Szesnasty Hymn do AGNI

HYMN DO TEGO, KTÓRY PRZYNOSI WSZELKIE POŻĄDANE DOBRO

[Ryszi potwierdza Boską Wolę w człowieku jako kapłana składającego ofiarę i przedstawiciela, który przynosi światło, siłę, inspirujące poznanie i wszelkie pożądane dobro; bowiem on jest tym, który dąży do doskonałości przez działanie, w którym znajduje się potęga wszystkich bogów i pełnia ich mocy.]

  1. Śpiewajcie z pełnym objawieniem Słowa dla świecącego Światła, dla boskiego, dla Woli, którą śmiertelnicy przez wyrażenia jego boskości jako Przyjaciela stawiają na czele.
  2. Wola jest kapłanem ofiary ludu; przez iluminacje przenikliwego umysłu niesie w obu ramionach ciągły porządek ich ofiar i jako boski rozkosznik 3 porusza się ku swojemu dobru.
  3. W afirmacji jego i w jego towarzystwie, kiedy zwiększa swój płomień czystości, są wszyscy panowie pełni; bowiem wszystkie rzeczy są w dźwięku jego licznych głosów, a na niego, aspirującego w swoich działaniach, nałożyli ciężar swojej siły.
  4. Nawet teraz, o Wolo, niech będzie pełnia ich całkowitej mocy. Wokół tej potężnej Woli ziemia i niebo stały się jakby jednym głosem natchnionego poznania.
  5. Nawet teraz przyjdź do nas, o Wolo, wychwalana przez nasze słowa i przynieś nam nasze pożądane dobro. Obyśmy my, którzy tu jesteśmy, oraz ci świetliści mistrzowie poznania razem założyli ten błogosławiony stan naszego bytu. Kroczy z nami w naszych bitwach, abyśmy mogli wzrastać.

Wyjaśnienie do Hymnu:

  1. Mitra. Agni zawiera i jest wszystkimi bogami. Śmiertelnicy muszą odkryć w działaniu boskiej Woli światło, miłość i harmonię prawdziwego poznania i prawdziwego istnienia, czyli moc Mitry. To w tym aspekcie Agni musi zostać postawiony przed ludzką świadomością jako kapłan reprezentujący w ofierze.
  2. Jako Purohit, kapłan reprezentujący w ofierze i przewodnik na czele jej drogi. Stoi on przed naszą świadomością jako przewodnik wszystkich naszych mocy, aby prowadzić i kontynuować nasze dążenie do Boga, tak aby nie było żadnych przerw ani luk w porządku ofiary, w jej prawidłowym marszu do bogów, ani w odpowiednim umieszczeniu działań zgodnie z czasem i porami Prawdy.
  3. Boska Wola staje się Rozkosznikiem, Bhagą, braterską mocą Mitry, który czerpie radość z całego istnienia, ale zgodnie z mocą Mitry czystego rozeznania oraz w zgodzie ze światłem, prawdą i harmonią boskiego życia.
  4. Bogowie; Boska Siła zawiera i podtrzymuje wszystkie inne boskie moce w ich działaniu; w niej zatem rezyduje moc wszystkich pozostałych boskich istot.
  5. Cała fizyczna i cała mentalna świadomość stają się pełne wiedzy, która wpływa na nie z poziomu nadmentalnego, i jakby przekształcają się w nadmentalne światło i działanie wokół boskiej Woli-Widza, gdy on porusza się w nich, wykonując swoją pracę transfiguracji.

źródło: THE SIXTEENTH HYMN TO AGNI; Arya. A Philosophical Review. 15th May 1916.