{"id":2250,"date":"2018-11-13T20:47:06","date_gmt":"2018-11-13T19:47:06","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2250"},"modified":"2018-11-16T08:11:42","modified_gmt":"2018-11-16T07:11:42","slug":"istota-kabbaly-dla-okkultysty","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/istota-kabbaly-dla-okkultysty\/","title":{"rendered":"Istota Kabba\u0142y dla Okkultysty."},"content":{"rendered":"

Do czeg\u00f3\u017c w\u0142a\u015bciwie wszystkie te kabbalistyczne metody?\u00a0Czy\u017c tylko dla \u0107wiczenia osobowego m\u00f3zgu? Oczywi\u015bcie nie!\u00a0Przecie\u017c zdrowy zmys\u0142 powinien s\u0142u\u017cy\u0107 celom rozumu. Kaba\u0142a\u00a0ma dla nas dwojakie pomocnicze znaczenie: 1.<\/strong> ona daje nam\u00a0mo\u017cno\u015b\u0107 odkrycia z pi\u015bmiennych \u017ar\u00f3de\u0142 w hieroglificznie po\u015bwi\u0119conym\u00a0j\u0119zyku nie tylko to, co w\u0142o\u017cyli w nie autorowie,\u00a0ale i wszystko to, co mo\u017cna wyprowadzi\u0107 z postawionych\u00a0przez nich tez drog\u0105 spekulacji, drog\u0105 pracy Merkurjalnych element\u00f3w\u00a0ludzkiej Osobowo\u015bci; 2.<\/strong> ona pozwala nam tworzy\u0107\u00a0moc\u0105 naszej inwencjno\u015bci pentakle nakre\u015blenia s\u0142\u00f3w, wyra\u017caj\u0105cych\u00a0formaln\u0105 stron\u0119 naszej Woli impuls\u00f3w. Proces czytania\u00a0tych s\u0142\u00f3w stworzy nam mantry, a przytem mantry\u00a0rzeczywiste, sk\u0142ad kt\u00f3rych dla nas zrozumia\u0142y, gdy\u017c przez nas\u00a0zrodzony lub ostatecznie, zapo\u017cyczony od egregorycznych \u0142a\u0144cuch\u00f3w,\u00a0z kt\u00f3remi utrzymujemy stosunek.\u00a0I tak wog\u00f3le Kabba\u0142a pos\u0142u\u017cy nam dla wyuczenia si\u0119\u00a0Tradycji jak ze strony odkrywanych przez Ostatniego Teogonb\u00a0cznych, Androigonicznych i Kosmogonicznych System\u00f3w, tak\u00a0i ze strony praktycznych realizacjnych \u015brodk\u00f3w, przekazywanych\u00a0przez Nie!go w! rozporz\u0105dzanie Swoich adept\u00f3w.\u00a0Same s\u0142owo \u05e7\u05d1\u05dc\u05d4<\/strong> (Qabbalah) gematrycznie daje 100 + 2\u00a0+ 30 + 5 = 137\u00a0\u2261 11\u00a0\u2261 2, t.j. interpretuje si\u0119 arkanami\u00a0Si\u0142y (11) i Nauki (2), co streszcza przeze mnie wypowiedziane.\u00a0\u00a0Etymologicznie t\u0142umaczymy \u05d8\u05e8\u05d0\u05d3\u05d9\u05e7\u05d4<\/strong> przez s\u0142owo Tradycja.<\/p>\n

Sk\u0142ad Kabbalistycznego Kodeksu Zachodniej Szko\u0142y.\u00a0Szko\u0142a Zachodu posiada do swego rozporz\u0105dzenia nast\u0119puj\u0105ce pomniki bezwarunkowo kabbalistycznej tre\u015bci:<\/p>\n

1.<\/strong> Ksi\u0105\u017cka Sefer Jecyra (\u05e1\u05e4\u05e8 \u05d9\u05e6\u05d9\u05e8\u05d4<\/strong>), przypisywana\u00a0Abrahamowi i zawieraj\u0105ca w sobie pe\u0142ny kodeks kabbalistycznej metafizyki w jej statycznej cz\u0119\u015bci (Wzajemne stosunki\u00a0Trzech Pierwotnych Przyczynowo\u015b\u0107 W Siedem Wt\u00f3rych Przyczynowo\u015bci\u00a0i Zodjakalnego \u015awiata Realno\u015bci, spojone unitarn\u0105 kontemplacj\u0105).<\/p>\n

2.<\/strong> Ksi\u0119ga Bytu (Genesis<\/strong>)\u00a0 (\u00a0\u05d1\u05e8\u05d0\u05e9\u05c1\u05d9\u05ea<\/strong> Sepher Bereshith),\u00a0i reszta ksi\u0105g t.zw.\u00a0 Pi\u0119cioksi\u0105g Moj\u017cesza, zawieraj\u0105ce\u00a0w sobie ca\u0142okszta\u0142t (kodeks) osnownych tez Teogonji,\u00a0Androgenji i Kosmogonji i cz\u0119\u015b\u0107 Historji \u0141a\u0144cuchowego Przekazania\u00a0Tradycji Bia\u0142ej Rasy.<\/p>\n

3.<\/strong> Reszta ksi\u0105g Starego Testamentu, w kt\u00f3rych,\u00a0na r\u00f3wni z czysto ekzoterycznym tekstem, spotykaj\u0105 si\u0119 rozdzia\u0142y\u00a0czysto Kabbalistyczne (n.p. 1. i 10. rozdzia\u0142y ksi\u0119gi\u00a0Proroka Ezechiela i niekt\u00f3re rozdzia\u0142y ksi\u0119gi Proroka Daniela).<\/p>\n

4.<\/strong> Ksi\u0119ga Zohar (\u05d6\u05d5\u05d4\u05e8<\/b>) pisz\u0105 tak\u017ce i\u00a0\u00a0\u05e1\u05e4\u05e8 \u05d4\u05d6\u05d5\u05d4\u05e8 –<\/b> Sepher ha Zohar, – przedstawiaj\u0105ca obszerny zbi\u00f3r oddzielnych\u00a0komentarzy r\u00f3\u017cnych autor\u00f3w, prawie we wszystkich wypadkach\u00a0bezimiennych. Zohar zawiera w sobie komentarze do\u00a0Bibllji i Sefer Jecyra i opr\u00f3cz tego, prawie pe\u0142ny kodeks kabbalistycznej natafizyki w jej dynamicznej cz\u0119\u015bci. Tutaj s\u0105\u00a0i dodatki r\u00f3\u017cnych kabballistycznych metod do \u015awi\u0119tych Tekst\u00f3w\u00a0i oddzielne traktaty do tak zwanej Pneumatyki (nauka o\u00a0duszach i metodach oddzia\u0142ywania na astrosomy, o warunkach\u00a0przemiany plan\u00f3w \u017cycia, o teuirgicznych operacjach itp.) Zohar wprz\u00f3d wydrukowany w Mantui w 1559 roku; o epoce\u00a0jego pochodzenia zawsze si\u0119 k\u0142\u00f3cili,\u00a0 nas to nie obchodzi.<\/p>\n

5<\/strong>. Ksi\u0119gi wszystkim g\u0142o\u015bnego ze s\u0142uchu Talmuda: one nie\u00a0wszystkie zawieraj\u0105 kabbalistyczne dane; ale budowa ich, wzory\u00a0podzielenia materja\u0142u, metody jego syntezy bez w\u0105tpienia kabbalistycznego\u00a0charakteru, a dlatego nale\u017ca\u0142o wspomnie\u0107 o nich\u00a0w tym kr\u00f3tkim zarysie pomnik\u00f3w.<\/p>\n

6.<\/strong> Tak zwane Klucze Salomona ( Claviculae Salomonis),\u00a0dosz\u0142y do nas w \u0142aci\u0144skim przek\u0142adzie rabina Abognazar; przedstawiaj\u0105\u00a0one zbi\u00f3r talisman\u00f3w, pantakli, zaklina\u0144 i modlitw, posiadaj\u0105cych\u00a0zastosowanie do Ceremonjalnej Magji. Tam\u017ce szereg\u00a0Wskaz\u00f3wek z dziedziny Kabbalistycznej \u0105strologji. Jako przedmowa\u00a0s\u0142u\u017cy tekst Testament Kr\u00f3la Salomona swemu synowi\u00a0Roboamowi, Klucze, tak rzec, s\u0105 zbiorem kabbalistycznych\u00a0recept.<\/p>\n

7.<\/strong> Ca\u0142y Nowy Testament (w szczeg\u00f3lno\u015bci ksi\u0119gi Aposto\u0142a\u00a0Jana) przepe\u0142niony tekstami, cz\u0119\u015bciowo lub zupe\u0142nie dopuszczaj\u0105cemi\u00a0kabbalistyczne t\u0142umaczenie. W Apokalipsie prosto\u00a0spotykamy si\u0119 z opisami oddzielnych wielkich Arkan\u00f3w Tarota;\u00a0Ewangelja Jana zawiera 21 rozdzia\u0142\u00f3w, odpowiadaj\u0105cych wielkim\u00a0arkanom od\u00a0\u05d0<\/strong> do\u00a0\u05e9<\/strong> w\u0142\u0105cznie.<\/p>\n

Ot\u00f3\u017c ten Kabbalistyczny kodeks wyk\u0142ada\u0142o wielu \u015bredniowiekowych\u00a0klasyk\u00f3w kabbalist\u00f3w r\u00f3\u017cnych szk\u00f3\u0142 i narodowo\u015bci,\u00a0kt\u00f3rzy zostawili nam obfity materja\u0142 dla medytacji w dziedzinie\u00a0tego Merkurjusza. Ezoteryzmu, kt\u00f3ry nazywamy Kabbalistyczn\u0105 spekulacj\u0105.<\/p>\n

O nazwach Sefirot i odpowiadaj\u0105cych im \u015awi\u0119tych imionach.<\/strong><\/p>\n

Wyk\u0142ad o Kabbale by\u0142by niezupe\u0142nym, gdybym nawet\u00a0w tym elementarnym stopniu, nie dotkn\u0105\u0142 pytania o 10 Bo\u017cych\u00a0Imionach<\/strong>. Imiona te, na r\u00f3wni z odpowiadaj\u0105cemi\u00a0nazwami sefirot, pos\u0142u\u017c\u0105\u00a0 nam jako materja\u0142 do pierwszych\u00a0\u0107wicze\u0144 Notarikonu i Gematrji.<\/p>\n

Rozpoczn\u0119 od tablicy samych Imion.\u00a0\u00a0Dla przyk\u0142adu rozbior\u0119 w og\u00f3lnych rysach pierwsze trzy\u00a0Imiona z odpowiadaj\u0105cemi nazwami sefirot.<\/p>\n

1. Imi\u0119\u00a0 \u05d0\u05d4\u05d9\u202c\u05d4<\/strong> metod\u0105 Notarikon rozk\u0142ada si\u0119 na dwa ma\u0142\u017ce\u0144stwa ( „\u05d0”<\/strong> z „\u05d4”<\/strong> i „\u05d9”<\/strong> z „\u05d4”<\/strong> \u00a0), a nast\u0119pnie cho\u0107by tak: ,,podobnie\u00a0do tego, jak trzechplanow\u0105 zr\u00f3wnowa\u017cona indywidualno\u015b\u0107\u00a0mo\u017ce zap\u0142adnia\u0107 pasywne elementy, tak i zamkni\u0119ty system\u00a0charakteryzowany jako aktywny, powinien zap\u0142adnia\u0107 odpowiadaj\u0105cy\u00a0jemu pasywny”; liczbowe znaczenie Imienia (8)\u00a0zmusza nas doda\u0107: ,,to \u015bwiatowe prawo”.<\/p>\n

Nazwa Sefiry\u00a0\u05db\u05d7\u202c\u05e8\u202c<\/strong> rozk\u0142ada si\u0119 na arkan si\u0142y (\u05db<\/strong>), arkan\u00a0zastosowania Wielkiego Dzia\u0142ania (\u05d7<\/strong>) i arkan odrodzenia (\u05e8<\/strong>).\u00a0Liczbowe znaczenie nazw sefiry (21\u00a0\u2261 3) daje razem wskaz\u00f3wk\u0119\u00a0na sfer\u0119 metafizyczn\u0105 (3) i na tajemnic\u0119 przej\u015bcia w\u00a0ni\u017csze plany (21). Jak widzimy, analiza sefiry da\u0142a obraz tego\u00a0\u015brodowiska, w kt\u00f3rem jest zastosowane prawo rozwoju\u00a0procesu, okre\u015blone odpowiadaj\u0105cem kefirze Imieniem.<\/p>\n

2. Imi\u0119\u00a0\u05d9\u05d4<\/strong> jest prosto formu\u0142\u0105 normalnego gnostycznego\u00a0zej\u015bcia si\u0119 dw\u00f3ch polarno\u015bci jednej skali. Jego liczba 15\u00a0\u2261 6\u00a0\u00a0wskazuje na rol\u0119 astralnego wichru w term zej\u015bciu si\u0119 (15) i\u00a0uprzedza przed\u00a0 niebezpiecze\u0144stwami 6-go arkanu (zej\u015bcie si\u0119\u00a0mo\u017ce by\u0107 ewolucjne lub inwolucjne)..\u00a0Nazwan sefiry\u00a0\u05d7\u05d1\u05de\u05d4\u202c<\/strong> rozk\u0142ada si\u0119 na Prawomierno\u015b\u0107 \u015brodowiska\u00a0(\u05d4<\/strong>), zwracaj\u0105c\u0105 Si\u0142\u0119 (\u05d1)<\/strong> kt\u00f3ra po przemianie planu\u00a0(\u05de<\/strong>) okre\u015bli elementy Nowego \u017bycia (\u05d4<\/strong>). Liczba 10. sefiry\u00a0wskazuje zamkni\u0119to\u015b\u0107 i aktywn\u0105 samodzielno\u015b\u0107 tego cyklu przekszta\u0142ce\u0144.\u00a0Zn\u00f3w Imi\u0119 da\u0142o Prawo Procesu, a Sefira \u2014,detale \u015brodowiska
\njego przechodzenia.<\/p>\n

3. Imi\u0119\u00a0\u05d9\u05d4\u05d5\u05d4<\/strong> jest formu\u0142\u0105 normalnej Rodziny, normalne!go\u00a0dynamicznego cyklu. Jego liczba 8 zn\u00f3w podkre\u015bla prawomierno\u015b\u0107\u00a0tego cyklu.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

Sefira\u00a0\u05d1\u05bc\u05d9\u202c\u05d1\u05d4<\/strong> daje obraz Poznania (\u05d1\u05bc<\/strong>) prowadz\u0105cego do zamkni\u0119tego sko\u0144czonego systemu ( ), w kt\u00f3rym mo\u017cliwe \u017bycie (\u05d4<\/strong>), na wypadek odwracalno\u015b\u0107i proces\u00f3w (\u00a0\u05e0<\/strong> , lub umiarkowania\u00a0(\u05e0<\/strong>). Takie \u015brodowisko zupe\u0142nie odpowiada Przejawieniu dynamicznego\u00a0Prawa. Liczba 13 przypomina nam pocz\u0105tek przekszta\u0142cenia\u00a0energji, a 4 – konieczno\u015b\u0107 zastosowania do \u017cywio\u0142owych\u00a0element\u00f3w celem przeprowadzenia cyklu \u05d9\u05d4\u05d5\u05d4<\/strong>;\u00a0Radz\u0119 s\u0142uchaczom przeprowadzi\u0107 t\u0119 analiz\u0119 przez wszystkich\u00a010 Sefirot.<\/p>\n

Przekonacie si\u0119 przy tern, \u017ce Imiona, odpowiadaj\u0105ce \u017ce\u0144skim\u00a0(lewym); sefirotom wnosz\u0105 ograniczaj\u0105ce i okre\u015blaj\u0105ce\u00a0elementy w procesy, oznaczone Imionami, odpowiadaj\u0105cemi m\u0119skim\u00a0sefirotom tych\u017ce pod plan\u00f3w.<\/p>\n

Opr\u00f3cz 10 Sefirotycznych \u015bwi\u0119conych Imion i hebrejskiego\u00a0terminu \u05d0\u05d9\u05df\u202c\u00a0\u05e1\u05d5\u05e3<\/strong> (Ain – Soph lub Ain – Suph) dla niedo\u015bcignionego,\u00a0Stoj\u0105cego najwy\u017cej nad Sef(rotami, polecam s wam przekabbalizowa\u0107\u00a0wszechstronnie Imiona \u05d0\u05d1\u05d0<\/strong> (Ojciec) i\u00a0\u05d0\u05d2\u05dc\u05d4<\/strong> (Agla),\u00a0znajduj\u0105ce szerokie zastosowanie w Ceremonjalnej Magji Teurgji.\u00a0\u00a0\u05d0 –\u00a0<\/strong>Trzechplanowe zr\u00f3wnowa\u017cenie, osnowane na metafizycznej\u00a0pe\u0142ni pojmowania\u00a0\u05d1<\/strong> Bytu i\u00a0 wype\u0142nianie Uniwersalnej\u00a0Mi\u0142o\u015bci, jednocz\u0105cej wszystko, co kiedykolwiek by\u0142o rozdzielonym;\u00a0niepodzielna ekspansywno\u015b\u0107 gotowo\u015bci na ofiar\u0119; a\u00a0wszystko razem zn\u00f3w prowadzi do pocz\u0105tku\u00a0\u05d0<\/strong>. Oto dlaczego\u00a0Agla t\u0142umaczy si\u0119 „Tr\u00f3jjedyny”,\u00a0 oto dlaczego s\u0142owu przypisuj\u0105\u00a0mantrazyczn\u0105 si\u0142\u0119 nawet w ustach profana.\u00a0\u00a0Obecnie sami prawdopodobnie zrozumiecie cel \u0142\u0105czno\u015bci Dziesi\u0119ciu\u00a0Imion w T\u0119urgji i Magji. To formu\u0142y oddzielnych cykl\u00f3w\u00a0Wielkiego Dyabatycznego Procesu \u017bycia Wszech\u015bwiata. Pe\u0142na\u00a0ich \u0142\u0105czno\u015b\u0107 ogarnia wszystko, co wykonano i wszystko, co\u00a0mo\u017ce by\u0107 wykonanem. To, tak rzec, pe\u0142ne odbicie subjektywnego\u00a0pojmowania przez kolektywnego Cz\u0142owieka Tajemnic Budowy\u00a0\u015awiata, scharakteryzowane znakami Po\u015bwi\u0119cone:go Alfabetu i\u00a0d\u017awi\u0119kami Po\u015bwi\u0119conego J\u0119zyka tego kolektywnego Cz\u0142owieka.\u00a0Ze wszelk\u0105 Teurgiczn\u0105 Ceremonj\u0105 i z wielu magicznemi\u00a0zwi\u0105zane rytualne wyg\u0142aszanie cz\u0119\u015bci ich Imion lub pe\u0142nego\u00a0ich kompleksu, zwa\u017caj\u0105c na rodzaj sefirot, uczestnicz\u0105cych w\u00a0obrazie wschodzenia modlitwy lub zaklinania. Dok\u0142adna znajomo\u015b\u0107\u00a0Imion i sefirot konieczna nawet dla pocz\u0105tkuj\u0105ce!go ucznia.\u00a0Ona okre\u015bla dla nie:go mo\u017cno\u015b\u0107 my\u015blowych kabbalistycznych\u00a0spraw tej lub innej ga\u0142\u0119zi dyabatycznego procesu mimo jakich\u00a0b\u0105d\u017a specjalnych zada\u0144 i daje mu mo\u017cno\u015b\u0107 umacniania swej\u00a0wo!li formu\u0142ami, wi\u0105\u017c\u0105cemi go z nie\u015bmiertelnym Egregorem\u00a0Wielkiego \u0141a\u0144cucha Or\u0119downik\u00f3w i Str\u00f3\u017cy Kabba\u0142y Bia\u0142ej Rasy.<\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/strong><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 1
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Do czeg\u00f3\u017c w\u0142a\u015bciwie wszystkie te kabbalistyczne metody?\u00a0Czy\u017c tylko dla \u0107wiczenia osobowego m\u00f3zgu? Oczywi\u015bcie nie!\u00a0Przecie\u017c zdrowy zmys\u0142 powinien s\u0142u\u017cy\u0107 celom rozumu. Kaba\u0142a\u00a0ma dla nas dwojakie pomocnicze znaczenie: 1. ona daje nam\u00a0mo\u017cno\u015b\u0107 odkrycia z pi\u015bmiennych \u017ar\u00f3de\u0142 w hieroglificznie po\u015bwi\u0119conym\u00a0j\u0119zyku nie tylko to, … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[180,184,185,186,183,182,181],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2250"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2250"}],"version-history":[{"count":41,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2250\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2334,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2250\/revisions\/2334"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2250"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2250"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2250"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}