{"id":2294,"date":"2018-11-14T18:44:27","date_gmt":"2018-11-14T17:44:27","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2294"},"modified":"2018-11-14T22:07:01","modified_gmt":"2018-11-14T21:07:01","slug":"arkan-trzeci-ghimel-%d7%92","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/arkan-trzeci-ghimel-%d7%92\/","title":{"rendered":"Arkan Trzeci Ghimel \u00a0\u05d2"},"content":{"rendered":"

Arkan Trzeci Ghimel\u00a0\u00a0\u05d2<\/strong><\/p>\n

Znak alfabetu, odpowiadaj\u0105cy trzeciemu arkanowi jest\u00a0Ghimel\u00a0 \u05d2<\/strong>.\u00a0Jego hieroglif\u00a0 bior\u0105ca r\u0119ka, w znaczeniu – napi\u0119stek\u00a0r\u0119ki, z\u0142o\u017cony tak, \u017ce tworzy w\u0105ski kana\u0142, mog\u0105cy co\u015b pomie\u015bci\u0107.\u00a0Od idei w\u0105skiego kana\u0142u przechodz\u0105 do idei matecznika,\u00a0s\u0142u\u017c\u0105cego za ostatni etap w procesie rodzenia, a od tego\u00a0 do\u00a0samej idei rodzenia.<\/p>\n

St\u0105d nazwa arkanu: Divina Natura, Partus, Generatis.\u00a0Idea powstawania \u015bci\u015ble\"\"<\/a> zwi\u0105zana z elementem mi\u0142o\u015bci lub,\u00a0og\u00f3lniej, z elementem atraktywno\u015bci (wszech\u015bwiatowe przyci\u0105ganie,\u00a0zwyczajna mi\u0142o\u015b\u0107, mi\u0142osierdzie, uniwersalna mi\u0142o\u015b\u0107 s\u0105 osobne\u00a0mi przejawami tego powszechnego pocz\u0105tku).\u00a0Bogini\u0105 atraktywno\u015bci nazywa\u0142a si\u0119 Wener\u0105. Obja\u015bnia si\u0119\u00a0tern jedna z naukowy eh nazw tego arkanu – Venus Urania -(Wenera we Wszech\u015bwiecie – w astronomicznym \u015bwi\u0119cie).\u00a0Druga naukowa nazwa – Physis – Przyroda. Wulgarna\u00a0nazwa – L\u2019ira peratrice.<\/p>\n

Geometryczny symbol 3-go arkanu, wywo\u0142uj\u0105cego wyobra\u017cenie\u00a0o ternerze, b\u0119dzie wschodz\u0105cy lub zschodz\u0105cy tr\u00f3jk\u0105t,\u00a0\u00a0zwa\u017caj\u0105c na charakter ternera.\u00a0Karta wyobra\u017ca kobiet\u0119, uwie\u0144czon\u0105\u00a0dwunastu gwiazdami, symbolizuj\u0105cemi\u00a012 znak\u00f3w Zodjaka. Zasada rodzenia\u00a0w fizycznym planie \u015bci\u015ble zwi\u0105zana z r\u00f3\u017cnemi\u00a0fazami otrzymania przez ziemi\u0119\u00a0s\u0142onecznej energji. Fazy te oznaczaj\u0105\u00a0si\u0119 przez stanowisko s\u0142o\u0144ca w tym lub\u00a0innym znaku, a dlatego sam Zodjak zjawia\u00a0si\u0119 w okultyzmie jako wska\u017anik na\u00a0fizyczny plan, na fizyczn\u0105 charakterystyk\u0119.\u00a0Siedz\u0105ca kobieta ubrana w S\u0142o\u0144ce\u00a0i kurczy si\u0119 w m\u0119kach porodu.w\u00a0Pytaniu o rodzeniu odkrywa znaczenie\u00a0arkanu, a S\u0142o\u0144ce wskazuje na\u00a0centrum przyci\u0105gania (planetarnej mi\u0142o\u015bci)\u00a0naszego systemu, razem z tern odgrywaj\u0105ce\u00a0rol\u0119 centra emanacji \u017cycia, a nast\u0119pnie i wszelkiego\u00a0powstawania.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

si\u0119 p\u00f3\u017aniej, \u015bwiat \u017cywio\u0142\u00f3w, lub element\u00f3w, t.j. sp\u00f3jno\u015bci wp\u0142yw\u00f3w\u00a0\u015brodowiska. Mi\u0142o\u015b\u0107 wi\u0119c warunkuje zwyci\u0119stwo tw\u00f3rczych\u00a0emanacyj nad przeszkodami, powsta\u0142emi przez otaczaj\u0105ce \u015brodowisko.\u00a0W prawej r\u0119ce kobieta trzyma tarcz\u0119 z wyobra\u017ceniem or\u0142a,\u00a0aby pokaza\u0107, \u017ce zasada tw\u00f3rczo\u015bci rozprzestrzenia si\u0119 na najwy\u017csze\u00a0regjony. Orze\u0142 posiada zawieszony r\u00f3wny, prostok\u0105tny krzy\u017c,\u00a0przypominaj\u0105cy, \u017ce proces rodzenia jest naturalnym skutkiem\u00a0procesu po\u0142\u0105czenia czynnego pocz\u0105tku z biernym.\u00a0Siedzi kobieta, znowu\u017c na kubicznym kamieniu, umocowanym\u00a0na globusie (o tem p\u00f3\u017aniej) a pod nog\u0105 trzyma ksi\u0119\u017cyc,\u00a0kt\u00f3ry symbolizuje tutaj materj\u0119 podksi\u0119\u017cycowego \u015bwiata, jako\u00a0najni\u017cszy regjon (plan, sfera) tw\u00f3rczo\u015bci. Spotyka si\u0119 czasem ska\u017cenie\u00a0figury \u2014 skrzyd\u0142a u kobiety, zamiast s\u0142o\u0144ca, j\u0105 ubieraj\u0105cego.<\/p>\n

Skrzyd\u0142a owe napomykaj\u0105 na wschodzenie od Isis Terrestris\u00a0do Isis Coelestis.<\/p>\n

Jaka\u017c teza potwierdza arkan?<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Aktywne i pasywne zneutralizowane androginicznem.\u00a0Pomimo tego albo, lepiej rzec, w zwi\u0105zku z tem trzeci\u00a0arkan g\u0142osi prawo Ternera jako powszechny i \u015bwiatowy. A dlatego\u00a0dobrze b\u0119dzie przy\u0142\u0105czy\u0107 do opisania arkanu przyk\u0142ady rozbioru\u00a0jakichkolwiek typowych terner\u00f3w. Z pocz\u0105tku podam wska\u017anik\u00a0na pewien terner zschodz\u0105cego tr\u00f3jk\u0105ta. Teozofiozny terner – Archetyp – Cz\u0142owiek – Przyroda\u00a0 wywo\u0142uje w nas teologiczny\u00a0obraz trzech Rozdzia\u0142\u00f3w: B\u00f3g w Bogu, czyli B\u00f3g –\u00a0Ojciec; B\u00f3g przejawiaj\u0105cy si\u0119 w Cz\u0142owiecze\u0144stwie, czyli B\u00f3g-Syn,\u00a0i B\u00f3g przejawiaj\u0105cy si\u0119 w Przyrodzie – B\u00f3g – Duch \u015awi\u0119ty.<\/p>\n

Stosownie do tej potr\u00f3jnej skali manifestacji jednego\u00a0B\u00f3stwa, w kt\u00f3rym \u015bredni termin neutralizuje brzegowe (Cz\u0142owiek\u00a0wi\u0105\u017ce Przyrod\u0119 z Archetypem), pozwol\u0119 sobie wskaza\u0107 na\u00a03 typy szukania Boga: s\u0105 Dusze, szukaj\u0105ce Boga – Ojca przy\u00a0pomocy metafizycznych dr\u00f3g; Dusze. szukaj\u0105ce Boga-Syna w\u00a0swojem sercu i jednocz\u0105ce grupy ludzi w imi\u0119 tego poszukiwania;\u00a0s\u0105 dusze, szukaj\u0105ce Boga na mocy kontemplacji przyrody\u00a0i przymierza z jej niezmienionemi prawami: to – poszukiwacze\u00a0Ducha \u015awi\u0119tego.<\/p>\n

O szczeg\u00f3\u0142ach dowiecie si\u0119 w Tajemnicach Kabba\u0142y.\u00a0Rozbierzemy teraz przyk\u0142ad Ternera typu Wschodz\u0105cego\u00a0Tr\u00f3jk\u0105ta, t. j. typu Terner\u00f3w Wielkiego Arkanu.\u00a0Ten\u017ce Terner – Archetyp – Cz\u0142owiek – Przyroda, prowadzi\u00a0do nast\u0119puj\u0105cej budowy: Przedstawcie sobie Archetyp,\u00a0jako Co\u015b harmoniczne, androginiczne, wszechwiedz\u0105ce, wszechzadowolone,\u00a0obdarzone przytem zdolno\u015bci\u0105 przejawienia aktywno\u015bci\u00a0i odpowiednio do tego, mog\u0105ce ogranicza\u0107 sfer\u0119 tej aktywno\u015bci.\u00a0Jak wyra\u017caj\u0105 si\u0119 zwykle to Wy\u017cszy Pocz\u0105tek rozdwaja\u00a0si\u0119 na aktywny i pasywny przejaw, oddaj\u0105c przez to obraz\u00a0wspomnianego tr\u00f3jk\u0105ta.<\/p>\n

R\u00f3wnolegle z tem mowi\u0107 b\u0119dziemy o Cz\u0142owiecze\u0144stwie,\u00a0\u00a0jako o jedynym organizmie, kom\u00f3rkami kt\u00f3rego b\u0119d\u0105 istoty,\u00a0nosz\u0105ce na Ziemi nazw\u0119 ludzi a na drugich planetach mo\u017ce by\u0107\u00a0co\u015b innego. Przyznajcie istnienie takich kom\u00f3rek tego organizmu\u00a0w zr\u00f3\u017cniczkowanej postaci we wszystkich kosmicznych cia\u0142ach –\u00a0\u00a0s\u0142o\u0144cach, planetach itp. a stworzycie wyobra\u017cenie o \u015awiatowym\u00a0Cz\u0142owieku, \u017cyj\u0105cym \u017cyciem zbiorowej istoty i posiadaj\u0105cym\u00a0Wol\u0119 zgodnie z Wielkiem Prawem indywidualizacji\u00a0M\u00f3wicie jeszcze o Przyrodzie, jako rezultacie zgrupowania\u00a0wszystkich element\u00f3w, jako indywidualizowanych przez wasz\u0105\u00a0kontemplacj\u0119 i nieindywidualizowanych, a to po\u0142\u0105czenie wyobra\u017cacie\u00a0sobie zdynamizowane przez osnowne schematy prawowiernych\u00a0przejaw\u00f3w, t. j. – przez zasad\u0119 kauzalno\u015bci (przyczynowo\u015bci).\u00a0Dwa te bieguny – Cz\u0142owiecze\u0144stwo i Przyroda b\u0119d\u0105 manifestacjami\u00a0Archetypu – pierwszy – aktywny, drugi \u2014 pasywny\u00a0wed\u0142ug wzoru naszego tr\u00f3jk\u0105ta (tutaj terminy aktywny i pasywny\u00a0wzi\u0119te we wzgl\u0119dnem, a nie absolutnem znaczeniu).\u00a0Zajmijcie si\u0119 teraz ternerem, jawnie podchodz\u0105cym pod\u00a0ten\u017ce typ ternera Wielkiego Arkanu, a w\u0142a\u015bnie ternerem – przesz\u0142e – tera\u017aniejsze – przysz\u0142e.\u00a0Przecie\u017c tera\u017aniejsze, jako moment, okre\u015bla swem znajdowaniem\u00a0sfery tego, co nazywamy przesz\u0142em i przysz\u0142em. Nie\u00a0wskazawszy momentu, kt\u00f3ry nazywamy „tera\u017aniejszym”, nie\u00a0mo\u017cemy rozgraniczy\u0107 tych sfer.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

„Tera\u017aniejsze emanuje przesz\u0142e i przysz\u0142e”, przyczem\u00a0w przesz\u0142em wykazuje si\u0119 jego wzgl\u0119dnie pasywna, wypaczona\u00a0strona (jego nie przerobisz) a w przysz\u0142em \u2014 strona aktywna.\u00a0Zbli\u017cywszy nasze dwa ternery, powiemy, \u017ce Archetyp w\u0142ada\u00a0wed\u0142ug prawa analogij tera\u017aniejszem, \u017ce Cz\u0142owiecze\u0144stwu nale\u017cy\u00a0analogicznie przysz\u0142e, a Przyroda opiera swoje manifestacje na\u00a0analogji Przesz\u0142ego. Idziemy dalej: Cz\u0142owiecze\u0144stwo w\u0142ada\u00a0instrumentu,\u00a0nazwanego zbiorowa Wol\u0105 Cz\u0142owiecze\u0144stwa. Przyroda\u00a0opiera si\u0119 na Przesz\u0142em w formie t. zw. Przeznaczenia, instrumentem\u00a0kt\u00f3rego Fatum (\u015blepe, nieub\u0142agane i dlatego, wypaczone\u00a0jakby wzgl\u0119dnie pasywne).\u00a0Archetyp w\u0142ada przymiotami androginatu; cecha ta odbija\u00a0si\u0119 na mocy prawa Wszechzadowolenia i Wy\u017cszej Harmonji w\u00a0tym wielkim \u015bwiatowym \u015awieczniku, kt\u00f3ry nazywa si\u0119 Opatrzno\u015bci\u0105\u00a0(Proyidentia). Przeznaczenie odpowiednio do tego\u00a0jest neutralne, androginiozne i odgrywa rol\u0119 \u015awiat\u0142a, opromieniaj\u0105cego\u00a0pole dzia\u0142alno\u015bci ostatnich dw\u00f3ch element\u00f3w.<\/p>\n

Zwracam wasz\u0105 uwag\u0119 na to, \u017ce w naszym j\u0119zyku termin „tera\u017aniejsze” ma dwa znaczenia – jedno, odnosz\u0105ce si\u0119 do\u00a0realno\u015bci objektu, drugie, pomieszczaj\u0105ce objekt w okre\u015blony\u00a0moment czasu.\u00a0Ka\u017cde zastosowanie rodzenia, emanacji czegoby to nie by\u0142o powinno by\u0107 tera\u017aniejszem dla rodz\u0105cego, emanuj\u0105cego,\u00a0aby by\u0142 realnym w odpowiadaj\u0105cym jemu planie \u017cyciowych\u00a0przejaw\u00f3w. Formu\u0142\u0119 suggestji musi si\u0119 czyta\u0107:<\/p>\n

„Ty robisz to –\u00a0to” , a nie „ty zrobisz lub” ty zrobi\u0142e\u015b .\u00a0Niezmienna matafizyczna lub naukowa teza tak\u017ce formu\u0142uje\u00a0si\u0119 w tera\u017aniejszym czasie. Wra\u017cenie, kt\u00f3re charakteryzowa\u0107\u00a0b\u0119dziecie, jako przesz\u0142e, lub przysz\u0142e, nikt nie przyzna za\u00a0realne. Jego w lepszym wypadku nazowi\u0105 mglistemi terminami\u00a0,,refleks , ,,halucynacja itp.\u00a0Wracaj\u0105c do naszego terneru, twierdzi\u0107 b\u0119dziemy razem\u00a0z Fabre d\u2019 01ivet, \u017ce \u015bwiatowa historja zi\u015bci si\u0119 (sprawdzi) na\u00a0mistycznym tr\u00f3jk\u0105cie (rys. 5).\u00a0Opatrzno\u015b\u0107 opromienia swojem \u015bwiat\u0142em Tera\u017aniejsze;\u00a0Wola Cz\u0142owiecze\u0144stwa d\u0105\u017cy do stworzenia\u00a0Przysz\u0142ego, ale przytem ograniczona w swoich\u00a0przejawach przez Fatum, kt\u00f3re zagwa\u017cd\u017ca je\u00a0Przesz\u0142em. Je\u017celi Wola Cz\u0142owiecze\u0144stwa jednoczy\u00a0si\u0119 (\u0142\u0105czy), wchodzi w zwi\u0105zek z prze\u015bwiecaj\u0105cym\u00a0wp\u0142ywem Przeznaczenia, to ona silniejsza od Fatum\u00a0(L o s): w ten czas historja Cz\u0142owiecze\u0144stwa nosi\u00a0charakter ewolucyjny.\u00a0Je\u017celi Cz\u0142owiecze\u0144stwo zakrywa oczy na ten\u00a0wp\u0142yw Przeznaczenia i wst\u0119puje w zmaganie si\u0119\u00a0(walk\u0119) z Fatum, to og\u00f3lnej tezy o rozwoju jego\u00a0historji nie mo\u017cna wypowiedzie\u0107: wszystko zale\u017cy\u00a0od stosunku si\u0142 Woli i Fatum (Los).\u00a0Je\u017celi Cz\u0142owiecze\u0144stwo \u015bwiadomie zmaga si\u0119\u00a0(walczy) Wol\u0105 z Fatum wzmocnionem wskaz\u00f3wkami\u00a0Przeznaczenia (Opatrzno\u015bci), to Wola ta b\u0119dzie pokonana;\u00a0nic z tego nie b\u0119dzie (nie wypadnie). Je\u00a0\u017celi, w ko\u0144cu Cz\u0142owiecze\u0144stwo przy\u0142\u0105cza swoj\u0105\u00a0Wol\u0119 do wp\u0142yw\u00f3w Fatum, kt\u00f3re niepomy\u015blnie ocenia\u00a0Przeznaczenie (Opatrzno\u015b\u0107), to realizacje okazuj\u0105\u00a0s\u0105 bardzo mocne, bardzo wyczuwane, ale rozw\u00f3j\u00a0historji oddala \u015bwiat od zasady Harmonjii\u00a0odczuwa\u0107 b\u0119dzie potrzeb\u0119 naprawienia na drodze\u00a0rozwi\u0105zania Wielkiego Zadania koniecznych cel\u00f3w\u00a0istnienia Wszech\u015bwiata. \u015awiatowa historja w ten\u00a0okres inwolucyjna.<\/p>\n

Zajmuj\u0105ce – rozpatrze\u0107 osobne odbicie mistycznego tr\u00f3jk\u0105ta\u00a0Fabre d\u2019 Oiiyet, kieruj\u0105ce rozwojem wydarze\u0144 w \u017cyciu\u00a0duszy oddzielnego cz\u0142owieka w czasie okre\u015blonego wcielenia\u00a0(inkarnacji) tej duszy.\u00a0Tr\u00f3jk\u0105t przyjmie posta\u0107 rysunku 6-go.\u00a0Przeznaczenie w oddzielnym ludzkim osobniku posiada\u00a0jako przedstawiciela t. zw. – sumienie, kt\u00f3re jest absolutnie\u00a0neutralne, nie atakuje i nie hamuje, a tylko\u00a0o\u015bwietla drog\u0119, wskazuj\u0105c, jak neutralizowa\u0107 dla te ra\u017a niejszego\u00a0momentu biner dobro – z\u0142o.\u00a0Wola cz\u0142owieka okre\u015bla przysz\u0142e wydarzenia ale ograniczona\u00a0w ich wyborze t. zw. karm\u0105. Karma owa stanowi jakby\u00a0powszechny formularz (owoc) wszystkich poprzednich inkarnacyj\u00a0duszy naszego cz\u0142owieka. On rodzi\u0142 si\u0119 pierwszy raz w\u00a0\u00a0pomy\u015blnych celem zdobycia m\u0105dro\u015bci warunkach, jak m\u00f3wi\u0105 – z czyst\u0105 karm\u0105; nast\u0119pnie zgrzeszy\u0142; w drugiej inkarnacji,\u00a0opr\u00f3cz zadania zdobycia m\u0105dro\u015bci, musi jeszcze oczy\u015bci\u0107 karm\u0119,\u00a0co nie obejdzie si\u0119 bez walki i cierpie\u0144. Oczywi\u015bcie przy tern\u00a0drugiem rodzeniu si\u0119 karma stawia go w mniej pomy\u015blne warunki\u00a0\u017cycia. Dalsze inkarnacje nast\u0119puj\u0105 wed\u0142ug prawa alternatyw\u00a0obci\u0105\u017ce\u0144 i naprawienia karmy, dop\u00f3ki ona nie oczy\u015bci\u00a0si\u0119 ostatecznie. Karma bardzo obci\u0105\u017cona, kt\u00f3rej by nie\u00a0mo\u017cna by\u0142o naprawi\u0107 jedynie \u015bwiadomemi wysi\u0142kami\u00a0woli, cz\u0119\u015bciowo naprawia si\u0119 przezsam element\u00a0cierpienia w odpowiadaj\u0105cej jej inkarnacji: cierpienia,\u00a0kt\u00f3remi obarcza cz\u0142owieka karm a, mog\u0105 by\u0107 do\u00a0tego stopnia silne, \u017ce cz\u0119\u015bciowo odkupuj\u0105 karm\u0119\u00a0nawet w wypadku pe\u0142nej pasywno\u015bci i \u015bwiadomego\u00a0z\u0142o\u017cami erzenia (osobnika) w ci\u0105gu inkarnacji.\u00a0Oto jakie kombinacje wierzcho\u0142k\u00f3w mo\u017cliwe dla tej osobnej\u00a0cz\u0119\u015bci wzoru Mistycznego Tr\u00f3jk\u0105ta:<\/p>\n

1.<\/strong> Wola za jedno z Sumieniem przeciw Karmie Rezultat –\u00a0oczyszczenie karmy.<\/p>\n

2<\/strong>. Wola za – jedno z Karm\u0105 przeciw Sumieniu. To t.z w. –\u00a0egoistyczny oportunizm. Rezultat – widome pomy\u015blno\u015bci w\u00a0\u017cyciu przy obecno\u015bci obci\u0105\u017cenia Karmy.<\/p>\n

3.<\/strong> Walka Woli z Karma bez udzia\u0142u Sumienia. Rezultat\u00a0nie mo\u017ce by\u0107 formu\u0142owany w og\u00f3lnym zarysie. On zale\u017cy od\u00a0stosunku si\u0142 Woli i Karmy.<\/p>\n

4.<\/strong> Wola przeciw zjednoczonych Karmy i Sumienia. Rezultat –\u00a0niepowodzenia w \u017cyciu i obci\u0105\u017cenie Karmy.<\/p>\n

Ternery wed\u0142ug skali, podobne do rozpatrzonych w tem Arkanie, t. j. przedstawiaj\u0105ce sob\u0105 jawn\u0105 \u0142\u0105czno\u015b\u0107 trzech osnownych\u00a0\u00a0stopni jednego i tego\u017c przejawu, um\u00f3wimy si\u0119 nazywa\u0107\u00a0absolutnemi ternerami. Postaramy si\u0119 do nich upodobni\u0107\u00a0drugie ternery, celem przyznania kt\u00f3rych trzeba sprzymierza\u0107\u00a0si\u0119 z pewnemi warunkami, jakby zdobywa\u0107 si\u0119 na osobny punkt\u00a0widzenia. Drugie owe ternery nazwiemy analogicznemi, wi\u0105\u017c\u0105c ka\u017cdy z nich warunkowo lub symbolicznie z jakim\u00a0b\u0105d\u017a absolutnym ternerem.\u00a0Podamy dwa przyk\u0142ady takich terner\u00f3w. Pierwszy przyk\u0142ad\u00a0zapo\u017cyczymy od przyrody, drugi z sfery rytualnego symbolizmu.\u00a0Rozpatrzymy organizm ludzkiego cia\u0142a, podzieliwszy go\u00a0na g\u0142ow\u0119, piersiow\u0105 sfer\u0119 i przestrze\u0144 brzucha. Zwi\u0105\u017cemy\u00a0analogicznie g\u0142ow\u0119 z mentalnym planem, chocia\u017cby\u00a0dlatego, \u017ce przejawy mentalnej pracy u wcielonego cz\u0142owieka\u00a0znajduj\u0105 si\u0119 jakby w zwi\u0105zku z kierunkami m\u00f3zgu\u00a0Pier\u015b zwi\u0105\u017cemy z poj\u0119ciem o astralnym planie\u00a0chocia\u017cby dlatego, \u017ce fizyczne \u0107wiczenie si\u0119 adept\u00f3w w astralnej\u00a0pracy odprowadza centralne miejsce do \u0107wicze\u0144 oddechowych\u00a0organ\u00f3w. Brzuch zwi\u0105\u017cemy analog i ozniez fizycznym\u00a0planem, chocia\u017cby dlatego, \u017ce funkcje organ\u00f3w trawienia\u00a0naturalnie s\u0105 zwi\u0105zane z dzie\u0142em odnowienia kom\u00f3rek cia\u0142a.\u00a0Oto macie i analogiczny terner. Mo\u017cecie przeczyta\u0107 go w\u00a0zmienionej troch\u0119 formie: dzia\u0142alno\u015b\u0107 g\u0142owy kieruje\u00a0rozprowadzeniem nerwowych fluid\u00f3w, czynno\u015b\u0107 klatki piersiowej – odnowieniem \u017cyciowej si\u0142y\u00a0krwi, czynno\u015b\u0107 brzucha – restauracj\u0105 tkanek (sprawa\u00a0o t.zw. cyrkulacji limfy).<\/p>\n

Chcecie sprawdzi\u0107 praktycznie wasz\u0105 sztuczn\u0105 budow\u0119?\u00a0\u00a0Rozpatrzcie g\u0142ow\u0119 – analogj\u0119 mentalnego planu – i\u00a0szukajcie w niej trzy podplany tego planu. Oczy b\u0119d\u0105 przedstawicielem\u00a0mentalno\u015bci w g\u0142owie, wzrokiem powierzchownie\u00a0wnioskujecie o rozs\u0105dnem dzia\u0142aniu osoby,\u00a0\u00a0nos b\u0119dzie przedstawicielem astralno\u015bei w g\u0142owie\u00a0– stosownie do stanu cz\u0119sto macie mo\u017cno\u015b\u0107 wydawa\u0107\u00a0powierzchowne s\u0105dy w dziedzinie patologji\u00a0piersiowego reg jonu; gard\u0142o niech b\u0119dzie przedstawicielem\u00a0fizycznego planu, pos\u0142annikiem okolicy\u00a0\u00a0brzucha, o zaburzeniach organ\u00f3w kt\u00f3rej o z\u0119sto\u00a0s\u0105dzicie po ustach, j\u0119zyku itp.\u00a0Podam teraz przyk\u0142ad sztucznie – symbolicznego\u00a0ternera, obja\u015bniwszy obraz znakomitego Paraeelsus\u2019a Tr\u00f3jz\u0105b\u00a0(Tridens Paraoelsi).<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Na g\u00f3rnym wyryto Obito (s\u0142uchaj, poddawaj si\u0119, b\u0105d\u017a\u00a0pos\u0142uszny, uwa\u017cny); napis ten zakre\u015bla sfer\u0119 pasywnych przejaw\u00f3w\u00a0Cz\u0142owieka w dziedzinie \u017cycia fizycznego planu (prawdziwsze\u00a0\u2014 w dziedzinie trzech plan\u00f3w przy obecno\u015bci inkarnacji\u00a0w fizycznym). Na dolnym z\u0119bie napis : Imo (gramatycznie by\u0142oby Immo,\u00a0co znaczy: – naprzeciw, na przek\u00f3r, w znaczeniu –\u00a0sprzeciwiaj si\u0119, przejawiaj siebie aktywnie).\u00a0\u015aredni z\u0105b ma napis: Apdosel, kt\u00f3ry nale\u017cy tak roz\u0142o\u017cy\u0107:\u00a0ap + do + sel.\u00a0,,Ap\u201d trzeba zamieni\u0107 na greckie ap, pocz\u0105tkowe litery\u00a0s\u0142owa ap;+) (arohe) = pocz\u0105tek = wy\u017cszy element = duoj.\u00a0\u0179r\u00f3d\u0142os\u0142\u00f3w ,,do\u201d nale\u017cy czyta\u0107 z prawa na lewo ,,od\u201d; to\u00a0nazwanie dodatnio – spolaryzowanego astralu. A wi\u0119c to\u00a0astrosom w sferze m\u0119skich przejaw\u00f3w.\u00a0,,Ser4 (\u0142aci\u0144skie sal) oznacza s\u00f3l = \u0142o\u017cysko fizycznego\u00a0planu symbolizuje sam fizyczny plan.\u00a0I tak – trzy z\u0119by swoimi napisami dyktuj\u0105 zdanie: trzechsk\u0142adowy\u00a0aktywny Cz\u0142owiek (mens + a nim a + o o r p u s)\u00a0musi r\u00f3wnowa\u017cy\u0107 biner pos\u0142usze\u0144stwa i\u00a0 przeciwiania\u00a0si\u0119; on musi lawirowa\u0107 mi\u0119dzy tymi stosunkami.\u00a0Terner ten zakre\u015bla sfer\u0119 dzia\u0142alno\u015bci Cz\u0142owieka.\u00a0W drugim ternerze znak\u00f3w (5p l(. _ i Q pierwszy znak,\u00a0podobie\u0144stwo raka, postawiony zamiast znaku Raka. Zodjakalny\u00a0ten znak astrologicznie przedstawia dom Ksi\u0119\u017cyca planetarny\u00a0wp\u0142yw kt\u00f3rego przeprowadza bierny pocz\u0105tek w bierny\u00a0te\u017c g\u00f3rny z\u0105b.<\/p>\n

\u017bmija, maj\u0105ca za g\u0142ow\u0119 znak Jowisza, jest symbolem\u00a0astralnego tourbillon, kt\u00f3rym autorytet (znak Jowisza) Cz\u0142owieka\u00a0przeprowadza si\u0119 w \u015bwiatowy astral. Trzeci znak jest zepsutym\u00a0znakiem Q zodjakalnego Lwa, s\u0142u\u017c\u0105cego jako dom aktywnego\u00a0S\u0142o\u0144ca, przeprowadzaj\u0105cego sw\u00f3j wp\u0142yw w dolny, aktywny z\u0105b.\u00a0\u00a0Jak widzimy \u2014 drugi terner odnosi si\u0119 do regionu form,\u00a0przeprowadzaj\u0105cych wp\u0142yw r\u0119koje\u015bci do z\u0119b\u00f3w. .R\u0119koje\u015b\u0107 ozdobiona\u00a0napisem<\/p>\n

PPP VLIDOXFATO<\/strong><\/p>\n

gdzie potr\u00f3jne P nale\u017cy odrzuci\u0107 celem otrzymania potr\u00f3jnego\u00a0lingam – zap\u0142odnienie w trzech planach. V jest \u0142aci\u0144ska liczba\u00a05, wskaz\u00f3wka na pentagram – symbol ludzkiej woli; LI\u00a0pocz\u0105tkowe litery s\u0142owa libertate (wolno\u015bci\u0105); VLI= pentagrammatioa\u00a0Iibertate = wolno\u015bci\u0105 ludzkiej woli. DOX znaczy doxa\u00a0(u\u015bwiadomieniem) tj. tern, co nam daje element sumienia, FATO\u00a0znaczy Fatum, Przeznaczenie – Karma. R\u0119koje\u015b\u0107 nam\u00a0m\u00f3wi o prawie cz\u0142owieka tworzenia w trzech planach, o istnieniu\u00a0tego, co postawili\u015bmy na wierzcho\u0142kach Mistycznego Tr\u00f3jk\u0105ta\u00a0Fabre d’Olivet.\u00a0Terner ten odnosi si\u0119 do sfery mentalnego, nawet metafizycznego\u00a0charakteru naszych absolutnych praw na trzy plany.
\nCa\u0142y tr\u00f3jz\u0105b symbolizowa\u0107 b\u0119dzie cz\u0142owieka w og\u00f3le w dw\u00f3ch\u00a0wy\u017cszych planach i r\u00f3\u017cniczkowa\u0107 go jako M\u0119\u017cczyzn\u0119 w fizycznym\u00a0planie.\u00a0\u00a0Praktycznie przyrz\u0105d s\u0142u\u017cy jako magiczna szpada w\u00a0r\u0119ce m\u0119\u017cczyzny a w silnie pomniejszonym formacie stosuje si\u0119\u00a0w hermetycznej medycynie w leczeniu m\u0119skiej impotencji. Oto\u00a0przyk\u0142ad systemu trzech terner\u00f3w w sferze symbolistyki. –\u00a0Oto na czem pragn\u0105\u0142em zatrzyma\u0107 si\u0119 na dzisiejszej lekcji.\u00a0Dodam li jedno: nikt wam nie zabroni zamieni\u0107 nasz\u00a0gruby podzia\u0142 Wszech \u015bwiata i Cz\u0142owieka na 3 plany na bardziej\u00a0szczeg\u00f3\u0142owy, w kt\u00f3rym owe plany si\u0119 rozpadn\u0105 na podplany.\u00a0Sami b\u0119dziemy musieli to w kr\u00f3tkim czasie zrobi\u0107.\u00a0Arkan pierwszy zawiera w sobie ide\u0119 Jedno\u015bci i Aktywno\u015bci\u00a0,,Wszystkie istoty s\u0105 w jedno\u015bci, jako w zasadzie\u00a0pojmowane, i wracaj\u0105 si\u0119 do jedno\u015bci, jako\u00a0do celu.u Jedno zawiera si\u0119 w jednem, t.j. – wszystko\u00a0– we wszystkiem.<\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 1
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Arkan Trzeci Ghimel\u00a0\u00a0\u05d2 Znak alfabetu, odpowiadaj\u0105cy trzeciemu arkanowi jest\u00a0Ghimel\u00a0 \u05d2.\u00a0Jego hieroglif\u00a0 bior\u0105ca r\u0119ka, w znaczeniu – napi\u0119stek\u00a0r\u0119ki, z\u0142o\u017cony tak, \u017ce tworzy w\u0105ski kana\u0142, mog\u0105cy co\u015b pomie\u015bci\u0107.\u00a0Od idei w\u0105skiego kana\u0142u przechodz\u0105 do idei matecznika,\u00a0s\u0142u\u017c\u0105cego za ostatni etap w procesie rodzenia, a … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[179,178,176,177],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2294"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2294"}],"version-history":[{"count":14,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2294\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2315,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2294\/revisions\/2315"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2294"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2294"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2294"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}