

Oddechowe \u0107wiczenia okultyst\u00f3w maj\u0105 3 cele:<\/p>\n

    \n
  1. prawid\u0142owy\u00a0proces spalenia krwi, odnawiaj\u0105cej zapas \u017cyciowej si\u0142y;<\/li>\n
  2. normowanie rytmu oddechania ludzk\u0105 wol\u0105 i wyp\u0142ywaj\u0105c\u0105\u00a0st\u0105d w\u0142adz\u0119 nad funkcjami serca;<\/li>\n
  3. usuni\u0119cia zbytniej utraty\u00a0kwasu w\u0119glowego.<\/li>\n<\/ol>\n

    Pierwsze osi\u0119ga si\u0119 p\u0142ynnym wdechem i dostatecznem zatrzymaniem\u00a0oddechu; trzecie – cz\u0119\u015bci\u0105 zatrzymaniem, cz\u0119\u015bci\u0105 powolnym\u00a0wydechem; drugie – kierowaniem pe\u0142ni\u0105 faz oddechowego procesu.\u00a0Podamy kr\u00f3tki wz\u00f3r pierwszych \u0107wicze\u0144 w dziedzinie odjechania.\u00a0Cz\u0142owiek z nieprzepe\u0142nionym \u017co\u0142\u0105dkiem przyjmuje prawie\u00a0horyzontalne po\u0142o\u017cenie (g\u0142owa i plecy troch\u0119 wy\u017cej) z wyci\u0105gni\u0119temu\u00a0w d\u00f3\u0142 tu\u0142owiu r\u0119kami i wyci\u0105gni\u0119temu nogami; mi\u0119\u015bnie\u00a0w omdla\u0142ym stanie ; miejsce dobrze przewietrzone, ale nie ch\u0142odne;\u00a0brak wszelkich trosk, niepokoj\u00f3w i pe\u0142na wiara, \u017ce nic nie\u00a0odci\u0105gnie \u0107wicz\u0105cego si\u0119 od jego \u0107wicze\u0144 (naruszenie ostatniego\u00a0prawa mo\u017ce fatalnie odbi\u0107 si\u0119 na losie osoby, przerywaj\u0105cej\u00a0\u0107wiczenie, i na samym osobniku.<\/p>\n

    (I)<\/strong> Przy tych warunkach cz\u0142owiek zamyka gard\u0142o i mo\u017cliwie\u00a0powolnie, ale zupe\u0142nie nie wymuszenie wdecha powietrze\u00a0przez oba nozdrza a\u017c do stanu niebolesnego wyd\u0119cia klatki piersiowej\u00a0i brzucha; to faza wdechu. Nast\u0119puje potem faza zatrzymania\u00a0powietrza, potem powolnego wydechu przez oba\u00a0nozdrza. Wydechawszy wszystko powietrze \u0107wicz\u0105cy robi kr\u00f3tk\u0105\u00a0pauz\u0119 na ko\u0144cu wydechu i pocz\u0105tku nast\u0119pnego wdechu. B\u0119dzie\u00a0to faza przykr\u00f3cenia dzia\u0142alno\u015bci oddechowych organ\u00f3w.
    \n(II)<\/strong> Teoretycznie po\u017c\u0105danem by\u0142oby, aby pierwsze trzy fazy\u00a0by\u0142y r\u00f3wne co do d\u0142ugo\u015bci a przy tern mo\u017cliwie d\u0142u\u017csze. W\u00a0praktyce dzieje si\u0119 inaczej. Faza wdechu swoj\u0105 w\u0142a\u015bciw\u0105 d\u0142ugo\u015bci\u0105\u00a0charakteryzuje umienie wampiryzowa\u0107 otaczaj\u0105c\u0105 sfer\u0119.<\/p>\n

    Faza zatrzymania<\/strong> – umiej\u0119tno\u015b\u0107 przyswajania zabranych wch\u0142oni\u0119tych\u00a0element\u00f3w.<\/p>\n

    Faza wydechu<\/strong> \u2014 zdolno\u015b\u0107 rozporz\u0105dzenia zapasem zdobytych\u00a0si\u0142 i zdolno\u015bci; fasa przerwy \u2014 zdolno\u015b\u0107 do pasywnego\u00a0skupienia si\u0119 (kt\u00f3re u magika nie \u015bmie by\u0107 zbyt d\u0142ugie).\u00a0(III) Dlatego to przy wdechu poleca si\u0119 aktywnie skupia\u0107\u00a0si\u0119 na przyswojeniu pewnych si\u0142, zdolno\u015bci itp.; podczas przerwy –\u00a0\u00a0na idei asymilacji (przystosowania) tych zdolno\u015bci, tak\u00a0rzec, na idei ich osobistej przer\u00f3bki; podczas wydechu – na idei\u00a0rozumnego ich zastosowania; ko\u0144cow\u0105 pauz\u0119 po\u015bwi\u0119ca si\u0119 biernemu\u00a0skupieniu.<\/p>\n

    Absolutna i wzgl\u0119dna d\u0142ugo\u015b\u0107 okre\u015blaj\u0105 si\u0119 typowemi cechami\u00a0astrosomu oddechaj\u0105cego osobnika, ale mo\u017cna wskaza\u0107 w\u00a0przybli\u017ceniu d\u0142ugo\u015b\u0107 tych faz dla \u015bredniego cz\u0142owieka.\u00a0W pocz\u0105tku \u0107wicze\u0144 \u2014 10 sekund na ka\u017cd\u0105 aktywn\u0105 faz\u0119\u00a01 sekundy 2 na czwart\u0105, biern\u0105.\u00a0Za kilka miesi\u0119cy \u0107wicze\u0144 — po 25 sekund na aktywne\u00a0fazy a 3 sekundy na biern\u0105. \u0106wiczy\u0107 si\u0119 polecam 2 i 3 razy w\u00a0dzie\u0144, przyczem z pocz\u0105tku kursu \u0107wiczenia 5 minutowe, a na\u00a0ko\u0144cu jego dochodz\u0105 do 25 minut ka\u017cdy raz.<\/p>\n

    Opisana metoda \u0107wicze\u0144 cz\u0119sto nazywa si\u0119 zachodni\u0105, Wielu\u00a0uwa\u017ca j\u0105 za niebezpieczn\u0105 z tej przyczyny, \u017ce nie z\u0142\u0105czona z\u00a0aktywn\u0105 medytacj\u0105 dodatniego (ewoluojnego) kierunku, ona doprowadza\u00a0cz\u0119sto do wch\u0142onienia z\u0142ych pocz\u0105tk\u00f3w \u015brodowiska (t.j. element\u00f3w, daj\u0105cych si\u0142\u0119 dla z\u0142ych i egoistycznych manifestacyj\u00a0uczuciowego lub ideowego charakteru). Oto – dlaczego wielu\u00a0okultyst\u00f3w zamieniaj\u0105 na t. zw wschodni tryb, polecaj\u0105c\u00a0owe \u0107wiczenia do wykonania w ten spos\u00f3b:\u00a0Powietrze wci\u0105gaj\u0105 z pocz\u0105tku jednem lewem nozdrzem,\u00a0przyciskaj\u0105c skrzyd\u0142o prawego nozdrza wielkim palcem prawej\u00a0r\u0119ki. Potem, w okresie wstrzymania oddechu, zaciskaj\u0105 skrzyd\u0142a\u00a0obu nozdrzy wielkimi palcami; wydechaj\u0105 przez prawe nozdrze,\u00a0zostawiaj\u0105c lewe nozdrze zamkni\u0119te; po kr\u00f3tkiej pauzie\u00a0wci\u0105gaj\u0105 powietrze prawem nozdrzem, zatrzymuj\u0105 zn\u00f3w powietrze\u00a0przy zaci\u015bni\u0119tych nozdrzach, wydechaj\u0105 lewem, wci\u0105gaj\u0105\u00a0lewem, trzymaj\u0105, wydechuj\u0105 prawem itd.\u00a0Metoda ta bardzo dogodna, jako czasowa, nawet dla os\u00f3b,\u00a0trzymaj\u0105cych si\u0119 pierwszej metody, gdy\u017c bardzo dogodna podczas\u00a0kataru, kt\u00f3ry nie zawsze dopuszcza u\u017cycie pierwszej metody.\u00a0Metod\u0119 mo\u017cna stosowa\u0107 podczas kataru, laryngicie i lekkim\u00a0bronchicie; w ci\u0119\u017ckich wypadkach nie wolno.\u00a0Nale\u017cy wspomnie\u0107 o \u0107wiczeniu s\u0142onecznego splotu\u00a0(t.z w. masa\u017cu pleksusa), prowadz\u0105cego do ci\u015bnienia na diafragm\u0119\u00a0(przepon\u0119 piersiow\u0105) z tej i drugiej strony.\u00a0\u0106wiczenie to nale\u017cy wykonywa\u0107 z wielk\u0105 ostro\u017cno\u015bci\u0105, wype\u0142nia\u0107\u00a0je akuratnie, bez troski, a nigdy nie wykonywa\u0107 je w\u00a0stanie z\u0142ego samopoczucia lub nier\u00f3wnowagi duchowej.<\/p>\n

    Cia\u0142o zajmuje takie\u017c po\u0142o\u017cenie, jak i przy oddechowych\u00a0\u0107wiczeniach, ale wci\u0105gn\u0105wszy powietrze (koniecznie przez oba\u00a0nozdrza) osi\u0105gaj\u0105 li wzd\u0119cia klatki piersiowej, (brzuch nie wyd\u0119ty);\u00a0potem, nie wydechaj\u0105c wysi\u0142kiem tylko jednych mi\u0119\u015bni\u00a0klatki piersiowej osi\u0105gaj\u0105 swobodne skr\u00f3cenie jej obj\u0119to\u015bci przy\u00a0r\u00f3wnoczesnem powolnem wzd\u0119ciu brzucha. Nast\u0119pnie pracuj\u0105c\u00a0tylko mi\u0119\u015bniami brzucha, opuszczaj\u0105 brzuch i tern wywo\u0142uj\u0105\u00a0wyd\u0119cie piersi; potem opuszczaj\u0105 pier\u015b itd. Po pi\u0119ciu lub 6 nast\u0119puj\u0105cych\u00a0podw\u00f3jnych fazach wzd\u0119cia piersi i brzucha, zatrzymuje\u00a0si\u0119 na fazie wyd\u0119cia piersi i powoli wypuszczaj\u0105 powietrze\u00a0przez nozdrza. Ca\u0142y ten proces nazw\u0119 jednym cyklem \u0107wiczenia\u00a0splotu s\u0142onecznego.\u00a0Takich cykl\u00f3w nale\u017cy przeprowadzi\u0107 pi\u0119\u0107; \u0107wiczenie wtedy\u00a0zako\u0144czone.\u00a0Wi\u0119cej nad jedno \u0107wiczenie pleksusa na dob\u0119 wykowywa\u0107\u00a0nie radz\u0119. Zaczyna\u0107 nale\u017cy je po pewnem do\u015bwiadczeniu w prostem\u00a0oddechaniu.<\/p>\n

    Ca\u0142e \u0107wiczenie trwa 3 do 4 minut. Z pocz\u0105tku mo\u017cna\u00a0si\u0119 ograniczy\u0107 do 2\u20143 cykl\u00f3w a nawet robi\u0107 pauzy mi\u0119dzy\u00a0cyklami ( 1-2 minuty), wype\u0142niaj\u0105c je zwyczajnemi \u0107wiczeniami\u00a0oddechowemi.
    \nJe\u017celi przez kilka godzin po \u0107wiczeniu splotu s\u0142onecznego\u00a0wyczuwa\u0107 si\u0119 b\u0119d\u0105 nerwowe bole w \u017co\u0142\u0105dku, to trzeba poradzi\u0107\u00a0si\u0119 nauczyciela, gdy\u017c to znaczy, \u017ce dopuszczona by\u0142a nieprawid\u0142owo\u015b\u0107\u00a0w mechanizmie \u0107wicze\u0144, \u017ce takowe przedwczesne.\u00a0\u0106wiczenia splotu s\u0142onecznego maj\u0105 cel wywo\u0142a\u0107 przyp\u0142yw\u00a0krwi do niego; tern pot\u0119guje si\u0119 jego od\u017cywianie a r\u00f3wnie\u017c\u00a0wzmocni s\u0105siednie mi\u0119\u015bnie. Wszystkie te elementy s\u0105 wa\u017cnemi punktami oporu ludzkiej woli przy ni\u017cszych astralnych realizacjach.\u00a0Je\u015bli oddechowe \u0107wiczenia w trybie animicznego – po\u017c\u0105dliwego,\u00a0impulsywnego cz\u0142owieka odgrywa\u0142y rol\u0119 pokarmu,\u00a0to zapachy, jak rzekli\u015bmy, odegraj\u0105 rol\u0119 podniet.<\/p>\n

    Nie b\u0119dziemy wyliczali tutaj wszystkich aromat\u00f3w, kt\u00f3rych\u00a0u\u017cywa si\u0119 w magji a wspomnimy tylko o trzech typowych\u00a0przedstawicielach takowyoh, tworz\u0105cych terner analogiczny do\u00a0terneru plan\u00f3w w cz\u0142owieku:<\/p>\n

    1.<\/strong> Kadzid\u0142o – dodatni biegun ternera, wywo\u0142uje mistyczne\u00a0nastroje (modlitwa);
    \n2<\/strong>. Muskus \u2014 \u015bredni termin ternera \u2014 dzia\u0142a na animiczn\u0105 sfer\u0119 (mi\u0142o\u015b\u0107) ;
    \n3.<\/strong>\u00a0Tytoniowy dym \u2014 ujemny biegun ternera \u2014 ludziom\u00a0nieprzywyk\u0142ym do niego daje po kr\u00f3tkim okresie podniety reakcj\u0119\u00a0czysto instynktywnego charakteru (sen).<\/p>\n

    Podczas ci\u0105g\u0142ego u\u017cywania tytoniu nale\u017cy rozumnie wybiera\u0107 podplan jego wp\u0142ywu, okre\u015blony form\u0105 okurzenia i gatunkiem tytoniu. Ludziom pracuj\u0105cym umys\u0142owo, Papus zaleoa\u00a0lekkie aromatyczne gatunki tytoniu w papierosach; ludziom animicznego sk\u0142adu \u017cycia n. p. wiwerom (u\u017cywaj\u0105cym) – cygara;\u00a0ludziom zaj\u0119tym fizyczn\u0105 prac\u0105 – fajk\u0119.
    \nW ko\u0144cu nale\u017cy nam wskaza\u0107 tryb umys\u0142owego cz\u0142owieka.\u00a0Sol\u0119 pokarmu tutaj b\u0119d\u0105 odgrywa\u0142y:<\/p>\n

    1.<\/strong> przebywanie w \u015brodowisku\u00a0nie wzburzaj\u0105cem i nie gasz\u0105cem normalnych impulsywnych\u00a0s\u0105d\u00f3w w pytaniach estetyki – unika\u0107 towarzystwa\u00a0zbyt niedobrych ludzi, asymetrycznych form i rozd\u017awi\u0119k\u00f3w kolor\u00f3w; na odwr\u00f3t – otacza\u0107 si\u0119 dzie\u0142ami sztuki;<\/p>\n

    2.<\/strong> przyucza\u0107\u00a0si\u0119 nawet automatycznie nie traci\u0107 samow\u0142adania w minutach\u00a0niebezpiecze\u0144stwa i niepokoju;<\/p>\n

    3.<\/strong> nie podtrzymywa\u0107 impulsywnie-\u00a0umys\u0142owemi przejawami wrodzonych antypatyj w\u00a0\u00a0dziedzinie uczuciowych, smakowych i w\u0119chowych wra\u017ce\u0144, n.p.\u00a0Je\u015bli nieprzyjemny dla was zapach czosnku, to zadowala\u0107 si\u0119\u00a0astralnem do niego obrzydzenim, marszczy\u0107 si\u0119, czuj\u0105c jego zapach,\u00a0ale nie pozwala\u0107 sobie nieprzyjemnie wstrz\u0105sa\u0107 si\u0119 przy\u00a0wspominaniu s\u0142owa ,czosnek” lub na widok g\u0142\u00f3wki czosnku.<\/p>\n

    Rol\u0119 podniety umys\u0142owego – impulsywnego cz\u0142owieka\u00a0odgrywa\u0107 b\u0119dzie odpowiednio wybrana muzyka.\u00a0Mo\u017cna tutaj zn\u00f3w ukaza\u0107 analogiczny terner podplan\u00f3w\u00a0wp\u0142ywu podniety (\u015brodka). W pochodzie lub bitwie brawurowy\u00a0marsz mo\u017ce wp\u0142yn\u0105\u0107 na fizyczny hart – nastr\u00f3j – \u017co\u0142nierza\u00a0za po\u015brednictwem impulsywno-umys\u0142owych wra\u017ce\u0144. Dla pobudzenia\u00a0animicznego cz\u0142owieka, znowu\u017c za po\u015brednictwem impulsywnego\u00a0umys\u0142u, pos\u0142u\u017cy ju\u017c walc a mo\u017ce by\u0107 i operowa muzyka.\u00a0Naturze czysto umys\u0142owej spodoba si\u0119 dla pobudzenia w jej\u00a0sferze muzyka kameralna.<\/p>\n

    powr\u00f3t\u00a0 do arkan pi\u0105ty\u21d0<\/strong><\/a><\/p>\n

    powr\u00f3t do tarot studium \u21d0<\/a><\/p>\n

    \u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

    Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 1
    \nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
    \nAutor: Gomulicki, Marian
    \nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Ci\u0105g dalszy Pi\u0105tego Arkanu. Cz\u0119\u015b\u0107 III Wolny cz\u0142owiek mo\u017ce warunkowo by\u0107 rozpatrywany\u00a0jako sk\u0142ad 3 element\u00f3w: Pierwszym elementem b\u0119dzie \u015bwiadomy\u00a0z wol\u0105 cz\u0142owiek, zdolny do medytacji i wog\u00f3le do tego, co nazywamy\u00a0tw\u00f3rczo\u015bci\u0105 Drug m elementem oka\u017ce si\u0119 impulsywny\u00a0cz\u0142owiek, zdolny do refleks\u00f3w i … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[194,199,197,198,200],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2411"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2411"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2411\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2421,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2411\/revisions\/2421"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2411"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2411"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2411"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}