{"id":2206,"date":"2018-11-11T21:52:54","date_gmt":"2018-11-11T20:52:54","guid":{"rendered":"http:\/\/tarot-marsylski.pl\/?p=2206"},"modified":"2018-12-22T08:27:30","modified_gmt":"2018-12-22T07:27:30","slug":"arkan-pierwszy-aleph","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/arkan-pierwszy-aleph\/","title":{"rendered":"ARKAN Pierwszy ALEPH \u05d0"},"content":{"rendered":"

Pierwszy Arkan.<\/strong><\/em>
\nI Mag<\/strong><\/em><\/p>\n

\"\"<\/a>Wa\u017cniejszemi czynnikami w \u017cyciu cz\u0142owieka wykszta\u0142conego\u00a0s\u0105 \u015bwiadomo\u015b\u0107 \u017cycia i stopie\u0144 w\u0142adzy realizowanej jemu ofiarowane.<\/p>\n

D\u0105\u017cenie<\/strong> do tak zwanego ,po\u015bwi\u0119cenia\u201d przejawia si\u0119 jako pogo\u0144 za jednem lub drugim elementem a najcz\u0119\u015bciej za\u00a0oboma.<\/p>\n

Po\u015bwi\u0119cenie<\/strong> – opiera si\u0119 na tak zwanych arkanach\u201d, czyli tajemnicach. B\u0119dzie tutaj w\u0142a\u015bciwem wyja\u015bni\u0107 r\u00f3\u017cnic\u0119\u00a0w znaczeniu trzech termin\u00f3w: secretum, arcanum, mysterjum.<\/p>\n

Secretum<\/strong> – to, co kilku ludzi gwoli kaprysu, lub jakichkolwiek \u017cyciowych wyobra\u017ce\u0144 zgodzi\u0142o si\u0119 ukrywa\u0107 przed\u00a0drugimi.<\/p>\n

\u00a0Arcanum<\/strong>\u00a0– to tajemnica, konieczna celem poznania okre\u015blonej grupy rzeczy, praw lub zasad: tajemnica, bez kt\u00f3rej\u00a0nie mo\u017cna si\u0119 obej\u015b\u0107 w tej porze, kiedy zjawia si\u0119 potrzeba tego poznania; tajemnica dost\u0119pna dla umys\u0142u dostatecznie ciekawego\u00a0w sferze tego poznania. W szerokiem znaczeniu pod ten termin p\u00f3jd\u0105 wszystkie naukowe zdania, okre\u015blaj\u0105ce ko\u0142o jakiejkolwiek,\u00a0praktycznej dzia\u0142alno\u015bci.<\/p>\n

Mysterjum<\/strong>\u00a0– to wspania\u0142y system arkan\u00f3w i sekret\u00f3w, syntezowany przez oznaczon\u0105 szko\u0142\u0119, jako podstawa jej kontemplacji\u00a0i miara jej dzia\u0142alno\u015bci.<\/p>\n

Dla nas jest wa\u017cny dzi\u015b drugi termin arcanum. Arkan mo\u017cna wypowiedzie\u0107, zapisa\u0107 w zwyczajnym j\u0119zyku lub symbolizowa\u0107.<\/p>\n

Staro\u017cytne po\u015bwi\u0119caj\u0105ce centra wybiera\u0142y trzeci rodzaj przekazywania arkan\u00f3w one ich zapisywa\u0142y symbolicznie.<\/p>\n

Rozr\u00f3\u017cniamy trzy rodzaje symbolizmu:<\/strong><\/em>
\n1. symbolizm kolor\u00f3w, przymiot po\u015bwi\u0119cenia czarnej rasy;
\n2. symbolizm geometrycznych figur i kart, b\u0119d\u0105cy przywilejem czerwonej rasy;
\n3. symbolizm liczb, charakteryzuj\u0105cy bia\u0142\u0105 ras\u0119,<\/p>\n

Do nas doszed\u0142 przeogromny pami\u0119tnik symbolizmu egipskich szk\u00f3\u0142, w kt\u00f3rym s\u0105 zwi\u0105zane wszystkie trzy typy\u00a0symbolicznych wyobra\u017ce\u0144. To zbi\u00f3r kart, z\u0142o\u017cony z 78 kart s\u0105 barwnemi wyobra\u017ceniami, obja\u015bniaj\u0105cemi tak zw. 22 wielkich\u00a0i 56 ma\u0142ych arkan\u00f3w. Z ka\u017cd\u0105 karta wi\u0105\u017ce si\u0119 tak lnb inaczej jej liczbowe wyobra\u017cenie. Jak g\u0142osi tradycja by\u0142y owe liczbowe\u00a0wyobra\u017cenia umieszczone na \u015bcianach podziemnej galerji, do kt\u00f3rej neofit – niewtajemniczony dostawa\u0142 si\u0119 tylko po ca\u0142ym\u00a0szeregu do\u015bwiadcze\u0144.\u00a0Zbi\u00f3r ten jest g\u0142o\u015bny pod nazw\u0105 cyga\u0144skiego ,,tarota.”<\/p>\n

I tak – Tarot b\u0119dziemy uwa\u017cali za schemat – podstaw\u0119 metafizycznej duchowej kontemplacji, czyli duchowego skupienia i pogr\u0105\u017cenia\u00a0si\u0119 staro\u017cytnych po\u015bwi\u0119conych. Ale, rzekn\u0105 mi, ka\u017cdy nar\u00f3d ma sw\u00f3j wzorzec kontemplacji, a mianowicie – j\u0119zyk tego\u00a0narodu. Je\u017celi za\u015b nar\u00f3d ma pismo, to elementy j\u0119zyka s\u0105 wyobra\u017cone przez abecad\u0142o.<\/p>\n

W ten spos\u00f3b przedstawia nasz tarot jakby po\u015bwi\u0119caj\u0105cy alfabet. Og\u00f3lny zesp\u00f3\u0142 kart b\u0119dzie zespo\u0142em znak\u00f3w tego alfabetu;\u00a0szczeg\u00f3\u0142y kart i odcienia w ich obrazie b\u0119d\u0105 niejako komentarzami do tych znak\u00f3w. Zwi\u0105\u017cemy 22 wielkich arkan\u00f3w\u00a0tarota z hieroglifami tego alfabetu, kt\u00f3ry teraz warunkowo nazywa si\u0119 hebrejski.<\/p>\n

Znakom tego alfabetu przypisuje si\u0119 okre\u015blone liczbowe znaczenia, w porz\u0105dku kt\u00f3rych b\u0119dziemy ich rozpatrywali, pami\u0119taj\u0105c\u00a0has\u0142o Bia\u0142ej Rasy: ,,wszystko liczb\u0105, miar\u0105, wag\u0105.”<\/p>\n

Przyst\u0119pujemy do rozpatrzenia samych arkan\u00f3w.<\/strong><\/em><\/p>\n

Arkann l (Unitarno\u015b\u0107.)
\nNazwa arkanu – Aleph;
\nHieroglif, odpowiadaj\u0105cy arkanowi – cz\u0142owiek.
\nZwracaj\u0105c uwag\u0119 na budow\u0119 symbolu, widzimy w nim nasuwanie my\u015bli na troisto\u015b\u0107, w formie dw\u00f3ch cz\u0119\u015bci, spojonych trzeci\u0105.
\nNa karcie tarota jest wyobra\u017cony m\u0119\u017cczyzna, stoj\u0105cy, trzymaj\u0105cy w prawej, podniesionej do g\u00f3ry r\u0119ce pa\u0142k\u0119; lew\u0105 r\u0119k\u0105 m\u0119\u017cczyzna wskazuje na ziemi\u0119 tak, \u017ce
\nfigura jego przypomina nam symbol Aleph.
\nNad g\u0142ow\u0105 jego jest nakre\u015blony znak niesko\u0144czono\u015bci;
\ng\u0142owa jest uwie\u0144czona z\u0142ot\u0105 obr\u0119cz\u0105;
\nopasamy jest z\u0142otym pasem;
\nprzed nim st\u00f3\u0142 o sze\u015bciennej formie;
\ndo rozporz\u0105dzenia cz\u0142owieka opr\u00f3cz ber\u0142a w r\u0119ce s\u0105 jeszcze trzy przedmioty, le\u017c\u0105ce
\nna stole : czasza, miecz i pieni\u0105dz.
\nW ten spos\u00f3b karta, opr\u00f3cz my\u015bli o troisto\u015bci (Korpus cz\u0142owieka neutralizuj\u0105cy przeciwpo\u0142o\u017cone r\u0119ce) m\u00f3wi jeszcze o jakich\u015b to tajemniczych czterech\u00a0rzeczach.<\/p>\n

Od\u0142o\u017cywszy ich rozpatrzenie, zajmiemy si\u0119 t\u0142umaczeniem dwoisto\u015bci po\u0142o\u017cenia r\u0105k. We wszystkich sferach poznania spotykaj\u0105\u00a0si\u0119 t.zw. „binery” lub „binarii,” t. j. po\u0142\u0105czenia dw\u00f3ch polarnie przeciwpo\u0142o\u017conyoh sfer. Metafizyka m\u00f3wi o esencji i substancji przedmiot\u00f3w nauczania, przeciwstawiaj\u0105 ich\u00a0jeden drugiemu.<\/p>\n

Nauka m\u00f3wi o zasadach, przeciwstawiaj\u0105c je faktom. No tej sfery odnosi si\u0119 szerokie pos\u0142ugiwanie si\u0119 binarnemi\u00a0terminami: duch i materja. Wmy\u015blaj\u0105c si\u0119 w praktyk\u0119 \u017cycia, spotykamy si\u0119 z binerami: \u017cycie \u2014 \u015bmier\u0107 ; \u015bwiadomo\u015b\u0107 \u2014 realizowana\u00a0\u00a0w\u0142adza, dobro –\u00a0 z\u0142o.
\nOsobne pytania w r\u00f3\u017cnych sferach nauk podaj\u0105 nam ca\u0142y szereg biner\u00f3w w rodzaju: \u015bwiat\u0142o – cie\u0144, ciep\u0142o – ch\u0142\u00f3d i.t.d.
\nW wi\u0119kszo\u015bci podobnych wypadk\u00f3w zachodzi jednak mo\u017cliwo\u015b\u0107 t.zw. neutralizacji biner\u00f3w, t.j. zrodzenia trzeciego, t.zw. \u015bredniego terminu, podaj\u0105cego przej\u015bcie od jednego\u00a0z kra\u0144cowych do drugiego; w ten spos\u00f3b tworzy si\u0119 troist\u0105 skal\u0119, kt\u00f3rej stopniami s\u0105 terminy same jako stopnie jednej i\u00a0tej samej manifestacji Nast\u0119pnie za\u015b\u00a0 dwa zlewaj\u0105 si\u0119 tutaj przy pomocy trzeciego w jedno. Mi\u0119dzy \u015bwiat\u0142em i cieniem\u00a0pomieszczaj\u0105 p\u00f3\u0142cie\u0144 i otrzymuj\u0105 skal\u0119 stopni o\u015bwietlenia lub je\u017celi obecnie, stopni zaciemnienia; mi\u0119dzy ciep\u0142em i ch\u0142odem\u00a0umieszczaj\u0105 \u015brednie temperatury; mi\u0119dzy wysokimi i niskimi registrami wstawia si\u0119 \u015bredni rejestr; mi\u0119dzy dodatni\u0105 i ujemn\u0105\u00a0elektryczno\u015bci\u0105 – neutralny stan, przeciwie\u0144stwo p\u0142ci w osobie m\u0119\u017ca i \u017cony neutralizuje si\u0119 przez rodzenie dziecka a wszystkie\u00a0trzy elementy zlewaj\u0105 si\u0119 w jedno\u015bci rodziny i.t.d.<\/p>\n

Nie wszystkie binery mo\u017cna \u0142atwo neutralizowa\u0107.\u00a0W filozofji biner esencja – substancja z ch\u0119ci\u0105 neutralizuj\u0119 si\u0119 przez termin – natura, ale spr\u00f3bujcie neutralizowa\u0107 binery:<\/p>\n

duch – materja – (dusza)
\n\u017cycie – \u015bmier\u0107 – (eksteryoryzaoja)
\ndobro-z\u0142o-(post\u0119pek)<\/p>\n

albo nawet, cho\u0107by nasz biner: \u015bwiadomo\u015b\u0107 \u2014 realna w\u0142adza (harmonja).\u00a0\u00a0Zadanie to nie \u0142atwe. Po\u015bwi\u0119cenie okre\u015blimy przeto jako umiej\u0119tno\u015b\u0107 neutralizacji tylko co wymienionych biner\u00f3w.\u00a0Ich regjony odnosi\u0142y si\u0119 przez staro\u017cytnych do tak zwanych Wielkich Misteryj.<\/p>\n

Ma\u0142e Misterja obejmowa\u0142y cykle nauk, co my dzi\u015b nazywamy og\u00f3lno kszta\u0142\u0105cemi przedmiotami. Neutralizacja binera:\u00a0duch – materja jest przedmiotem t. zw. teoretycznego po\u015bwi\u0119cenia.<\/p>\n

Beszta trzech wielkich biner\u00f3w b\u0119dzie przedmiotem praktycznego po\u015bwi\u0119cenia.<\/p>\n

Zrozumiemy teraz, do czego zd\u0105\u017camy i mo\u017cemy podkre\u015bli\u0107 og\u00f3lne idee, zwi\u0105zane z przedstawieniem o troistych\u00a0stopniach unitarnych skal. Mimo samej stopniowo\u015bci terner\u00f3w zaznaczymy hierarchiczny pocz\u0105tek, panuj\u0105cy w ich budowie.<\/p>\n

To znaczy, \u017ce w\u0142adza podw\u0142adnego r\u00f3\u017cni si\u0119 od w\u0142adzy w\u0142adcy jedynie sfera kompentencji, lecz nie jej charakterem.\u00a0Wynika z tego, \u017ce og\u00f3lny w\u0142adca nad kilku podw\u0142adnymi zaj\u0119tymi r\u00f3\u017cnemi dzie\u0142ami, powinien syntezowa\u0107 –\u00a0 \u0142\u0105czy\u0107 w sobie
\nkompetencj\u0119 –\u00a0 zakres w\u0142adzy wszystkich.<\/p>\n

Podkre\u015blmy jeszcze ide\u0119 nieprzerwanych przechod\u00f3w od stopnia do stopnia: Zauwa\u017cyli\u015bmy takich 3, ale w wi\u0119kszo\u015bci\u00a0z przytoczonych przyk\u0142ad\u00f3w jest przej\u015bcie od stopnia do stopnia p\u0142ynne, nieprzerwane.<\/p>\n

Z rozpatrzenia unitarnych terner\u00f3w wynika mo\u017cliwo\u015b\u0107 dwojakiego ich powstania. Mo\u017cna wychodzi\u0107 od skrajnych termin\u00f3w\u00a0i otrzymywa\u0107 \u015bredni. Tak\u0105 genez\u0119 oznaczymy jako og\u00f3lny typ zwyczajnego ternera. Symbolizujemy go figur\u0105 1.<\/p>\n

\"\"<\/a>
\nSymbolicznie odpowiada on dodatniemu biegunowi, t.j. temu pocz\u0105tkowi binera, kt\u00f3ry uwa\u017camy jako czynny, ekspansywny (m\u0119ski); \u2014\u00a0oznacza atrakcyjny, bierny\u00a0rys. i. (\u017ce\u0144ski) biegun binera. rys. 2.<\/p>\n

 <\/p>\n

Litera n oznacza \u015bredni (neutralny) termin. We wielu wypadkach mo\u017cna atoli wychodzi\u0107 od \u015bredniego terminu i roz\u0142o\u017cywszy\u00a0go, okre\u015bli\u0107 bieguny.\u00a0Neutralna elektryczno\u015b\u0107 rozpada si\u0119 przez tarcie powierzchni na elektryczno\u015b\u0107 i p\u00f3\u0142cie\u0144 nikt nam nie zabroni\u00a0rozpatrywa\u0107 jako cieniow\u0105 przestrze\u0144, cz\u0119\u015bciowo o\u015bwietlon\u0105 przez \u017ar\u00f3d\u0142o \u015bwiat\u0142a; dziecko przejawia z jednej strony atrakcyjne cechy;\u00a0ono podczas wyrastania i karmienie przyci\u0105ga do siebie szereg element\u00f3w ; z drugiej za\u015b strony wykazuje aktywno\u015b\u0107, ekspansj\u0119,\u00a0rozszerzaj\u0105c\u0105 si\u0119 na zewn\u0119trzne przedmioty: w niem z\u0142\u0105czone obie cechy, kt\u00f3re mo\u017cna my\u015blowo rozdzieli\u0107. Otrzymamy wtedy\u00a0drugi typ ternera, kt\u00f3remu nadamy nazw\u0119 ternera Wielkiego Arkanu.\u00a0Obrazem jego b\u0119dzie rysunek 2.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Teraz powiemy co\u015b o metodzie tworzenia idei.\u00a0W dzisiejszem rozpatrywaniu pos\u0142ugiwali\u015bmy si\u0119 analogjami, podobie\u0144stwami i doszli\u015bmy do t.zw. symbolistyki.\u00a0Co to jest symbol ? To metoda r\u00f3wnie\u017c analogij – upodobnie\u0144.<\/p>\n

We\u017amy np. termin: \u015bwiat\u0142o-p\u00f3\u0142cie\u0144 cie\u0144 a pod skrajnemi elementami dopisujmy jeszcze kilka nie zneutralizowanyoh biner\u00f3w, no\u00a0cho\u0107by tak:<\/p>\n

\u015bwiat\u0142o-p\u00f3\u0142cie\u0144nien
\nwy\u017cszy regjon\u2014\u015bredni reg. ni\u017c. reg.
\nesencja – natura – substancja
\nduch – materja
\n\u017cycie – \u015bmier\u0107<\/p>\n

Je\u015bli wszystkie wiersze por\u00f3wnam z pierwszym, to elementy wszystkich wierszy symbolizuj\u0119 elementami pierwszego wiersza;\u00a0<\/span>by\u0107 mo\u017ce, \u017ce w jednym z wierszy zneutralizowa\u0142em skrajne bieguny tylko dlatego, \u017ce g\u00f3rny wiersz mi\u0119 do tego sk\u0142oni\u0142.<\/span><\/p>\n

B\u0119dzie to przyk\u0142ad realizuj\u0105cej si\u0142y symbolu w \u015bwiecie metaficznologioznym.<\/p>\n

Je\u015bli w czwartym wierszu nie m\u00f3g\u0142em jeszcze neutralizowa\u0107 ducha i materj\u0119, to realizacjna si\u0142a symbolu tutaj si\u0119\u00a0jeszcze nie wynurzy\u0142a i otrzyma\u0142o si\u0119 li mo\u017cno\u015b\u0107 warunkowego por\u00f3wnania: je\u015bli wy ducha upodobnicie \u015bwiat\u0142u a materj\u0119 cieniowi,\u00a0to termin, kt\u00f3rego szukam, odpowiada p\u00f3\u0142cieniowi.<\/p>\n

Wr\u00f3cimy jednak do pierwszego arkanu.<\/p>\n

Na nim wyobra\u017cony cz\u0142owiek-indywiduum. To znaczy, \u017ae arkan jedno\u015bci jest zarazem arkanem indywidualno\u015bci. Je\u015bli\u00a0po\u0142\u0105czyli\u015bcie kilka istot lub rzeczy w jedno, wtedy grupa ta \u017cyje indywidualnem \u017cyciem.<\/p>\n

Kom\u00f3rka \u017cyje; grupa kom\u00f3rek \u0142\u0105czy si\u0119 w organ, a organ \u017cyje swojem indywidualnem \u017cyciem; organy grupuj\u0105\u00a0si\u0119 w organizmy, \u017cyj\u0105ce znowu indywidualnem \u017cyciem; wszystkie organiczne kr\u00f3lestwa planety \u2014 i mineralne \u2014 przedstawiaj\u0105\u00a0indywiduum, nazwane sam\u0105 planet\u0105; i ona \u017cyje; grupa planet tworzy system i t. d. do\u00a0 niesko\u0144czono\u015bci. (W jedno\u015bci wszystko\u00a0si\u0119 mie\u015bci.)<\/p>\n

Nie trzeba si\u0119 dziwi\u0107, \u017ce kom\u00f3rka uwa\u017ca siebie za woln\u0105 i walcz\u0105c\u0105 za siebie z drugiemi kom\u00f3rkami, nie zwa\u017caj\u0105c na\u00a0\u017cycie organu i organizmu, uwa\u017caj\u0105c takowe li warunkiem swego male\u0144kiego \u017cycia; nie ma potrzeby zastanawia\u0107 si\u0119 nad tem,\u00a0\u017ce akademicki uczony, upodobniaj\u0105c si\u0119 tej komoree, r\u00f3wnie\u017c nie dor\u00f3wnuje Ziemi i S\u0142onecznemu Systemowi, broni\u0105c im osobowego\u00a0\u017cycia i przypuszczaj\u0105c, \u017ce one s\u0105 martwem \u015brodowiskiem, w kt\u00f3rem up\u0142ywa jego i jej \u017cycie.; nie obchodzi nas, \u017ce Ziemia patrzy tak\u017ce z pogard\u0105 na jego \u017cycie, jak on na \u017cycie swoich odnawiaj\u0105cych si\u0119 kom\u00f3rek. Arkan nam ods\u0142ania, \u017ce te Indywidualizacje\u00a0istniej\u0105, \u017ce nie tylko grupa atom\u00f3w indywidualizowa\u0142a si\u0119 w imi\u0119 \u017cycia w moleku\u0142\u0119, lecz nawet sztuczna grupa\u00a0ludzi, z\u0142\u0105czonych w zwi\u0105zek, towarzystwo, temsamem indywidualizuje si\u0119 i \u017cyje wsp\u00f3lnem \u017cyciem, z pode\u0142ba odnosz\u0105c si\u0119\u00a0do ma\u0142ych osobistych interes\u00f3w ka\u017cdego cz\u0142onka.<\/p>\n

Uniwersalna idea ta najlepiej sformu\u0142owana przez Chrystusa w tek\u015bcie: no bo gdzie dwoje lub troje zebranych w Moje\u00a0imi\u0119, tam Ja w\u015br\u00f3d nich. (Mat. 18, 20 ) Zewn\u0105trz Logosa nie ma realizowanego \u017cycia, a wi\u0119c „w imi\u0119 Moje znaczy w imi\u0119\u00a0\u017cycia”.<\/p>\n

Wracaj\u0105c do karty (obrazu), zwr\u00f3\u0107my uwag\u0119 na to, \u017ce na niej wyobra\u017cony w\u0142a\u015bnie m\u0119\u017cczyzna, w dodatku stoj\u0105cy, t.j.\u00a0w pozie czynnego elementu; pos\u0142u\u017cy nam to za wskaz\u00f3wk\u0119 dla tytu\u0142u pierwszego arkanu. Arkan ten nazywaj\u0105 ezotery\u015bci Magusu\u00a0a w mowie potocznej nazywa si\u0119 Le balateuru (jarmarczny komedjant). Dla nas to\u00a0 czynne indywiduum.<\/p>\n

Je\u017celi w was \u017cywa istnieje potrzeba (p\u0119d) do ustanowienia t.zw. teozofioznego ternera zasadniczych jednostek, to jest je\u015bli\u00a0we wszech\u015bwiecie (Kosmos) przyznajecie 8 elementy : Archetyp, Cz\u0142owieka i Przyrod\u0119, to dacie arkanowi potr\u00f3jny tytu\u0142 (zag\u0142\u00f3wek):<\/p>\n

1. Aktywna cz\u0119\u015b\u0107 Archetypu-Divina Essentia (Bo\u017ca Istota).<\/em><\/strong>
\n2. Aktywny biegun Cz\u0142owiecze\u0144stwa \u2014 M\u0119\u017cczyzna \u2014 Yir (Osobowo\u015b\u0107).<\/em><\/strong>
\n3. Aktywno\u015b\u0107 Przyrody\u2014Natura naturans (Przyroda prowidenojonalna).<\/em><\/strong><\/p>\n

W kr\u00f3tkim tym kursie zajmienny si\u0119 znaczeniem Cz\u0142owieka naszego arkanu i postaramy si\u0119 w Kr\u00f3tko\u015bci scharakteryzowa\u0107\u00a0sk\u0142ad tej indywidualno\u015bci w sferze jego aktywno\u015bci.<\/p>\n

W czynie Cz\u0142owieka rzuca si\u0119 nam przedewszystkiem w oczy wielki biner: Duch – Ma teorja. Cz\u0142owiek duchowo\u00a0\u017cyje w \u015bwiecie (lub planie) i dej. Z drugiej strony przejawia si\u0119 w fizycznym, materjalnym planie.<\/p>\n

Pierwszym wysi\u0142kiem naszym w sferze samopo\u015bwi\u0119cenia b\u0119dzie pobudka do neutralizacji wspomnianego binernego wyobra\u017cenia.\u00a0Ale\u017c co mo\u017ce zwi\u0105za\u0107 ducha z materj\u0105, co mo\u017ce da\u0107 przej\u015bcie z planu idej do planu zrealizowanych przedmiot\u00f3w?\u00a0Odpowiemy na to: plan w kt\u00f3rym Energja okre\u015bla Formy. Oto wzorzec naszego ternera:<\/p>\n

Duch-Energja-Materja,<\/strong><\/em>
\nIdee-Formy\u2014Realne przedmioty.<\/strong><\/em>
\nPrzej\u015bciowy ten plan nazwiemy Astralnym a Kra\u0144cowe<\/strong><\/em><\/p>\n

Mentalnym i Fizycznym. Przej\u015bcie z Mentalnego planu do Astralnego odbywa si\u0119 dzi\u0119ki procesowi grupowania\u00a0si\u0119, uk\u0142adania, sumowania, \u015bci\u015blej powiedzie\u0107, wskutek procesu progresywnej – post\u0119powej kondensacji i kszta\u0142towania si\u0119 idej\u00a0w obecno\u015bci wy\u017cej wspomnianego Wielkiego Prawa indywidualizacji zbiorowej.<\/p>\n

W powszechnej idei wielok\u0105ta po\u0142\u0105czcie idee r\u00f3wno\u015bci jego liniowyoh i k\u0105towych element\u00f3w, z\u0142\u0105czcie te idee i otrzymacie\u00a0now\u0105 ide\u0119 prawid\u0142owego wielok\u0105ta, bardziej skondensowan\u0105. Por\u00f3wnajcie t\u0119 ide\u0119 z ide\u0105 liczbv 4. Powstanie wyobra\u017cenie\u00a0o kwadracie, kt\u00f3re odnosi si\u0119 do planu Form. W podobny spos\u00f3b odbywa si\u0119 przej\u015bcie z planu Astralnego do planu Fizycznego. Umocnijcie na osi blaszany\u00a0kr\u0105\u017cek. Jego brzeg nie druzgocze brylantu. Dodajcie temu kr\u0105\u017ckowi szybki ruch wirowy – inaczej rzek\u0142szy – spot\u0119gujcie\u00a0zapas jego kinetycznej energji, lub nagromad\u017acie w nim szereg astralnych przymiot\u00f3w : druzgocze brylant.<\/p>\n

Widzicie, \u017ce wskutek kondensacji, zg\u0119szczenia, nagromadzenia astralu zmienili\u015bcie czysto fizyczny przymiot a mianowicie\u00a0twardo\u015b\u0107 brzegu kr\u0105\u017cka, a wi\u0119c przej\u015bcie uskutecznione, chocia\u017cby cz\u0119\u015bciowo.<\/p>\n

Skupiajcie si\u0119 w jednym pokoju z pragnieniem wyzwania osobnika (subjeotum), umieszczonego w drugim pokoju.\u00a0Skupianie si\u0119 to prowadzi do kondensacji idej w obrazowe wyobra\u017cenia, tj. w formy. Wysilaj\u0105c si\u0119 wyobra\u017ani\u0105, t.j. kondensuj\u0105co\u00a0astral, osi\u0105gacie realizacj\u0119 wspomnianego ruchu, odnosz\u0105cego si\u0119 do fizycznego planu. I to urzeczywistnieniem\u00a0przej\u015bcia.<\/p>\n

Powiedz\u0105 mi, \u017ce w pierszym przyk\u0142adzie, w\u0142ada\u0142 ju\u017c kr\u0105\u017cek pewn\u0105 twardo\u015bci\u0105, tj. fizycznym przymiotem, a wskutek\u00a0kondensacji astralu spot\u0119gowali\u015bmy tylko t\u0119 twardo\u015b\u0107; \u017ce w drugim przyk\u0142adzie pracowa\u0142 magnetyzer nie tylko wyobra\u017ani\u0105,\u00a0kondensuj\u0105c – gromadz\u0105c astral, ale i rozporz\u0105dza\u0142 w\u0142asnem oddechaniem wed\u0142ug okre\u015blonych praw a, by\u0107 mo\u017ce, pozwoli\u0142\u00a0sobie na ten lub inny ruch b\u0142yskawicznego lub przed\u0142u\u017conego rytmicznego lub nie rytmicznego ruchu cia\u0142a. Odpowiem\u00a0na to alchemicznym aforyzmem: „a\u017ceby stworzy\u0107 z\u0142oto, trzeba mie\u0107 z\u0142oto”<\/p>\n

Jest to prawo wi\u0119kszo\u015bci proces\u00f3w, odbywaj\u0105cych si\u0119 w warunkach realizowanych przedmiot\u00f3w. W ci\u0119\u017ckim \u017cyciu\u00a0bierzemy cz\u0119sto za punkt wyj\u015bcia gotowe realizacje. Upodobniamy si\u0119 do cz\u0142owieka, rzucaj\u0105cego w nasycony roztw\u00f3r male\u0144kie\u00a0kryszta\u0142ki celem wyzwania – pobudzenia do szybszej og\u00f3lnej krystalizacji roztworu.\u00a0Wi\u0119kszo\u015b\u0107 magicznych operacyj posiada w\u0142a\u015bnie charakter rozumnego wyboru punkt\u00f3w wyj\u015bciowych.<\/p>\n

A wi\u0119c w ca\u0142ym Wszech\u015bwiecie i w ka\u017cdym jego sk\u0142adowym elemencie b\u0119dziemy si\u0119 starali rozr\u00f3\u017cnia\u0107 – chocia\u017cby\u00a0w przybli\u017ceniu – krainy trzech plan\u00f3w : mentalnego, astralnego i fizycznego wzajemnie si\u0119 przenikaj\u0105cych, kt\u00f3re\u00a0mo\u017cemy rozpatrywa\u0107 tak\u017ce oddzielnie.<\/p>\n

W cz\u0142owieku stosownie do tego b\u0119dziemy rozr\u00f3\u017cniali trzy sk\u0142adowe elementy: Mens – czyli duch: Anima – czyli\u00a0dusza lub cia\u0142o astralne, czyli astrosoma; a w ko\u0144cu Corpus tj. fizyczne cia\u0142o.<\/p>\n

Kiedy cz\u0142owiek zaj\u0119ty umys\u0142ow\u0105 prac\u0105, powiemy, \u017ce duch i dusza s\u0105 bardziej czynne ni\u017c cia\u0142o. Kiedy w nim przewa\u017ca\u00a0\u017cycie zmys\u0142owe, lub praca czystej wyobra\u017ani, czynnej lub biernej, podkre\u015blimy dusz\u0119, jako pobudk\u0119 do tego it.d.<\/p>\n

Przyjmujemy, \u017ce duch cz\u0142owieka, przejawiaj\u0105c si\u0119, ukszta\u0142towa\u0142 jego dusz\u0119; \u017ce dusza ta, wzi\u0105wszy za punkt wyj\u015bcia w fizycznym planie zmaterjalizowane elementy, dostarczone\u00a0przez rodzic\u00f3w, mog\u0142a sobie stworzy\u0107 fizyczne cia\u0142o, tak dla wewn\u0119trznego, jak i zewn\u0119trznego \u017cycia; \u017ce ona podtrzymuje\u00a0prac\u0119 tego cia\u0142a w formie z g\u00f3ry uplanowanej.<\/p>\n

Oto na czem pragn\u0105\u0142em si\u0119 zatrzyma\u0107 si\u0119 na dzisiejszej lekcji. Dodam li jedno: nikt wam nie zabroni zamieni\u0107\u00a0\u00a0nasz gruby podzia\u0142 Wszech\u015bwiata i Cz\u0142owieka na\u00a0 plany na bardziej szczeg\u00f3\u0142owy, w kt\u00f3rym owe plany rozpadn\u0105 si\u0119 na\u00a0podplany. Sami b\u0119dziemy to musieli w kr\u00f3tkim czasie uczyni\u0107.<\/p>\n

Arkan pierwszy zawiera w sobie ide\u0119 „Jedno\u015bci i Aktywno\u015bci „Wszystkie istoty s\u0105 w jedno\u015bci, jako\u00a0w zasadzie pojmowane, i zwracaj\u0105 si\u0119 do jedno\u015bci, jako do celu Jedno zawiera si\u0119 w jednem tj.wszystko we wszystkiem”.<\/p>\n

 <\/p>\n

powr\u00f3t\u00a0\u00a0\u21d0<\/a><\/p>\n

\u017ar\u00f3d\u0142o:\u00a0<\/strong><\/em><\/p>\n

Tytu\u0142:<\/strong><\/em>\u00a0Tajemna wiedza duchowa cz 1
\nWariant tytu\u0142u:<\/em><\/strong>\u00a0Tajemna wiedza duchowa : encyklopedyczny wyk\u0142ad nauk tajemnej wiedzy duchowej opracowany na podstawie egipskiej symbolistyki
\nAutor: Gomulicki, Marian
\nKsi\u0105\u017cnica Cieszy\u0144ska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pierwszy Arkan. I Mag Wa\u017cniejszemi czynnikami w \u017cyciu cz\u0142owieka wykszta\u0142conego\u00a0s\u0105 \u015bwiadomo\u015b\u0107 \u017cycia i stopie\u0144 w\u0142adzy realizowanej jemu ofiarowane. D\u0105\u017cenie do tak zwanego ,po\u015bwi\u0119cenia\u201d przejawia si\u0119 jako pogo\u0144 za jednem lub drugim elementem a najcz\u0119\u015bciej za\u00a0oboma. Po\u015bwi\u0119cenie – opiera si\u0119 na … Czytaj dalej →<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[164],"tags":[168,165],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2206"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2206"}],"version-history":[{"count":12,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2206\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3099,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2206\/revisions\/3099"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2206"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2206"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tarot-marsylski.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2206"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}