Artykuł opublikowany w numerze 6, roczniku 9 „Centralnego Biuletynu Okultyzmu” z pewnością wzbudził duże zainteresowanie wśród większości czytelników.
Należy się wielkie uznanie redakcji, panu A. Grobe-Wutischky, za to, że pozwala na uwzględnienie praktycznej strony okultyzmu, dając każdemu czytelnikowi możliwość znalezienia w biuletynie czegoś dla siebie i zaspokojenia swoich zainteresowań. Ponadto, praktyczne wskazówki i doświadczenia poszczególnych osób inspirują innych czytelników do dzielenia się swoimi zasobami wiedzy z innymi. Dzięki temu mogą one pomóc w dalszym rozwijaniu różnych gałęzi okultyzmu. Zawsze mile widziane są także informacje o praktycznych książkach, w których można znaleźć odpowiednie artykuły.
Wiele małych rzeczy tworzy jedną wielką, zjednoczone siły prowadzą do celu. Tylko przez sumienne zbieranie wszystkich ważnych doświadczeń z określonej dziedziny okultyzmu można być dobrze przygotowanym na często znaczne niebezpieczeństwa, które mogą pojawić się podczas świadomego wchodzenia na wyższe poziomy.
Oprócz innych metod uzyskiwania jasnowidzenia, takich jak użycie kamieni pierścieniowych, napełnionych butelek z wodą, kryształowych kul, kryształów górskich, polerowanych powierzchni szaf i tym podobnych, istnieją magiczne czarne lustra, które częściowo zostały już opisane.
Czarna podkładka luster jest wybierana dlatego, że na początku osoba patrząca nie powinna zbyt wyraźnie widzieć swojego własnego odbicia, aby nie była zbyt mocno związana ze światem zewnętrznym. Chodzi o to, aby jej umysł i duch odwróciły się od świata zewnętrznego, pozwalając na uspokojenie zmysłów zewnętrznych i uwydatnienie wewnętrznych, wyższych zdolności. To nie fizyczne oczy widzą w czarnym lustrze, lecz astralne.
Czarna barwa jest uzyskiwana za pomocą różnych substancji. W artykule w numerze 6, na stronie 261, była mowa o bardzo pięknym galenie, którego większość czytelników może nie znać. Chodzi tu o wyselekcjonowane (nie zawierające wapienia) kawałki grafitu, które łatwo można sproszkować. Ponadto, jak już wspomniano, oprócz polerowanego węgla kamiennego, na uwagę zasługują przede wszystkim czarne lakiery (żelazne i asfaltowe), którymi pokrywa się tylną stronę lustra.
Lepsze od płaskich szyb szklanych są wypukłe; niektórzy praktycy zalecają pokrycie lakierem wypukłej strony, inni zaś wklęsłej. Z mojego doświadczenia wynika, że lustro działa lepiej i szybciej, gdy wypukła strona jest zwrócona w stronę patrzącego, podczas gdy czarna warstwa znajduje się na stronie wklęsłej. Na początku widzi on swoje własne oblicze, które później przechodzi w twarz obcej osoby.
W tym miejscu chciałbym zwrócić uwagę na lustro, które sam zaprojektowałem, i które wydaje się działać jeszcze szybciej.
Najpierw zdobyłem z zakładu ramiarskiego małą czarną, okrągłą ramkę z wypukłą szybą o średnicy około 10 cm (koszt około 1,50 marki). Nie polakierowałem wewnętrznej, wklęsłej strony, lecz umieściłem za nią płytę H3, która była pokryta ciemnoniebieskim aksamitem (czysty czarny aksamit ma żółtawy odcień, podczas gdy ciemnoniebieski aksamit wydaje się naszym oczom bardziej czarny, a właśnie czarno-niebieski i ciemnofioletowy mają silne powiązania z jasnowidzeniem i podobnymi zjawiskami). Dzięki temu refleksyjna powierzchnia szkła jest lepiej wykorzystana (ponieważ obie strony odbijają światło) i powstaje przestrzeń między szkłem a czarnym tłem, co sprawia, że lustro wydaje się bardziej przejrzyste.
Zdaje się również, że Od odgrywa dużą rolę podczas eksperymentowania, ponieważ powszechnie wiadomo, że czarne lustra działają lepiej, gdy są dobrze naładowane własnym Od przed użyciem. Lustra powinny być również zawsze przechowywane pod kluczem i chronione przed obcymi spojrzeniami i dotykiem, ponieważ równie łatwo jak kamienie szlachetne w roli talizmanów przejmują obcy Od.
Oświetlenie ma kluczowe znaczenie dla początkujących. Na początku warto eksperymentować wieczorem w ciemności przy sztucznym źródle światła. Światło musi być bardzo stłumione i padać ukośnie od tyłu, obok głowy, na lustro. Należy zachować największą ostrożność, aby nie przewrócić źródła światła w przypadku przestraszenia się lub zaśnięcia. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zawsze akumulator z małą żarówką.
Należy również zwrócić uwagę na kolor światła. Rubinowa czerwień i niebieski fiolet najlepiej nadają się do szybkiego osiągnięcia sukcesu. Rubinowa czerwień najpierw wzbudza emocje i zdaje się przyciągać intensywne istoty astralne (co objawia się nieprzyjemnym uczuciem) i może łatwo wywołać głęboki sen przy niezbędnym negatywnym wrażeniu, co powoduje niepowodzenie eksperymentu. Niebieski fiolet uspokaja (prawdopodobnie przez przyciąganie dobrych istot astralnych, którym przypisany jest niebieski kolor). W przypadku lamp naftowych lub gazowych należy użyć odpowiednio zabarwionych cylindrów, a nad żarówki nakłada się drewniane pudełko z kolorową szybą z przodu.
Ponadto, należy uwzględnić tattwiczne wibracje i astralne wpływy planet. Początkujący powinni eksperymentować tylko w czasie, gdy istnieją najkorzystniejsze astralne warunki dla wyższego jasnowidzenia, unikając niższego jasnowidzenia. Najkorzystniejsze czasy dla wyższego jasnowidzenia są podczas „oddechu ognia” od 21 marca do 19 kwietnia, od 22 lipca do 22 sierpnia oraz od 22 listopada do 21 grudnia. W tych dniach najlepsze są te okresy, gdy dominuje tattwa Jowisza lub Wenus i gdy oddech przechodzi przez lewe nozdrze.
Tak jak tattwiczne wibracje planet zmieniają się co 24 minuty, tak samo zmienia się oddech (u zdrowego człowieka) co 24 minuty. Podczas przejścia oddechu z jednej do drugiej dziurki nosa, przez krótki czas przechodzi on przez obie jednocześnie. W tym czasie nie powinno się rozpoczynać ćwiczeń, ponieważ może to prowadzić do niepowodzenia.
Podczas przepływu oddechu przez lewą dziurkę nosa warunki są korzystne, ponieważ chłodny (niebieski) prąd Ida Nadi sprzyja korzystnemu stanowi negatywnemu, podczas gdy pobudzający, aktywny, gorący (czerwony) prąd Pingala Nadi zbytnio wiąże zmysły ze światem zewnętrznym, co czyni go zbyt pozytywnym i dlatego niekorzystnym dla jasnowidzenia.
Również kierunki świata mają zdecydowany wpływ na szybki rozwój. (Porównaj F. Feerhow: „Wpływ stref magnetycznych ziemi na człowieka”. M. Altmann, Lipsk. A. 0. W.)
Przypis) na temat Tattwa por. Brandler-Pracht: „Rozwój sił okultystycznych” (łatwe do zrozumienia) i Rä Ina Prasäd: „Delikatniejsze siły natury i nauka o oddychaniu” (bardziej dla zaawansowanych). Obie w wydawnictwie Max Altmann, Lipsk. B. N.
Tutaj autor prawdopodobnie odnosi się do tzw. godzin planetarnych, które również charakteryzują kosmiczne prądy, ale nie są całkowicie równoważne z tattwami. A. G.-W.
Należy zawsze pamiętać, że w jasnowidzeniu głównym warunkiem jest negatywne, poddane nastawienie. Trzeba zatopić się w rodzaj półsennego stanu, aby zrobić miejsce dla delikatniejszych zmysłów. Świat zewnętrzny musi całkowicie zniknąć, aby nie rozpraszać osoby eksperymentującej. Dlatego podczas ćwiczeń należy siedzieć twarzą na wschód, co wywołuje negatywne nastawienie. W tym kierunku ciału astralnemu łatwiej jest odłączyć się od ciała fizycznego lub częściowo z niego wyjść, co pozwala zmysłom astralnym bardziej się rozwijać.
Nie bez powodu kościoły są zawsze tak zbudowane, że wieża, ambona i ołtarz znajdują się na wschodzie, a miejsce dla wiernych na zachodzie. Pastor podczas kazania patrzy więc zawsze na zachód, a wierni na wschód. Tylko kiedy duchowny podchodzi do ołtarza na początku nabożeństwa i odmawia modlitwę, zwraca się na wschód.
Ponadto, różne przypadki ekstazy u pobożnych modlących się (zawsze twarzą na wschód) świadczą o odłączeniu ciała astralnego.
Duchowny zawsze będzie pozytywny, gdy mówi do swojej kongregacji, ponieważ patrzy na zachód.
Zgadzam się również z kadzidłami, z kilkoma zastrzeżeniami. Narkotyczne środki, zwłaszcza te, które przyciągają złośliwe wpływy, generalnie eliminuję i używam ich tylko w bardzo wyjątkowych celach, które jednak nie mają nic wspólnego z jasnowidzeniem, i tylko w połączeniu z substancjami przypisanymi Jowiszowi i Wenus. Takie narkotyczne środki powinny być używane tylko przy otwartym oknie, ponieważ w przeciwnym razie mogą nagle pozbawić przytomności, a przy dłuższym działaniu mogą doprowadzić do śmierci.
Gdy jednak okno w pokoju jest otwarte, zawsze dostarcza świeżego powietrza osobie nieprzytomnej leżącej na podłodze, co łamie nieprzytomność. Przypis)
Niebezpieczne środki narkotyczne to przede wszystkim szczwół, wilcza jagoda, lulek, bieluń, psianka, nasiona maku (opium), szczeć błotna i podobne.
Aby nawiązać kontakt z określonymi rodzajami istot astralnych za pomocą jasnowidzenia, trzeba odpowiednio dobrać składniki kadzidła. Nie wystarczy jednak, aby przyciągnąć wysoce inteligentne istoty, używać tylko substancji przypisanych Merkuremu, ponieważ pod wpływem Merkurego znajdują się zarówno wysoce duchowi, dobrzy ludzie, jak i inteligentni oszuści i tym podobni. Dlatego przy używaniu środków przypisanych poszczególnym planetom zawsze należy dodawać substancje Jowisza lub Wenus, aby przyciągnąć dobre wpływy tych ciał niebieskich, ponieważ każda planeta ma swoje dobre i złe strony.
Szczególną ostrożność należy zachować przy składnikach związanych z Marsem i Uranem, a środki związane z Saturnem powinny być całkowicie wyeliminowane, ponieważ nie przynoszą one żadnych korzyści w tym kontekście, a wręcz przeciwnie, mogą spowodować niepowodzenie całego przedsięwzięcia. (Ciąg dalszy nastąpi.)
Przypis) Należy stanowczo przestrzegać przed lekkomyślnymi próbami z ciekawości, próżności, chciwości i tym podobnymi motywami. Czyste serce i czysta wola są pierwszymi wymogami. Dobrze jest również nigdy nie próbować całkowicie samemu, bez wiedzy życzliwej osoby, która po pewnym czasie będzie gotowa do ostrożnej kontroli. A. O.-W.
źródło: Zum magischen Spiegel Von F. B. Naga; „Zentralblatt für Okkultismus” Miesięcznik do badania całokształtu nauk tajemnych, Juli 1916.
nazwa niemiecka: „Zentralblatt für Okkultismus” Monatsschrift zur Erforschung der gesamten Geheimwissenschaften, Juli 1916.
Tattwa (lub tattva) jest terminem pochodzącym z sanskrytu i oznacza „prawdę” lub „rzeczywistość”. W kontekście filozofii indyjskiej i ezoteryki, tattwa odnosi się do fundamentalnych zasad lub elementów, które tworzą wszechświat. Pojęcie to jest szczególnie istotne w tradycjach jogi, tantrze oraz w niektórych szkołach hinduizmu i buddyzmu.
W filozofii indyjskiej istnieje kilka systemów klasyfikacji tattw, z których najważniejsze to:
- Samkhya i joga: W systemie samkhya, który jest również integralną częścią jogi, wszechświat jest złożony z 25 tattw. Te tattwy to podstawowe elementy rzeczywistości, obejmujące zarówno aspekty materialne, jak i niematerialne. Najważniejsze z nich to:
- Prakriti: pierwotna materia, źródło całej fizycznej rzeczywistości.
- Purusha: duch lub świadomość, który jest świadkiem prakriti.
- Pięć wielkich elementów (pancha mahabhuta): ziemia, woda, ogień, powietrze i eter.
- Pięć subtelnych elementów (tanmatra): dźwięk, dotyk, forma, smak i zapach.
- Umysł (manas), intelekt (buddhi), ego (ahamkara) oraz pięć narządów zmysłów i pięć narządów działania.
- Tantra: W tradycji tantrycznej tattwy są często związane z różnymi energiami i aspektami kosmicznymi. W tantrze jogi istnieje pięć podstawowych tattw, które odpowiadają pięciu elementom:
- Prithvi (ziemia)
- Apas (woda)
- Agni (ogień)
- Vayu (powietrze)
- Akasha (eter)
Każdy z tych elementów jest związany z określonym kierunkiem, kolorem, mantrą i bóstwem, a także odpowiada różnym aspektom ludzkiej psychiki i ciała.
- Tattwy w zachodnim okultyzmie: Koncept tattw został także zaadaptowany w niektórych zachodnich tradycjach okultystycznych, zwłaszcza w hermetyzmie i teozofii. W tych systemach tattwy są używane do medytacji i jasnowidzenia, gdzie każdy element reprezentuje różne stany świadomości i aspekty rzeczywistości.
W praktykach ezoterycznych, takich jak medytacja z tattwami, praktykujący często koncentrują się na symbolach reprezentujących różne tattwy, aby zharmonizować swoje ciało i umysł oraz rozwijać zdolności jasnowidzenia i intuicji.
W kontekście codziennej praktyki, tattwy mogą być używane do zrozumienia dynamiki energii w naszym otoczeniu i ciele, pomagając w harmonizacji i balansowaniu tych energii dla lepszego zdrowia i duchowego rozwoju.