Horoskop statku „Imperator”

Los statku „Titanic”, który 15 kwietnia 1912 roku zderzył się z górą lodową na Atlantyku i zatonął z ponad 1600 ludźmi na pokładzie, z pewnością nadal pozostaje w pamięci czytelników. „Titanic”, statek o wyporności ponad 50 000 ton, był uważany za arcydzieło sztuki okrętowej. Był największym z dotychczas zbudowanych statków, prawdziwym kolosem w porównaniu do wcześniejszych konstrukcji, który dzięki wbudowanym grodziom uważany był za niezatapialny. Wnętrze było wyposażone w niezwykły luksus. Jednak pierwsza podróż okazała się dla gigantycznego statku fatalna, gdyż wielka, nieobliczalna góra lodowa przecięła mu drogę i w krótkim czasie posłała go na dno morza z większością załogi i pasażerów.

Zachęcona przez angielską konkurencję, niemiecka żegluga również postanowiła budować takie gigantyczne statki, aby sprostać szybko rosnącemu ruchowi pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Europą oraz rosnącym wymaganiom luksusu. Wkrótce pierwszy niemiecki gigantyczny statek, „Imperator”, ma zostać oddany do użytku. Ten statek ma nawet nieco przewyższać „Titanica” pod względem wymiarów, ale czytelnicy już mogli zapoznać się z tymi szczegółami w prasie. Nas interesuje głównie, czy los tego statku można przewidzieć za pomocą astrologii, a dla znawców tej nauki jest to niewątpliwie możliwe. Wodowanie statku konstytuuje jego narodziny jako samodzielnej całości, a horoskop, obliczony na dokładny czas tego wydarzenia, pozwala zgodnie z obowiązującymi zasadami przewidzieć jego los.

W tym przypadku wnioski można wyciągać nawet z większą pewnością niż przy narodzinach człowieka, ponieważ nie mamy tu do czynienia z istotą duchową, która może w pewnym stopniu zmieniać swoje przeznaczenie poprzez samokontrolę. Nauka szkolna oczywiście uśmiechnie się z tego stwierdzenia i wróci do codziennych zajęć, ale wobec coraz większej liczby faktów, towarzystwa żeglugowe, stoczniowcy i przede wszystkim publiczność będą musieli w końcu to uwzględnić. W ciągu ostatnich 80 lat dowódca statku R. J. Morrison oraz A. J. Pearce, obaj doświadczeni praktyczni astrologowie, wielokrotnie zwracali uwagę w Anglii (porównaj artykuł „Horoskop Titanica” w numerze z lipca 1912 roku), że jest niezwykle ważne, aby wodowanie statku odbywało się pod korzystnymi wpływami planet. Jeśli to nie zostanie uwzględnione i wydarzenie odbędzie się pod złymi wpływami, statek przyniesie nieszczęście właścicielom, załodze i pasażerom, a pod bardzo złymi wpływami doprowadzi do wielkiej katastrofy. Cały szereg horoskopów takich pechowych statków to potwierdza. „Titanic” został, jak pokazano we wspomnianym artykule, zwodowany pod najgorszymi możliwymi wpływami, i musimy z żalem stwierdzić, że również podczas wodowania „Imperatora” „nie panował dobry gwiazdor”, jak mówi przysłowie, które jest jednak dosłownie prawdziwe. Złym omenem było już to, że niemiecki cesarz, który dokonywał ceremonii chrztu, ledwo uniknął śmiertelnego niebezpieczeństwa, gdy zerwał się olbrzymi łańcuch stalowy.

Zasady dotyczące statków najlepiej zestawił astrolog Lilly, i przedstawiamy je tutaj w skrócie:
„Należy zwrócić uwagę na kąty figury i sprawdzić, czy planety szczęścia znajdują się w nich, a planety nieszczęścia są poza nimi, w domach następujących lub upadających i pod Słońcem. Jeśli tak jest, statek jest bezpieczny. Jeśli jednak planety nieszczęścia znajdują się w kątach lub domach następujących, statek będzie miał trudności. Jeśli Saturn jest planetą nieszczęścia, statek osiądzie na mieliźnie. Jeśli on i Mars znajdują się w znakach ziemi, oznacza to to samo lub wielkie niebezpieczeństwo i straty. Jeśli jednak planety szczęścia rzucają swoje korzystne promienie na miejsca Saturna i Marsa oraz władców kątów, a dyspozytor Księżyca jest wolny od zniewag, statek zostanie ciężko dotknięty i uszkodzony, ale większość ludzi i ładunku zostanie uratowana…

Jeśli Saturn jest znieważony na Medium Coeli, oznacza to wadliwe żagle lub osprzęt, złą pogodę, burze itd.

Ascendent i Księżyc wskazują statek i ładunek, władca Ascendentu pasażerów i załogę.
Jeśli Ascendent i Księżyc są źle aspektowane, a władca Ascendentu jest korzystny, statek jest uznany za stracony, ale załoga zostanie uratowana”.

„Imperator” został zwodowany 23 maja 1912 roku w Hamburgu, jak donosiły dzienniki, o godzinie 9:47 rano, co niewątpliwie odpowiada czasowi środkowoeuropejskiemu i rzeczywistej godzinie miejscowej 9:27 rano. Dla tego czasu został obliczony nasz horoskop. Baran 24°10′ znajduje się na Medium Coeli, a Lew 13°49′ wschodzi, z Księżycem w tym znaku. Symbol dla wschodzącego stopnia Lwa według Charubela w „The Degrees of the Zodiac symbolised” to: „Duża bańka unosząca się na wodzie, w której widać mieszające się kolory”; po polsku: „Duża unosząca się (lub dryfująca) na wodzie bańka, w której widać mieszające się kolory”. Bardzo trafne dla tego pływającego pałacu.

Przyglądając się bliżej horoskopowi w świetle wcześniej wspomnianych zasad, okazuje się, że planety nieszczęścia są silnie zaznaczone. Obecność Saturna w 10. domu sama w sobie wystarczy, by wskazać nieszczęście; wodowanie statku nigdy nie powinno odbywać się, gdy jedna z planet nieszczęścia (Mars, Saturn, Uran) znajduje się w kątach horoskopu, do których zalicza się cztery domy kątowe (1., 10., 7. i 4. dom). Istnieje wiele bardzo złych aspektów do ważnych części horoskopu. Słońce jako władca Medium Coeli oddziela się od koniunkcji z Saturnem, pozostając nadal pod jego promieniami, i zbliża się do opozycji z Jowiszem; poza tym znajduje się w kwadraturze do Księżyca, ale ma również trygon do Urana jako korzystny wpływ. Księżyc natomiast jest silnie znieważony, ponieważ oprócz kwadratury do Słońca otrzymuje również kwadratury od Wenus i Saturna, bez żadnych dobrych aspektów. Mars jako władca Medium Coeli jest w koniunkcji z Neptunem, który rządzi morzem, w Raku, znaku jego „upadku”, zbliża się do opozycji z Uranem i znieważa również Jowisza. Ascendent znajduje się w kwadraturze do Wenus i Merkurego, ale również w trygonie do Jowisza. Mamy więc serię bardzo złych wpływów, którym jako korzystne przeciwstawiają się jedynie dwa trygony Jowisza do Ascendentu i Urana do Słońca.

W konstrukcji statku Rak oznacza kadłub, a Mars w tym znaku, źle aspektowany, wskazuje, że ta część statku ulegnie uszkodzeniu, a w połączeniu z Saturnem w Byku na Medium Coeli wskazuje, że statek z powodu defektu maszyn i śrub uniknie bezpiecznego prowadzenia, wpadnie na skały podczas burzy lub złej pogody i dozna poważnych uszkodzeń lub zostanie całkowicie stracony.

Linia Hamburg-Amerika przyniesie z tego statku niewielki zysk, a raczej poniesie ciężkie straty, ponieważ Merkury, władca 2. domu, jest w kwadraturze do Urana i w opozycji do Punktu Szczęścia, bez żadnych dobrych aspektów. Ponadto Saturn w Byku jest zły pod tym względem.

Czas, kiedy statek napotka swoje przeznaczenie, zależy od konstelacji gwiazd podczas poszczególnych wypraw. Pod dobrymi wpływami podczas wypłynięcia statek może odbyć szczęśliwe podróże, ale jeśli kiedykolwiek wypłynie pod złymi wpływami, nieuchronnie dozna co najmniej bardzo poważnych uszkodzeń.

„Titanic” rozpoczął pierwszą podróż pod bardzo złymi konstelacjami. Możemy jednak mieć nadzieję, że „Imperator” nie doświadczy takiej katastrofy i nie będzie trzeba opłakiwać tak ogromnej straty ludzi, jak miało to miejsce w przypadku jego angielskiego statku bliźniaczego, ponieważ wspomniane wcześniej trygony Jowisza do Ascendentu i Urana do Słońca dają naszym zdaniem uzasadnioną nadzieję na to.

źródło: Das Horoskop des Dampfers „Imperator”. Von W. Becker, Oranienburg; „Zentralblatt für Okkultismus” Miesięcznik do badania całokształtu nauk tajemnych, Juni 1913.


A takie były już późniejsze losy statku, zatem można je dzisiaj  porównać z zaprezentowanym powyżje materiałem z roku 1913.


SS Imperator był niemieckim liniowcem pasażerskim zbudowanym dla Hamburg America Line (HAPAG) i zwodowany w 1912 roku. W momencie ukończenia w czerwcu 1913 roku był największym pasażerskim statkiem na świecie, przewyższającym wielkością White Star Line’s Olympic. Statek był częścią tria dużych liniowców oceanicznych, do których należały również Vaterland i Bismarck, zaprojektowanych w celu zwiększenia konkurencyjności Niemiec w podróżach transatlantyckich w stosunku do brytyjskich liniowców, takich jak Titanic i Lusitania​ (Wikipedia)​​ (Wikipedia)​.

Imperator od początku swojej służby borykał się z problemami stabilności z powodu wysokiego środka ciężkości. To wymusiło modyfikacje, takie jak obniżenie kominów i zastąpienie ciężkich mebli lżejszymi materiałami. Dodatkowo dodano 2 000 ton cementu jako balast, aby poprawić stabilność. Te zmiany pomogły rozwiązać problem nadmiernego przechylania się statku​ (Wikipedia)​.

Podczas I wojny światowej Imperator był zacumowany w Hamburgu i nie brał aktywnego udziału w działaniach wojennych. Po wojnie statek został przejęty przez Stany Zjednoczone i używany do transportu amerykańskich żołnierzy z powrotem do kraju. Następnie Imperator został przekazany Brytyjczykom jako część reparacji wojennych i sprzedany linii Cunard. Przemianowany na RMS Berengaria, statek służył do późnych lat 30. XX wieku. Ostatecznie został zezłomowany po uznaniu go za niezdolny do dalszej służby z powodu częstych pożarów elektrycznych spowodowanych starzejącą się instalacją elektryczną​ (Wikipedia)​​ (great-ocean-liners)​.

Wnętrze Imperatora było luksusowo urządzone, z francuskim stylem dekoracji w większości jego pomieszczeń publicznych i kabin, zaprojektowanym przez architekta Charlesa Mewèsa. Statek oferował udogodnienia takie jak duża jadalnia, restauracja Ritz-Carlton oraz liczne luksusowe kabiny z łazienkami, co czyniło go jednym z najbardziej opulentnych liniowców tamtych czasów​ (Wikipedia)​​ (great-ocean-liners)​.