Rytuał Obfitości

Otrzymaliśmy kilka próśb od członków naszego stowarzyszenia o rytuał, który stymulowałby przepływ dóbr materialnych i bogactwa w ich kierunku. Oto przykład, który opracowaliśmy na podstawie materiałów kabalistycznych zawartych w tomie III Złotego Brzasku. Poważne podejście do poniższych stron powinno uświadomić ci, że rytuały i magia ceremonialna to nie coś, co można traktować lekko. Z pewnością elementale, które mają odpowiedzieć na modlitwę, traktują siebie poważnie, co wskazuje poniższy fragment z jednego z listów Joan Dixon dotyczącego jej kontaktu z Burinem i jego Ludźmi Skały:

„Ta Istota (Burin), czy czymkolwiek jest, staje się dla mnie coraz bardziej znajoma. Domyślam się, że czasami słyszy nawet moje myśli. Kiedy opowiadał mi o swoich tak zwanych mocach i o prymitywnych plemionach, przez myśl przeszło mi: 'Zastanawiam się, czy to właśnie te duchy ziemi są tymi, którym dedykowane są te ich okropne rytuały płodności?’. Kilka godzin po tym, jak skończyłam pisać wiadomość, zrelaksowałam się i w mojej głowie pojawiła się myśl: 'Przy okazji, Ludzie Wody są odpowiedzialni za płodność’. Jak zwykle w moim przekornym stylu natychmiast to odrzuciłam, myśląc: 'Co za bzdura, co woda ma wspólnego z płodnością!’. I odpowiedź przyszła natychmiast:
'Morze jest kolebką świata, matką wszystkich żyjących istot. Wszystkie formy życia, jakie znasz, zaczynają się w łonie, w morzu ciepłego płynu. Gdy wiosną przychodzą deszcze, rzeczy zaczynają rosnąć. Oto, co woda i Ludzie Wody mają wspólnego z płodnością!’ No cóż, muszę przyznać, że całkiem mnie zbił z tropu. Ale poza tym jednym epizodem wciąż nie wiem, czy jest on prawdziwy.

„Później, w tej samej wiadomości, zaproponował, że nauczy mnie i da mi moc. Można by powiedzieć, że mógłby zrobić ze mnie niezłą czarownicę. Ale ja po prostu nie jestem typem czarownicy. Chciałam powiedzieć: 'Po pierwsze, nie mam pojęcia o magii ceremonialnej’. Ale kiedy pisałam tę wiadomość, zdałam sobie sprawę, że przedstawił mi ją w pigułce.

’Rzuca się inkantację, wypowiada imię, wywołuje naszą moc.’ Pamiętam, że wtedy zastanawiałam się, dlaczego tak rozwleka to wszystko. Dlaczego po prostu nie powie: 'Kiedy wykonuje się ceremonię’ lub coś w tym stylu? Nie, on przekazał mi cały rytuał, abym mogła go użyć, jeśli zechcę. Domyślam się, że następnym razem nauczy mnie inkantacji – oczywiście, gdy się tego nie spodziewam. Teraz więc wiem pierwszą rzecz o magii ceremonialnej. Ale jakoś mam wrażenie, że jest w tym coś więcej niż tylko mamrotanie kilku fraz…”

Jak bardzo ma rację! Nie posiadamy rytuału, który przekazał jej Burin, ale mamy podstawy opracowane dawno temu przez MacGregora Mathersa, Hynna Westcotta i innych, i oto uproszczona wersja dla Ziemi.

RYTUAŁ BINAH
Piąty Pentakl Saturna

  1. Przygotowanie miejsca pracy.

         2. Krzyż Kabalistyczny (zwrócić się na wschód).

3. Mniejszy Rytuał Wypędzenia Pentagramu.

4. Rytuał Medytacji Światła Przeplatającego się.

5. Inwokacja Adonai, Boga Ziemi (zwrócić się na północ).

 

Bóg objawiony w Naturze
Modlitwa

Okaż nam Twoje oblicze w rzeczach Twojego stworzenia,
Aby mogły być dla nas święte.
Przyjdź do tej świątyni przygotowanej dla Ciebie
I przemów do serca tego (tej), który(a) wzywa Cię tutaj,
Abyś mógł być widziany wewnętrznym okiem, w ciemności,
I słyszany wewnętrznym uchem, w ciszy,
I interpretowany przez serce umysłowi,
I objawiony na Ziemi, w Twoim Królestwie.

Niech dusza człowieka powstanie,
Wezwane mocą Adonai.
Niech stanę mocno, z moimi stopami osadzonymi na ziemi ziemi!
Niech moja dusza ogłosi:
W moim ciele ujrzę Boga, nawet Adonai,
Boga objawionego w Naturze.

6. Inwokacja Sił Binah

„Przez Święte Imiona Boga zapisane w tej księdze, Biblii, oraz przez inne Święte i Niewysłowione Imiona zapisane w Księdze Życia,
wzywamy was, abyście przyszli do nas natychmiast i bez żadnej zwłoki, pojawiając się w pięknej i przyjemnej formie i postaci.
Przez te Święte Imiona i Symbole: (intonuj Imię podczas rysowania Sigilu).”

7. Wielki Rytuał Inwokacyjny Pentagramu dla Ziemi
(Teraz następuje właściwe przywoływanie Ludzi Ziemi, którzy wykonują twoje życzenie lub modlitwę. Narysuj dwa Pentagramy w powietrzu przed sobą, w każdym punkcie kompasu, zaczynając od Północy i obracając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Intonuj Święte Imię podczas rysowania Pentagramu, a następnie intonuj Rozkaz podczas rysowania centralnego Symbolu, najpierw Równoważącego, potem Przywołującego. W sumie osiem pentagramów.)

8. Modlitwa Gnomów
(Z dzieła Levi’ego „Magia Transcendentalna”)

„O Królu Niewidzialnych,
Który wypełniasz otchłanie Ziemi
Swoją wszechmocą.
Ty, który wstrząsasz sklepieniami świata,
I sprawiasz, że siedem metali
Płynie przez żyły skały.

Monarcho Siedmiu Świateł,
Nagrodzicielu trudów Jaskiń,
Prowadź nas ku pożądanemu powietrzu
I do krainy chwały.

Czuwamy i pracujemy,
Widząc i mając nadzieję,
Przez dwanaście kamieni Świętego Miasta,
Przez ukryte talizmany,
Przez biegun magnesu
Przechodzącego przez centrum świata!

Zbawco, Zbawco, Zbawco,
Miej litość nad cierpiącymi.
Rozszerz nasze serca, wynieś nasze umysły,
Powiększ nasze całe jestestwo!

O ciszo i ruchu,
O dniu odziany w noc,
O ciemności skryta w blasku,

O Mistrzu, który zawsze wypłacasz zapłatę
Swoim robotnikom w białości srebra,
W świetności złota,
W koronie melodyjnych diamentów.

Ty, który nosisz niebo na swoim palcu
Jak pierścień z szafiru,
Ty, który ukrywasz w kamieniu ziemi
Cudowne ziarno gwiazd,
Żyj, króluj, rozdawaj bogactwa tego,
Czego uczyniłeś nas strażnikami. Amen.”

9. Życzenie, Modlitwa lub Prośba
(Mag prowadzący rytuał – oraz uczestnicy, jeśli są obecni – wizualizują lub intonują potrzebne dobra materialne, pieniądze lub inne rzeczy niezbędne dla rozwoju i służby. Dobrym pomysłem jest spisanie modlitwy. Można ją zapalić na ołtarzu i spalić, wypowiadając poniższe słowa uwolnienia.)

„O El, najsilniejszy, o Adonai, najpotężniejszy,
Ty, który ustanowiłeś wszystko w swojej mądrości;
Niech dym i płomień tej modlitwy
Wzbijają się ku niebiosom, a jej popioły opadają na ziemię.
Dziękujemy Ci za bogactwo Twojego stworzenia,
Dodane nam, gdy dzielimy się naszą ludzką miłością.
Przez Imię Żyjącego Boga,
Który ukształtował niebiosa powyżej
I położył fundamenty ziemi poniżej;
Przez Święte Imiona Binah,
Jesteśmy wdzięczni Yod He Vau He Elohim,
Tzaphqielowi, Aralim i Satarielowi
Oraz jego mieszkańcom mroku,
Za dzielenie z nami trudów ziemi
Tego dnia (lub tej nocy) oraz w nadchodzących dniach,
Aby sprawiedliwość naszej modlitwy została spełniona.”

10. Wielki Rytuał Wypędzenia Pentagramu dla Ziemi
(Zaczynając ponownie od Północy, ale przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.)

11. Mniejszy Rytuał Wypędzenia Pentagramu (zwrócony na wschód).
12. Modlitwa Pańska zakończona Krzyżem Kabalistycznym.
13. Popioły spisanej modlitwy mogą zostać zwrócone ziemi,

Podczas gdy akcesoria rytuału są demontowane i odkładane na następną okazję.

Publikując rytuał magiczny, trudno zdecydować, ile szczegółów powinno zostać wydrukowanych, a ile pominiętych – nie dlatego, że istnieją jakieś sekrety! Nie ma ich, jak cytowaliśmy Dion Fortune kilka numerów temu. Trudność wynika z ogromu historii i literatury Ceremonialnej Magii oraz złożoności przygotowań i treningu. Magia Ceremonialna jest sztuką, i jak każda sztuka wymaga regularnego studiowania i praktykowania, jeśli ktoś chce osiągnąć w niej biegłość. Oczywiście kroki od 1 do 4 oraz 12 i 13 zakładają, że Celebrant, kapłan lub kapłanka, są już zaznajomieni z niezbędnymi wstępnymi przygotowaniami umysłu, serca i aury, nie wspominając o zwykłym wyposażeniu fizycznym, w tym rysowaniu Piątego Pentaklu Saturna z „Klucza Salomona”.

Słyszeliśmy kiedyś, że rytuał traci swoją moc, gdy zostanie opublikowany lub udostępniony światu za darmo. Być może jest w tym prawda, gdyż Siły Duchowe, które współpracowały z twórcą rytuału podczas jego projektowania i używania, nie są niewolnikami związanymi z kawałkiem papieru, który przekazywany jest nowemu właścicielowi. Jednak nowy użytkownik może ożywić to narzędzie duchowe i sprawić, by działało ponownie, ładując je swoimi własnymi Siłami! Wierzenie, że rytuał ma moc sam w sobie, jest przesądem.

W naszej serii studiów okultystycznych „Niewidzialna Rzeczywistość za Pozorami” staramy się dostarczyć Studentowi życia rozsądnych podstaw do rozwijania duchowych mocy, które pozwolą na zdrowe, pomocne i znaczące życie. Są to praktyczne podręczniki łączące teorię i praktykę. W części II serii omawiamy proste rytuały ochronne, takie jak Krzyż Kabalistyczny (ostatnie frazy Modlitwy Pańskiej) i Mniejszy Rytuał Wypędzenia Pentagramu.

Jeśli chcesz mówić językiem Bogów, musisz mieć sprawdzony sposób na chwilowe obrócenie swojej osobowości o 180 stopni, przynajmniej na czas medytacji i/lub rytuału. Dzięki temu siły duchowe, które były skierowane na zewnątrz, ku twoim codziennym aktywnościom, zostaną skierowane do wewnątrz, ku rozwojowi twojego życia wewnętrznego.

Nie ma jednej autorytatywnej postaci w dziedzinie metafizyki czy nauki okultystycznej, szczególnie w zakresie Magii Ceremonialnej. Nauczyciele naszej rasy rozsiali te materiały pośród setek autorów. Jednym z zadań twoich Duchów Opiekuńczych jest przynoszenie ci tych rozproszonych fragmentów w momencie, gdy są ci potrzebne. Dzięki próbom i błędom rozwijasz duchowy system, który odpowiada twoim potrzebom w tym życiu. Stajesz się eklektykiem, tak jak Potamon, Ammonius Sakkas i inni słynni przedstawiciele Szkoły Aleksandryjskiej z II wieku n.e. Tworzymy nasz własny system w naszych czasach, tak jak oni tworzyli w swoich.

źródło: SATURN RITUAL FOR ABUNDANCE By Riley Hansard Crabb, Round Robin, California May-June 1969



Ostatnie zdanie podkreśla, że podejście do duchowości, filozofii czy magii nie musi opierać się na jednym źródle wiedzy lub tradycji. Bycie eklektykiem oznacza wybieranie z różnych systemów, idei i praktyk tego, co najlepiej odpowiada twoim potrzebom i poglądom, a następnie tworzenie spójnej całości. Autor odwołuje się do Szkoły Aleksandryjskiej oraz jej przedstawicieli, którzy w II wieku n.e. podejmowali podobne działania, adaptując różnorodne tradycje filozoficzne i religijne do swoich czasów.

Kluczowe postacie i ich znaczenie:

1. Potamon z Aleksandrii

  • Kim był? Filozof aleksandryjski z przełomu I i II wieku n.e., uważany za twórcę eklektyzmu jako świadomej metody filozoficznej.
  • Osiągnięcia:
    • Potamon odrzucał ideę trzymania się jednej szkoły filozoficznej (np. stoicyzmu, platonizmu czy arystotelizmu). Zamiast tego, sugerował czerpanie z różnych tradycji i łączenie ich w jeden system, który najlepiej pasuje do danej sytuacji lub potrzeby.
    • Uważał, że poszukiwanie prawdy wymaga elastyczności intelektualnej i otwartości na różnorodne źródła wiedzy.
  • Wpływ: Jego metoda stała się podstawą eklektyzmu filozoficznego, który miał istotny wpływ na późniejsze szkoły myślenia.

2. Ammonius Sakkas

  • Kim był? Filozof z Aleksandrii z II/III wieku n.e., nauczyciel Plotyna (twórcy neoplatonizmu) i założyciel nurtu, który łączył filozofię grecką z duchowością wschodnią.
  • Osiągnięcia:
    • Był założycielem neoplatonizmu w jego wczesnej formie. Neoplatonizm stał się jedną z najważniejszych szkół filozoficznych późnego antyku.
    • Sakkas dążył do pojednania różnych tradycji filozoficznych i religijnych, zwłaszcza platonizmu, arystotelizmu i mistycyzmu. Jego nauczanie miało na celu odnalezienie uniwersalnej prawdy wspólnej wszystkim tym tradycjom.
  • Wpływ: Wpłynął na myślicieli takich jak Plotyn, który rozwinął jego idee w całościowy system metafizyczny.

3. Szkoła Aleksandryjska

  • Co to było? Centrum intelektualne w Aleksandrii (Egipt), które rozkwitało od III wieku p.n.e. do późnego antyku. Było znane z łączenia różnych tradycji filozoficznych, naukowych i religijnych.
  • Największe osiągnięcia:
    • Stała się miejscem dialogu między filozofią grecką, naukami wschodnimi i religią chrześcijańską.
    • Tworzyła podwaliny pod myślenie eklektyczne, które łączyło różne systemy myślowe w poszukiwaniu uniwersalnych prawd.
    • Była miejscem pracy takich uczonych jak Euklides (matematyka), Eratostenes (geografia) czy Hipokrates (medycyna).

Znaczenie zdania

Zdanie odnosi się do idei tworzenia własnych duchowych i intelektualnych systemów poprzez adaptację, łączenie i rozwijanie różnych tradycji, w sposób podobny do działań Potamona, Ammoniusa Sakkasa i Szkoły Aleksandryjskiej. Nacisk kładziony jest na to, że każdy z nas może być „eklektykiem” – osobą, która wybiera to, co najlepsze z różnych źródeł, by stworzyć unikalną i spersonalizowaną ścieżkę duchowego rozwoju.