{"id":2229,"date":"2018-11-13T10:06:26","date_gmt":"2018-11-13T09:06:26","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2229"},"modified":"2018-11-13T16:45:08","modified_gmt":"2018-11-13T15:45:08","slug":"arkan-drugi-beth-%d7%91","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/arkan-drugi-beth-%d7%91\/","title":{"rendered":"Arkan Drugi Beth \u05d1"},"content":{"rendered":"

Arkan Drugi Beth \u05d1<\/strong><\/p>\n

Wy\u017cszemi przejawami cz\u0142owieka w jego ziemskiem \u017cyciu\u00a0s\u0105 rozum i wola. Je\u017celi ten biner jest zneutralizowany w cz\u0142owieku,\u00a0to istnienie jego up\u0142ywa w pomy\u015blnych warunkach.\u00a0Wr\u00f3cimy do ternera duch-astral-materia.\u00a0Dla cz\u0142owieka koniecznem jest zdrowy duch, zdrowy astrosom\u00a0i zdrowe cia\u0142o.\u00a0Mentalna monada cz\u0142owieka sama w sobie zdrowa wskutek\u00a0swego wysokiego pochodzenia, o kt\u00f3rem ni\u017cej powiemy. Koniecznym\u00a0jest tylko, aby by\u0142a aktywna w cz\u0142owieku, a wtenczas\u00a0ma zabezpieczon\u0105 w \u017cyciu \u015bwiadomo\u015b\u0107, kt\u00f3r\u0105 mo\u017cna uto\u017csami\u0107 z obecno\u015bci\u0105 duchowych d\u0105\u017cno\u015bci.<\/p>\n

Zdrowy astrosom da element, zwany duchow\u0105 harmonj\u0105\u00a0(to trzeci termin do binera:\u00a0 \u015bwiadowo\u015b\u0107 (w\u0142adza). Harmonja\u00a0ta zabezpieczy produktywno\u015b\u0107 po\u0142\u0105czenia \u017c\u0105dz w cz\u0142owieku, a to\u00a0po\u0142\u0105czenie, jest tern, co w potocznej mowie nazywa si\u0119 osobowo\u015bci\u0105.\u00a0Je\u017celi kto\u015b nam powie, jak i czego on pragnie, jego „ja” staje si\u0119 dla nas zimnem.\u00a0Zdrowe cia\u0142o zabezpieczy prawid\u0142owe przekazywanie pop\u0119d\u00f3w\u00a0\u00a0woli w cz\u0142owieku; ono zr\u00f3wnowa\u017cy \u015bwiat fizycznych\u00a0potrzeb i wniesie w \u017cycie element realizacyjnej w\u0142adzy.<\/p>\n

C\u00f3\u017c mamy wcze\u015bnie bada\u0107 : cia\u0142o, astral czy ducha?\u00a0\u00a0Cia\u0142em i jego funkcjami zajmuj\u0105 si\u0119 inni specjali\u015bci. Przejawy\u00a0ducha, jego d\u0105\u017cenia, tak\u017ce nie obce dla ludzi my\u015bl\u0105cych i sk\u0142onnych\u00a0do badania zagadnie\u0144 filozoficznych. Naszym celem w obecnej\u00a0chwili to zbadanie astrosomu, a nast\u0119pnie i astralnego\u00a0\u015bwiata, jako \u015brodowiska, w kt\u00f3rem on si\u0119 obraca.\u00a0\u00a0I tak – je\u017celi po 1. trzeba nam si\u0119 zapyta\u0107 siebie – co to cz\u0142owiek\u00a0jako aktywna jednostka, to po 2. nam potrzebna nauka\u00a0o drugim, t.z. astralnym planie.<\/p>\n

\"\"<\/a>God\u0142em drugiego arkanu w hebrejskim alfabecie jest\u00a0\u05d1<\/strong> (Beth),
\nLiczbowe znaczenie tego znaku = 2.
\nJe\u017celi pierwszemu znakowi przyswoili hieroglif Cz\u0142owiek,
\nto do drugiego znaku odniesie si\u0119 hieroglif gard\u0142o Cz\u0142owieka.
\nNaukowe nazwanie odpowiedniej karty tarota – Gnosis (poznanie).
\nOkulty\u015bci nazywaj\u0105 go cz\u0119sto la Porte du Sanctuaire. Wulgarne jego nazwanie la\u00a0 Papesse.<\/p>\n

Karta podaje na tylnym planie wyobra\u017cenie\u00a0dw\u00f3ch kolumn: prawa czerwona,\u00a0cz\u0119sto uwie\u0144czona znakiem S\u0142o\u0144ca, nosi\u00a0nazw\u0119 Jakin<\/strong>; lewa, niebieska (cz\u0119sto\u00a0czarna), uwie\u0144czona Ksi\u0119\u017cycem, nazywa\u00a0si\u0119 Bohaz. \u015awiat\u0142o mi\u0119dzy kolumnami\u00a0w maso\u0144skim j\u0119zyku nazywa si\u0119 \u015bredni\u0105\u00a0przestrzeni\u0105. Na przednim planie zasiada\u00a0kobieta na kubicznem siedzeniu. Na\u00a0g\u0142owie kobiety widzimy ju\u017c nie znak oo (niesko\u0144czono\u015b\u0107) pierwszego arkanu, lecz rogi Izydy, mi\u0119dzy\u00a0kt\u00f3rymi jest umieszczony pe\u0142ny ksi\u0119\u017cyc.\u00a0Twarz figury zakryta p\u00f3\u0142prze\u017aroczyst\u0105\u00a0woalk\u0105.\u00a0Sama figura omotana w szerok\u0105 odzie\u017c\u00a0trzyma na kolonach zwitek papirusu (lub\u00a0ksi\u0119g\u0119), do po\u0142owy nakrywaj\u0105c go fa\u0142dami\u00a0odzie\u017cy. Na piersi kobiety prostok\u0105tny, r\u00f3wno wyko\u0144czony krzy\u017c.\u00a0\u00a0Zag\u0142\u00f3wkami 2-ego arkanu w planach Archetypu, Cz\u0142owieka\u00a01 Przyrody s\u0142u\u017c\u0105 terminy: Divina Substantia, Femina, Natura\u00a0naturata.<\/p>\n

Zajmiemy si\u0119 drugim arkanem:<\/em><\/strong><\/p>\n

Swem liczbowem znaczeniem\u00a0przypomina nam konieczno\u015b\u0107 rozdwojenia jednostki,\u00a0polaryzacji jej ka\u017cdy raz, kiedy pragnie czynnie wyst\u0119powa\u0107.\u00a02\u00b0 Figura znaku Beth, a tak\u017ce dwie kolumny na karcie jasno\u00a0wskazuj\u0105 na metod\u0119, panuj\u0105c\u0105 w wywodach okultycznej nauki.<\/p>\n

Ja m\u00f3wi\u0119 o wielkiej metodzie analogji, formu\u0142a kt\u00f3rej\u00a0w \u0142aci\u0144skim przek\u0142adzie tekstu Szmaragdowych Tablic Hermesa\u00a0brzmi – quod est inferius est sicut quod est superius et quod\u00a0est superius est sicut quod est inferius ad perpetranda miraoula\u00a0rei unius, czyli – to, co w dole, podobne (analogiczne\u00a0a nie r\u00f3wne) do tego, co jest w g\u00f3rze, a to, co\u00a0w g\u00f3rze podobne do tego, co jest w dole dla utrwalenia\u00a0<\/em>rozwoju cud\u00f3w jedynej rzeczy.<\/em><\/strong><\/p>\n

Ta metodologiczna wskaz\u00f3wka, razem a obrazem przedsionka\u00a0\u015awi\u0105tyni, dostateczna dla usprawiedliwienia nazwy Gnosis,\u00a0danego arkanu.\u00a0Zauwa\u017ccie, \u017ce g\u00f3rna cz\u0119\u015b\u0107 znaku Beth tylko podobna do\u00a0dolnej, i \u017ce prawa kolumna tylko podobna do lewej, a nie\u00a0uto\u017csamiona z ni\u0105.<\/p>\n

*3 Rogi wskazuj\u0105 na zasad\u0119 binera.\u00a0Wy powiecie, \u017ce i kolumny – biner. Tak; ale mi\u0119dzy kolumnami siedzi kobieta, t. j. zn\u00f3w indywiduum, i ona to powinna\u00a0neutralizowa\u0107 ten biner. Kobieta jest symbolem bierno\u015bci,\u00a0a tern bardziej, – siedz\u0105ca kobieta. Ta poza napomyka na\u00a0wyczekuj\u0105cy, kontemplacyjny, wra\u017cliwy nastr\u00f3j.\u00a0 Kto chce si\u0119\u00a0uczy\u0107, ten musi w\u0142ada\u0107 tym nastrojem,\u00a0Objekty naukowego badania dost\u0119pne s\u0105 li przenikliwemu\u00a0rozumowi: – one przykryte p\u00f3\u0142prze\u017aroczyst\u0105 woalk\u0105. Rezultaty\u00a0naukowych bada\u0144 i atrybuty samych objekt\u00f3w tych bada\u0144\u00a0rejestruj\u0105 si\u0119 przez uczonych w ksi\u0119gach, a przez sam\u0105 przyrod\u0119\u00a0w jej \u017cywej ksi\u0119dze, ale zaznajomi\u0107 si\u0119 z tymi rezultatami mo\u017cna\u00a0li pod fa\u0142dami p\u0142aszcza, izoluj\u0105cego nas od \u015bwiatowej troski,\u00a0warunk\u00f3w i innych szkodliwych zewn\u0119trznych wp\u0142yw\u00f3w.\u00a0Hieroglif arkanu – ludzkie gard\u0142o, przedstawia sob\u0105 schronisko,\u00a0co\u015b, gdzie mo\u017cna si\u0119 schroni\u0107, jakby dom, lub \u015bwi\u0105tyni\u0119,\u00a0zgotowan\u0105 dla nauki.\u00a0Wspomniane wy\u017cej wykazanie prawa anologij oddaje si\u0119\u00a0przez pokrewne, ale nie r\u00f3wne przerwy.\u00a0\u00a0W 1-m arkanie nad g\u0142\u00f3w\u0105 figury by\u0142 unitarny znak oo (niesko\u0144czono\u015b\u0107),\u00a0w 2-m arkanie tutaj ju\u017c rogi – wi\u0119cej zmaterjalizowany element.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Matka jest materjalniejsza od ojca. Bierne jest zawsze \u015bci\u015blejsze od aktywnego. Wiotki, subtelny element aktywno\u015bci\u00a0zap\u0142adnia bardziej skondensowany, pasywny element. Ale ostatni powinien by\u0107 zrealizowany jakby wed\u0142ug miary pierwszego: on\u00a0powinien mu odpowiada\u0107. Jaki\u017c cel wsp\u00f3\u0142istnienia tych element\u00f3w?<\/p>\n

Cel ten – sam akt zap\u0142odnienia – symbolizuje si\u0119 tutaj\u00a0jako krzy\u017c na piersi kobiety. Wertykalna cz\u0119\u015b\u0107 krzy\u017ca to –\u00a0phallus, horyzontalna – cteis.\u00a0Ten s\u0142oneczny krzy\u017c zupe\u0142nie r\u00f3wnoznaczny z t.zw.\u00a0staurosem gnostycznego symbolizmu (rys B); czyli lingam hinduskiego\u00a0symbolizmu (rys. d),<\/p>\n

Druga figuracja tych pocz\u0105tk\u00f3w (bardziej filozoficzna, jak\u00a0p\u00f3\u017aniej zobaczymy) oddaje si\u0119 przez dziesi\u0105ty arkan tarota (znak\u00a0Jod<\/strong> ), jako m\u0119ski pocz\u0105tek, i pi\u0105ty (znak He<\/strong> ), jako \u017ce\u0144ski.<\/p>\n

Nasz drugi arkan nale\u017cy do \u017ce\u0144skiego pocz\u0105tku. Ksi\u0119\u017cyc,\u00a0figuruj\u0105cy w arkanie, wskazuje na zasad\u0119 macierzy\u0144stwa (Ksi\u0119\u017cyc –\u00a0wszech\u015bwiatowa matka).\u00a0Astrologicznie arkan nale\u017cy w\u0142a\u015bnie do ksi\u0119\u017cyca.\u00a0I tak 2gi arkan naprowadza na ide\u0119 binera i jasno wskazuje\u00a0na jego produktywno\u015b\u0107 (tw\u00f3rczo\u015b\u0107 – owocno\u015b\u0107).\u00a0Rozpatrzymy og\u00f3lnie osnowne fazy tej produktywno\u015bci.\u00a0We\u017amiemy w mechanice dwie r\u00f3wne i wzajemnie przeciwne\u00a0co do kierunku si\u0142y i przy\u0142o\u017cymy je do jednego materyalnego\u00a0punktu, zawarunkujemy tam r\u00f3wnowag\u0119 tego punktu. Ten gruby\u00a0biner przypomni nam, \u017ce wi\u0119ksza cz\u0119\u015b\u0107 przejaw\u00f3w mo\u017cliwa\u00a0tylko przy obecno\u015bci przeciw – oddzia\u0142ywa\u0144 do tych przejaw\u00f3w,\u00a0i bez tego przeciwdzia\u0142ania staje si\u0119 absolutnie nieproduktywny.\u00a0Czy op\u0142aci si\u0119 przepowiada\u0107 dobrodziejstwo w towarzystwie\u00a0ludzi dobroczy\u0144c\u00f3w? Czy\u017c jest sens dra\u017cni\u0107 tego, w kim to nie\u00a0wywo\u0142a najmniejszego wra\u017cenia? Mo\u017cliwem li oprze\u0107 si\u0119 na\u00a0przedmiocie uchodz\u0105cym z pod r\u0119ki, bez przejawienia najmniejszego\u00a0si\u0119 sprzeciwienia?<\/p>\n

Oto miejcie na widoku ten wzorzec ka\u017cdy raz, kiedy musicie\u00a0urzeczywistni\u0107 r\u00f3wnowag\u0119, t. j. modus vivendi w jakiej by\u00a0to nie by\u0142o dziedzinie.\u00a0Punkt, rozgraniczaj\u0105cy dodatni\u0105 sfer\u0119 binera od ujemnej,\u00a0r\u00f3wnowa\u017c\u0105cej j\u0105, mo\u017ce przemieszcza\u0107 si\u0119 z up\u0142ywem czasu, ale\u00a0idea b\u0142yskawicznej r\u00f3wnowagi urzeczywistnia si\u0119 w\u0142a\u015bnie wed\u0142ug\u00a0naszego wzoru.\u00a0Akt lub zachowanie si\u0119, neutralizuj\u0105ce wielki biner dobra\u00a0i z\u0142a, mo\u017ce przez kr\u00f3tki caas wpa\u015b\u0107 w sfer\u0119 dobra lub w sfer\u0119\u00a0z\u0142a; w chwili tej biner neutralizuje si\u0119 zupe\u0142nie przez drugi akt\u00a0lub zachowanie si\u0119. Drugi raz dobro prosto nie przynosi szkody\u00a0cz\u0142owiekowi, a za pi\u0119\u0107 minut wyczuwa\u0107 b\u0119dziemy, \u017ce sumienia\u00a0nas obowi\u0105zuje okaza\u0107 mu wielk\u0105 wdzi\u0119czno\u015b\u0107.\u00a0Punkt zmieni\u0142 si\u0119; zasada neutralizacji si\u0119 nie zmieni\u0142a.
\nAle przejd\u017amy do drugiej fazy zastosowania binera. T\u0119\u00a0drug\u0105 faz\u0119 mo\u017cna nazwa\u0107 dynamiczn\u0105, je\u017celi pierwszej przyswoimy\u00a0nazw\u0119 statyczn\u0105.\u00a0Przytocz\u0119 zn\u00f3w gruby mechaniczny przyk\u0142ad.\u00a0 Te same\u00a0si\u0142y, paralelne i r\u00f3wne jedna drugiej, zastosowane do przeciwnych kierunk\u00f3w do dw\u00f3ch r\u00f3\u017cnych punkt\u00f3w twardego cia\u0142a.\u00a0Tak to para si\u0142, powiecie mnie; ona wywo\u0142uje w nas wyobra\u017cenie\u00a0o ko\u0142owym ruchu. Mnie potrzebne w\u0142a\u015bnie to wyobra\u017cenie;\u00a0nawet wi\u0119cej – mnie by zachcia\u0142o si\u0119 obrazu wichrowego\u00a0ruchu (tourbillon). Gdzie chcecie, a\u017ceby\u015bmy sobie przedstawili\u00a0ten ruch;\u00a0 Ja chc\u0119, \u017ceby\u015bcie przedstawili sobie fale\u00a0astralu, wzburzonego wysi\u0142kiem wyobra\u017cenia, o\u017cywionego wol\u0105,\u00a0w\u0142a\u015bnie w formie tych tourbillons, rozprzestrzeniaj\u0105cych si\u0119 podobnie\u00a0do cieni\u00f3w i rosn\u0105cych wed\u0142ug tych\u017ce praw. Nie mo\u017cna\u00a0wskaza\u0107 tajemnicy fabrykacji tych cieni\u00f3w w og\u00f3lnym zarysie,\u00a0ale mo\u017cna lekko podkre\u015bli\u0107 jeden osobny wypadek w kt\u00f3rym\u00a0cz\u0142owiek instynktownie tworzy te wichry (wiry) i jasnowidzi\u00a0ich realizacyjn\u0105 si\u0142\u0119, za po\u015brednictwem indywidualizowanych\u00a0koagulat\u00f3w (wytwor\u00f3w) materji, przez nich wywo\u0142anych. Praca\u00a0ta zwi\u0105zana z pytaniem o neutralizacji binera: \u017cycie – \u015bmier\u0107.<\/p>\n

M\u00f3wili\u015bmy o drugim po\u015bwi\u0119conym binerze – duch\u00a0\u00a0materja, neutralizowanym przez astral, jako drugim planie.\u00a0Dlatego podamy tutaj og\u00f3lny zarys poznania tego planu, kt\u00f3ry\u00a0pierwszy raz ograniczy si\u0119 do zaznajomienia si\u0119 z jego mieszka\u0144cami.\u00a0Przecie\u017c, w og\u00f3le m\u00f3wi\u0105c, zaznajomienie to mo\u017ce by\u0107\u00a0przeprowadzone albo induktywnie, przy pomocy stosunk\u00f3w z\u00a0wspomnianymi mieszka\u0144cami i rejestracji rezultat\u00f3w tych stosunk\u00f3w;\u00a0lub deduktywnie, wychodz\u0105c z okre\u015blenia astralnego\u00a0planu.\u00a0Astralny plan, wed\u0142ug okre\u015blenia, zmieszany z mentalnym\u00a0i fizycznym. W nim powinny by\u0107 widoczne odbitki element\u00f3w\u00a0tych plan\u00f3w, kt\u00f3re odpowiadaj\u0105 jego sferze.\u00a0Skondensowane bardzo i typowo zgrupowane zbiorowo\u015bci\u00a0idej maj\u0105 jako odbicie w astralnym planie t.zw. – astroide\u0119.\u00a0\u00a0Astroidee te \u0142owi\u0105 metafizycy i inni uczeni w owe momenty ich\u00a0prac mentalnego charakteru, kiedy zjawia si\u0119 pytanie o wyborze\u00a0form dla ju\u017c ukochanych idej.\u00a0Cz\u0119sto jedn\u0105 i t\u0119 sam\u0105 astroide\u0119 \u0142owi\u0105 r\u00f3\u017cni uczeni w bliskich\u00a0jeden od drugiego podplanach; wtenczas widzimy jednocze\u015bnie\u00a0powstanie dw\u00f3ch lub wi\u0119cej system\u00f3w, bardzo pokrewnych,\u00a0ale nie to\u017csamych co do formy. Przypominam o stworzeniu infinitezymalnego\u00a0wyliczenia, z jednej strony przez Leibnitza (dyferencjonalne\u00a0wyliczenie), z drugiej strony przez Newtona (metoda\u00a0fluksji).\u00a0Zrealizowane w fizycznym planie akty i zjawiska, za po\u015brednictwem\u00a0subtelnych (wy\u017cszych) podplan\u00f3w fizycznego planu\u00a0odbijaj\u0105 si\u0119 w astralnym planie, jakby w zwierciadle, i przy\u00a0tych odbiciach, \u015bci\u015ble si\u0119 fiksuj\u0105 w tym planie, daj\u0105c t. w.\u00a0astralne klisze wydarze\u0144 fizycznego planu. Astralna sfera\u00a0nie podlega ciasnym prawom przestrzeni trzech wymiar\u00f3w i czasu jednego wymiaru. Tam znajdziecie klisze nie tylko przesz\u0142y oh, ale i przysz\u0142ych wydarze\u0144. Powiecie \u017ce przysz\u0142e wydarzenia\u00a0znajduj\u0105, si\u0119 w pewnej zale\u017cno\u015bci od woli impuls\u00f3w swobodnych\u00a0indywidualno\u015bci.<\/p>\n

Ja wam odpowiem:<\/p>\n

1. tak, ale ka\u017cde wasze pragnienie,\u00a0ka\u017cdy zamiar, przedsi\u0119wzi\u0119te przez was w fizycznym planie,\u00a0zmieniaj\u0105 cz\u0119\u015bciowo klisze przysz\u0142ych wypadk\u00f3w i mog\u0105 nawet\u00a0je zetrze\u0107;<\/p>\n

2.\u00a0 czem wy\u017cszy ten astralny podplan, w kt\u00f3rym\u00a0bierzecie klisze przysz\u0142ego wydarzenia, tern mniej zmienia si\u0119\u00a0ta klisza i tern lepiej przepowiada wydarzenie. Tu jest wielka\u00a0tajemnica,\u00a0 tajemnica swobody woli, to\u017csama z tajemnic\u0105 wykonania\u00a0astralnych tourbillons w samym og\u00f3lnym zarysie , st\u0105d\u00a0pewna mg\u0142awica i wydaj\u0105ca si\u0119 niedorzeczno\u015b\u0107 w wy\u0142o\u017ceniu tego\u00a0punktu.<\/p>\n

Je\u017celi za astroideami chodz\u0105 uczeni, to za astralnymi kliszami\u00a0uganiaj\u0105 si\u0119 transluoide (wyobra\u017ania) jasnowidz\u0105cych,\u00a0\u00a0wr\u00f3\u017cbiarzy i prorok\u00f3w wszelkiego rodzaju.\u00a0Klisze te znajduje on w transie, \u015bnie itp. stanach w\u0142adania\u00a0astraln\u0105 dzia\u0142alno\u015bci\u0105 ludzkiej istoty.\u00a0\u0141atwiej od innych rzucaj\u0105 si\u0119 w oczy klisze jakichkolwiek\u00a0niezwyk\u0142o\u015bci, lub te\u017c wydarze\u0144 wielkiego charakteru.\u00a0Tutaj zjawia si\u0119 mo\u017cno\u015b\u0107 widzenia klisz wielkich przest\u0119pstw,\u00a0katastrof, a tak\u017ce oddzielnych wypadk\u00f3w pot\u0119\u017cnego\u00a0\u015bwiatowego znaczenia, nawet w stanie \u017cycia na jawie z warunkiem\u00a0dostatecznej wra\u017cliwo\u015bci osoby. Niech cz\u0142owiek powzi\u0105\u0142 z\u0142e \u017cyczenie, ubrane w dosy\u0107 typow\u0105\u00a0form\u0119. On nie przyst\u0105pi\u0142 do realizacji tego pragnienia w\u00a0fizycznym planie. On narysowa\u0142 tylko astralny obraz z\u0142ego zamiaru.
\nTern samem stworzy\u0142 (zrodzi\u0142) istot\u0119 (koagulowa\u0142 astral\u00a0i wykorzysta\u0142 wielkie prawo indywidualizacji koagulat\u00f3w).\u00a0Ta zrodzona istota nie posiada fizycznego cia\u0142a, ale jest\u00a0astrosomem – (typowo wyra\u017cony, ma podobie\u0144stwo mentalnej\u00a0monady – idea z\u0142ego zamiaru.) Taka istota, stosownie do cechy\u00a0swej monady, mo\u017ce dzia\u0142a\u0107, wp\u0142ywa\u0107, tylko na podobie\u0144stwo\u00a0tej idei.\u00a0\u00a0Na kogo\u017c rozci\u0105ga si\u0119 jej wp\u0142yw?<\/p>\n

Tak, przedewszystkiem na samego jej ojca, na rysownika,\u00a0kt\u00f3ry napisa\u0142 astralny obraz czego\u015b to z\u0142ego.\u00a0Ta istota, czyli larwa, pobudza go nie zapomina\u0107 o tern\u00a0z\u0142em pragnieniu, powtarza\u0107 sw\u00f3j impuls woli i tern wzmacnia\u0107\u00a0sam\u0105 larw\u0119.\u00a0Mo\u017ce ona oddzia\u0142a\u0107 i na drugiego cz\u0142owieka, sk\u0142onnego\u00a0pragn\u0105\u0107 tych\u017ce rzeczy w pokrewnej formie.\u00a0Ot\u00f3\u017c powiadaj\u0105, \u017ce larwa takiego to cz\u0142owieka przyssa\u0142a\u00a0si\u0119 do takiego to drugiego.\u00a0Jak wybawi\u0107 si\u0119 od tych larw, swoich lub cudzych? Mo\u017cna\u00a0na to poleci\u0107 3 \u015brodki:<\/p>\n

1.<\/strong> \u015bwiadomy wysi\u0142ek woli w formie\u00a0pragnienia, nie poddawa\u0107 si\u0119 larwie, pokona\u0107 j\u0105, odp\u0119dzi\u0107 j\u0105 od\u00a0siebie, post\u0105pi\u0107 podobnie do rysownika, z pogard\u0105 wpatruj\u0105cego\u00a0si\u0119 w spro\u015bno\u015b\u0107 w\u0142asnego tworu,<\/p>\n

2.<\/strong> skupi\u0107 si\u0119 my\u015bl\u0105 i wyobra\u017ani\u0105\u00a0na drugim przedmiocie lub innem pragnieniu.\u00a0Usilne obcowanie z tym drugim przedmiotem pozbawi nas\u00a0mo\u017cno\u015bci obcowania z pierwszym. Modlitwa jest najbardziej po\u017c\u0105dan\u0105\u00a0form\u0105 zastosowania tego drugiego sposobu.\u00a0Przecie\u017c \u015bci\u015ble m\u00f3wi\u0105c, wszelka modlitwa jest aktem\u00a0skupienia, jak i odwrotnie – wszelki akt skupienia\u00a0mo\u017cna okre\u015bli\u0107, jako modlitw\u0119 do Boga, do samego\u00a0siebie, lub nawet do diab\u0142a, zwa\u017caj\u0105c na charakter\u00a0skupienia.<\/p>\n

Pod djab\u0142em rozumiemy tutaj ska\u017con\u0105 do ostatnich granic\u00a0kart\u0119 (obraz) Wy\u017cszych Pocz\u0105tk\u00f3w, przez nieprawid\u0142owe odbicia\u00a0\u00a0i prze\u0142omy doprowadzone do syntezy wszystkich anarchij.\u00a0Ten spos\u00f3b skupiania mo\u017cna upodobni\u0107 do metody odwracania
\nod szkodliwie wp\u0142ywaj\u0105cego obrazu, celem pogr\u0105\u017cania si\u0119\u00a0w drugi, lepszy.<\/p>\n

3.<\/strong> ci \u015brodek – zastosowanie realizacyjnej w\u0142adzy, opieraj\u0105cej\u00a0si\u0119 na fizycznym planie, zniszczenie larw magiczn\u0105 szpad\u0105,\u00a0t.j. metalicznem ostrzem, umocowanem na izoluj\u0105cej r\u0119koje\u015bci\u00a0(drzewo, ebonit, itp.) lub oddzielonem od r\u0119ki operatora, izoluj\u0105c\u0105
\ngo r\u0119kawiczk\u0105 (jedwab, sier\u015b\u0107, futro).<\/p>\n

Dzia\u0142anie magicznej szpady osnowane na temn, \u017ce astralne\u00a0tourbillons zmieniaj\u0105 sw\u00f3j charakter w pobli\u017cu metalicznego\u00a0ostrza do tego stopnia silna, \u017ce wpadni\u0119cie takowego w w\u0119ze\u0142\u00a0gangljonu astrosomu larwy warunkuje pe\u0142ne jej rozpadni\u0119cie si\u0119.\u00a0Larw\u0119 w tym wypadku nale\u017cy szuka\u0107 w t.zw. aurze\u00a0(atmosfera astralnych emanacji) pora\u017conego przez larw\u0119 osobnika.\u00a0Atmosfera ta jakby oblepia jego cia\u0142o. Metoda ta podobna do\u00a0metody zniszczenia obrazu wskutek pe\u0142nego zniweczenia p\u0142\u00f3tna,\u00a0na kt\u00f3rem on narysowany (napisany).\u00a0Przedstawcie sobie, \u017ce rozumny, zdolny do skupiania si\u0119\u00a0cz\u0142owiek, my\u015bli o dobrej idei, ubieraj\u0105c j\u0105 w okre\u015blon\u0105 form\u0119.\u00a0On znajduje jednako my\u015bl\u0105cych, zawarunkowuje si\u0119 z nimi\u00a0co do formy idei i w ten spos\u00f3b tworzy si\u0119 grono ludzi, my\u015bl\u0105cych\u00a0o og\u00f3lnej idei w og\u00f3lnej te\u017c formie.\u00a0Ludzie ci jakby obwodz\u0105 ka\u017cdy o\u0142\u00f3wkami kontury (rysy)\u00a0jednej i tej\u017ce figury, zgrubiaj\u0105c te kontury i czyni\u0105c je wi\u0119cej\u00a0widocznemi. Og\u00f3lna idea tych ludzi ubiera si\u0119 w astrosom, nazwany\u00a0egregorem kolektywno\u015bci (rzeszy, zbiorowo\u015bci).\u00a0Egregor ten, jak ka\u017cdy astrosom, chroni, wskrzesza i\u00a0\u00a0pobudza do aktywno\u015bci i samozachowania fizycznego cia\u0142a zbiorowo\u015bci, t. j. spoisto\u015b\u0107 fizycznych ogniw jej cz\u0142onk\u00f3w, posiadaj\u0105cych\u00a0zastosowanie w dziedzinie realizacji jej idei. Na przyk\u0142ad\u00a0egregor dobroczynnego towarzystwa pobudza\u0107 b\u0119dzie jego cz\u0142onk\u00f3w do ofiarno\u015bci i pracy, sk\u0142ania\u0107 do powi\u0119kszenia zast\u0119p\u00f3w\u00a0samych cz\u0142onk\u00f3w, do zamiany uby\u0142y eh przez nowych itp. Egregory\u00a0zbiorowo\u015bci wrogich mi\u0119dzy sob\u0105 w fizycznym planie,\u00a0walcz\u0105 w astralnym planie.\u00a0Je\u017celi w fizycznym planie wrogowie zbiorowo\u015bci niszcz\u0105\u00a0fizyczne cia\u0142a jej cz\u0142onk\u00f3w, astrosomy ostatnich wzmacniaj\u0105\u00a0egregora w astralnym planie.\u00a0Wspomnimy w tym wypadku nagonki \u017cydowstwa i pogan\u00a0na adept\u00f3w chrze\u015bcija\u0144skiego episkopalnego egregora, kt\u00f3re\u00a0sko\u0144czy\u0142y si\u0119 tryumfem ostatniego.\u00a0\u00a0Szczeg\u00f3\u0142owsze wiadomo\u015bci o egregorach i ich \u017cycia przenosz\u0119\u00a0do 11-go arkanu.\u00a0Cz\u0142owiek sko\u0144czy\u0142 (umar\u0142) z fizycznem istnieniem w jednej\u00a0ze swoich inkarnacji (wciele\u0144). Cia\u0142o jego si\u0119 rozk\u0142ada. Wed\u0142ug\u00a0niezmiennych praw przyrody wszystkie elementy tego cia\u0142a, a\u017c\u00a0do \u017cyciowej si\u0142y krwi i nawet do energji nerwowych przejaw\u00f3w,\u00a0z wi\u0119ksz\u0105 lub mniejsz\u0105 stopniowo\u015bci\u0105 powoli id\u0105 do rozporz\u0105dzenia\u00a0przyrody i przydadz\u0105 si\u0119 do drugich formacyj. Cz\u0142owiek\u00a0pozostaje si\u0119 w sk\u0142adzie duchowej monady i astrosomu. Ni\u017cszy\u00a0z plan\u00f3w, w kt\u00f3rym on mo\u017ce ewoluowa\u0107, jest plan astralny.\u00a0Teraz jego imi\u0119 – elementar. Dla niego mo\u017cliwe przejawy
\nw fizycznym planie, ale tutaj one zawarunkowane medjumizmem\u00a0okre\u015blonych osobnik\u00f3w, u kt\u00f3rych o zapo\u017cycza na pewien\u00a0okres (czas) elementy ni\u017cszych przej\u015bciowych podplan\u00f3w\u00a0astralnego planu i wy\u017cszych subtelniejszych element\u00f3w fizycznego\u00a0planu. Celem u\u0142atwienia tego procesu zapo\u017cyczenia jeszcze\u00a0potrzebne albo czasowa bierno\u015b\u0107 medjum, lub jedna wola maga,\u00a0lub zbiorowa wola magicznego \u0142a\u0144cucha (na seansach), lub rozporz\u0105dzaj\u0105ca,\u00a0kieruj\u0105ca w\u0142adza jakiego b\u0105d\u017a egregora, lub jeszcze\u00a0co\u015b podobnego w tym rodzaju. Ale wszystko to nosi charakter\u00a0przypadkowo\u015bci. Normalne \u017cycie elementar a (czyli elementera – elementaire) up\u0142ywa w kontemplacji astralnych klisz i w\u00a0obcowaniu z astralnemi istotami. To\u00a0 jego towarzysze po fachu,\u00a0po cierpieniu w sferze samos\u0105du, w przygotowaniu do dalszych\u00a0inkarnacyj (wciele\u0144).<\/p>\n

W liczbie czasowych spotka\u0144 w astralnym planie bardzo\u00a0zajmuj\u0105cemi dla elementara zdarzaj\u0105 si\u0119 spotkania z t. zw.\u00a0eksteryoryzo wany mi (wywn\u0119trzonemi) astrosomami\u00a0\u017cywych ludzi.\u00a0Dla \u017cywego cz\u0142owieka mo\u017cliwa silna dowolna i niedowolna\u00a0koncentracja jego dzia\u0142alno\u015bci w sferze astralnych przejaw\u00f3w.\u00a0W tym stanie fizyczna dzia\u0142alno\u015b\u0107 cz\u0142owieka sprowadza\u00a0si\u0119 do kra\u0144cowego minimum. Trzeba rzec, \u017ce astrosom nietylko\u00a0formuje cia\u0142o cz\u0142owieka w \u0142onie matki, nie tylko kieruje jego\u00a0rozwojem, ale i podtrzymuje jego form\u0119, rz\u0105dzi zmian\u0105 kom\u00f3rek,\u00a0naprawia uszkodzenia, a, kiedy dla cia\u0142a zbli\u017ca si\u0119 czas rozk\u0142adu,\u00a0to kieruje i procesem rozk\u0142adu. Elementar jest zaj\u0119ty w pierwszy\u00a0\u00a0czas procesu rozk\u0142adu swego materjalnego cia\u0142a i fantomu\u00a0jego nerwowych fluid\u00f3w.\u00a0Jednem s\u0142owem astrosomjesti Brahma, Wisznu,\u00a0i Sziwa materjalnego cia\u0142a Dzia\u0142alno\u015b\u0107 astrosomu w stosunku\u00a0do fizycznego cia\u0142a osobliwie jest silna w czasie snu cz\u0142owieka,\u00a0kiedy duch prawie niekorzysta z us\u0142ug astrosomu, jako przekazuj\u0105cej instancji, a astrosom ma czas zajmowa\u0107 si\u0119 czarn\u0105 robot\u0105,\u00a0t. j. sprawami od\u017cywiania, uzdrowienia itd. je\u017celi w tych sprawach\u00a0astrosomowi zadano li ma\u0142o znaczn\u0105 prac\u0119, je\u017celi up. organizm\u00a0znajduje si\u0119 w stanie letargji, katalepsji, t. zw. – trans\u00f3w itp.,\u00a0\u00a0to astrosom prawie wolny i mo\u017ce przejawia\u0107 si\u0119 do\u015b\u0107 energicznie\u00a0w sferze zewn\u0119trznych przedmiot\u00f3w, w funkcjach cudzego cia\u0142a\u00a0(leczenie cudzego cz\u0142owieka eksteryoryzacj\u0105 do niego swojego\u00a0astralnego oia\u0142a); mo\u017ce, nagromadziwszy fluidycznej energji jakiegokolwiek\u00a0medjum, lub nawet, zabrawszy takow\u0105 z w\u0142asnego\u00a0fizycznego cia\u0142a, przejawia\u0107 siebie na wielk\u0105 przestrze\u0144 w postaci\u00a0mechanicznych zjawisk (stuki, przenoszenie przedmiot\u00f3w,\u00a0dotkni\u0119cia), \u015bwietlnych efekt\u00f3w (pojawienie si\u0119 figury samego\u00a0cz\u0142owieka w miejscu, dalekiem od znajdowania si\u0119 jego fizycznego cia\u0142a), itp.\u00a0Oto owe przejawienie si\u0119 astralnej energji cz\u0142owieka wdali\u00a0od jego fizycznego cia\u0142a nazywa si\u0119: wyj\u015bciem jego w astralnem ciele czyli eksteryoryzacj\u0105\u00a0 – wy wn\u0119trznieniem astralu.<\/p>\n

Ono powstaje nie\u015bwiadomie u os\u00f3b, silno przera\u017conych afektami\u00a0przestrachu, goryczy itp. (przecie\u017c afekty odnosz\u0105 si\u0119 do\u00a0astralnej dzia\u0142alno\u015bci) lub u os\u00f3b, kt\u00f3re pogr\u0105\u017cy\u0142y si\u0119 w okre\u015blone\u00a0typy snu – letargu lub katalepsji.\u00a0\u015awiadomie ten\u017ce stan wywo\u0142uj\u0105 w sobie magowie i znachorzy\u00a0(wr\u00f3\u017cbici), kiedy musz\u0105 przejawi\u0107 sw\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 na\u00a0odleg\u0142o\u015b\u0107. Ekstery oryzuj\u0105 si\u0119 (wywn\u0119trzaj\u0105), aby wypatrze\u0107\u00a0astraln\u0105 klisz\u0119 ziemskiego wydarzenia, a\u017ceby z\u0142apa\u0107 astroide\u0119,\u00a0a\u017ceby rozwi\u0105za\u0107 zagmatwane teoretyczne pytanie, a\u017ceby do\u015bwiadczalnie\u00a0zaznajomi\u0107 si\u0119 z tern, co wam wyk\u0142adam teoretycznie.<\/p>\n

Duch cz\u0142owieka w ten czas pracuje nie osobliwie silno;\u00a0dzia\u0142alno\u015b\u0107 jego rozdwojona. On, z jednej strony, towarzyszy\u00a0astralnemu cia\u0142u, zaopatruj\u0105c je przyznaje si\u0119 pewien udzia\u0142 ducha\u00a0w s\u0142u\u017cbie na stra\u017cy nad fizycznem cia\u0142em, kt\u00f3re podlega podczas\u00a0eksteryoryzaoji astrosomu ca\u0142emu szeregowi istotnych niebezpiecze\u0144stw,\u00a0o kt\u00f3rych powiemy p\u00f3\u017aniej. Ta wartownicza s\u0142u\u017cba\u00a0w pewnym stopniu gwarantuje szybki powr\u00f3t astrosomu do\u00a0fizycznego oia\u0142a na wypadek wielkiego niebezpiecze\u0144stwa\u00a0Odno\u015bnie do roli astralnego oia\u0142a w cz\u0142owieku nale\u017cy zauwa\u017cy\u0107\u00a0dwa fakty: l\u00b0 nieobecno\u015b\u0107 (t. j. t. zw. stan eksteryoryzacji)\u00a0astralnego cia\u0142a w t\u0119 por\u0119, kiedy fizyczne cia\u0142o doznaje\u00a0uszkodzenia, jest pomy\u015blnym czynnikiem celem naprawienia tego\u00a0uszkodzenia w dalszem i nawet dla sfery wra\u017ce\u0144 woli. Je\u017celi,\u00a0poddaj\u0105c si\u0119 uk\u0142uciu, poranieniu itp., mo\u017cecie cho\u0107by cz\u0119\u015bciowo\u00a0eksteryoryzowa\u0107 si\u0119, to wywo\u0142ane uszkodzenie ma\u0142o podda\u0142o si\u0119\u00a0systemowi tourbillons waszego astralu i ostatni, wracaj\u0105c do\u00a0cia\u0142a, tem \u0142atwiej wszystko naprawia, ozem mniej sam by\u0142\u00a0dotkni\u0119ty. Ta teza znajduje zastosowanie w praktyce fakir\u00f3w,\u00a0przek\u0142uwaj\u0105cych sobie r\u00f3\u017cne cz\u0119\u015bci cia\u0142a i szybko je zagojaj\u0105oyoh\u00a0wskutek energicznej dzia\u0142alno\u015bci powr\u00f3oonego astrosomu.<\/p>\n

2\u00b0 – je\u017celi odwrotnie, systemowi tourbillons astrosomu\u00a0spowoduj\u0105 uszczerbek (cho\u0107by ostrzem magicznej szpady) w ten\u00a0czas, kiedy ten astrosom si\u0119 wy wn\u0119trzy\u0142, to jest – tylko w ma\u0142ej\u00a0mierze pos\u0142ugiwa\u0142 si\u0119 fizycznem cia\u0142em, jako punktem oparcia,\u00a0to owe uszkodzenie niebezpieczne dla astralnego cia\u0142a w sferze\u00a0jego ni\u017cszych przejaw\u00f3w, a, nast\u0119pnie, w szczeg\u00f3lno\u015bci, i w\u00a0sferze procesu chronienia i podtrzymania fizycznego cia\u0142a.<\/p>\n

Je\u017celi\u00a0wywn\u0119trznemu astrosomowi uszkodzono cho\u0107by drugorz\u0119dny\u00a0w\u0119ze\u0142 gangljonowy, to po powrocie astrosomu do fiizycznego\u00a0cia\u0142a, uszkodzenie astrosomu wywo\u0142uje powstanie rany w tych\u00a0\u00a0cz\u0119\u015bciach fizycznego cia\u0142a, kt\u00f3re zabezpiecza\u0142a dzia\u0142alno\u015b\u0107 systemu\u00a0tego w\u0119z\u0142a. Gem ni\u017cszy podplan, w kt\u00f3rym my si\u0119 wywn\u0119trzyli,\u00a0tem bardziej wyczuwane owe uszkodzenie.\u00a0Pozostaje si\u0119 rzec kilka s\u0142\u00f3w o elementalach, zwykle\u00a0odnoszonych przez podr\u0119czniki do liczby mieszka\u0144c\u00f3w astralnego\u00a0planu.<\/p>\n

To nie s\u0105 astralne istoty.\u00a0Elementa\u0142e maj\u0105 mentaln\u0105 monad\u0119 skierowan\u0105 do\u00a0specjalnie inwoluojnej dzia\u0142alno\u015bci, astrosom, kszta\u0142tuj\u0105cy t\u0119\u00a0dzia\u0142alno\u015b\u0107, i fizyczne cia\u0142o, nie widoczne w zwyk\u0142ych warunkach\u00a0wskutek samej jednorodno\u015bci jego ,budowy z tem \u015brodowiskiem,\u00a0w kt\u00f3rem te elementale operuj\u0105.<\/p>\n

Elementa\u0142e kieruj\u0105 chemicznemi i fizycznemi zjawiskami,\u00a0wielu fizjologicznemi procesami itp.\u00a0Je\u017celi cia\u0142o ich wyst\u0119puje w stanie gazowym, nazywaj\u0105\u00a0ich sylfami, je\u017celi p\u0142ynne – undinami, je\u015bli sta\u0142e – gnomami.\u00a0Je\u017celi ich cia\u0142o bardziej subtelne i co do budowy zbli\u017ca\u00a0si\u0119 do tego, co nazywamy \u2014 wszech\u015bwiatowym eteremto\u00a0salamandrami.
\nS\u0105 istoty, panuj\u0105ce tylko nad neutraln\u0105 monad\u0105 i astralnem\u00a0cia\u0142em i operuj\u0105ce inwoluojnie w astralnej sferze, podobnie do\u00a0tego, jak elementale operuj\u0105 w \u017cywio\u0142ach. Tym istotom dano\u00a0nazw\u0119 Spiritus direktores astralu. S\u0105 i czysto mentalne\u00a0istoty, zaj\u0119te inwoluojnemi procesami, imi\u0119 ich – Anio\u0142owie.<\/p>\n

l\u00b0 Nale\u017cy pozna\u0107 szczeg\u00f3\u0142owo sam\u0105 ide\u0119 binera m\u0119skiego\u00a0i \u017ce\u0144skiego pocz\u0105tku.<\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 1
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Arkan Drugi Beth \u05d1 Wy\u017cszemi przejawami cz\u0142owieka w jego ziemskiem \u017cyciu\u00a0s\u0105 rozum i wola. Je\u017celi ten biner jest zneutralizowany w cz\u0142owieku,\u00a0to istnienie jego up\u0142ywa w pomy\u015blnych warunkach.\u00a0Wr\u00f3cimy do ternera duch-astral-materia.\u00a0Dla cz\u0142owieka koniecznem jest zdrowy duch, zdrowy astrosom\u00a0i zdrowe cia\u0142o.\u00a0Mentalna monada … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[170,171,173,172],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2229"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2229"}],"version-history":[{"count":13,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2229\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2247,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2229\/revisions\/2247"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2229"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2229"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2229"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}